הרשמה

רשמים מההצגה של The Outer Worlds 2 ב-Gamescom 2025!

התגנבות, מערכת פיתוח דמות ועולם עשיר, יש לנו פה הכל
ad banner

אם יוצאים מגיעים לעולמות נפלאים

ad banner

שנת 2025 היא השנה של Xbox, אפשר לדבר ולנתח את הדרך הארוכה שנעשתה עד שהגענו לשנה המעולה הזאת אבל משחק אחד שהיה שם בדרך וכניראה יהיה קל לשכוח ממנו הוא The Outer Worlds. באופן אישי, הוא לא הצליח לעניין אותי יותר מידי ולא שיחקתי בו. אולי זה בגלל הדחיפה השיווקית האגרסיבית של Xbox ואולי זה פשוט הטעם שלי שהשתנה, אבל The Outer Worlds 2 ניראה לי מעניין מאוד ובמסגרת Gamescom 2025 קיבלתי הזדמנות לצפות בעוד חצי שעה של גיימפליי ממנו שהצליח להלהיב אותי עוד יותר.

הדמו של The Outer Worlds 2 התחיל בהצגה קצרה מאוד של מערכת ה-Companions שאלו למעשה חברי הצוות שיתלוו אליכם למשימות. לכל חבר צוות תוכלו להגיד את התפקיד שלו, למשל הוצגה לנו דמות שקיבלה את תפקיד ״הטנק״ של הקבוצה עם שיריון משופר ואפשרות לביצוע הרבה מאוד נזק. אחר כך קיבלנו הדגמה של מערכת ה-Inventory שתאפשר לשחקן לסחוב עליו עד 4 נשקים שונים, לשפצר את השיריון והתלבושות שלו יחד עם בחירה על שלושת סוגי רימונים. כמעט לכל ציוד (בין אם זה נשק, תלבושת או שיריון) אפשר להוסיף Mods שישפרו אותו או יעניקו לו מאפיינים חדשים, כל למשל כוונת תוסיף נזק ליריות בראש, קנה מסויים יוזיל את עלו, התחמושת ומוד לשיריון יאפשר לשחקן לסחוב יותר רימונים.

ad banner

העולם עצמו מעוצב בצורה נהדרת, מעבר לסכמת הצבעים המעניינת, מהזמן הקצר שבו הדמו הציג את העולם ניראה כי הוא מלא בפרטים ודברים שונים לעשות. ההצגה שאני קיבלתי הראתה משימה בה אנחנו צריכים להיכנס ליעד מבוצר באויבים ולגנוב שיריון שנמצא בו, הדרך שנבחרה להדגמה הייתה חשאית כך שקיבלנו הדגמה של מערכת הסתתרות בדשא, לא משהו שלא ראינו אלפי פעמים עד היום אבל תמיד שימושי. כאשר נכנסו ליעד (אחרי צליפה מדויקת בראש של אחד השומרים) ראינו את הדרך שבה העולם והסביבה עוזרים לשחקן ומספרים את הסיפור בצורה שקטה. למשל אם נעקוב אחרי כבל חשמל שמונח על הרצפה הוא יוכל להוביל אותנו לפאנל ניהול רובוטים שניטרול שלו ישלח רובוט לטייל במבנה, דבר שיסיח את דעתו של רובוט אבטחה ענק אחר ויאפשר לנו להתגנב לאותו החדר. באותה מידה שבחרנו בדרך הזאת יכולנו גם למצוא פירצה אחרת או פשוט להילחם ברובוט הענק ולהקנות לנו גישה לחדר ככה.

ניטרול המערכת שהזכרתי קודם לכן מתאפשר לשחקן רק אם חלק מהכישורים שלו (Skills) נמצאים ברמה מסוימת, דבר שמתקשר באופן ישיר לאלמנט פיתוח הדמות שכל שחקן יבחר לעשות. בחלק אחר של ההצגה הייתה מערכת אבטחה שכדי לנטל אותה היה נדרש יכולות האקינג ברמה 9 שלא היו לדמות, ופה עלתה דילמה, לוותר על הפריצה ולנסות להתגנב בתקווה לא להתגלות או להמשיך לחפש בסביבה. אופציית החיפוש נבחרה ובאחד החדרים נמצא מדריך של המערכת שהוריד את רמת ההאקינג לכדי רמה 5 שהייתה אפשרית. זאת דרך נוספת שבה המשחק דוחף את השחקן לחקור את העולם והסביבה ולא בהכרח לרוץ ישר אל עבר המטרה של המשימה. מערכת האבטחה הייתה גם הדגמה טובה ליכולת ה-N-Scan שמאפשרת לראות את החיווטים של המערכת וכך לראות מה היא מפעילה ולאן היא מחוברת, עוד אלמנט שיכול לעזור לשחקן לבחור מה הוא עושה ובאיזה דרך הוא בוחר ללכת.

ad banner

כאמור השיטה שנבחרה הייתה חשאית כך שלא קיבלנו ראינו הרבה מהנשקים של המשחק, אם אני חוזר לצליפה בראש של השומר אז ראינו הדגמה קצרה של אנימציית הפגיעה בו שקורת בהילוך איטי יותר בסגנון שמזכיר את משחקי Fallout. למרות שלא היו הרבה קרבות בהצגה, הנשקים עצמם ניראים מעולים עם הרבה פרטים עליהם יחד עם אנימציות טובות. הסוד האחרון שהצוות רצה להראות לפני סוף הדמו היו חלק מפרטי האספנות שחבויים על פני כל העולם שחלקם יציגו את הפרצופים של כל חברי צוות הפיתוח. כך שאם מצאתם קלף עם פרצוף לא ידוע, עכשיו אתם יודעים על מה מדובר.

בהזדמנות זאת, אני רוצה להגיד תודה ל-Xbox שהזמינו אותי לצפות בהצגה של The Outer Worlds 2 לפני ההשקה שלו ב-24 לאוקטובר.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י