הרשמה

ההצלחה של Rock Band נמשכת

Rock Band מוכר 28 מיליון שירים להורדה, Harmonix של ערן אגוזי מקבלת צ'ק של 300 מיליון דולר

כשחברת Harmonix הודיעה שהיא נפרדת ממותג "גיטר הירו" הסופר-מצליח שלה ועוברת לעבוד עבור MTV, הרבה גבות הורמו. כשנודע שהמותג החדש שלה, Rock Band, יגיע בחבילה של גיטרה+תופים+מיקרופון ויעלה 190$, לא מעט מאיתנו חשבו שמדובר בשגעון גדלות.

וואו, כמה שאנחנו טעינו.

חוץ מהצלחה עצומה במכירות, עם למעלה מ- 7 מיליון עותקים ברחבי העולם, מפתחי Rock Band ממשיכים לשחרר שירים להורדה בתשלום דרך הרשת, והגיעו עד כה ל- 520 שירים, 9 אלבומים מלאים, 240 אמנים, ויותר מ- 28 מיליון שירים שהורדו - כל אחד מהם עולה דולר או שניים.

ההצלחה של Rock Band כל כך גדולה, למעשה, עד שב- Harmonix זכו לצ'ק בונוס שמן במיוחד מ- MTV. בהתאם לחוזה, אם המשחק הצליח למכור מעל לכמות שנקבעה מראש, אחוז מסויים מההכנסות יועבר למפתחים. אף אחד לא העריך מראש שהאחוז הזה יתורגם בפועל ליותר מ- 300 מיליון דולר... 150 מיליון מתוכם כבר הועברו לחברה, ויותר מ- 150 מיליון נוספים צפויים להגיע ב- 2009.

אחד ממייסדי החברה הוא ישראלי לשעבר

אחד הנהנים העיקריים מהבונוס העצום הזה הוא ערן אגוזי (בתמונה), ישראלי לשעבר בן 37 שהקים את Harmonix יחד עם אלכס ריגופולוקס, חבר שפגש בזמן לימודיו ב- MIT, ב- 1996. אגוזי נולד בבאר-שבע והיגר עם משפחתו לארה"ב כשהיה ילד.

מתברר שהמחיר של 175 מיליון דולרים ששילמה MTV לאקטיוויז'ן ב- 2006 עבור Harmonix היה כסף קטן, אבל אין מה לרחם על אקטיוויז'ן - הם עדיין רואים ירוק בעיניים הודות להצלחה המתמשכת של מותג "גיטר הירו".

אגב, לדברי אנשי MTV והבעלים שלהם, ענקית המדיה Viacom, למותג Rock Band קל יחסית למשוך אליו מוסיקאים ושירים חדשים בזכות העמדה הייחודית של MTV בתעשיית המוסיקה. זו אחת הסיבות שבעלי הזכויות של "הביטלס", הלהקה המצליחה ביותר בהיסטוריה, בחרו דווקא בהם ולא במתחרים כדי ליצור את משחק המוסיקה הראשון שיתבסס על השירים הקלאסיים של החיפושיות.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:12 11.12.2008 | אח יובל יובל אח יובל יובל (אורח)

    איפה כתיבה עיתונאית רצינית שמבוססת על עובדות?! הביטלס לא הלכו עם רוקבנד בגלל MTV אלא בגלל שאקטיוויז'ן לא היתה מוכנה לשלם את מה ש-MTV היתה מוכנה.

  2. 2

    14:17 11.12.2008 | יובל בירב יובל בירב

    לא אמרתי שאני מאמין ל- MTV. אני בהחלט חושב שהביטלס הלכו עם רוקבנד בשביל הכסף, כפי שכבר כתבתי בעבר.

  3. 3

    12:38 12.12.2008 | ישראלי לשעבר ישראלי לשעבר (אורח)

    זה רק אומר כמה אנשים מוכשרים יש לנו בארץ, ההבדל הוא שכשהם עוברים לגור בארץ אחרת בגיל צעיר, הם באמת מצליחים בתעשייה (לדוגמא ערן , נטלי פורטמן ועוד הרבה) ומי שנשאר בארץ נתקל במציאות קצת אחרת.

  4. 4

       | פורסם ע"י