הרשמה

"יש לי עקרונות" - מבט אל המשחקים הגדולים של חודש פברואר

כל הדחיות חזרו כדי לפרוע את הצ'קים. בואו נעבור על רשימת משחקי פברואר הארוכה במיוחד!

קירבי, שמונה גיבורים, רובוטים רצחניים וקוסמים עתיקים: כל הקונסולות משתתפות בחגיגה הגדולה של חודש פברואר!

תשמעו, אני לא בטוח למה חשבתי שפברואר הולך להיות חודש דל יחסית. הרי דיברנו שוב ושוב לקראת סוף השנה הקודמת, שהמון משחקים נדחו לפברואר ושזה הולך להיות אחד החודשים האכזריים ביותר לכיסים של גיימרים ברחבי העולם (אלא אם יש לכם Game Pass, עוד על כך בהמשך). תוסיפו לכך גם השקה של קונסולת VR חדשה של סוני שהולכת לסובב לא מעט ראשים ואתם מקבלים חודש היסטרי למדי. ואחרי שהחודש הקודם הסתיים עם מועמד בכיר לתואר משחק השנה בדמות Hi-Fi Rush - מי יודע מה מחכה לנו בפברואר 2023?

Hogwarts Legacy - PS5, Xbox Series X|S, PC 

אז קודם כל קוסמים. קוסמים מחכים לנו בפברואר 2023. כמעט ולא קורה לי שכתבת "משחקי החודש" נפתחת עם המשחק הכי גדול של החודש, אבל עד שזה קורה, הוא יקבל את הכבוד הראוי לו. Hogwarts Legacy כנראה עומד להיות אחד המשחקים הגדולים של השנה כשהמון אנשים מחכים לו (ביניהם אני). המשחק החדש בעולם של סדרת ספרי הארי פוטר יציג לנו סיפור חדש לחלוטין שיתרחש יותר ממאה שנים לפני סיפורם של הארי, רון והרמיוני. אתם, כתלמידים חדשים בבית הספר לקוסמים של הוגוורטס, תצטרכו להשתמש ביכולות שלכם להשתמש בקסמים עתיקים כדי להבין מי מנסה להשתמש בהם לטובתו האישית ובתקווה גם לעצור אותו.

משחק העולם הפתוח החדש של WB ו-Avalanche Software כבר הציג לנו בכמה טריילרים את הגרפיקה המהממת שלו, מערכת הקרבות המסקרנת והעולם הגדול שיכיל בתוכו את המשימות והדמויות השונות. עם קאסט מרשים של מדבבים (כולל אהוביי לזלי ניקול וסיימון פג) ואופציות תזוזה מרשימות, למשחק יש את כל הסיכויים להצליח... אני פשוט מקווה שהוא לא יאכזב אותי.

המשחק צפוי לצאת ב-10 בפברואר.

Returnal - PC

זאת תהייה פסקה קצרה בהרבה מהקודמת: Returnal חוזר אלינו (Pun Intended כמובן) עם גרסה חדשה ל-PC שמכילה שיפורים גרפיים רבים, אופציות גרפיות המתאימות למנעד מחשבים רחב, כל ה-DLC מהמשחק ל-PS5 ושליטה מלאה בעכבר ומקלדת. למה המשחק הזה נמצא ברשימת משחקי החודש? שתי סיבות: הראשונה היא שהוא היה אחד המשחקים המפתיעים ביותר של 2021 ונהניתי מכל שנייה קריפית ממנו. השנייה היא שגרסאות ה-PC של משחקי פלייסטיישן פשוט לא הפסיקו להדהים אותי בשנה שעברה ואני בהחלט מצפה ש-Returnal יעשה לי יום הולדת שמח.

המשחק צפוי לצאת ב-15 בפברואר.

The Settlers: New Allies - PC

על הריבוט ל-The Settlers דיווחנו לכם עוד בינואר של השנה שעברה. בעוד שהרבה ממעריצי המותג ומעריצי משחקי אסטרטגיה נהנו מההכרזה, הרבה מתוכם ששיחקו בבטא הסגורה של המשחק דווקא יצאו עם רגשות מעורבים, מה שגרם ל-Ubisoft לדחות את המשחק שהיה אמור לצאת במרץ בכמעט שנה ועכשיו אנחנו מקבלים את The Settlers: New Allies, שם חדש למשחק ש-Ubisoft מקווה שגם יעמוד בציפיות שלה ושל מעריצי סדרת המשחקים. למרות שאני לא חובב של הז'אנר או של הסדרה, גם אני מקווה שהמשחק יהיה טוב.

המשחק צפוי לצאת ב-17 בפברואר.

