הרשמה

נפלו בפח: Valve הפילה 40 אלף צ'יטרים במלכודת

טיפה אחת בים של דמעות

הקרב בין כוחות האור לכוחות האופל נמשך

בין אם אתם מפתחים משחקים, שחקנים הדוקים או אפילו כאלה שמתחברים לשעת משחק פעם בשבוע (אני מבין לליבכם), אפשר להסכים שכולם שונאים צ'יטרים במשחקים. אותם שחקנים שמוכנים לעשות הכל כולל לרמות כדי להשיג את הניצחון שהם כל כך כמהים אליו. אבל חברות המשחקים לא עומדות מנגד כשלפני כמה שנים ראינו את Blizzard משיקה עם Overwatch את אחת ממערכות ה-Ban המקיפות ביותר שראינו שכוללת חסימה על בסיס חומרת המחשב כך ששחקן שנחסם חייב להשתמש בחומרה חדשה כדי לחזור לשחק. לפני מעל עשור ראינו גם את Rockstar מטרילה צ'יטרים ומשדכת בניהם כך שירמו אחד את השני בלי להפריע לקהילת השחקנים. אבל אחד הדברים האהובים ביותר עליי שראיתי בשנים האחרונות בקשר לצי'טרים במשחקים מתומצת בכתבה שהציגה תוכנה אוטומטית שמענישה צ'יטרים ב-PUBG.

Valve כבר שנים נמצאת בחזית המאבק מול צ'יטרים, במיוחד במסגרת משחקיה כמו CS:GO ו-DOTA 2. השבוע קיבלנו את הידיעה ש-Valve נתנה באן לכ-40 אלף צ'יטרים ב-DOTA 2. על פניו זאת ידיעה משמחת מאוד אך מה שמעניין אותנו כאן זאת הדרך שבה Valve עשתה את זה. בפוסט בבלוג של המשחק החברה כתבה שהיא יצרה מלכודת במיוחד כדי לתפוס שחקנים אשר משתמשים בתוכנות צד שלישי כדי לגשת למידע של המשחק אשר לא זמין לשחקן, מה שהביא להם יתרון לא פייר על פני שחקנים אחרים. אז איך זה עבד בפועל? ברגע ש-Valve גילתה על הפירצה הזאת, היא הוציאה עידכון למשחק שכלל קוד קטן עם מעט מידע שאין אפשרות לגשת אליו בדרך לגיטימית מלבד שימוש באותה פירצה.

על פי Valve כל אחד מ-40 אלף החשבונות שנחסו השיג גישה לאותו קוד עם מידע, דבר שסיפק למפתחת ביטחון רב שהחסימה של אותו חשבון ראויה והוא אכן מרמה. הסטודיו הוסיף ואמר על מהלך הפירסום: "על אף העובדה שלרוב המלחמה מול צ'יטרים ורמאים נעשת בצללים, רצינו לפרסם את הפעולה הזאת שלנו כדי להראות את עמדתנו בצורה ברורה." בהמשך הסטודיו אמר: "חסימות אלו יכללו גם שחקנים מקצועיים אשר יחסמו מכל האירועים התחרותיים של Valve."

החסימה ההמונית של Valve היא דבר מבורך אך ראוי לזכור שזאת באמת טיפה בים לעומת כמות השחקנים של DOTA 2 שחוצה בקלות את ה-650 אלף שחקנים כל יום.
מה דעתכם על המהלך של Valve? האם זה מספיק לדעתכם? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:44 26.02.2023 | אבינר אבינר

    גאוני, כל הכבוד =)

  2. 2

       | פורסם ע"י