הרשמה

ביקורת: The Rogue Prince of Persia - התחלתי מלחמה ואתחיל אותה שוב

מדובר במשחק הדו-מימדי השני של הנסיך הפרסי שקיבלנו בשנת 2024, שזה לא הרבה, אבל מצחיק שזה קרה פעמיים.

  • PC
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 27/05/2024

משחק הרוגלייק הושק ממש היום ל-Early Access, הנה מה שחשבנו עליו

עותק לסיקור ניתן לנו ע"י יוביסופט אירופה, תודה רבה!

אני חייב להתוודות שאני אומנם לא עקבתי לחלוטין אחרי מה שלמשחק הזה יהיה להציע, קיבלנו כתבת רשמים די מרשימה משמואל דקה לפני שהוא עזב אותנו, אבל החלטתי להשאיר את עצמי קצת בערפל בכל מה שנוגע למשחק הזה. הרבה זמן עבר מאז שקיבלנו משחק Prince of Persia שהוא גם 2D side scroller, ומאוד לא אופייני בנוף של תעשיית ה-AAA שלנו לקבל משחק בסגנון הזה יותר. מיותר לציין ש-The Lost Crown היתה הפתעה מרשימה בתחילת השנה (תודה לשמואל שנתן לי לנסות אותו על ה-ROG Ally שלו), אבל כמה עוד אפשר להפתיע אותנו בנוף הזה? ובכן, הנה הגיע ;The Rogue Prince of Persia, משחק Early Access שהושק ממש היום. מדובר במשחק הדו-מימדי השני של הנסיך הפרסי שקיבלנו בשנת 2024, שזה לא הרבה, אבל מצחיק שזה קרה פעמיים.

אותו מקום אבל תחושה כל כך שונה...

ההונים נמצאים על גבולות פרס והנסיך שמעוניין להוכיח את היכולות שלו ואת יכולתו להיות המלך הבא, לא מקבל את אישורו של אביו לתקוף את ההונים שמאיימים על הבירה. הנסיך מחליט על דעת עצמו להגן על הבירה בעצמו, אך כאשר הוא מגיע למחנה של ההונים, הוא מגלה את יכולות הקסם של ההונים, ואחרי קרב ממושך, הוא מפסיד וההונים מחליטים לכבוש את הבירה. הנסיך שניצל בידי המנטור שלו, סוקרה (Sukhra), לוקח אותו למקום מסתור מחוץ לבירה, מחליט לחזור לבירה ומגלה כי ההונים איבדו שליטה בכוחות הקסם שלהם. הנסיך יצטרך להבין איך לחזור אל הבירה ולהציל את פרס מההונים ולהיפטר מהקסם שעכשיו הורס את הבירה.

הרקע לעלילה, פשוט יחסית כמו שקיבלנו אותו, ושם אותנו ישר באמצע שום מקום. הנסיך מחזיק בולה מיסטית (סוג של קמע) שמאפשרת לו לחזור חזרה בזמן כאשר הוא מתקרב למוות, והמשחק עושה לא מעט שימוש בחזרות התכופות של הנסיך למקום המסתור כל פעם שנמות על מנת לדחוף את העלילה הלאה. כל פעם שנחזור למקום המסתור, אנחנו עלולים לגלות דמות חדשה במחנה, קונסטרוקציה חדשה שתשנה את הצורה שבה דמויות שונות יתקשרו עם הנסיך.

בזמן שבמחנה יש לנו שתי דמויות שישארו שם באופן קבוע, סוקרה ופאצ'י (Paachi), שתי דמויות שעוזרות לנסיך בעזרת יצירה של נשקים חדשים ויכולות קרב נוספות. במהלך המסעות השונים שנעשה לבירה אנחנו ניתקל בעוד דמויות נוספות שחלקן יוכלו להגיע גם כן למחנה ויפתחו לשחקן אפשרויות נוספות. במהלך המסעות גם נתקל ב-NPC's קבועים כמו אסטרה (Astara) הנפחית שתשפר לנסיך את הנשק באמצע הריצה, אזורים שונים גם יכולים להפתח עבור הנסיך בעזרת אינטרקציות עם דמויות שונות שנפגוש בריצות השונות.

פרקור הוא שמי האמצעי!

יש לציין שהמשחק הזה הוא, במובנים מסויימים, פשוט מכתב אהבה למשחקי Prince of Persia באשר הם. הוא מכיל פלטפורמות שדומות לאלו שקיימים במשחקים מתחילת שנות ה-90 יחד עם פלטפורמינג שלא יבייש את המשחקים מתחילת שנות ה-2000 כמו Sands of Time. הפלטפורמינג במשחק הזה הוא אולי אחד הדברים הכי מהנים שיצא לי לחוות במשחק פלטפורמה כבר הרבה מאוד זמן והוא מכיל לא מעט שלבי "פאזל" שיאפשרו לשחקן להנות מפלטפורמה על מנת להגיע לפרסים שונים שיעזרו לשחקן במהלך המסע שלו.

