הרשמה

אוהבים לבשל?

לבשל עם ה-DS

אמנם משחקי בישול הם דבר די שכיח בקונסולות של נינטנדו, ה-Wii וה-DS, אך עוד לא היה מדריך של ממש אשר ניתן ללמוד ממנו לבשל. Personal Trainer: Cooking שיוצא בימים אלה בארה"ב לקונסולת ה-DS, משנה את כל זה, והוא עושה עבודה מצוינת.

למען האמת, התוכנה הזו היא לא הראשונה ללמד אותנו לבשל באמצעות ה-DS. לפני מספר שבועות יצא גם משחק של ג'ימי אוליבר,  השף הבריטי המפורסם, אך Personal Trainer: Cooking הולך צעד ענק קדימה, ומשמש כמדריך אינטרקטיבי אמיתי עם המון טיפים קוליים, הדגמות וידאו וממשק ידידותי.

יש להדגיש שלא מדובר במשחק; לא תמצאו כאן משחקונים, ולא תקבלו ציון על הארוחה שתכינו. מדובר במדריך בישול מודרני שמספק יותר עצות בישול מספר הבישול שלכם. המדריך השימושי הזה מכיל 245 מתכונים שונים ממגוון רב של סגנונות, ושיעורים של צעד אחרי צעד כיצד להכין אותם. ניתן למיין את התפריט בדרכים שונות ושימושיות, מארץ מוצא של התבשיל, חומרי גלם, ערך קלורי, משך הכנה, שיטת הכנה, קושי הכנה ועוד, כשבמסך העליון יופיע מספר שמייצג את מספר המתכונים במדריך שעונים לקריטריונים המבוקשים. ניתן גם לסמן את חומרי הגלם שאינכם אוכלים, והמדריך יסנן לכם את המתכונים בהתאם.

כמו כן, יש גם לוח שנה אשר עוקב אחר השימושים שלכם עם המדריך, וסימונים שמראים לכם באילו ימים השתמשתם בו, ואילו מנות הכנתם באמצעותו באותם ימים.

טריילר מ- E3 2008.

כידוע, בישול זה לא עיסוק נקי. שמן ניתז, נוזלים נשפכים וקמח מתפזר לכל עבר. מהסיבה הזו נינטנדו משתמשת במדריך הבישול במיקרופון של ה-DS, כך שניתן לנווט בין המתכונים השונים ללא מגע יד אדם, אלא באמצעות הקול בלבד. כך מובטח שה-DS יישאר נקי בזמן שאנו מתלכלכים. שלחו פקודות קוליות כגון "Last Step", "Repeat" ו-"Continue", והמדריך יציית.

סרטון: הכנת סושי: גלגול אצת נורי סביב אורז לסושי

הרמקולים של ה-DS יעזרו לכם לנצל את התוכנה גם בלי להביט על המסך. לא יודעים כיצד לחתוך פלפל? אין בעיה. התוכנה תקריא לכם את הצעדים בקול, תוך כדי שאתם מביטים לצד השני, שקועים בקרש החיתוך שלכם. כמובן, אם תרצו תוכלו להביט על המסכים ולצפות בתמונות הממחישות את הפעולה כדי לראות אם אתם מבצעים זאת נכון. לצעדים רבים יש אפילו הדגמות וידאו אשר ניתן להריץ אם אתם מרגישים תקועים. בתפריט ההגדרות ניתן לקבוע את קצב מתן הנחיות ההכנה.

בזמן שתצפו בחומרי הגלם של כל מתכון תוכלו להוסיף פריטים שתרצו לרשימת הקניות שלכם. הרשימה כוללת מחשבון כדי שתוכלו גם לפקח על עלות הארוחה.

245 מתכונים אשר ניתן למיין, בין השאר, לעדות או לחומרי גלם

מערכת IGN העניקה ל-Personal Trainter: Cooking ציון 9.0, ומסכמת שהוא בהחלט יכול להפוך רבים לשפים. כטבח לשעבר (בוגר בית ספר לבישול "תדמור") וכמכור לתוכניות בישול, לא יכולתי להישאר אדיש לתוכנה הזו, וכבר ביצעתי את ההזמנה שלי. זה עולה בסך הכל 100 ש"ח, כולל משלוח (לפי הדולר הקנדי). בהתחשב בכך שספר בישול מסורתי מכיל הרבה פחות מתכונים, עם הרבה פחות טיפים, אם בכלל, אז אין ספק שהמדריך האינטרקטיבי הזה הוא עסקה מצוינת. 

בפורום נינטנדו יש ת'רד אשר כולו על משחקי בישול, אך הוא גם משמש להחלפת מתכונים ועזרה בנושא בישול. דקל ("biggoron") - מתמחה במסעדה של שף גורדון רמזי ("Hell's Kitchen") - ואנוכי, משתפים מתכונים, נותנים טיפים ועונים בו לשאלות הגולשים.

עוד בפורום נינטנדו:

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:23 28.11.2008 | ulyben ulyben

    וואו. התוכן מדבר בעד עצמו. זה מזכיר לי את משחקי החיות מחמד וכל שאר המשחקים שהם לא ממש משחקים.

  2. 2

    15:34 28.11.2008 | BOOGI BOOGI

    לא יכול להיות יותר דפוק מזה...

  3. 3

    16:35 28.11.2008 | Joni-r Joni-r

    LOL

  4. 4

    20:43 28.11.2008 | איתי איתי (אורח)

    וואו התגובות מדברות בעד עצמם. מה לא מובן שזו אפלקציה לDS? וכן גם אפלקציות זה דבר טוב, לא הכל רק משחקים - תראו את ה360 והPS3 שנותנים תוכן אחר כגון סרי בלו ריי או אקסטנדר למדיה סנטר.

  5. 5

    05:36 29.11.2008 | Gordon Ramzy Gordon Ramzy (אורח)

    מישהו אשכרה יקנה את זה

    סיקור חסר טעם
    לא סתם אתה טבח "ךשעבר" (טבח)

  6. 6

    08:31 29.11.2008 | SuBamBa SuBamBa

    תאמת שזה די חכם. יותר נוח יותר זול מסםר בישול וסביר להניח שזה הולך להצליח. אני מאמין שבהמך נראה עוד אפליקציות כאלו ואחרות לקהל הרחב. שימוש נכון וטוב בטכנולוגיה קיימת.

  7. 7

    12:53 29.11.2008 | רונן יצחק רונן יצחק

    ל-6: למען האמת, יש אפליקצות אחרות לקהל הרחב שמנצלות את הטכנולוגיה הזו, אך לא מוצלחות כמוה.

    אמנם ה-DSi צפויה להיות עם יותר אפליקציות כגון לו"ז רכבות, מדריכי מסעדות וכד'.

  8. 8

    18:13 29.11.2008 | בב בב (אורח)

    מדהים רונן, איך אתה מעדיף לסקר את האופיום להמונים של נינטנדו מאשר כותרים שמיועדים לגיימרים. מה תסקר הלאה? את המשחק שמלמד על איך לשמור על המשקל?
    מה דעתכם לסקר דברים מעניינים כמו נגיד, Chrono trigger DS המעולה?

  9. 9

    20:07 29.11.2008 | kche kche

    דווקא זה נראה ממש נחמד
    כמובן שלא הרבה אנשים יקנו את זה

    אבל לאנשים שיש להם צ'יפ לDS אני הייתי ממליץ להם להוריד את זה וללמוד

  10. 10

    22:18 29.11.2008 | Artur452 Artur452

    נחמד מאוד אולי זה יצליח

  11. 11

       | פורסם ע"י