הרשמה

ביקורת - Gamdias Hephaestus P1

שמואל קיבל לידיו את האוזניות המוזרות ביותר שהוא ראה אי פעם, ובא לספר לנו האם הן שוות את הכסף שלכם

בעוד שלא ניתן לעשות בהן שימוש מחוץ לבית, מדובר באוזניות איכותיות מאוד ובמחיר לא גבוה

כשאתם חושבים על ציוד היקפי לגיימינג ובפרט על אוזניות על איזו חברה אתם חושבים לרוב? HyperX ?Razer? אז כן, כמו רבים מכם גם אני חושב על החברות הגדולות כשאני מחפש לעצמי עכבר, מקלדת או אוזניות גיימינג שישפרו את חווית המשחק שלי וחברה כמו Gamdias היא לא החברה הראשונה שאני חושב עליה. אז כששמנו את ידינו על האוזניות החדשות של החברה, Hephaestus P1, רציתי לראות במה מדובר, בייחוד כשמדובר באוזניות לא יקרות במיוחד עם עיצוב מיוחד במינו שלא ראיתי בשום אוזניות גיימינג אחרות שהיו לי. אז האם מדובר באוזניות גיימינג שהאיכות שלהן שווה למחיר הזול שלהן, או שהחברות הגדולות צריכות להתחיל לחשוש מהכניסה של החברה החדשה לארץ?

מה בקופסא?

בקופסא של אוזניות הגיימינג של Gamdias תוכלו למצוא רק את האוזניות. נכון שלא לשם זה נכנסתם לקרוא את הכתבה והאריזה טיפה פחות חשובה ממה שיש בתוכה אבל הייתי שמח לטיפה יותר אביזרים נלווים בקופסא או במקרה בו אין אביזרים נלווים כמו תיק נשיאה או כיסוי לאוזניות, שהאריזה תיראה יותר אלגנטית ויוקרתית מאשר מה שאנחנו מקבלים כאן, כמו מה שחברות כמו HyperX עושות עם האוזניות והמוצרים שלהם. בכל מקרה, אם אתם ממילא מתכוונים לזרוק את הקופסא לפח אחרי שאתם מקבלים את האוזניות אז אין לכם מה לדאוג, אתם לא מפספסים המון.

מבנה ועיצוב

את המבנה של האוזניות אני יכול להגדיר כשילוב בין טוב למוזר. האוזניות עצמן בנויות מפלסטיק קשיח עמיד מאוד כשאת הקשת הכינו מאלומיניום שנותן לאוזניות הרגשה מאוד יוקרתית, בעיקר בשוק אוזניות הגיימינג. גם על האוזניות עצמן וגם על הקשת תוכלו למצוא ריפוד מאוד נוח שמאפשר לכם להישאר עם האוזניות לאורך זמן דבר שעוזר מאוד בהתחשב בעובדה שהאוזניות הללו כבדות יותר מאוזניות גיימינג אחרות שיצא לי לעשות בהן שימוש. העיצוב של האוזניות מוזר מעט: במקום המבנה העגול והמוכר של אוזניות Overhead טיפוסיות, כאן האוזניות מעוצבות בצורה מעט ביצתית עם פתח גדול בקדמת האוזניות שנועד לעזור בלאוורר את האוזניים שלכם ולמנוע התחממות כתוצאה משימוש ממושך. אני מבין אנשים שיראו את העיצוב הזה ויירתעו, אבל אני דווקא חושב שזה תורם למראה עתידני ומושך יותר עבור האוזניות. בנוסף, העובדה שהאוזניות מגיעות עם נורות RGB בהחלט תורמות לתחושה של אוזניות מעולם אחר.

