הרשמה

ביקורת גולש: WarRock

WarRock הוא בן כלאיים מטורף של משחקי פעולה שונים: CS במהירות, BF בעוצמת הפיצוצים ו-FEAR כי הוא חינמי ונראה שיגעון!

אי שם בתחילת 2007, יצא לו משחק פעולה חינמי בשם WarRock, בן לחברת הפיתוח האנונימית משהו - Dream Execution. רעיון המשחק פשוט ביותר - לוקחים את המשחקיות של CS ושל BF, ועושים מהן סלט אחד גדול. אין פה שום שאיפה ליצירת משחק חדש לגמרי, וניתן לראות זאת בבירור דרך התוכן הקיים: יש משחק שבו צריך להטמין פצצה, משחק שבו צריך להשתלט על נקודות במרכז המפה, כלי רכב, תפקידים שצריך לבחור, נשקים ללא Alt-Fire, ואפילו אייקון שמראה Head Shot. בנוסף למשחקיות, גם דרישות המערכת מכוונות להמונים - שחקנים זקוקים לפנטיום 3 ו-G-Force 4 בלבד, ומקבלים גרפיקה סבירה בתמורה.

בעזרת כל נתוני הפתיחה הללו, נבנתה סביב WarRock אט אט קהילת שחקנים וקבוצות. הדיבוק הגיע גם לישראל, ובכזאת רמה, שהוחלט לפתוח את פורום WarRock בVgames.

אז איפה אני חותם?

ממבט ראשון, זאת נשמעת חובה לפחות לנסות להתחיל לשחק. נשמע פשוט נכון? לא ב-WarRock. כדי להגיע למצב שבו אפשר להיכנס לשרתים, צריך: להוריד את ההתקנה, להתקין, לגשת לאתר המשחק, להסוות את ה-IP (כי ישראל לא מוכרת ע"י האתר), לפתוח חשבון, להוריד Punkbuster בצורה ידנית כי העידכון דרך המשחק לא תמיד עובד, להיכנס למשחק, לחכות 10 דקות בלובי עד שה-Punkbuster יתעדכן שוב, ורק אז, סוף סוף, להכנס לשרתים.

לאחר שנעזרתי ברשימת הקישורים שמופיעה בקהילת המשחק שלנו, הצלחתי בשן ועין להכנס לאחד משרתי המשחק.

מבנה השרתים הוא לא מבנה קלאסי של משחקי פעולה, אלא מבנה של משחקי אסטרטגיה. יש שרת גדול אחד, טורקי במקרה, שמתחברים אליו ישירות, ובתוכו פותחים חדרי משחק. בגלל המבנה היחודי של השרתים, כל חדרי המשחק מספקים את אותם פינגים סבירים של 70-110, ואפשרי בהחלט לשחק בהם.

רוצים לשחק? חכו עוד רגע. צריך להתחמש.

הרובים והתחמושת שמקבל חשבון חדש חלשים מאוד בהשוואה לנשקים שניתן לקנות. כל חשבון מקבל כמות כסף נכבדת כ"מתנת פתיחה", וכך אפשר לרכוש על ההתחלה את הנשקים שפתוחים למשתמשים בדרגה הראשונה. במידה ועולים בדרגות במשחק, אפשר לקנות נשקים מתקדמים אף יותר. את הנשקים ניתן לקנות בעזרת כסף שרוכשים ע"י קידום בדרגות וקבלת אי אלו צ'ופרים חביבים על הצלחות במשחק. בצורה לא שיגרתית, קונים את הרובים לזמן מוגבל - אפשר לקנות לשבוע, אפשר גם לחודש, אבל לא צריך לקנות אותם בכל משחק באופן נפרד.

אך לא רק נשקים אפשר לקנות. יש אופציות לקניית מיומנויות כמו נשיאת נשק נוסף, זריקת חבילות בריאות, זריקת תחמושת, אפשר אפילו לקנות אופציות מתקדמות לפתיחת חדרים. כך, כל שחקן יכול להחליט מראש באיזה סוג של דמות הוא רוצה להשקיע, או אפילו מה תהיה מידת המעורבות שלו בחיי הקהילה.

רוצים לשחק? חכו עוד רגע, צריכים לבחור הגדרת משחק.

כאמור, המשחק מחולק לשלוש הגבלות משתמשים שונות: ההגבלה המצומצמת ביותר מזכירה קמעה את CS, בעוד שהגדולה מבין השלוש היא סוג של תעתיק הזוי של Battlefield.