Tales of Symphonia Remastered - PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch

הולכים להיות כאן כמה משחקים בפינת "משחק שנמצא כאן כי שמואל רוצה שהוא יהיה כאן", אז תתכוננו. Tales of Symphonia הוא בעיניי אחד ממשחקי ה-Tales הכי חשובים שיצאו. כן, יש משחקים טובים ממנו מבחינת משחקיות וכן יש משחקים בסדרה שטובים ממנו ברמת בניית העולם ועיצוב המשימות אבל את מה שהמשחק הזה עשה בשביל סדרת Tales במערב אי אפשר לקחת לו. הסיפור של לויד וחבורתו תפס מיליונים באירופה ובארה"ב שהמשיכו עם הסדרה שבעיניי רבים נחשבת לאחת משלוש הגדולות ביפן (יחד עם Final Fantasy ו-Dragon Quest). עכשיו הוא מקבל את הרימאסטר שהגיע לו ואני מקווה הרימאסטר ייתן לו את הכבוד שהוא כל-כך ראוי לו.

המשחק צפוי לצאת ב-17 בפברואר.

Wild Hearts - PS5, Xbox Series X|S, PC

אדם ברדוגו מקהילת Nintendo 1Up Club, המשחק הזה פה רק כי אני מרגיש שאתה היחיד שמדבר עליו. משחקים שמנסים לחקות את ההצלחה והפורמט של Monster Hunter הגיעו והלכו, ו-Wild Hearts מנסה להצליח איפה שהם נכשלו. עם גרפיקה יפה, טריילרים מרשימים והמוחות ב-Omega Force האחראים על לא מעט מהמשחקים האהובים עליי בשנים האחרונות (סדרת Dynasty על ספין-אופיה, פותחה על ידם), יש סיכוי שנראה כאן משחק עם משחקיות טובה וגרפיקה מעולה. בואו נקווה ש-EA שיחקו אותה עם ההימור שלהם על משחק אקשן "באזורים מחולקים" כמו Wild Hearts.

המשחק צפוי לצאת ב-17 בפברואר.

Atomic Heart - PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC

המשחק שיילך ראש בראש מול Hogwarts Legacy על תואר "משחק החודש". אם ל-Hogwarts Legacy יש כבר את התשתית המוכנה להיות הצלחה של ממש, זה נראה ש-Atomic Heart הולך לעשות זאת מאפס, כשהמשחק החדש של Mundfish הקפריסאית נראה פשוט מ-ש-ו-ג-ע. המשחק ששואב המון השראה ממשחקים כמו Bioshock מציג לנו עולם מקביל בו התקדמות חסרת תקדים של ברית המועצות בתחום הרובוטיקה הוביל אותה לניצחון על הגרמנים במלחמת העולם השנייה אבל גם יצר תלות מסוימת ברובוטים שנראו בכל פינה באיחוד הסובייטי.

משחק ה-FPS החדש יציב אותנו מול סכנות רובוטיות רבות, כשהעיצובים של האויבים השונים, היכולות של הדמות הראשית שלנו והדמויות השונות במשחק נראות כולן כאילו יצאו מסרט מדע-בדיוני אימתי ועתידני. בעוד שהמשחק יגיע ל-Game Pass, הוא גם מגיע לקונסולות הפלייסטיישן אז לא לדאוג: יש מספיק שיגעון רובוטי בשביל כולם.

המשחק צפוי לצאת ב-21 בפברואר.

Horizon Call of the Mountain - PS VR2

תשמעו אני חייב לומר שמשהו בי קצת שמח לאיד כשראיתי את מעריצי סוני נאלצים להתמודד עם טענה מטופשת שאפילו הם חלקם העלו בנוגע ל-Switch: אין משחקים ל-PS VR2. קונסולת ה-VR החדשה, המשופרת והמסקרנת במיוחד של סוני מגיעה אלינו החודש ויחד איתה היא מביאה משחק שבהחלט מסובב הרבה ראשים. משחק ה-VR הראשון בעולם של הורייזן ישים אותנו במגפיו של ריאס: לוחם שלפי כולם הוא אשף בטיפוס ולחימה בחץ וקשת. המשחק החדש ייקח את הדמות שלנו למסע כפרה עצמית בה היא תפגוש עוד דמויות שיעזרו לה במסע ותנסה להציל את הממלכה מאיום חדש. אם כל מה שאמרתי לא בקטע שלכם, יש גם מוד נסיעה בנהר. בכל מקרה, יש משחקים ל-PS VR2 וזה מהגדול ביניהם.

המשחק צפוי לצאת ב-22 בפברואר.