אבל עכשיו אגע בבשר של המשחק הזה והוא מערכת הקרב. הנסיך מתחיל כל ריצה עם זוג פגיונות שאיתם הוא ילחם בהונים, וככל שנמשיך בריצות שלנו נוכל למצוא ולפתוח עוד נשקים כמו חרב, כידון, גרזן ועוד. בנוסף יש לנו גם נשק משני שהוא נשק מטווח רחוק לרוב כמו חץ וקשת, וו אחיזה, צ'קרם (Chakram, סוג של בומרנג) ועוד. האויבים מתחלקים לסוגים שונים וכל אחד תוקף את הנסיך בצורה אחרת, השחקן יזהה את החיילים יחסית מהר וילמד את תבניות הפעולה שלהם, וגם אז ימות פעם נוספת לעבר הלופ שבו הנסיך תקוע כי שחקן טוב זה אחד שעושה הרבה טעויות (בהחלט הצהרה לכך שאני גרוע בזה).

לאורך המסע אנחנו גם נמצא מדליונים שיתנו לנסיך אפקטים חדשים להתקפות שלו או לסיור שלו. ישנם כ-30 סוגים של מדליונים שזמינים במצב הנוכחי של המשחק, חלק מוסיפים אפקטים להתקפות השונות של הנסיך כמו אש, שרף או רעל, יש מדליונים שמוסיפים לפעולות השונות של הנסיך אלמנט התקפי נוסף של זריקת סכינים, חלק גם קשורים ישירות בחיים של הנסיך, כמו ריפוי עם כל שימוש בכסף או מציאה של נקודות טלפורטים שונים בשלבים שנסייר בהם.

נכון לעכשיו המשחק מחולק כך שנעבור שני שלבים, קרב בוס, שני שלבים וקרב בוס נוסף, יש לנו שני בוסים קבועים כרגע, הראשון הוא ברודה (Berude) והשני הוא באטאאר (Bataar). השלבים הם מג'ונרטים בצורה רנדומלית וכל ריצה שונה מהקודמת, בין אם מדובר במדליונים שמוצאים והסידור שלהם שונה. בכל שלב נאסוף מטבע שעונה לשם Spirit Glimmer שעל מנת לשמור אותו בין ריצות נצטרך להגיע לפלטה שמעבירה את המטבע לבנק באופן חד פעמי, לאחר מכן הפלטה נהרסת ונצטרך למצוא אחת נוספת במהלך הריצה, אחרת נאבד את כל המטבעות שאספנו. ה-Spirit Glimmer מאפשר לנו ליצור נשקים ומדליונים נוספים שנוכל למצוא בכל ריצה על שלב.

לכל שלב יש עיצוב ייחודי משלו, וכל אחד מהם שונה מבחינת המראה שלו וחלקם אף מגיעים עם אויבים שמיוחדים להם. השלב הבסיסי הוא כפר זגרוס (Zagros) שבו גם נתחיל את המשחק ואת הריצה שלנו, ניתן גם להתחיל ממחנה המלחמה של ההונים שבו גם יש אויבים נוספים על כפר זגרוס. אני מאמין שככל שהזמן יעבור ונקבל יותר עדכונים ל-Early Access אולי נקבל נקודות התחלה נוספות למקומות אחרים בפרס, ניתן לפתוח מיקום שנקרא 'אקדמיה' והוא פאזל בפני עצמו על מנת להמשיך והוא דורש חקירה קצת יותר מעמיקה של השלב להבדיל מכפר זגרוס שאפשר פשוט לרוץ אותו עם בקושי התקלות עם אויבים בכלל.

לסיום אגע בחלק אחד שקצת חסר לי לצערי אבל לדמויות אין באמת דיבוב, לפחות לא בשלב הזה, יש תפריט שלם של שפה בהגדרות וכל מה שיש בו זה את השפה שבה התפריטים והדיאלוגים מופיעים, אין הרבה קריאה לאורך המשחק אבל משחקים דומים קיבלו דיבוב די רחב בשלבים הרבה יותר מוקדמים במהלך ה-Early Access שלהם, מקווה ש-Evil Empire יחליטו להוסיף אפשרויות דיבוב שונות למשחק. בנוסף חשוב לציין שבאותה מידה, המשחק הזה שרץ יחסית בקלות על ה-Steam Deck שלי, אני מוצא את עצמי נתקל במצבים שבהם יש הרבה אויבים במסך, והמשחק מתחיל לדלג על פריימים בצורה שגורמת לשחקן לאבד או להפסיד קרבות מסויימים.

השורה התחתונה

The Rogue Prince of Persia הוא משחק רוגלייק נהדר, וכבר בשלבי ה-Early Access שלו עם תוכן יחסית מצומצם אני מוצא את עצמי נהנה ממש, בין אם מכניקת הקרב של המשחק היא מהנה או מכניקת הפרקור היא חלקה עד מושלמת לדעתי, קשה לי שלא להוציא שעות על גבי שעות מול המסך עם המשחק הזה. חוץ מבעיות ביצועים קלות של המשחק, אני לא מאמין שיש מספיק תוכן להצדיק קניה ברגע זה ממש, אבל עוד שנה כשהמשחק יצא(?), אני מאמין שהמשחק יהיה מפוצץ בתוכן ששחקנים שנהנים ממשחקים כמו Hades או Hollow Knight יהנו מהם מאוד.

8
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • סיפור פשוט ומעניין
  • מכניקות פרקור ותיפוס ממכרות במיוחד
  • מכניקת קרב חלקה ומהנה
  • מוזיקה לא רעה בכלל

הרע

  • בעיות ביצועים שלעיתים יפריעו לזרימה של המשחק
  • מחסור בדיבוב הוא מעט מבאס

והלופים:

  • כמה פעמים אני אצטרך להסביר שאני כבר הייתי פה???
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י