הרשמה

Shattered Memories: משחקים לכם בראש

משחק האימה שייכנס לכם לתוך הראש

 Silent Hill: Shattered Memories - פרטים חדשים

לאחרונה נחשפו פרטים חדשים על אודות Silent Hil: Shattered Memories, פרק נוסף בסדרת האימה האהודה שצפוי לצאת לקראת סוף השנה ל-PS2 , ל-PSP, אך מפותח בראש ובראשונה ל-Wii. מאט קסמסינה מ-IGN זכה לבדוק את הכותר במשרדי חברת קונאמי, וחזר עם רשמים מפתיעים של מה שתיאר כ"הפגנת יכולות של ה-Wii, עם כיוון אפלולי ומצוחצח מאוד, בזיכיון הקלאסי של קונאמי".

כשהוכרז המשחק, רבים היו ספקניים לגבי איכותו הצפויה, גם בקהילת נינטנדו, ואף קסמסינה תיאר את חששו המוקדם שהתנפץ לאחר צפייה של 15 דקות בדמו: "לאחר כשלושת רבעי השעה, התקשרתי לעורך שלי, מארק בוזון: 'בן אדם, אתה הולך לשנוא אותי,' אמרתי. 'בדיוק צפיתי במה שעשוי להיות משחק צד ג' הכי מרשים ל-Wii.' שום דבר לא יותר טוב מלחזות בדבר מדהים שתופס אתכם לא מוכנים. המשחק מתהדר בטכנולוגיה מצוינת, שליטה עילאית, אווירה אפלה מאוד ועיצוב חכם."


סביבה קודרת ותחושת בדידות רבה

אחד החידושים היותר מסקרנים שצפויים להיכלל במשחק הוא שהמשחק יצפה בכם כל העת ויפקח על פעולותיכם ובחירותיכם, ובהתאם לכך ייצור לכם פרופיל מתאים אשר ישפיע על עולם המשחק באופן ישיר, וכתוצאה מכך, גם את החוויה שלכם. דברים גדולים כקטנים, מעיצוב העולם, הדמויות, איך שהן תתייחסנה אליכם. פשוט הכול.

כאשר הארי, גיבור המשחק,  יצעד באופן בלתי נמנע לתוך משרד נטוש ויביט סביב, המשחק יבחן את ההחלטות שתקבלו. אם תחליטו להביט מיד על המפה, המשחק יחשוב אתכם למעשיים. לחלופין, אם תביטו על תמונה של בחורה, הוא לא יחשוב עליכם את זה. הבחירות הללו יעוררו שינויים שונים, ואף בעלי השלכות. למעשה, אפילו האויבים ישתנו במהלך המשחק ויתגבשו להיות הסיוט הכי גדול שלכם, וזאת בהתבסס על הפרופיל הפסיכולוגי שלכם.

העולם הדינמי האדיר הזה שמשתנה בהתאם לכל פעולה והחלטה של השחקן, הוא מבחינת אתגר אדיר למפתחת, אך הוא נפתר על ידי הקצאת כמות רבה של מפתחים ואמנים המתמסרים כולם לפיתוח המשחק: מעל 55 מפתחים שרובם עבדו על הכותר הקודם (Silent Hill Origins), ומעל ל-90 אמנים(!), כל אלה כדי לספק כמות רחבה של דמויות, סביבות ותכני עלילה, אשר מופיעים בהתאם לפרופיל שנוצר לשחקן.

קסמסינה נתן דוגמות לסיטואציות משתנות במשחק: בשעה שהארי חוקר את העיירה, הוא מגלה מבעד לפתיתי השלג היורדים, משהו שנראה כמו מוסד פתוח. בהתבסס על החלטות שקיבל (אנחנו קיבלנו) לפני כן, משהו שוּנה במקום. במקרים מסוימים הוא יראה מזנון פתוח. במקרים אחרים, הוא יראה ממש באותו מקום מסבאה פתוחה.


מה אורב מאחורי הגדר?

