הרשמה

חברת Meta בוחנת שירותי משחקיות בענן ל-VR

מציאות מדומה בענן

הדלפות חושפות כי מטא מתחילה בניסויים לשירותי ענן למשקפות VR.

האם חברת מטא מכינה שירותי ענן למשחקי ה-VR שלה? משחקי מציאות מדומה זוכים לפופולריות רבה בתקופה האחרונה, עם השקתו של ה-Oculus Quest 2. הקווסט 2 הוא בעצם קונסולה עם מחשב ומעבד גרפי שיושב בתוך המשקף, אך היכולות שלו תלויות בחומרה של המכשיר שמתעדכן רק כל כמה שנים, ומוגבל בחומרה מלכתחילה עקב אילוצי מקום ומשקל.

הפתרון של חברת Meta לכך הוא שירותי ענן, בדומה ל-Xcloud, Luna ואף PS Now של סוני. באמצעות השירות של מטא, שזכה לשם קוד Avalanche, יוכלו שחקני ה-VR של אוקולוס להשתמש בכוח עיבוד של שרתים מרוחקים ובמשקפת רק להצגת התוצאה הסופית. נכון להדלפות האחרונות, חברת מטא צפויה להתחיל בבדיקות פנימיות לשירות בקרוב מאוד. לאחרונה, פרסם מישהו בטוויטר צילום מסך של הממשק של אוקולוס המראה גישה לשירות Avalanche מבין התפריטים. המקור שהדליף את התמונה טוען כי שיחק Asgrads Wrath על גבי ה-WiFi. זו אינה הפעם הראשונה שבה אנחנו שומעים על השירות הזה שכן הוא נגלה כבר פעם בסוף שנת 2020 בשורת הקוד של תוכנת אוקולוס, אבל נראה עכשיו כי החברה ממש מתקדמת לנושא עצמו.

מדובר בשירות מורכב מאוד טכנולוגית על אחת כמה וכמה כשמדובר במציאות מדומה, שכן יש הרבה מידע להעביר והשליטה במצלמה באמצעות תנועה ולא באמצעות מקשים נראית מסובכת לא פחות. כל נפילה בפריימים יכולה לגרום לבחילות ותחושות לא נעימות של השחקן, אך במידה ויצליח הוא יוכל לשמש להזרמת משחקי PC-VR הצורכים הרבה יותר יכולת עיבוד ממה שיש לחומרה של הקווסט להציע. זה יכול לפתוח את האפשרויות של שחקנים רבים שקנו קווסט אך לא מחזיקים בחומרה יקרה מעבר לזה.

שירותי הסטרימינג הולכים וצוברים תאוצה וחברות רבות מעוניינות להיות חלק מהפלטפורמה החזקה הזו. הרעיון של שירותי משחק אגנוסטיים למכשיר עצמו הופכים את החוויה להרבה יותר קלה למשתמשים והן למפתחים. כולנו זוכרים את הפלופ הגדול שנקרא Cyberpunk 2077. מסתבר שההשקה הכי חלקה ומוצלחת של המשחק היתה על גבי שירות הענן של Google, הנקרא Stadia. מטא כרגע לא מאשרת ולא מכחישה, אבל אנחנו צפויים לשמוע עוד על זה בכנס השנתי של אוקולוס שייערך בסוף השנה, כמו גם על הקסדה החדשה העונה לשם Cambria.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

 

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י