אז נכנסים סוף סוף לשרת! עם הכניסה נפתח מסך בחירת התפקיד. ניתן לשחק מהנדס, רופא, צלף, חייל סער או חייל כבד (אנטי-טנק). נוכחתי לדעת אחרי זמן משחק קצר, שהמהנדס והרופא (או ליתר דיוק - רופאה) חסרי תועלת יחסית לתפקידים האחרים. אין כוונה לכך שהם חלשים, אלא לעובדה שאין בהם טעם של ממש. הרופא יכול לרפא את עצמו, ובעזרת קניית השדרוג המתאים בנשקיה - גם לזרוק חבילות בריאות, בעוד המהנדס יכול לתקן רכבים, ולזרוק חבילות תחמושת עם השדרוג הנכון. כל זאת בא על חשבון הרימונים והנשק הראשי, שמוחלש.

בעולם Warock, גילתי שהרבה יותר חשובה היכולת להרוג ומהר, ולא היכולת לתמוך בלחימה. אין ספק שתפקידים אלה קריטיים בקרבות קלאנים מאורגנים, אבל בשרת, ההשפעה שלהם על מהלך המשחק כל כך זניחה, שאף אחד לא באמת בוחר בהם...

לעומתם, המשחק בין 3 התפקידים האחרים - חייל הסער, הצלף והחייל הכבד, נחמד מאוד. לחייל הסער יש רובה סער חזק ומדוייק, בתוספת נשק משני ורימונים. הבחירה האולטימטיבית לחדשים במשחק. הצלף מקבל רובה צלפים, נשק משני שלא פעם ולא פעמיים הביס בקרב פנים אל פנים חייל סער מחומש, ורימונים כמובן. זהו התפקיד הכי כייפי לשחק במפות הגדולות. החייל הכבד מצטייד במשגר טילים, נשק משני חזק ומוקשים. בעזרת קניית השידוג המתאים, ניתן גם להחליף את המשגר במקלע כבד כלשהו. כמובן שזהו תפקיד האנטי-טנק היחידי, וכמעט בלתי אפשרי להרוס רכבים בתפקידים אחרים.

מה? הוא כבר מת?

המשחק עצמו מלא בניגודים. מצד אחד, כל הנשקים ריאליסטיים ויורים בתפזורת מאוד מציאותית. מצד שני, הרתע קטן מאוד, וניתן לרוקן מחסנית שלמה, כאשר הרובה עולה רק במעט מנקודת ההתחלה. מצד אחד, רובה הצלפים יורה בקצב מהיר מאוד. מצד שני, הכדור מתחיל ליפול אחרי מרחק מסויים, והדבר בולט מאוד במפות הגדולות.

הניגודיות הזאת לוקחת אלמנטים מהסוגה הריאליסטית, אבל לא בצורה קיצונית וקנאית מדי. המשחקיות גם ריאליסטית, אבל בו בעת גם מפרגנת לשחקן.

קצב המשחק מהיר מאוד. קל מאוד להרוג, ורוב הקרבות מסתיימים אחרי כמה צרורות קצרים ורועשים עד מאוד. כדי לאזן במידה את הנשקים החזקים, ניתן לעשות מין קפיצה עם גילגול, כדי לברוח מכדורים השועטים לעבר השחקן, או מהקרב בכלל. מניסיון אישי, למדתי שהגילגול שימושי מאוד כדי להתחמק מאש צלפים. בין כה וכה, הגילגול הוא אלמנט חשוב מאוד במשחק. הוא מוסיף נפח נוסף להתחמקות, ולא משאיר אותה בגדר "קפיצה", "התכופפות" ו-"זיגזג".

קרב עם רכבים הוא בדיוק הסיפור ההפוך - הרכבים משוריינים עד מאוד. לא ניתן לפגוע בהם עם אש מקלעים אישיים, וגם במידה ויש לשחקן רימונים, טילים, מוקשים או רכב אחר, הם עדיין משוריינים מדי! טנק צריך לפגוע 4-5 פגיעות ישירות בג'יפ כדי להרוס אותו!

