הרשמה

Neverwinter Nights - כל מה שרציתם לדעת

 

 

 

Neverwinter Nights או NWN בקיצור, הינה סדרת משחקי תפקידים המבוססת של שיטת המשחק של D&D מהדורה 3.0 ובהמשך ב3.5 ומתרחשת בעולם המערכה של הForgotten Realms.

 

בדומה למשחקים קודמים בז'אנר שגם התבססו על אותם חוקים ועולם משחק (Baldur's Gate, Icewind Dale), גם בNWN יהיה עליכם ליצור לעצמכם דמות מתוך מבחר של 7 הגזעים הבסיסיים של D&D (בני אנוש, אלפים, גמדים, חצי אלפים, חצי אורקים, גנומים והלפלינגים) ולבחור מתוך 11 המקצועות הבסיסיים של השיטה (לוחם, נוכל, קוסם, פלאדין, סייר יערות, כוהן, דרואיד,פייטן, ברברי, מכשף ונזיר).

כחלק מיצירת הדמות ובהמשך התפתחותה דרך עליית דרגות יהיה על השחקן לבחור Feats: כישרונות מיוחדים לדמות אשר נותנים בונוסים שונים במגוון רב של תחומים כמו לחימה, דיפלומטיה, הטלת קסמים, הגנה נגד אלמנטים ועוד. ובחירה של Skills: כישורים ספציפים בהם השחקן יכול להשקיע נקודות אשר הוא מקבל על כל עליית דרגה של הדמות שלו. כישורים כמו Open Lock לנוכלים, Diplomacy לדמויות רהוטות, Tumble לדמויות זריזות במיוחד ועוד.

וגם יהיה עליכם לבחור לדמות שלכם נאמנות (Alignment): כחלק מאספקט של D&D, על כל שחקן לבחור לדמות שלו נאמנות כחלק מהשקפת העולם הכללית של הדמות שלו על בסיס טוב/רע שמירת חוק/נייטרליות/כאוס.

כלומר, ישנם 9 נאמנויות לבחירה. לדוגמא Lawful Good שהיא גם נאמנות חובה לפלאדינים אומרת שהדמות מאמינה בטוב לב ובצדק תוך שמירה על חוק ועמידה במילה שלה. בעוד שדמות שהיא Chaotic Evil תהיה חסרת רחמים, לא מתחשבת באף אחד חוץ מהרצונות שלה וחסרת מוסר בכלליות. כלומר נאמנות זו מתאימה לרוצחים, מפלצות ואנשים ממש ממש קקים.

 

סדרת Neverwinter Nights אשר יצאה ב2002 ושתי הרחבותיה: Shadows of Undrentide וHordes of the Underdark שיצאו ב2003, אשר פותחו ע"י BioWare, הלא הם היוצרים של הסדרת עתורת השבחים Baldur's Gate, הציעה לראשונה משחק תפקידים אשר ייתן לשחקנים לא רק לשחק בקמפיין משובח של 40+ שעות משחק (יחד עם 20+ שעות לכל הרחבה), אלא גם ליצור בעצמם הרפתקאות בעולמות משלהם דרך הTool Set !

אותו טולסט, ייתן לשחקן ליצור מספר רב של איזורים שונים כמו יערות, מדבריות, כפרים, ערים וארמונות, מימדים אחרים, מערות תת קרקעיות מלאות לבה ועוד.

בנוסף יוכל השחקן לתכנן בעצמו שלב אחרי שלב איך תתפתח ההרפתקה, כולל אילו קרבות יהיו לאורכה, תיכנון פרטני של NPCים כולל הדיאלוגים שלהם, חפצים שהם ייתנו, אם הם יתלוו לשחקן בתור שותפים להרפתקה, או אפילו אם הם יתגלו כאויבים אז יוכלו ליצור מלכודת מתוחכמות כמו בעוד שהם מדברים עם השחקן פתאום יופיע מאחוריו קבוצה של אורקים ! (שכאן נכנסת מערכת הסקריפטים) וכל תסריט אחר שעולה על ראשיכם.

ואכן, תוכלו למצוא אינספור מודולים ששחקנים ברחבי הקהילה הבינלאומית הכינו יחד עם ביקורות עליהם וניקוד ששחקנים אחרים הביאו.

ובל נשכח את המולטיפלייר שהרבה הטוענים שרק בזכותו אפשר לראות למה המשחק כל כך מדהים.

תוכלו למצוא שרתים המציעים קרבות PVP (Player VS Player, עולמות קבועים, שרתים המציעים חוויות RP אותנתיות עם שחקנים אחרים בקהילה העולמית ועוד.

 

במרוצת השנים, חברת Obsidian, חברה צעירה שהחליטה להכריז על המשחק הראשון שלה, החליטה לקנות את הזכויות לסדרה מידי BioWare ולפתח משחק המשך. Neverwinter Nights 2.

בשנת 2004 הכריזה Obsidian על התחלה בפיתוח כותר המשך לסדרה אשר ישתמש בשיפור של מנוע הגרפי של NWN אשר נקרא Aurora Engine, ובעזרת ייעוץ טכני מצד BioWare נולד הElectron Engine.

בנוסף המשחק משתמש בגרסת הD&D המועדכנת, 3.5, שכללה שיפורים שונים של סקילים, פיטים וכל מיני עידכונים ושינויים על מנת לשמור על נאמנות לשיטה.

כמו כן המשחק מציע לראשונה את האפשרות לבחור תת-גזעים. תת גזע הינו גזע ששייך לגזע כללי בעולם אך הוא פיתח תרבות והשקפת עולם כללית המייחדת רק אותו, כולל כל היכולות המייחדות את התת גזע שלו.

לדוגמא אם תרצו להיות אלפים תהיה לכם האפשרות להיות אלף אפל שכמובן לרוב הם רעים, אך זה לא אומר שתהיה לכם מגבלה כלשהי, כלומר תוכלו לבחור להיות אלף אפל פלאדין אם תרצו.

 

המשחק אשר יצא ב2006 קיבל ביקורות חיוביות מרוב המבקרים והמשיך את הסיפור בForgotten Realms, עם התבססות על כל קווי עלילה מNWN המקורי.

 

בימים אלו עובדת Obsidian על משחק הרחבה לNWN2, אשר יקרא: Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer, אשר נכון לעכשיו תתרחש באיזור חדש לגמרי בעולם הForgotten Realms שאף משחק אחר שהתבסס על העולם לא נגע בו עדיין !

 

אם תרצו עוד מידע על ההרחבה תתצטרכו להצטרף לקהילה כמובן ולהישאר מעודכנים.

 

 

נכתב ע"י Spector, חבר בקהילת NWN הישראלית בVgames

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י