את ההחלטות תקבלו על ידי הצבעה באמצעות המצביע של השלט. למשל, מאט תיאר את סצינת הפתיחה (שהרגישה חיה, לדבריו, בזכות רמת פירוט מציאותית ואנימציה חלקה) שבו הארי יושב על כורסת הפסיכולוג, ובשלב מסוים המטפל מגיש לו טופס עם שאלות להגדרת אישיות, שתשובותיהן האפשריות הן "נכון" או "לא נכון". אנו, השחקנים, נצטרכו לענות על השאלות בטופס באמצעות המצביע של השלט - פשוט נצביע ונלחץ על הכפתור כדי לסמן את התאים. שתי דוגמאות: "שתיית אלכוהול מרגיעה אותי"; "אני תמיד מקשיב לרגשות של אנשים אחרים". ברגע שתבצעו את הבחירה, המשחק ייצור לכם את הפרופיל אשר ימשיך לצפות ולהעריך אתכם גם כשתמשיכו לשחק.

iPhone יעמוד לרשות הארי, והוא ישמש ככלי שיספק לנו את כל המידע הרלוונטי, וכדי לבצע פעולות שונות כגון חיוג מספרי טלפון, צילום תמונות בעזרת המצלמה של המכשיר (שהמסך שלה מציג האטה בפריימים, כמו ב-iPhone אמתי), בדיקת הודעות טקסט והודעות קוליות שהתקבלו במייל, שימוש בתכנת ה-GPS לשם ניווט והתמצאות בעולם המשחק, עיון בספר הטלפונים, וכמובן, כניסה לתפריט המשחק כדי לבצע שמירה של ההתקדמות במשחק וכדי לשנות הגדרות שונות.

בדמו שהוצג בפני קסמסינה אחד מנציגי קונאמי חייגו 911 (משטרה), וברמקול של שלט ה-Wii נשמע: "911, מה מצב החירום שלך?", הארי אמנם ענה אך היו הפרעות בקו שבסופו של דבר גרמו לשוטרת בצד השני לנתק את השיחה. זה מסוג הדברים שאמורים לחזק מאוד את תחושת הבדידות במשחק.

ולשם מה המצלמה? ובכן, בקטע מסוים הארי מגיע למגרש משחקים אשר הנדנדה בו נראית בצבעים כבויים, סטטית מאשר שאר הסביבה. אז הוא שלף מצלמה, צילם וראה את בתו בתמונה. זה הפעיל מיד מייל קולי בסלולארי שלו, שאמר: "אבא, אני פגועה". המסרים הקוליים האלה מגיעים מדי פעם, הם מניעים את העלילה ומספקים הדרכה. יותר מאוחר, כשהעיר תהפוך לנגד עיניו של הארי למשהו יותר סיוטי, הטלפון שלו יצלצל (כאמור, דרך הרמקולים של השלט) ובתו תצרח, "אתה חייב לברוח, אבא. אתה לא יכול להילחם בהם. ברח!"


המצלמה של ה-iPhone של הארי

במשחק המקורי העיירה הייתה שטנית, מדממת ודהויה. הפעם העיירה מכוסה בקרח, והעולם, כאמור, יתעוות באופן דינמי ממש לנגד עיניכם. אפילו בשעה שבתו של הארי תצרח לו שיברח, הבניינים סביבו יצופו בשכבת קרח, יתעוותו, ישנו צורה, עמודים יצוצו מהאדמה והנוף יוחשך. חלקיקי שלג שקופאים באוויר, אזעקת מכונית שנשמעת ממרחק, הם חלק מהפרזנטציה הכוללת שפשוט עוצרת נשימה. לדבריו של קסמסינה, מדובר באחת הפרזנטציות היותר טובות על הקונסולה הזו של נינטנדו.