בנוסף לרכבי הקרקע, יש גם מטוסים ומסוקים. השליטה בהם טיפה בעייתית. על הכוח והסיבוב שולטים עם מקשי WASD, אבל על העלרוד והגלגול שולטים עם העכבר. אומנם השליטה מרגישה ארקיידית משהו ומאוד סלחנית, אבל הבעיה היא שברגע שמפסיקים את תנועת העכבר, נפסקת גם ההשפעה על המטוס. כך מצאתי את עצמי נגרר עם העכבר אל מעבר לשולחן שלי (והוא גדול), רק כדי להמשיך את סיבוב ה-180 מעלות שהייתי צריך לעשות בסוף המפה. לדעתי, אותו סיבב גם הגיע מוקדם מידי. המטוס טס מהר יחסית לגודל המפה, ולא מספיקים להגיד "אבישי רויטבלט", וכבר הודעה על כך שאני עוזב את שדה הקרב ואתפוצץ עוד 10 שניות נראת בזוית העין. בנוסף, להוריד מטוס או מסוק היא פעולה קלה למדי, וכך מצאתי את עצמי משתמש במטוס או מסוק רק ככלי תחבורה.

השורה התחתונה היא שכלי הרכב בעייתיים במקצת, אבל בכל זאת משמשים מטרה נראת לעין - אפשר להגיד בבירור שמשחק עם רכבים מקבל אופי שונה בהחלט ממשחק בלעדיהם.

משחק חינם, לא ניקח?

אי אפשר לדבר על WarRock, ולא להזכיר את התמיכה והעידוד שהוא נותן לקלאנים. ניתן להירשם כבר בפתיחת החשבון לקלאן, והשחקן ישוייך אליו בצורה רישמית דרך מערכת המשחק. החברה עצמה מריצה אליפויות גדולות ונושאות פרסים על גבי הרשת שפתוחות לקלאנים המעוניינים לשחק.

מעבר לכך, אפשר בצורה כלשהי לחוש שהאלמנטים שנראים לא מאוזנים במשחק, יכולים להתאזן ואף להפוך קריטיים ברגע שמשחקים עם פעולת צוות מאורגנת ומובנה. צריך להודות שמשחק בסגנון CS שבו יש חובש בקבוצה, יכול להיגמר בצורה שונה לגמרי בלקאן מאצ'ים.

ובגלל שאי אפשר לסיים בלי ללכלך קצת: בין אם הזיקה שלכם מקצועית, או סתם כדי להעביר את הזמן, צריך לזכור - מדובר במשחק חינמי. לצד העובדה שלא עולה כסף לשחק בו, יש מין הרגשה של מוצר לא מוגמר ולא מושקע מספיק: הגרפיקה לא מהממת, קיימים באגים קטנים, מספר המפות מצומצם יחסית ויש מין תחושת סירבול מתמדת בממשק.

אך למרות כל זאת, אני יכול להגיד בבטחה שמאוד נהנתי לשחק בו. כמעט כל אלמנט במשחקיות של WarRock כבר נוסה בהצלחה במשחקים אחרים, ו-WarRock הוא השילוב הטיבעי בינהם.

משחקיות - 8. שום דבר חדש, שום דבר רע.

גרפיקה - 6. יצא בתחילת 2007, נראה כאילו יצא ב-2005.

סאונד - 8. ממזמן לא שמעתי יריות בווליום כל כך חזק וטוב.

טכני - 7. לא נטול באגים, אבל בהחלט לא משהו קריטי.

אורך חיים - 8. משחק לריבוי משתתפים בלבד.

רגע השיא - כשחיסלתי עם רובה הצלפים שחקן, תוך כדי שדהר לו על אופנוע.

רגע השפל - ברגע שהבנתי שקיימים גם חשבונות המשלמים בין 5 ל-15 דולר בחודש, ומקבלים גישה לנשקים טובים יותר, מפות רבות יותר, ועוד בונוסים כאלה וכאלה.

ציון סופי - 7.8

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:29 16.09.2007 | Indium Indium

    חרא משחק

    משחק עלוב ביותר..

    למה לא סיפרת איך הראונד הולך?

    כולם זורקים רימונים אחד על השני, שנגמרים הרימונים רצים לעבר בסיס האויב בתקוה לפגוע במישהו ואז... הראונד נגמר..

    ככה זה הולך במשך 10 ראונדים.

    אין טיפת עבודת צוות.

    קיצר חרא משחק, אני נותן לו 2\10 כי אני נחמד

  2. 2

    15:20 16.09.2007 | Artigo Artigo

    מצטער, אבל אני ממש לא מסכים

    המשחק מנקודת המבט שלי הוא גרוע, ויש משחקים חינמים שהרבה יותר שווה להשקיע בהם ביקורת בעמוד הראשי. המשחק הוא ברמה נמוכה והציון הסופי מחמיא לו ונותן לו הרבה יותר קרטיד ממה שהוא צריך לקבל. אני אישית שראיתי במהלך החג כמה דברים שהיו הרבה יותר מתאימים להיות בעמוד הראשי של ויגיימס.

