הרשמה

יורוגיימר: Gaikai עשוי לעבוד

Gaikai מול OnLive: זירת המשחקים-מרחוק מתחממת

במרץ השנה נחשף שירות OnLive לראשונה, והבטיח לנו הצצה ב'עתיד של הגיימינג'- להריץ כל משחק, לא משנה עד כמה הוא כבד, בתוך שניות, ובלי צורך בשום מחשב-על או חומרה יקרה. הכל ירוץ דרך הדפדפן, באמצעות וידאו זורם בדומה לשידור חי דרך האינטרנט.

מיד לאחר ההכרזה נתקלה OnLive בחומה בצורה של סקפטיות בריאה, שאחד הקולות הבולטים בהם היה אתר יורוגיימר האירופאי. לא יתכן, טענו ביורוגיימר, ששירות כמו OnLive יצליח לעשות את מה שהוא טוען: לשדר תמונה של משחקים ב- 720p ובקצב רענון של 60 פריימים לשניה, ולהחליף את הקונסולות היקרות.

יורוגיימר: Gaikai, בניגוד ל- OnLive, עשוי לעבוד

השבוע הוצג לראשונה Gaikai, שירות דומה ל- OnLive אבל שאפתני ונוצץ פחות, והפעם ביורוגיימר מזמרים זמר אחר לגמרי. לדבריהם, אין שום דבר במה ש- Gaikai מבטיח שהוא בלתי אפשרי, ולכן יש לטכנולוגיה הזו סיכוי הרבה יותר טוב להצליח בפועל.

Gaikai לא טוען שהוא עומד להחליף את הקונסולות. החוויה ש- Gaikai יציע תהיה נחותה מזו של המשחק המקורי, עם רזולוציית מסך נמוכה יותר וקצב רענון של 30FPS לכל היותר. המטרה ב- Gaikai היא לאפשר לכם לשחק במשחקים גם כשאתם מחוץ לבית, במשרד, בבי"ס, או לפני שקניתם את המשחק ואתם פשוט רוצים לבדוק איך הוא.

למעשה, Gaikai לא פונה דווקא לגיימרים. הרעיון המרכזי ב- Gaikai הוא לפנות למיליארד+ שחקנים בכל העולם שכיום משחקים במשחקי פלאש ולא במשחקים 'רציניים' לגיימרים. באמצעות Gaikai, הם יוכלו לשחק גם במשחקים לגיימרים באמצעות לחיצת כפתור אחת, ישירות בדפדפן, ובלי צורך להתקין שום פלאג-אין. לפיכך, הסטנדרטים שהשירות צריך לעמוד בהם הם לאו דווקא הסטנדרטים הנוקשים של הגיימרים, אלא אלו של הציבור הרחב.

במאמר המלא ביורוגיימר יש מידע רב נוסף על Gaikai, למי שמתעניין בטכנולוגיה הזו. שני דברים קפצו לי לעין: אחד- מנכ"ל Gaikai דיוויד פרי מאשים את OnLive שכדי להציג את הטכנולוגיה שלהם הם התקינו חיבור רשת מיוחד בפס-רחב לצרכי המצגת, ושניים- בעוד OnLive לא יוכל לעבוד בישראל בשל מגבלות מרחק וגודל השוק, לטכנולוגיה של Gaikai יש סיכוי לעלות ארצה כי היא זולה בהרבה וניתנת להתקנה על חומרה סטנדרטית, מה שאומר שניתן יהיה ליצור חוות שרתי Gaikai מקומית.

- עוד על OnLive
- החשיפה של Gaikai
- האם זה דור הקונסולות האחרון?

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:20 05.07.2009 | ראשון!!!!! ראשון!!!!! (אורח)

    ראשוןןןןןןןןןןןןןןןןן

  2. 2

    16:17 05.07.2009 | עדן עדן (אורח)

    שתוקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקק

  3. 3

    16:44 05.07.2009 | Red_Deaddd Red_Deaddd

    נשמע נחמד, מאוד נחמד.
    אבל לך תדע, אולי דווקא OnLive יצליח.
    אנשים הרבה יותר חכמים מאיתנו האמינו שלמטוסים אין שימוש בשדה הקרב, המוזיקה של הביטלס לא תתפוס, ושגרמניה לעולם לא תפתח במלחמה.
    בגלל זה אני לא ממהר להספיד את OnLive או לשבח את GaiKai.

  4. 4

    17:00 05.07.2009 | CRY-TEK CRY-TEK

    אני מאמין ש OnLive יעבוד אולי לא תמיד ב 60FPS לפעמים קצת פחות אבל סך הכול אף חברה רצינית לא תבטיח משהו שהם לא מסוגלים לעמוד בו אני מאמין!

  5. 5

    19:58 05.07.2009 | BlackStar BlackStar (אורח)

    לי נראה שבסוף כל מי שאמר שזה סתם חרא וקונסולות זה הרבה יותר טוב יחזור בו.
    אם ישדרגו את זה ויעשו קצב פריימים גדול יותר ואיכות טובה יותר זה יהיה פיתרון גאוני.
    הבעיה היחידה היא שאם ישחקו בזה הרבה אנשים יהיה עומס על השרתים, הם יהיו חייבים להשקיע הרבה כסף כדי לקנות שרתים שיוכלו לעמוד בעומס.
    נראה לי שהדובר של גאיקאי לא באמת התכוון לזה ש"זה לא יחליף את הקונסולות", הוא רק רצה להתחיל בצעד קטן, ולא לבוא פתאום בבום גדול על תעשיית הגיימינג

  6. 6

    04:26 06.07.2009 | יוסקה יוסקה (אורח)

    3- מישהו קרא יותר מידי פעמים את הטור של יאיר לפיד מסופ"ש האא?

  7. 7

       | פורסם ע"י