מעבר לשימוש של רמקול השלט כמכשיר טלפון המאפשר להצמיד את השלט לאוזן כאילו היה אפרכסת, הוא גם ישמש להדרכה ולמתן רמזים על התקרבות לאזורים קריטיים ו/או מסוכנים. בנקודה מסוימת קסמסינה שמע, למשל, רעשים סטטיים הבוקעים מרמקול השלט (או הסלולארי של הארי, אם תרצו), רמז על התקרבות למפלצת האורבת בסמוך. היא מיד נחשפה והחלה לרדוף אחריו, בסצינה אשר לדבריו הייתה מערערת ביטחון ואטמוספרית מאוד. על ידי הגלאי הזה, אגב, גם תדעו אם כדאי לפתוח את הדלת שלפניכם, או שמא סכנה אורבת מאחוריה.

גם השליטה חלקה מאוד במשחק. באמצעות הידית האנלוגית מוליכים את הארי, כמובן, ואם מחזיקים את כפתור Z הוא ירוץ. C יגרום לו להסתובב במהירות ב-180 מעלות וכפתור ה-A הוא לפעולות שונות כגון קבלת שיחות טלפון, הפעלת חידות ועוד. בשילוב של A ו-B מרימים חפצים, באמצעות כפתור ה-D-PAD השמאלי מביאים במהירות את המפה, בכפתור D-PAD הימני מביאים במהירות את המצלמה, ובכפתור ה-D-PAD התחתון מציג את מה שמאחורי הארי, כך הוא יכול לעקוב אחר מפלצות שרודפות אחריו.


סצינות מעבר משכנעות בזכות  רמת פירוט גבוהה ואנימציה חלקה

כפי שכבר הוסבר בעבר, הפעם אין לרשות הארי ולו כלי נשק אחד, וזו החלטה של המפתחת על מנת להגביר את תחושת חוסר ההגנה והפחד. תידרשו לרגליים זריזות כדי להערים על המפלצות המעוותות אשר תרדופנה אחרי הארי, שכן הן אינטליגנטיות מאוד ויצודו אותו באכזריות, יריחו, יעקבו אחריו, יאגפו אותו, יתקשרו עם מפלצות אחרות כדי לאתר אותו וכן הלאה. בניגוד למשחקים קודמים בסדרה, הן אף יעברו דרך דלתות, וידלגו מעל גדרות. באחת הסצינות הארי ניסה לדלג מעל גדר, אך נמשך אחורנית על ידי אחד מרודפיו המעוותים. גם אם היה מצליח לעבור לצד השני של הגדר, המפלצת הייתה מדלגת מעליה וממשיכה במרדף. על ידי לחיצה בכפתור Z תוכלו לפרוץ מבעד לדלתות, לטפס על גדרות או סולמות, לקפוץ מעל רכבים או פרצות, לעבור מבעד לחלונות, לחסום דלתות על ידי רהיטים ועוד, כל אלה בניסיון להסיר את האיום. 

העלילה של המשחק זורמת בצורה שוטפת דרך מלמוליו של הארי לעצמו בשעה שהוא חוקר את העולם, אך בעיקר דרך עולם המשחק אשר יספק את כל המידע שנצטרך. חפצים אשר ניתן לבחון אותם בכמה דרכים, שלטים ודפים שניתן לקרוא בקלות, והסלולארי של הארי יעשה את השאר. הכל מתקדם בצורה חלקה, ועוזר לכך גם אפס זמני טעינה, למרות העולם המפורט.

המנוע התלת ממדי של המשחק הוא אחד הכי טובים לקונסולה. העיצוב של הדמויות והאנימציה שלהן, מבנה הסביבה, האפקטים אשר מעוררים את הכל לחיים, כל אלה הם לא פחות ממדהימים, לדברי קסמסינה. אור הפנס לבדו הוא אחד הכי מרשימים במשחק, ואף נותן בעיטה לאפקט הפנס שנאמקו השיגה ב-Fragile. הוא פשוט מטיל צל כמעט על הכל, אפילו על פתיתי שלג, והפריימים נותרים יציבים כל הזמן. כמובן, השליטה בו נעשית באמצעות המצביע של השלט - מכוונים את השלט לכיוון המסך כדי להאיר את האזור הספציפי. 


