הרשמה

הסרט Moonage Daydream יוקרן בפסטיבל ירושלים, ובקרוב בבתי הקולנוע

אחרי שזכינו לסרטים על אלטון ג'ון ופרדי מרקורי, סרט דוקומנטרי על דיויד בואי זה מה שהיינו צריכים

"אני צועד מבעד לדלת"

בשנים האחרונות אפשר להכריז על תת ז'אנר של סרטי מחווה עלילתיים או חצי דוקומטריים על מגוון אמנים, החל מאלטון ג'ון (Elton John) דרך מי אם לא פרדי מרקורי (Freddit Mercury) ועד הדוקו שיצא בחודש האחרון על אלביס פרסלי (Elvis Presley) האגדי . בחודש ספטמבר עתיד לצאת Moonage Daydream, סרט דוקו אשר מתמקד בדיויד בואי (David Bowie) שצפוי להגיע לבתי הקולנוע הקרובים לביתכם וזכה לאחרונה להופעה בפסטיבל קאן הצרפתי.

 

דייויד בואי נחשב לאמן פורץ דרך, ויצירותיו הן על זמניות ברלוונטיות ובייחודיות שלהן. שנת 2022 מציינת יובל ליציאתו של אחד מאלבומי הדגל של בואי, Ziggy Stardust and the Spiders from Mars, אלבום שיכול להיות מתורגם לספר וכמובן לסרט, המתאר את עלייתו ונפילתו של זיגי. זיגי הוא חוצן אנרוגיני שהגיע לכדור הארץ ממאדים ומביא עימו את הבשורה כי כדור הארץ יושמד בתוך כ-5 שנים ומתחיל עם השיר Five Years המצויין. שירים נוספים מהאלבום ילוו את האנושות עוד רבות ומהווים פסקול למסע האנושי לחלל.

אילון מאסק (Elon Musk) למשל שיגר על גבי טיל של SpaceX מכונית טסלה שמנגנת ללא הפסקה את השיר Space Oddity (שיצא כ-B-side) ובסדרה For All Mankind של אפל, המתארת היסטוריה אלטרנטיבית של מסע לחלל, שיריו של בואי מופיעים לא פעם ולא פעמיים עם  Moonage Daydream (שאהוב עליי באופן אישי במיוחד).

Watch the first trailer for David Bowie documentary Moonage Daydream | The  FADER

בואי נשאר אמן עד יומו האחרון. שבוע לפני מותו עקב מחלה קשה עליה שמר בסתר, השיק בואי את Blackstar, אלבום מיוחד שבו הוא מתכונן לסוף שלו ובו גם סוגר קצוות מעלילותיהם של דמויות משיריו מאלבומים שונים לארוך הקריירה הענפה שלו. מומלץ בחום.

Moonage Daydream הוא פרי עבודה של הקולנוען והיוצר ברט מורגן במשך כחצי עשור, ומציג קטעים שמעולם לא נראו על המסך, וידיאו ארט, הופעות נדירות ואת כל להיטיו הגדולים של בואי. הסרט נעשה בשיתוף מלא ובתמיכת אחוזת בואי, ויוקרן פעם אחת במהלך פסטיבל הקולנוע בירושלים ביום שישי הקרוב בתאריך ה-29/07 בפורמט IMAX, ובהמשך יעלה להקרנה ברחבי הארץ למשך שבוע החל מה-15/09 במקביל ליציאתו העולמית.

אז איזה שיר של בואי אהוב עליכן/ם ולמה זה דווקא Wild is the wind או Moonage Daydream? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

טל דותן - כתב תוכן

טל דותן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי על: Beat Saber - Linkin Park

המשחק שהגדיר לי את הילדות: תיקו יציב בין Counter Strike 1.6 ו-Red Alert 2: Yuri's Revenge

כשאני לא משחק אני: עובד על המיזם שלי Divo.

מסר לעולם: תעשו טוב.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י