הרשמה

עולם אחר: חברת Meta מכריזה על ה-Quest 3!

שנת 2023 מסתמנת כשנה חשובה לשוק חומרת ה-VR ואליה מצטרפת מטא עם ה-Quest 3. אפל, עכשיו תורך.

מטא מכריזה על ה-Quest 3 שעתידה לצאת בספטמבר!

שנת 2023 מסתמנת כשנה דרמטית מבחינת שוק ה-VR בדגש על החומרה. אם עד לזמן קצר Sony הייתה החברה הגדולה היחידה שהשיקה מכשיר VR משמעותי ובמקביל מכשירי הדגל של Apple ו-Meta היו בגדר שמועה עם תאריך השקה לא ידוע, אז בימים אלו ממש החברות יוצאות בהכרזות שעתידות לשנות את השוק ולקחת אותו צעד אחד נוסף קדימה. בעוד אפל עתידה להכריז על המכשיר הראשון שלה לתחום במהלך השבוע הקרוב, מארק צוקרברג (Mark Zuckerberg) לא ממתין ובסדרת הכרזות והדגמות מציג את מכשיר ה-Quest 3 שעתיד לצאת במהלך חודש ספטמבר.

צוקרברג הכריז על ה-Meta Quest 3, הדור הבא של משקפת המציאות המדומה והמעורבת של החברה, כאשר צפי ההשקה שלה הוא בחודש ספטמבר. המכשיר יכלול רזולוציה גבוהה יותר, ביצועים חזקים יותר, טכנולוגיית Meta Reality, ומבנה חדש שבחברה מספרים כי יציג נוחות גבוהה יותר (על אף עלייה במשקל של כ-6 גרמים). Quest 3 יישלח לכל המדינות שבהן Meta Quest נתמך וכאמור ישראל אינה אחת מהן על אף מחלקת הפיתוח Reality Labs שעד לאחרונה הייתה לה זרוע משמעותית בישראל, כמו כן ישראל היא בין המדינות המובילות בעולם ביחס בין אוכלוסייה לכמות משקפי VR לנפש. ה-Quest 3 בנפח 128GB תעלה כ-$499.99 דולר ובדומה ל-Quest 2 יושק גם מכשיר בנפח אחסון גבוה יותר.

הקסדה תשלב תצוגה ברזולוציה גבוהה יותר בכ-29% הודות לאופטיקה של עדשות "פנקייק" הלקוחות במקור מעולם הצילום ומאפשרות עיצוב דק יותר למשקפיים. במטא מפרסמים כי הן יהיו דקות יותר בכ-40% מדגם ה-Quest 2. עובדה זו תתרום לנוחות המכשיר על אף העלייה המזערית במשקל מכיוון ופיזור המשקל יהיה קרוב וצמוד יותר לפנים של המשתמש, קצת בדומה לנשיאה של משקולת 1 ק"ג על הכתף לעומת החזקה שלה בכף היד עם זרוע מושטת. המשקפת אף תכלול ערכת שבבים של Snapdragon מהדור הבא שפותחה בשיתוף פעולה עם Qualcomm כדי להפעיל את הפיקסלים הנוספים הללו. ערכת השבבים של הדור הבא של Snapdragon מספקת יותר מפי שניים מהביצועים הגרפיים מהדור הקודם של Snapdragon GPU ב-Quest 2 - המשמעות היא שיתקבלו ביצועים חלקים וחדים יותר הן במשחקים והן בוידאו. אחד הפיצ'רים היותר משמעותיים שיקבלו במה ב-Quest 3 הוא שילוב טכנולוגיית Meta Reality שתאפשר למזג בצורה חלקה את העולם הפיזי עם העולם הווירטואלי ותייצר חווית MR (Mixed Reality) בצבע מלא ובזמן אמת הודות למצלמות צבע וחיישן עומק.

האפשרויות החדשות הללו חורגות מעבר למציאות המעורבת של היום על ידי הבנה ותגובה של אובייקטים במרחב הפיזי ותאפשר לנווט במרחב בדרכים טבעיות בסביבות מוכרות ואינטואיטיביות בצורה שלא הייתה אפשרית קודם, עקב מצלמות השחור לבן והיעדר חיישן העומק ב-Quest 2. בסרטון כאן ניתן לראות את צוקרברג מציג חלק מהיכולות של טכנולוגיה זו. Quest 3 בעצם תספק חוויות VR וחוויית MR מתקדמות במכשיר אחד (אלחוטי סוני) באיכות גבוהה וזו עוד התקדמות משמעותית שמבצעת מטא.