קסמסינה מבטיח שבתנועה, אפקט הפנס ידהים אותנו

אקירה ימאוקה, מי שהלחין את המוזיקות הקודמות במשחק, אחראי גם למוזיקות במשחק זה, וגם בתחום הזה המפתחת מנסה משהו חדש בסדרה: המוזיקה תהיה דינמית לחלוטין, וסוג כלי הנגינה שתשמעו יושפע מההתקדמות ההדרגתית שלכם ככל שדברים ישתנו. לכל אזור ענק מוקצה כלי מוזיקלי שצלילו עולה ודועך בהתאם למה שתעשו במשחק. ישנו מגוון רב של כלים שינוגנו במגוון הסגנונות של אקירה, מהנימה הדכאונית, ועד לסגנון הרוק המשתולל. כל אלה כדי לכסות על כל האפשרויות שהמשחק יפתיע אותנו בהם, שוב, בהתאם לפרופיל שהמשחק ייצור לנו באופן שוטף.

לאחר 15 דקות של צפייה בדמו, המשחק קפץ לראש רשימת משחקי ה-Must have  עבור קסמסינה, ומבטיח שכאשר נראה אותו בתנועה, אז גם נבין מדוע. לאחר שהמפתחת קיבלה שבחים על העברה מרשימה של Overlord: Dark Legend לקונסולה, נחמד לראות שזו לא הייתה מבחינת הצטיינות יחידה.

ריאיון בן חמישה עמודים עם החבר'ה ב-Climax, גדוש בפרטים מעניינים נוספים על המשחק

הדיון למשחק בפורום נינטנדו

 מקור: IGN

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:11 10.04.2009 | ject ject

    ריאשון,סתם

  2. 2

    18:33 10.04.2009 | Mega Mega

    אבל אין במשחק הזה גייגמפליי בכלל מה לעזאזל
    זה רק ללכת ולברוח, ולהיות במתח.

  3. 3

    18:44 10.04.2009 | Nimiauredhel Nimiauredhel

    Mega, גם לי זה לא הכי מובן, שים לב שהם אפילו לא הסבירו איך בורחים מהמפלצות, הרי הן יכולות לטפס על גדרות ולפתוח דלתות כמו השחקן.. ואי אפשר פשוט לעבור איזור כי העולם נטול זמני טעינה.
    בכל זאת נשמע כמו חוייה מעניינת, צריך לחכות לפרטים, אולי כשיצא סרטון נראה שם איך הארי מתמודד.

  4. 4

    18:52 10.04.2009 | Mega Mega

    בחייך, אם הייתי חושב שבמשחקים צריך להרוג לא הייתי קונה ווי.
    אבל אני כן חושב שבמשחק שיש בו מפלצות זה לא הגיוני סתם לברוח מהן. המשחק יתבסס כנראה על מתח ועל עלילה, כי לויזואליות מתרגלים.
    נקווה שיש עלילה טובה.

  5. 5

    18:53 10.04.2009 | DarkKnight DarkKnight

    נשמע משחק איכותי באמת
    2 יש גיימפלי זה שיש משחק אחד שאתה לא צריך להרוג אף אחד לא אומר שזה לא יהיה טוב

  6. 6

    18:54 10.04.2009 | רונן יצחק רונן יצחק

    אני דווקא חושב שזה נרמז בתיאור המשחק: תעברו דרך חלונות, תחסמו פתחי דלתות על ידי רהיטים ועוד. זה רק מוסיף יותר יצירתיות ומתח, במשחק שהוא בסופו של דבר משחק אימה. מה שיפה הוא שכל המרדפים מרגישים מאוד סינמטיים, אז יכול להיות מרגש מאוד.

    בהחלט יהיה מעניין לראות עד כמה המפתחת הייתה יצירתית ובנתה את השלבים כך שתמיד נמצא מפלט. הכתב תיאר את עיצוב השלבים כחכם, וזה אחד הגורמים הכי חשובים לי במשחק.

    לאחר קריאת הרשמים האחרונים והריאיון עם המפתחים, העניין שלי במשחק קפץ גבוה-גבוה.

  7. 7

    19:03 10.04.2009 | dexer dexer

    אפקט הפנס הדהים אותי...