  3. 3

    17:22 16.09.2007 | RoyEffect RoyEffect

    משחק סוס ביותר!@

    אני ממש אוהב אותו ...מעניין למה חחח

  4. 4

    17:30 16.09.2007 | HFactor HFactor

    משחק נחמד אהבתי אותו!

    משחק סוס ביותר, ושווה לשחק בוא.
    זה שאנשים מתים ברימונים צריך לדעת קצת טכניקה... חחח שווה לנסות חבר'ה!

  5. 5

    17:36 16.09.2007 | AmitShad0w AmitShad0w

    אחלה משחק

    משחק נחמד מאוד!

  6. 6

    22:24 16.09.2007 | Thunder Cats Thunder Cats

    ביקורת

    אז קדימה תרשום ביקורת. אני לא ראיתי ביקורת שלך על משחק אחר. הייתי שמח לשמוע על אלטרנטיבות אחרות.

  7. 7

    23:14 16.09.2007 | BaRKiD BaRKiD

    משחק פפצה

    משחק סוף הדרך

  8. 8

    20:03 17.09.2007 | SHO-TYM SHO-TYM

    ממש לא משחק תותח!

    משחק מהסוסים שבמשחקים מנסיון (אני משחק במשחק מלא זמן)

  9. 9

    14:39 18.09.2007 | Cortez.D Cortez.D

    בעע

    חרא משחק, איך אתה מעז להשוות לBF2, CS ו FEAR? ועוד בגלל שFEAR חינמי?!

  10. 10

    23:01 20.09.2007 | CuE_BaLL CuE_BaLL

    אין על המשחק הזה

    משחק תותח ביתר אין מה להגיד
    ומי שאומר שלא זה אחד שנכנס נהרג מלא פעמים התבאס מזה שהוא גרוע והלך

  11. 11

    19:34 25.09.2007 | $SD$ $SD$

    משחק מגניבב וטובבבב!

  12. 12

    19:57 14.10.2007 | HananB HananB

    משחק סוס!!

    זה אחד המשחקים הקטלניים ששיחקתי בהם שווה לכולם לנסות!!!!

  13. 13

    21:16 21.10.2007 | kokBang233 kokBang233

    בקשר למטוסים אחי אתה רק מתחיל .. זה לא ככה איך שאתה מתאר .

    אני אישית משחק במשחק הזה עוד לפני הבטא ובקשר למטוסים פשוט צריך לשחק הרבה וצוברים נסיון עם הזמן .

    אתה מתחיל ואני ממש מומחה (אני לא מגזים)
    בגלל "הנוביות" שלך נתת מידע מוטעה לגבי כמה קטעים . הייתי ממליץ לך להתייעץ עם אנשים במשחקים במשחק יום יום .

  14. 14

    19:43 14.11.2007 | JinxTZ JinxTZ

    איזה טעויות במידע WOW!!!

    רואים שהבן אדם שכתב את זה לא מבין כלום במשחק ורק עשה את זה בגלל שVגיימס משלמים לו. כמנהל בקהילה הישראלית הרשמית אני יכול לתקן המון טעוית שיש כאן. כמו לדוגמא:הגראפיקה נראת כמו 2005 בגלל שהיא באמת מ2005!!! המשחק נפתח בבטא פתוחה פעם ראשון בסוף שנת 2005! ולא 2007 כמו שנאמר כאן.
    ומה שהוא אמר על המדיק ממש רחוק מלהיות אמיתי! המדיק החיל הסער הם שני הדמויות הכי שימושיות במשחק. משום שלמדיק אולי הנזק קטן יותר. אבל הוא הרבה יותר מדוייק מהיר ובעל רטע נמוך יותר מהנשקים האחרים ולכן הוא יכול להרוג בכמויות!

    הוא גם שכח את כלי הרכב הימיים ועוד דברים רבים.