Kirby's Return to Dream Land Deluxe - Nintendo Switch

קירבי קירבי קירבי - הוא מציל את היום! Kirby's Return to Dream Land, משחק הקירבי החמוד והמסורתי שיצא ל-Wii אי שם ב-2011 חוזר לחיינו עם גרסת רימייק חדשה שמביאה שכבת צבע חדשה למשחק המוכר. מה הופך את המשחק הזה לרימייק? נצטרך לחכות ולראות, אבל מה שבטוח הוא שמעריצי הלוחם הכוכבי הכל יכול הולכים ליהנות לבד או עם חברים. בתור מישהו ששיחק כבר במשחק המקורי בעבר אני יכול לומר לכם שלא מדובר במשחק יוצא מן הכלל כמו Kirby and the Forgotten Land מהשנה שעברה, אבל נו, אלה נינטנדו - רמת הליטוש במשחק הזה היא גבוהה וזה משחק נהדר לילדים.

המשחק צפוי לצאת ב-24 בפברואר.

Octopath Traveler II - PS4, PS5, PC, Nintendo Switch

ממשיכים, והפעם משחק שהיה אקסקלוסיבי לנינטנדו ול-Switch ואחרי קדנציה אחת החליט להפוך עורו ולהגיע לעוד קונסולות. Octopath Traveler II יציג לנו שמונה דמויות חדשות, שמונה סיפורים חדשים ובתקווה שאת אותה המשחקיות החכמה והיצירתית שאפיינה את המשחק הקודם בסדרה. בעוד שהמשחק מגיע עכשיו למספר פלטפורמות שונות, אנחנו כבר רואים את השיפט הגדול של Square Enix, כשאחד ממשחקי ה-JRPG הגדולים שלה ינחת על ה-Switch (הקונסולה הפופולרית ביותר בארץ השמש העולה), על ה-PC (השוק היפני מחפש להיכנס אל תוך המחשב האישי כבר כמה שנים) ועל קונסולות הפלייסטיישן, אבל דווקא לא על ה-Xbox. האם מדובר בפספוס רגעי או שמא החלטה מושכלת של Square? נחכה ונראה.

המשחק צפוי לצאת ב-24 בפברואר.

Destiny 2: Lightfall - PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC

חברים וחברות, ההרחבה השביעית במספר של Destiny 2 מגיעה אלינו החודש ואתם הולכים לקבל את כל הדברים שאתם רגילים אליהם מהרחבות משחקי "Live Service": סיפור חדש, משימות חדשות, נשקים חדשים ועוד. הסיפור ימשיך איפה שהוא עצר עם ההרחבה הקודמת The Witch Queen, אבל מה שהכי מעניין אותי בכל הנושא של Destiny 2 ו-Lightfall הוא: לאן הסדרה ממשיכה מכאן? עברו 5 שנים מאז יציאת המשחק השני בסדרה, כשמאז ראינו שבע הרחבות שונות וחדשות ששמרו על המשחק בחיים. אבל מתי - אם בכלל - נראה את המשחק השלישי בסדרה מגיע? ואולי יותר חשוב מכך: במי, או מה, זה תלוי?

המשחק צפוי לצאת ב-24 בפברואר.

Scars Above - PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC

ונסיים עם המשחק השני שכאן רק כי אני רוצה לדבר עליו ממש. לפני מספר חודשים, השתתפתי באירוע של Prime Matter, אחת ממפיצות האינדי הגדולות באירופה והם הציגו לנו כמה משחקים שעומדים לצאת לאחרונה כשהראשון היה Payday 3 והאחרון היה Scars Above. עכשיו תראו, Scars Above לא נראה סופר מרשים או מגה מלוטש - בכל זאת, זה משחק AA מסרביה ובוסניה - אבל הגישה הזאת של Prime Matter, זאת שנותנת למפתחים קטנים יותר את הכלים ואת הכסף לעבוד רק כי היא מאמינה בהם באמת מזיזה לי משהו בלב. נכון, היו משחקים ממוצעים כמו King's Bounty II וכישלונות אדירים כמו Dolmen, אבל זה לא נראה שזה מונע מ-Prime Matter להאמין בחברות האלה ובסטודיואים הקטנים יותר. זאת גם הסיבה שאני כל-כך רוצה ש-Scars Above יהיה מוצלח בסוף. מגיע להם את ה-W הזה.

המשחק צפוי לצאת ב-28 בפברואר.

