הרשמה

החל מאתמול: ה-Quest 2 כבר לא יחייב במשתמש Facebook כדי לשחק

אחרי שהבטיחה לפני כ-10 חודשים, Meta מקיימת ומאפשרת חיבור למכשירי Quest ללא חובת התחברות עם פייסבוק

שחקני ה-Quest 2 - זה בשבילכם

אחרי שהודיעה רשמית על כך לפני מספר שבועות, החל מאמש Meta מסירה את החובה להתחבר למוצרי Quest באמצעות חשבון פייסבוק, כך הוכרז בפרסום בלוג באתר הרשמי של החברה. מאז שהושק, מכשיר ה-Quest 2 שהוביל לעלייה משמעותית במכירת משקפי VR מתוצרת Meta (הערכות מדברות על כ-15-20 מיליון יחידות), הועלו פניות רבות מטעם משתמשים על חובת החיבור באמצעות חשבון פייסבוק.

המשתמשים חששו (ובצדק) מכך ש-Meta תאסוף מידע על השימוש ב-VR באמצעות החיבור לרשת חברתית כדוגמת פייסבוק, שבשונה משימוש במחשב בו למשל עושים מפת חום אחרי מעבר העכבר או זמן מסך בסלולר, ב-VR הנתונים מתקבלים מהמקום המדוייק אליו העיניים מופנות, דבר שמצד אחד מייצר מידע בעל איכות גבוהה למפרסמים ולמוכרים ומצד שני מהווה חדירה מהותית לפרטיות - מישהו "רואה" בדיוק מה שאנו רואים בזמן שימוש ב-VR. על כן Meta בחרה לקחת את הביקורת לתשומת ליבה ולבטל את חובת השימוש בחשבון פייסבוק ומשאירה אפשרות זו כאופציונלית בלבד, אגב, Meta מאפשרת גם שימוש בחשבון אינסטגרם. אז כיצד זה יראה? מצורף תרשים מטה:

במידה ובעבר כבר התחברתן/ם עם חשבון פייסבוק, ניתן להסיר את חשבון זה ולהתחבר עם יוזר חדש שייקרא החל מאתמול Meta Horizon Profie שהוא זהה במהותו למה שבעבר היה נקרא חשבון Oculus Profie, ובכך יושלם כמעט באופן סופי המעבר מ-Oculus ל-Meta אותה רכשה Meta לפני עשר שנים. הזיכרון האחרון מ-Oculus הינה האפליקציה ל-Mobile שעודנה מוצגת כ-Oculus (לכו תדעו לעוד כמה זמן). פרופיל Meta Horizon מאפשר למשתמש להיות גלוי לאחרים באפליקציות VR, כמו כן ניתן לחפשו דרך אפליקציית Oculus או בתפריט החברתי של Quest, אך ניתן להתאים אישית מי בדיוק יכול לראות את סטטוס הפעילות של המשתמש, האם הוא מחובר ובאיזו אפליקציה/משחק הוא משתמש באותה העת. באירוע Connect באוקטובר 2021, הודיע מארק צוקרברג כי "למען האמת, ככל ששמענו את המשוב של המשתמשים בצורה רחבה יותר, אנו עובדים על כך שתוכלו להתחבר ל-Quest עם חשבון שאינו חשבון הפייסבוק האישי שלכם". עשרה חודשים לאחר מכן, Meta מקיימת את ההבטחה הזו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

טל דותן - כתב תוכן

טל דותן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי על: Beat Saber - Linkin Park

המשחק שהגדיר לי את הילדות: תיקו יציב בין Counter Strike 1.6 ו-Red Alert 2: Yuri's Revenge

כשאני לא משחק אני: עובד על המיזם שלי Divo.

מסר לעולם: תעשו טוב.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:17 24.08.2022 | אנונימי אנונימי (אורח)

    הם כנראה ימצאו דרך אחרת לכרות מידע על משתמשים, מבחינתם מידע=כסף והם אוהבים כסף

  2. 2

       | פורסם ע"י