אביזר נוסף שמקבל עדכון משמעותי הוא הבקרים, במטא מספרים כי הם "עיצבו מחדש לחלוטין את בקרי ה-Touch Plus של Quest 3 עם צורה יעילה וארגונומית יותר. הודות להתקדמות שלנו בטכנולוגיית המעקב, הורדנו את טבעות המעקב החיצוניות כך שהבקרים מרגישים כמו שלוחה טבעית יותר של הידיים ותופסים פחות מקום." הבקרים בעצם מאבדים את טבעות העקיבה שהוקנו עליהם וכך הם קטנים ונוחים יותר. ניתן יהיה לרכוש גם הבקרים של Quest Pro ובעצם לקבל חוויה עוד יותר טובה בסיוע של טכנולוגיית ה-TruTouch שהופיעה לראשונה ב-Touch Pro. כמובן שבדומה לעדכוני הגירסה של ה-Quest 2 בשנתיים האחרונות ה-Quest 3 אף תתמוך בשימוש ללא שלטים כלל על בסיס זיהוי הידיים של המצלמות המותקנות על פני המשקף. כמובן שבמטא מתגאים גם בספריית התוכן שנוצרה מאז השקת ה-Quest 2 וכוללת למעלה מ-500 משחקי VR ואפליקציות עם תאימות לשני הדגמים. במטא מספרים כי עוד כותרי VR ו-MR חדשים צפויים לצאת לקראת ההשקה. המשמעות היא של-Quest 3 תהיה את הספרייה הגדולה בעולם עם השקתה, דבר שלאפל ייקח זמן לייצר בלי קשר לאיכות המכשיר שיושק.

מכשיר ה-Quest 2 גם מקבל סדרת הכרזות ומטא מודיעה על מחירים נמוכים יותר בתוספת שדרוג ביצועים, כך שהמשקפת בעצם תחזור למחיר של 299$ בדומה ליום השקתה. המשקפת הייתה תחת קרוסלת מחירים ומחירה נע בין 250$ ל-400$ בתקופות שונות. בזכות אופטימיזצית מערכת ההפעלה, ה-CPU של ה-Quest 2 יראה שיפור ביצועים של 26% וה-GPU ישתפר בכ-19%, אם תשאלו אותי המכשיר גם ככה מפתיע ביכולות החומרה שלו מאז השקתו ושיפור נוסף באחוזים כאלה (במידה וזה נכון) הוא לא פחות ממדהים.

בשבוע הקרוב אפל צפויה להכריז על המשקפי ה-VRMR שלה תחת מערכת ההפעלה xrOS, אך שני המכשירים לא באמת צפויים להתחרות זה בזה על אף הרצון שלנו לראות זאת ושל התקשורת להציג זאת כקרב ראש בראש. Meta תשווק את ה-Quest 3 בתג מחיר נמוך יחסית של 500$ בעוד שהקסדה של אפל צפויה לעלות כ-3000$ ולהציג מוצר פרימיום שלא דומה לשום דבר אחר שהשוק הכיר (על פי שמועות). עד ששתי החברות באמת יהיו בקרב ראש בראש ייקח עוד קצת זמן והן פונות לקהלים בעלי עומק כיסים שונה ונפח שוק שונה. Meta כיום שולטת ב-80% משוק חומרת ה-VR ומעניין לראות כיצד אפל תצליח לקחת אחוזים ממנו עם תג מחיר כזה, בלי קשר לאיכות המוצר. מה שכן, שוק ה-VR ממשיך את הגל שהתחיל בסוף 2020 ומעניין לראות אילו כותרים יצאו ואיזה חומרה נמשיך לקבל בעתיד. עכשיו הפנים להכרזה של אפל.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

טל דותן - כתב תוכן

טל דותן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי על: Beat Saber - Linkin Park

המשחק שהגדיר לי את הילדות: תיקו יציב בין Counter Strike 1.6 ו-Red Alert 2: Yuri's Revenge

כשאני לא משחק אני: עובד על המיזם שלי Divo.

מסר לעולם: תעשו טוב.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י