הרשמה

רשמים מהבטא של Evil Dead: The Game

גרובי, בייבי.

בילינו כשלוש שעות עם הבטא של משחק ה- Evil Dead, בואו לגלות מה חשבנו

אני אתחיל בהבהרה חשובה. אם לא ראיתם את סרטי Evil dead, ואם לא ראיתם את סדרת הסטרימינג המצויינת Ash vs the Evil Dead שבאה אחריה, ואם אתם לא יודעים ציטוטים של הדמות האייקונית ששיחק ברוס קאמבל (Bruce Campbell) - אתם אמנם מפספסים ובגדול, אבל זה לא ימנע מכם להנות מהמשחק הנהדר הזה. אגב, היינו שמחים לצלם לכם תמונות וסרטונים מהבטא אבל גם את זה לא יכלנו לעשות, אז אשתדל לתת לכם כמה שיותר מידע וכשנוכל להביא לכם תמונות וסרטונים נעשה גם את זה.

הייל טו דה קינג

במהלך הבטא הפתוחה למשחק, שהתקיימה בסוף שבוע האחרון, היה ברור שלמפתחי המשחק ב-Saber Interactive היו שתי נקודות מרכזיות שהם רצו להתעמק בהן. הראשונה היא ליצור משחק שיהיה מלא ברפרנסים לעולם של הסרטים, והשנייה היא לשים במרכז גיימפליי כיפי שימשוך גם אנשים שלא מכירים את הסרטים. והם לגמרי מצליחים בשתי הנקודות הללו. כמובן שהמשחק הרבה יותר מהנה כשאפשר פה ושם להצביע על המסך ולהגיד מפעם לפעם "היי זה לא הזה מהזה" ו"וואו הוא אמר את הזה!!" אבל לרגע הם לא משתלטים על הגיימפליי, שגם אם לא חדשני, הוא כיפי ממש. בכל משחק יש חמישה שחקנים סה"כ. ארבעה שורדים, ואחד ששולט ברוע. חשוב להזכיר שהשורדים מחולקים לארבעה סוגים שונים, והמפתחים דאגו שתיהיה ואריאציה של אש (Ash Williams) בכל אחד מהסוגים. במה הסוגים שונים? לא בהרבה, רק הסדר בו אפשר לשדרג את השדרוגים המאוד מינורים( בסגנון - הספרינט לוקח יותר סטמינה וכו') משתנה והיכולות המרכזיות של הדמויות קצת מתאימות לסוג.

לדוגמא פאבלו, שמוגדר כדמות תמיכה, יכול להוציא פעם בכמה זמן מדליון שמשמש כמעין שיריון לשחקן. לשורדים יש ארבע משימות שהם צריכים להשלים בחצי שעה, והן מציאת שלושה חלקי מפה, שיובילו אותם לספר ותער שצריך לאסוף, ומשם לבוס קצר שעליהם להביס. הרוע צריך לאסוף כדורי אנרגיה אדומים שמפוזרים במפה כדי לפתוח שלל מהלכים שיפגעו בשחקנים. הוא יכול לפתוח פורטלים לכמה מהאוייבים המוכרים מהסרטים והסדרה, ברמות שונות של קושי מאויב פשוט שאפשר להרוג במכה אחת או שניים ועד לבוס אותו ממש קשה להרוג.

הוא יכול גם לפזר מלכודות טעונות בנוסטלגיה במפה, כמו קופסאות שיצאו מהן הגרסאות הקטנות והמעצבנות של אש מהסרט השלישי או עצים שיפגעו בשחקנים כמו בסרטים הראשונים. בנוסף, יכול להשתלט על מכוניות, אוייבים שזימן ואפילו שחקנים לזמן מסויים. זה מלא אפשרויות, שהופכים את השגת המטרות של השחקנים לתהליך קשה מאוד, ולמען האמת מהחוויה שלי לא כל כך מאוזן. המפה העצומה אמנם נותנת הרבה מרווח פעולה, ושזזים בה המשחק פשוט מצויין, אבל בקטעים אחרי מציאת המפה, בהם השורדים צריכים להיות מקובצים במעגל ליד אובייקט מסויים לזמן מה הייתרון של הרוע ניהיה מובאק.

טוב, רע, אני הבחור עם הרובה

אז, מעבר ללאסוף מפות ושדרוגים, מה הגיימפליי של השורדים? המכות מחולקות לכלי נשק ידני וכלי נשק לטווח. הידניים מתחלקים ממחבטות בייסבול ועד למסור חשמלי כמובן, והמכות שלהם מחולקות לקלה וכבדה עם שני כפתורי הצד של השלט. הרובים הם, ובכן, רובים, ובהם ניתן להשתמש כאשר נכנסים למצב כוונת. רוב האוייבים לא שורדים יותר משתיים או שלוש מכות, ומי שכן תוכלו בלחיצה מספיק מהירה על הג'ויסטיק להכנס לאנימציה מגניבה שתחסל לו את שארית החיים.

עוד מכניקה סופר מגניבה שקיימת במשחק היא מד הפחד. הוא נבנה לאט לאט במהלך המשחק וכדי להרגיע את הדמות צריכים להדליק אש במקומות שמפוזרים במפה בעזרת גפרורים שמפוזרים במקומות אחרים. במידה והמד הפחד ממש גבוהה, הדמות מגיבה באיטיות לכל הפעולות שתרצו שתעשה, מה שממש נותן דרייב למצוא גפרורים ומדורות. אבל גפרורים זה לא הדבר היחיד שכדאי למצוא. בקבוקים שישדרגו את הדמות שלנו במהלך המשחק נמצאים במפה העצומה בנדיבות כך שנוכל להשתפר בזמן שהרוע גם הוא נעשה חזק יותר ויותר.

אנחנו צוחקים עכשיו

גם אם המשחק עדיין לא מרגיש מאוזן במאה אחוז, זאת הבטא הכי מלוטשת שיצא לי לחוות בזמן האחרון. המשחק נראה מפוצץ בתוכן - כזה שיספק הנאה גם למי שלא יבין את כל הרפרנסים. המשחקיות עצמה זורמת וכיפית, בשני צידי המשחק, ואפילו מכניקת הנהיגה לא מרגישה כל כך נוראית. אני מאוד מצפה לחזור לשחק בו כשהוא יצא היום ביום שישי ה-13 במאי ל- Switch ,PS4, PS5, Xbox One, ו- Xbox Series X|S. צפו לביקורת בקרוב.

דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:04 13.05.2022 | DrizziTx DrizziTx

    מסכים עם כל מילה על הסרטים והשסידרה, פשוט מדהימים למי שמתחבר לסיגנון והאיפור

  2. 2

       | פורסם ע"י