ענקית המדיה וורנר ברוס שוקלת מכירה, וגורלם של האולפנים מאחורי באטמן, מורטל קומבט והוגוורטס לגאסי מוטל על הכף.
עוד חודש, עוד הודעה על חברת משחקים שהולכת לצאת מהשוק. לאחר הרכישה של EA לפני חודש, כעת הודיעה גם חברת Waner Bros שהיא מקבלת עניין רב מצד רוכשים, מה שבעצם מעיד על כך שהיא עומדת למכירה.
וורנר ברוס דיסקברי הוא תאגיד מדיה עצום שנוצר ממיזוג בין וורנר מדיה (ביתם של HBO, CNN והיקום הקולנועי של DC) לבין דיסקברי. המיזוג הותיר את החברה החדשה עם חובות אדירים, מה שהוביל את המנכ"ל, דיוויד זסלב, לצאת למסע קיצוצים אגרסיבי שכלל ביטול פרויקטים ופיטורים המוניים. כעת, נראה כי מכירת התאגיד כולו היא השלב הבא במהלך לייצוב הספינה הכלכלית.
בתוך הקונצרן הענק הזה, חטיבת המשחקים, Warner Bros. Games, תמיד נחשבה לאחד המנועים החזקים והיציבים ביותר. היא ביתם של אולפנים מהשורה הראשונה בעולם: Rocksteady, שהגדירה מחדש את ז'אנר משחקי גיבורי-העל עם סדרת Batman: Arkham, יחד עם NetherRealm Studios, השליטה הבלתי מעורערת של זירת משחקי המכות עם Mortal Kombat ו-Injustice; ו-Avalanche Software, האולפן שאחראי לתופעה העולמית Hogwarts Legacy, שמכרה עשרות מיליוני עותקים. הנכסים הללו הם מכרה זהב, אך עתידם תלוי כעת לחלוטין בזהות הרוכש ובאסטרטגיה שיבחר.
ההשלכות האפשריות נעות על קשת רחבה של תרחישים. במקרה האופטימי, רוכש בעל כיסים עמוקים והבנה בתחום הגיימינג, כמו ענקית טכנולוגיה, עשוי לראות באולפנים נכס אסטרטגי, להעניק להם משאבים וחופש יצירתי, ולהוביל אותם לפיתוח משחקים גדולים ושאפתניים עוד יותר. מנגד, קיים חשש ריאלי שרוכש מתחום המדיה המסורתית או קרן השקעות יראה בחטיבת המשחקים בעיקר נכס פיננסי. תרחיש כזה עלול להוביל ל"ארגון מחדש" שיכלול מכירת אולפנים בנפרד לכל המרבה במחיר, פיצול צוותים, ביטול פרויקטים פחות רווחיים והתמקדות אך ורק במותגים הגדולים ביותר. רק ביום שלישי סירבה WB להצעה של חברת פאראמונט להירכש. למרות זאת, אני נוטה יותר להאמין שהרכישה של WB תהיה דומה יותר למה שקרה ב EA. חברה חיצונית, שתקנה אותה החוצה ותייעל אותה.
קשה לומר מה תהיינה ההשלכות של זה, זה יכול לפעול גם לטובתם של המפתחים וגם לרעתם. הכל תלוי בזהות הרוכש, ולשם כך נצטרך לחכות לא הרבה זמן.
*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן
משחק על: מחשב, המסטר רייס (וגם מובייל, אבל אל תגלו)
בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: מטוסי קרב וחלליות
המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jones in the fast lane
כשאני לא משחק אני: מפתח משחקים
מסר לעולם: נולדנו מאוחר מידי כדי לחקור את העולם ומוקדם מידי כדי לחקור את החלל. בשביל זה יש משחקים
תגובות
1
20:55 22.10.2025 |
... (אורח)
במצב כמו שציינת מה לדעתך היו ההשלכות?
בנוגע למכירה עצמה... אין לי הרבה צפייה שמשהו יצמח מזה לטובה. לאחר השינויים הקודמים הם עצרו מספר פרויקטים שלהם דוגמת שירות הסטרימינג שלהם DC Universe אשר היה בבעלות החברה (אם אני זוכר נכון), וגם הפסיקו הפקה של מספר תכנים דוגמת Young Joustice.
2
21:33 22.10.2025 |
drizzitx (אורח)
האם בעולם העמוס היום של משחקים זה באמת משנה?
כן, יש כאן סטודיו שלכאורה מהמובילים, למה לכאורה?
כי rocksteady קרסו אחרי שוורנר הכריחו אותם לעשות שטויות (משחקים שהם לא מבינים בהם), כן הוגוורטס הצליח אבל השאלה אם יצליחו לחזור על זה, לפני זה avalanch די דרכו במקום, MK כבודו במקומו אבל זו אותה נוסחה לעוסה לעייפה
הפואנטה שלי, בעולם שבו יוצאים 8000 משחקים בשנה, שמלא שחקנים רק נוגעים במשהו אחד כמו רובלוקס, פורטנייט או באטלפילד/קוד - האם יש אולפן שיש לו השפעה מכרעת? אני אישית חושב שלא, אם MK ייעלם, יופיע משהו אחר וכנ"ל לכל משחק אחר כאן וגם לכל סטודיו אחר בכל מקום (כמעט)
ליבי עם האולפנים הנהדרים שמגיע להם גב כלכלי טוב וחופש אומנותי לעשות משחקים שיהממו את השחקנים, בלי לחץ של חברת אם שלא מבינה מהחיים שלה או תהיה אם עוד חודש תהיה להם עבודה/משכורת, אבל השאלה האם זה קריטי לקהל השחקנים של 2025 ... אני לא בטוח שבעולם של ימינו זה קריטי,לא ככה? מה אתם חושבים?
3
| פורסם ע"י