הרשמה

לראשונה מאז השקתן: ה-Xbox Series X|S מכרו יותר יחידות מה-PS5 ביפן

שנה משוגעת, כבר אמרנו?

המחסור בצ'יפים ובקונסולות ה-PS5 עושה את שלו, כשהקונסולות של הענקית הירוקה עושה היסטוריה קטנה

לא הייתי בטוח אם לתייג את הכתבה הזאת כ-"חדשות" או כ-"הזיית רשת", כי אירוע היסטורי שכזה הוא לא שכיח: כולם יודעים שמבחינת מכירות של קונסולות ומשחקים, ארץ השמש העולה שייכת לנינטנדו. החברה היפנית שהביאה לנו את מריו, זלדה וקירבי לא מפסיקה לחסל את התחרות בכל הנוגע לקונסולות ה-Nintendo Switch שלה כשביפן לבד הקונסולה מכרה למעלה מ-24 מיליון יחידות. החברה השנייה של יפן? סוני. כמעט באופן קבוע המקום השני תמיד היה שייך לקונסולות של ה-PlayStation, ה-PS4 על כל גרסאותיו, או ה-PS5, בין אם מדובר בגרסה עם הכונן או ללא הכונן. באופן קבוע, מאז השקת קונסולות הדור הבא, ה-PS5 תמיד מכר יותר יחידות מה-Xbox Series X|S... עד השבוע.

באופן חריג ומאוד נדיר, קונסולות ה-Xbox Series ניצחו את קונסולות ה-PS5 במכירות, כשה-Xbox Series X|S מוכרים 6,225 יחידות ביחד (6,120 יחידות של ה-Series S ועוד 105 של ה-Xbox Series X), כשה-PS5 מגיע רק ל-2,693 יחידות שנמכרו. כמה חריג זה? זאת הפעם הראשונה שזה קורה מאז השקת הקונסולות השונות, הפעם הראשונה שזה קורה בעשור האחרון והפעם השלישית בסך הכל שזה קורה מאז השקת ה-Xbox 360 וה-PS3 (תודה ל-VGchartz). אז מה אנחנו יכולים ללמוד מהצגת המכירות של השבועית של Famitsu ביפן על שוק הקונסולות כיום? הדבר הראשון הוא שמשבר הצ'יפים והמחסור החמור בקונסולות לא פוסח גם על מדינות הבית של הקונסולות השונות והמחסור בקונסולות PS5 פוגע גם במכירות ביפן עצמה.

הדבר השני הוא שכמות קונסולות ה-Series S הגדולה שנמכרה באמת שמה את האצבע על כמה היפנים פשוט מוותרים על הגרסה עם הדיסקים לטובת הגרסה הקטנה והקומפקטית יותר. יכול להיות שמדובר בנוחות, יכול להיות שמדובר בעובדה שה-Xbox Game Pass מציע גישה להמון משחקי JRPG טובים וזו גם יכולה להיות העובדה שלהמון יפנים לא היה Xbox מעולם אז לקנות את הגרסה עם הדיסקים היה פשוט לא משתלם כלכלית. הדבר האחרון הוא שכן - אף אחד מהם לא מתקרב ל-Nintendo Switch ביפן (65,322 יחידות רק בשבוע שעבר). זאת ה-קונסולה של היפנים כיום כשהיא מתקרבת לאט לאט למספרים של ה-Game Boy המקורי עם 32 מיליון.

מה אתם חושבים על החדשה הזו? שתפו אותנו!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י