  8. 8

    19:13 10.04.2009 | darkes darkes

    נשמע משחק טוב
    יש קשר בין העלילה של המשחק הראשון לבין המשחק השני? כאילו אם אני לא ישחק בראשון אז זה יהרוס לי את השני או שהעלילות שונות?

  9. 9

    21:09 10.04.2009 | Mega Mega

    כרגע החשש הכי גדול שלי זה שיהיה חלקים שממש קשה למצוא מהם מוצא.
    כאילו, להיכנס לחדר, לא למצוא מה שצריך, למות, אותו חדר, למות...
    יהרוס את האווירה.

  10. 10

    21:57 10.04.2009 | רונן יצחק רונן יצחק

    מגה, אני מניח שהמפתחים לקחו זאת בחשבון. מאט מ-IGN חזר אופטימי עד לגג מההדגמה שראה.

    יהיה בסדר :-)

  11. 11

    23:37 10.04.2009 | Mega Mega

    לא יזיק לווי איזה משחק טוב מדי פעם.
    יאללה, ניתן לזה הזדמנות!

  12. 12

    00:34 11.04.2009 | ET2k ET2k

    המקור הוא באמת משחק מאוד מותח, אבל קל מאוד ללכת בו לאיבוד, ונראה לי שבלי כלי נשק זה הולך להיות אפילו יותר קל...

    אבל אם השיפוץ הגרפי יהפוך את המשחק לאפילו קצת יותר ריליסטי, הרווחנו

  13. 13

    10:47 11.04.2009 | ga97 ga97

    ואוווו!!!!

  14. 14

    14:54 11.04.2009 | Nimiauredhel Nimiauredhel

    darkes, זאת בעצם גרסה חדשה של המשחק הראשון, לא בדיוק רימייק כי הוא יהיה מאוד מאוד שונה. אז אין לך מה לדאוג מעלילה.

  15. 15

    23:40 11.04.2009 | ToMuSH ToMuSH

    bullshit

  16. 16

    11:28 12.04.2009 | itai itai (אורח)

    וואי נראה משחק סוס..מנוע שהולך לפי המצב הפסיכולוגי שלך?!
    זאתמרת שכל בנדאם שישחק ישחק משחק אחר לפי האישיות שלו...
    וואוו

  17. 17

    11:52 12.04.2009 | Mur'gul Mur'gul

    אז בעצם המשחק החדש הוא רימייק של המשחק הראשון מהPS? עוד ווימייק?

  18. 18

    12:05 12.04.2009 | Death_119 Death_119

    חייבים לאהוב את המתכונים הבטוחים האילו אליהם מכוונת ניטנדו (או האל יודע מי). לוקחים פורט (בן למעלה מעשור), נותנים למפתחת גרועה שנכשלה במשחק האחרון אותה פיתחה ומוציאים את המשחק ל-WII. חייבים לאהוב את הליין התמוהה משהו של הקונסולה הזאת. SH תמיד הייתה סדרה איזוטורית בז'אנר מת, אבל לפחות KW ידעו איך לעשות משחק איכותי. תפשיט את זה ומה נשאר? פשוט משחק ל-WII. מזל שלקונסולות הנורמאליות יצא Dead Space.

  19. 19

    13:10 12.04.2009 | Nimiauredhel Nimiauredhel

    הזוי.

  20. 20

    14:27 12.04.2009 | pavel831 pavel831

    יאללה זה ניראה מפחיד. והמשחק מתאים את עצמו לפחדים שלך דרך המבחן הפסיכולוגי.

  21. 21

    15:45 12.04.2009 | NaorBlader NaorBlader

    o_o חזק

  22. 22

    22:38 12.04.2009 | Luxus Luxus (אורח)

    לא הבנתי מה המטרה להוציא משחק לPS2 ולא לPS3 עכשיו ב2009...

  23. 23

    17:18 07.03.2010 | אורי אורי (אורח)

    הדלתות שלהם מעוצבות מדהים? באיזה תוכנה בנו את כל זה?

    http://www.open-gallery.co.il/

  24. 24

       | פורסם ע"י