    בקיצור אני יכול להגיד שהכתב הוא שחקן שלא ראה מספיק מהמשחק ולא למד אותו לעומק כמו שיש רבים אחרים. זה משחק עמוק ביותר שאין לזלזל בו אפילו לשניה. ממש התעכזבתי מהכתבה כי אני בטוח שהכתב שיחק במשחק אולי אולי4 ימים גג. וככה יא אפש להיכנס לעומקי המשחק כפי שאני מכיר אותו (אני משחק כבר שנתיים) ויש עוד המון אנשים שמשחקים אפילו עוד מהחודש הראשון של הבטא הראשונה.

    אז זאת כתבה לא טובה בכלל ואם אתם רוצים כתבה דברו איתי אני יכל לארגן משהו סוס

  15. 15

    12:12 17.12.2007 | action action (אורח)

    בקשר לגרפיקה

    גרפיקה - 6. יצא בתחילת 2007, נראה כאילו יצא ב-2005.

    המשחק באמת יצא ב2005 אז אין מה להיות מופתע

  16. 16

    22:17 15.01.2008 | rombot rombot

    אם אתה לא מכיר את המשחק אל תבקר אותו -.-

    אין יותר פשוט מזה.
    חייב לציין שהשחקן הבודד
    יכול להגיע למעלות שכל
    גבוהות במשחק ככל שישחק
    יותר
    זמן, יש אסטרטגיות גאוניות
    שרק אדם חכם ביותר יכול
    להגיע לרמה של לבצע מהלך
    בשניה של מחשבה תוך כדי
    קרב ירידות מהיר שכזה לכן
    המשחק מגיע לרמה יכולת
    אישית שכלית ולא סתם
    יריות ורימונים

  17. 17

    23:04 06.02.2008 | Mr_Cool Mr_Cool

    לא שיחקתה??אל תביא ביקורת

    אתה שיחקתה בו ??
    לא אז אל תחפור אתה נותן
    ביקורת על משהו שלא
    שיחקתה חחכם אחי חחכם!!

  18. 18

    03:47 07.03.2008 | ooOBilaOoo ooOBilaOoo (אורח)

    כולכם טועים!

  19. 19

    19:15 29.03.2008 | illousion illousion

    משחק טוב

    התחלתי רק היום ואני כבר
    אוהב אותו

  20. 20

    07:38 04.04.2008 | SoulFir3 SoulFir3

    המשחק ממש לא ככה

    חירטוטים
    אני משחק שנה וחצי אז דבר ראשון:
    המדיק עוזר מאוד הוא יכול לרפא
    כל אחד מהקבוצה שלו עם מדיק קיט
    או מדיק בוקס
    לא צריך להסוות Ip כדי לפתוח
    משתמש זה היה לפני חצי שנה או יותר
    ממש כתבה מטומטמת

  21. 21

    23:49 08.04.2008 | David619pro David619pro

    משחק מצווין !

    !

  22. 22

    11:50 10.04.2008 | x_g0ldst4r_x x_g0ldst4r_x

    משחק אחד הטובים

    גם מטוסים גם טנקים וגם
    משחק היריות עצמו!!
    פשוט אין אין אין עליו

  23. 23

    17:12 10.04.2008 | Mastix Mastix

    רוצים משחקים חינמיים יותר טובים?

    שחקו ב Enemy Territory
    Fear Combat
    ועכשיו גם Rising Eagle חינמי,
    מנסיוני המשחק סבבה, מבחינת
    משחקיות, אבל הקטע המטומטם
    סטייל גאנבאונד שכל ה"חדרים"
    מאוכסנים על שרת בטורקיה, ורק
    מי שמשלם כסף יכול לנעול "חדר"
    ויש המון לאגים על השרת המעפן
    הזה בטורקיה שכל הזמן אנשים
    משתגרים,קורה לפעמים שהורגים
    אחד את השני

  24. 24

    04:09 18.04.2008 | AntoneY AntoneY

    נחמד

    כבר אפשר להירשם בלי
    שינוי איי פי,המשחק יצא ב-
    2005 כבטא אבל רשמית ב-
    2007

  25. 25

    06:05 17.07.2008 | Dolev6 Dolev6

    pro

    מישחק אחד החזקים!!
    תביאו שרת שיראל!!

  26. 26

    14:21 08.07.2009 | אורי זרוק אורי זרוק (אורח)

    משחק חזק

  27. 27

    22:55 09.09.2009 | שלומי אסרף שלומי אסרף (אורח)

    warrock זה המשחקק רשתת הכיי טובב בעיני יש לו גרפיקה בהרבה יותר טובה מקונטר סטרייק בקיצררר !! warrock משחקק מושלםם

    אני רמהה 65

  28. 28

       | פורסם ע"י