עוד כמה משחקים שאני אשמח להזכיר כאן בכתבה:

  • Company of Heroes 3 מגיע למחשב האישי ב-23 בפברואר.
  • אהבה אישית שלי: Theatrhythm Final Bar Line, נוחת על ה-Switch וה-PS4 ב-16 בפברואר.
  • מזכיר את זה נטו בשביל מייקי מלימיטד אדישן: Deliver Us Mars יגיע לכל הקונסולות ב-2 בפברואר.
  • אני מאוד מקווה שאני אטעה וש-Wanted: Dead שיוצא ב-14 בפברואר יהיה משחק טוב שחבל שלא הזכרתי כאן.

וואו זהו, סיימנו עם רשימת משחקי פברואר! כרגיל, אם פספסתי משהו אתם יותר ממוזמנים לדבר איתי כאן בתגובות או ברשתות החברתיות, כשאם מדובר במתנות ליום הולדת אני מקבל צ'קים וגם פייבוקס זה בסדר. עכשיו רק נותר לי להתפלל שלא נקבל כל מיני הכרזות מטורפות החודש כי באמת קשה לי כבר חברים, 2023 רק התחילה תנו לנו לנוח בבקש-

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:08 01.02.2023 | HARAL20 HARAL20

    יש טענות שהמשחק החדש של הארי פוטר אנטישמי.(הגובלינים שזם) תוכלו בבקשה לבדוק את זה

  2. 2

    12:22 01.02.2023 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    זה מגיע מטענה ישנה יותר שקשורה לטענה (שכמובן שאי אפשר להוכיח באמת), שהסרטים של הארי פוטר הציגו את הגובלינים לפי סטריאוטיפים יהודיים (אף ארוך, מנהלים את הכספים וכו׳). אי אפשר להוכיח את הטענה הזאת וגובלינים תמיד היו קיימים באותה הצורה כמעט בדיוק בהמון מקומות שונים כמו מבוכים ודרקונים, ספרי פנטזיה קודמים ועוד.

    זאת גם טענה שעולה בעיקר ממחוזות של רשתות חברתיות ופורומים, כשעם כמה שיש לה בעיות אחרות, רולינג אף פעם לא הצטיירה כאנטישמית או העירה הערות אנטישמיות שאפשר להפנות אליהן את האצבע (בעיקר שהספרים עצמים לא מציגים את הגובלינים באיזשהו סטריאוטיפ אנטישמי כזה או אחר ואפילו מוצגים כשומרי הסף מפני חמדנות - זה למה הם אלו שמנהלים את הכספים). בעיניי זה לא שווה אייטם או התייחסות מעבר לכך :)

  3. 3

    15:59 01.02.2023 | מסע נוסטלגי/מר נוסטלגיה מסע נוסטלגי/מר נוסטלגיה (אורח)

    בגלל שאני מחשיב את עצמי ל"מבין הארי פוטר" אני יכול לומר שבדיוק להפך, בסדרת הספרים של רולינג יש לפחות שלושה דמויות יהודיות ושניים מהם נמצאות ברייבנקלו והשנייה באפלפאף (אנתוני גולדשטיין ועוד שניים שאני לא זוכר) ככה שאפשר לומר שהיא דוקא מחשיבה את היהודים לחכמים ונחמדים, הגובלינים אצל רולינג בשונה מהרבה יקומי פנטזיה אחרים לא מוצגים דוקא כרעים או נבלים אלא יותר כאלה שנמצאים על התפר והם פשוט אינטרסנטים. ובכלל מדובר בגזע מדוכא ככה שאני מקווה שלא יתחילו להשוות אותם לפלס...(אתם יודעים מי)

    בכל מקרה אני מהמר שהמשחק הזה יגיע למועמדות למשחק השנה ואני מקהה שגירסת הסוויץ לא תאכזב

    אגב שמואל בבקשה בבקשה תבדוק את המשחק harry potter magic awakened שעתיד גם לצאת השנה,זן הןלכת להיות שנה נהדרת למעריצי הארי פוטר בכל העולם

  4. 4

    21:21 01.02.2023 | נתי נתי (אורח)

    שמואל, האם צפויה לנו החודש ביקורת ל-PSVR2? אם כן, ממש נשמח אם תוכל לתת התייחסות קצרה בביקורת על חויית השימוש של מרכיבי משקפיים

  5. 5

    00:23 02.02.2023 | גאו גאו (אורח)

    גם Like a Dragon: Ishin יוצא החודש

  6. 6

    00:24 02.02.2023 | מנחם מנחם (אורח)

    מצטרף לבקשתו של נתי

  7. 7

    11:19 02.02.2023 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    לא יכול להבטיח כלום, אבל אנחנו נעבוד כדי שתהייה לנו סקירה של המוצר סביב ההשקה שלו (כי מי צריך לישון באמת)?

  8. 8

       | פורסם ע"י