הרשמה

חברת Warner Bros הכריזה כי תתמקד בעתיד במשחקי מובייל, F2P ולייב סרביס

החברה רוצה לעשות שינוי מתבקש

למה וורנר רוצה לזנוח את משחקי ה-AAA לטובת המובייל?

במהלך כנס של Morgan Stanley סיפרה חטיבת המשחקים של Warner Bros כי היא רוצה לזנוח את תחום ה-AAA ולהתמקד במשחקי מובייל, F2P ו-Live Service. זוהי הודעה מוזרה מאוד בהנתן שמשחק הסינגל פלייר האחרון שלה, Hogwarts Legacy, היה למשחק הנמכר ביותר בשנת 2023 וניצח אפילו את Call of Duty. זה עוד יותר לא מסתדר כשמשחק הלייב סרביס האחרון שלה - Suicide Squad: Kill the Justice League, הוא אחד מהכלשונות הגדולים של שנת 2024.

מנהל חטיבת המשחקים של החברה, ג'ייבי פרט (JB Perrette)  סיפר כי הם מתכוונים להתמקד במקומות שהם חושבים שיש בהם יותר צמיחה שמתאימה למותגים שלהם. לאחר שנשאל לגבי ההצלחה של Hogwarts Legacy הוא טען כי השוק הזה תנודתי מדי והצביע על Suicide Squad ככשלון מבחינת החברה. כדי לאזן את התנודתיות הקשה של משחקי AAA הוא מעדיף להתמקד במשחקי מובייל Free to Play שמאפשרים לייצב תזרים לאורך זמן.

זה נשמע אולי משוגע, אבל תעשיית המובייל ומודל ה-Free to Play הם מודלים הרבה יותר נוחים למפתחים בדיוק מהסיבות הללו. בעוד שמשחקי פרימיום הם מעין הימור כזה, שיכול להצליח או להיכשל, משחקים עם Live Ops מאפשרים להתאים ולתקן את המשחק לאורך זמן ומספקים ודאות הרבה יותר גדולה. משחקי פרימיום AAA עולים הרבה כסף ולוקחים סיכון מאוד גדול שההצלחה לא תמיד מצדיקה את העלות והסיכון.

בשנים האחרונות תעשיית המובייל חווה שינויים קשים המקשים על מפתחי משחקים למצוא את הקהל היעד ולפנות אליו. אבל הסיפור של WB רק מוכיח כי כמה שקשה בתעשיית המובייל, אפל ואנדרואיד עדיין יותר פתוחות למפתחים מחברות כמו Steam. היכולת לשווק ולמצוא את קהל היעד במובייל עדיין יותר קלה מלשווק משחקים בסטים, גם לשחקנים הגדולים במשק.

ל-WB יש מותגים חזקים מאוד שיכולים להוביל להצלחה מסחרית אם רק ייעשו נכון. Mortal Kombat, Game of Thrones, Harry Potter אלה רק חלק מהשמות עם פוטנציאל אדיר לעתיד, אבל לגיימרים חשובה יותר משחקיות מהמותג עצמו ולא כל מותג מצליח בזכות המותג לבד. לאחרונה נשמעה ביקורת גדולה על המשחק האחרון של Suicide Squad בגלל בניית הנרטיב שלו שפגעה במותג של DC ולכן חלק מהותי מההצלחה נפגם. גם דיסני מנסה לפרות בתחום ה-F2P לאחר שחתמה על הסכם השקעה של מיליארד וחצי דולר עם Epic Games כדי לשלב את ההצלחה של פורטנייט עם המותגים שלה. יהיה מעניין לראות לאן WB יילכו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:15 07.03.2024 | אמיר החום אמיר החום (אורח)

    כתבה מעניינת מאוד, תודה אביצ'י

  2. 2

    19:37 07.03.2024 | מנחם מנחם (אורח)

    טיפשים ללא הפסקה

  3. 3

       | פורסם ע"י