הרשמה

לא חוזרים על בדיחה פעמיים? כנראה שכן - סרט המשך לג'וקר הוכרז רשמית! 

הג'וקר חוזר לסרט נוסף

מה לעזאזל המונח "שגעון לשניים" אומר?

בחשבון האינסטגרם של טוד פיליפס (Todd Philips), במאי הסרט של הג'וקר, עלתה תמונה של חואקין פיניקס (Jouaquin Phoenix), כוכב הסרט, קורא את התסריט לסרט השני. לפי התמונה שמו של הסרט השני נקרא באופן זמני Joker: Folie a Deux ("שגעון לשניים"). הנה כל הפרטים שאנחנו יודעים. 

אחרי ההופעה ההיסטורית וההיסטרית של הית' לדג'ר כג'וקר בסרט האביר האפל היו קולות רבים שהביעו חשש כבד לקראת צאתו של הסרט ג'וקר בכיכובו של חואקין פיניקס. "איך אפשר להתעלות על הגרסה הזו?" שאלו את עצמם מעריצים רבים והאמת? שגם אני תהיתי בכך. ואז פיניקס הראה לנו איך אפשר לעשות את זה אחרת ומעולה. פיניקס הראה לנו איך אפשר לקחת דמות שהיינו בטוחים שכל וורסיה שלה מיצתה את עצמה לחלוטין ולתת לה ווייב אחר, כזה שטרם ראינו. אין למעשה תחרות בין לדג'ר המנוח לבין פיניקס שיחיה, כמו שאי אפשר להשוות בין לדג'ר לניקולסון שגילם את הדמות בבאטמן של טים ברטון משנת 1989. זה לא אותו ספקטרום בכלל, לא אותו משחק, לא אותה אווירה.

כשהסרט ג'וקר יצא בשנת 2019 אפשר לומר שהיה קונצנזוס חיובי לגביו. חרף מיעוט של הייטרים, נזכיר שמדובר בסרט שהיה מועמד ל-11 פרסי אוסקר ושפיניקס קטף את פרס השחקן הטוב ביותר. ההקדמה הארוכה הזו מטרתה להסביר את גודל ההתרגשות והשמחה שעלתה בי כשראיתי את חשבון האינסטגרם של במאי הסרט ג'וקר, טוד פיליפס, שכאמור העלה תמונה של פיניקס קורא את התסריט לסרט השני. שמו הזמני של הסרט הוא Joker: Folie a Deux. למי שתוהה, מדובר במונח מהשפה הצרפתית המכונה גם פסיכוזה משותפת. מדובר במקרה מאוד נדיר של פסיכוזה, אשר שותפים לה שני אנשים, לפעמים גם יותר. במסגרת Folie a Deux (בתרגום חופשי: "שיגעון בשניים") מספר אנשים חולקים את אותם סימפטומים פסיכוטיים, לרוב דלוזיה (אמונה חזקה ברעיונות חסרי בסיס) הלוצינציה (שכנוע כי משהו קיים, כשבפועל אין גירוי תואם במציאות), והתנהגות ביזארית. נשמע לכם מוכר? כנראה ראיתם את הסרט הראשון של ג'וקר.

Joker 2 Officially Confirmed, Title Revealed - IGN

חשוב לציין, מאז צאתו של הסרט הראשון עלו שמועות וספקולציות רבות על היתכנותו או קיומו של סרט שני בסדרה כך שהידיעה הזו לא אמורה על פניו להפיל לסתות. אבל, ויש פה אבל גדול, למקרא השם של הסרט השני יש לי באופן אישי התכווצות בבטן והמוח שלי בשלב זה עומד להתפוצץ. נחזור להגדרה של המצב הנפשי "שגעון בשניים". מקרה של פסיכוזה ששותפים לו שני אנשים, או יותר. השם למעשה מרמז על קיומה של דמות אחת נוספת לפחות שתהיה שותפה לפסיכוזה של הג'וקר. מי זאת יכולה להיות? אין לדעת כרגע אבל לחלום זה בחינם. ייתכן מאוד שהשם מרמז למעשה על קבוצה גדולה של אנשים ששותפים לאותה פסיכוזה. למשל, חבורה של אינסלים שבטוחים שקומיקאי שהפך לרוצח מחריד הוא למעשה גיבור. אני אישית מעדיף את הפרשנות שלי כי היא נותנת יותר מקום לפנטז.

עם ההכרזה המרגשת הזו עולות שאלות נוספות שעדיין אין להן מענה. האם ברוס וויין הצעיר שנצפה בסרט הראשון יחזור גם לסרט השני? האם הוא התבגר בין הסרטים מספיק כדי, נניח, לעלות על תלבושת עטלף ולהילחם בפשע? האם אנחנו הולכים לראות יקום נפרד של DC? המון שאלות, מעט מאוד תשובות. כרגע נסתפק בהכרזה המשמחת, שלא לומר מעלה חיוך, הזו. בינתיים? כמו שאמרתי מותר לחלום! 

 

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י