שני דברים שדווקא לא אהבתי לגבי האוזניות הן העובדה שאי אפשר לנתק את המיקרופון - פיצ'ר שהייתי מצפה למצוא בכל אוזניות ולפי דעתי יכול למנוע מצבים בהם המיקרופון ניזוק כתוצאה מתנועה לא נכונה של האוזניות בתיק או על השולחן והדבר השני שלא אהבתי הוא העובדה שמדובר באוזניות USB בלבד, בלי שום אפשרות להשתמש בהן כאוזניות 3.5 מ"מ רגילות. זה אומר שאי אפשר להשתמש באוזניות הללו על הטלפונים הסלולריים, טאבלטים או קונסולת ה-Nintendo Switch כשהיא במצב נייד מבלי להשתמש במתאם כלשהו (שלא מגיע עם הקופסא) ואני באמת לא מבין את הסיבה מאחורי זה. העובדה שאי אפשר לעשות בהן שימוש מחוץ לבית יכול להרתיע אנשים מסוימים, למרות שמצד שני עם העיצוב הבומבסטי של האוזניות הוא גורם מרתיע מהוצאת האוזניות הללו מחוץ לבית. דבר אחרון לגבי המבנה של האוזניות - כבל החיבור של האוזניות למחשב הוא לא כבל רגיל אלא כבל קלוע (Braided Cable) שבעוד שהוא כבד יותר מכבל רגיל, הוא בהחלט מרגיש יותר עמיד ויותר חזק.

ביצועים

איכות השמע באוזניות הללו טובה מאוד - בחרתי לנסות את האוזניות בכמה משחקים שונים שנתנו לי לבדוק עד כמה האוזניות הללו משמיעות סאונד בצורה טובה ובכולם האוזניות הביאו את מה שחיפשתי: במשחקים כמו Dark Souls הצלחתי לשמוע את כל קולות הרקע המאיימים שחשובים לאווירה של המשחק, ובמשחקים כמו Doom ו-Call of Duty איכות השמע גרמה לי להרגיש כאילו אני בתוך הקרב בעצמי תודות לכרטיס הקול המאפשר האזנה ב-7.1 ערוצים, כרטיס שהפך לסטנדרטי אצל אוזניות גיימינג בשנים האחרונות ואני בהחלט שמח ש-Gamdias לא וויתרו על הוספתו כאן.

אני חייב להדגיש שלא מדובר באוזניות עם הסאונד הכי טוב שיצא לי לשמוע, הכבוד הזה שמור לאוזניות אחרות, אבל בואו נאמר שאתם מקבלים הרבה יותר ממה ששילמתם עבורו בתחום של האוזניות. איכות המיקרופון, כמו בהרבה אוזניות אחרות, נופלת בין הכיסאות ומקבלת ממני ציון עובר בלבד: זה נכון שהמיקרופון עושה את העבודה אבל היו פעמים שהייתי צריך לשחק עם הגדרות הווליום של הקלט בקונסולת ה-PS4 שלי כדי שלא אצטרך לצעוק כדי שישמעו אותי כמו שצריך.

השורה התחתונה

בסה"כ די קל לי להמליץ על האוזניות הללו: מדובר באוזניות שמרגישות עמידות למדי, הן מאוד נוחות על הראש שלי, איכות השמע בהן היא מצוינת, בין אם מדובר במשחקי מחשב או במוזיקה וסרטונים והתוספת של נורות ה-RGB מוסיפות לעובדה שהאוזניות נראות מגניב למדי, גם אם העיצוב שלהן הוא לא סטנדרטי. מצד שני זה לא אומר שהכל טוב בהן: העובדה שאין פה בכלל אופציה לחיבור 3.5 מ"מ טיפה מגביל את השימוש באוזניות לקונסולות ומחשב והעובדה שאי אפשר להסיר את המיקרופון יכולה לגרום בעיות למשתמשים לא זהירים, אבל במחיר יחסית נמוך (400 ₪) אתם מקבלים אוזניות שהן הרבה מעבר למה שאתם צריכים. מדובר באוזניות גיימינג טובות מאוד לאנשים שרוצים לא להתפשר על איכות אבל גם לא להוציא 600 ₪ על אוזניות, רק קחו בחשבון שכמעט ולא תעשו בהן שימוש מחוץ לבית, כשגם אם אתם תרצו להשתמש בהן כדי לשמוע מוזיקה בטלפון או בטאבלט לא תוכלו בגלל העובדה שאין חיבור 3.5 מ"מ.

שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:32 14.05.2018 | Pizzaking587 Pizzaking587

    עדיף hyperx cloud 2 זולות יותר וטובות יותר 290 שח בksp

  2. 2

       | פורסם ע"י