הרשמה

ספיידרמן רחוק מהקולנוע: Sony הראשונה לדחות סרטים

קורבנות ראשונים למחאת השחקנים והתסריטאים

אם זה הקאנון תעבירו אותי ליקום אחר.

המחאה הגדולה ביותר בהוליווד משנות השישים של המאה הקודמת גובה את הקורבנות הראשונים שלה. לאחר שביתת איגוד התסריטאים (WGA) שנמשכת כבר כחודשיים ושביתת איגוד השחקנים (SAG) שהצטרפה בשבועות האחרונים נראה כי המשבר בין האולפנים לבין עובדי התעשייה רק מחריף. בעוד שראשי האולפנים וחברות הסטרימינג הגדולות "מחכות עד שיפנו את התסריטאים מהבתים עקב אי תשלומי שכירות ומשכנתא" הפרויקטים בהוליווד ממשיכים להיעצר בזה אחרי זה. בלי פתרון מיידי בפתח לא נשאר לאולפנים יותר מידיי ברירות וחברת ההפקה Sony היא הראשונה להודיע על דחיית סרטיה בשנת 2023. 

סוני הכריזה בהודעה רשמית בסוף השבוע שעבר על דחיית סרטים כואבת במיוחד: ספיידרמן: מעבר למימד העכביש (Spider-man Beyond the Spiderverse), סרט ההמשך המצופה של סדרת הסרטים המצליחה, יידחה מה-24 במרץ 2024 לתאריך לא ידוע. אחת ההכרזות הכואבות ביותר לחברי המערכת ולאינטרנט בכלל. האולפנים טוענים כי בעקבות שביתת השחקנים, הקאסט (המצוין) של סדרת הסרטים מנוע מלהקליט את הסצנות מה שעוצר את ההפקה מלדהור קדימה. אם כי בשבועות האחרונים הועלו טענות כנגד ההפקה שהסרט אינו בשלבי פיתוח מתקדמים כלל וכי תאריך היציאה המקורי לא היה ריאלי מלכתחילה. השחקנית היילי סטיינפילד (Hailie Stinfield) המגלמת את ספיידרוומן, גוון סטייסי (Gwen Stacy) הודתה כי לא הקליטה שורה אחת בשביל הסרט השלישי. בעוד שמקורבים אחרים להפקה טענו כי אנימטורים רבים פעלו תחת מכבש לחצים רב ועובדים רבים פוטרו בשל חוסר יכולת לעמוד בלחץ והפרויקט עדיין בחיתוליו. 

סרטים נוספים שסוני הודיעה על דחייתם הם: קרייבן הצייד (Kraven the Hunter), נדחה מה-6 באוקטובר 2023 ל-30 באוגוסט 2024. דחייה של כמעט שנה לסרט שהיה ממש מעבר לפינה בשביל מעריצי ספיידרמן. גראן טוריסמו (Gran Turismo), סרט המבוסס על סדרת משחקי המרוצים המוצלחת יידחה בכשבועיים מה-11 באוגוסט ל-25 באוגוסט 2023. סרט ההמשך של מכסחי השדים (Ghostbusters) שהיה אמור לצאת ב-30 בדצמבר 2023 נדחה אל ה-29 במרץ 2024. קארטה קיד (Karate Kid) נדחה מה-7 ביוני 2024 ל-13 בדצמבר 2024. וסרט האימה הם מאזינים (They Listen) נדחה לתאריך לא ידוע מה-30 באוגוסט 2024. בחדשות קצת יותר משמחות מאדם ווב (Madame Web) דווקא הוקדמה מה-16 בפברואר 2024 ל-14 בפברואר 2024, במיוחד לוולנטיינז? בנוסף הוכרזו תאריכי הפצה לשני סרטי המשך מוצלחים: ונום 3 ( Venom) ייצא ב-12 ביולי 2024, וסרט ההמשך לבחורים רעים (Bad Boys) ייצא ב-14 ביוני 2024.

איגוד התסריטאים יצא לשביתה בתחילת מאי בעקבות תנאי עבודה קשוחים ותשלום זעום, בין היתר בעקבות החשש מ-AI; המעבר מתוכניות שנמשכות לאורך כל השנה, לפרקים קצרים יותר ולפורמט סטרימינג המשחרר את כל הפרקים בבת אחת ומצמצם את היקף העבודה השנתי שלהם למספר חודשים מצומצם. בשבועות האחרונים הצטרפו איגוד השחקנים בעקבות תשלומים נמוכים על השתתפויות בתכנים (רוב השחקנים אינם מצליחים להגיע לעלות של תשלום ביטוח בריאות שנתי באמריקה שעומד על 27,000$ לחבר ארגון). כמו גם, הצעת אולפנים לתשלום חד פעמי בעבור סריקת גוף של שחקן ושימוש בלתי מוגבל בו באמצעות AI. גורמים אלו הביאו את השחקנים לשבות ביחד עם התסריטאים על שיפור תנאים בעוד שהאולפנים וענקי הסטרימינג מגלגלים מיליארדים על חשבונם.

סוני אמנם הראשונה להודיע על שינויי יציאת הסרטים שלה, אך בקצב שהמחאה מתקדמת לא נראה כי העתיד ורוד לאוהבי הקולנוע והטלוויזיה. נזכיר שהפקות הקולנוע והטלוויזיה נעצרו כליל כדוגמאת דדפול 3 (Deadpool) שנעצר באמצע צילומים ובדיוק אחרי חשיפת החליפה הנכספת של וולברין (Wolverine), כמו גם הפקת הסרט בלייד (Blade), ופרויקטים נוספים. נקווה כי התסריטאים והשחקנים יקבלו את מבוקשם, ואנחנו נקבל את התכנים האהובים עלינו כי 2024 נראית עגומה מרגע לרגע.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שיר כהן - כתבת תוכן

שיר כהן - כתבת תוכן

משחקת על: PS4

בחיים לא תנצחו אותי ב: Icy Tower

המשחק שהגדיר לי את הילדות: ג'אז הארנב

כשאני לא משחקת אני: סטודנטית עייפה

מסר לעולם: עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י