הרשמה

משחקי פייסבוק: גבולות מטשטשים

גם אם פארמוויל לא ממש עושה לכם את זה, בעתיד הקרוב לא מעט משחקים שתורידו או תקנו יכניסו לכם את פייסבוק בדלת האחורית

זה לא סוד שלרוב הגיימרים יש מערכת יחסים דואלית למדי עם פייסבוק: מצד אחד הם לעולם לא יודו שהם חוטאים מדי פעם במשחק מהיר של באבל טאון. מצד שני, אף אחד מהם לא יכחיש שיש לו חשבון פייסבוק והוא מעדכן מדי פעם את שורת הסטטוס שלו. האבחנה הפשוטה הזו גורמת ללא מעט מפתחי משחקים להתחיל לחשוב ברצינות על התממשקות לפייסבוק מתוך המשחקים עצמם.

Blur

אין ספק ש - Blur שיצא השבוע עורר ציפיות בקרב חובבי המירוצים, בעיקר אלו שנוטים לכיוון הארקיידי. אבל אחד המאפיינים החדשניים במשחק הוא החיבור עם פייסבוק, שמתחיל למעשה כבר בשם שניתן למערכת המולטיפלייר של המשחק-  Racebook.

מסתבר שמדובר בקצת יותר מקריצה או משחק מילים- שחקנים יכולים לשלוח לחברים בפייסבוק הזמנה להתחרות איתם או להשוויץ בצילומי מסך שצילמו תוך כדי המרוצים. מעבר לזה, אפשר לעדכן את שורת הסטטוס לפי ההתקדמות במשחק ואפילו לדווח על תוספות מיוחדות שהשחקן פתח.


American Idol (כוכב נולד האמריקאי)

בעוד העונה השמינית של כוכב נולד התחילה לא מזמן בארץ, בארה"ב העונה התשיעית הגיעה לסיומה והגולשים באתר האינטרנט יכולים להוריד מעין משחק תלת ממדי שמדמה השתתפות בתחרות ובצורה מקוממת למדי (כנראה בגלל זכויות יוצרים) פתוח רק לתושבי ארה"ב וקנדה.

לאחר שהשחקנים יוצרים קליפים, בוחרים מראה לאווטאר שלהם ואפילו מקליטים את עצמם, הם מעלים את הכול לפרופיל שלהם בפייסבוק ומשתפים את שאר העולם בכשרון הנהדר שלהם, או לחילופין, מבזים את עצמם בענק. הנקודה המעניינת הוא שהאינטגרציה היא מושלמת ולמעשה אי אפשר להוריד את קובץ המשחק מבלי לעבור קודם כל דרך האפליקציה בפייסבוק.

Starcraft 2 - חפשו את המפתח בפייסבוק

בליזארד הכריזה כבר בתחילת מאי על אינטגרציה בין המשחק הראשון בטרילוגיה החדשה לבין פייסבוק, כך ששחקנים יכולים להוסיף את החברים שלהם מפייסבוק בקלות. האינטגרציה הפכה להיות פעילה, לפחות באופן חלקי, בעדכון האחרון לבטא של המשחק, אבל התגובות של השחקנים לא ממש מתלהבות.

בלי קשר, במהלך חודש אפריל חולקו כמה וכמה מפתחות לבטא בצורה אקסלובית דרך עמוד הפייסבוק של המשחק על בסיס כל הקודם זוכה:

משחק אחד בשבוע - FIFA Superstars

 

ז'אנר : ניהול (ספורט)
מספר משתמשים פעילים : 20,000
זמין מ - סוף מאי

ברוח הנושא הכללי של הפינה, יהיה זה רק טבעי להציג את המשחק האחרון של EA, שמן הסתם רוכב על ההצלחה של מותג פיפא. קודם כל, צר לי לאכזב אתכם, אבל כמו בהרבה משחקי פייסבוק, לא תוכלו לשלוט ישירות בשחקנים אלא רק למכור או לקנות שחקנים וכמובן לאמן.

הבעיה הגדולה ביותר עם המשחק לטעמי היא שמצד אחד הוא לא יספק את חובבי הכדורגל שמחפשים אקשן, ומצד שני הוא עדיין פשטני מאוד יחסית למשחקי מנג'ר מקצועיים ומתנהג כמו כל משחק אחר בפייסבוק עם תפריטים קלילים ומוגבלים משהו.

אמנם השמות של השחקנים והקבוצות הם אותנטים לחלוטין, אבל זה לא מה שהופך משחק לטוב או רע, זו בסך הכול קצת קוסמטיקה. אפילו הליטוש הגראפי והקולי לא מושלם (בניגוד למה שאפשר לצפות מ- EA) וראיתי כבר משחקי פייסבוק הרבה יותר מרשימים.

בכל אופן, השימוש במותג פיפא עשוי להפוך את המשחק להצלחה היסטרית בלי קשר לאיכותו.

(קישור למשחק)

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:41 01.06.2010 | אתם סתם פוחדים מקידמה אתם סתם פוחדים מקידמה (אורח)

    יום אחד כולנו נהיה מחוברים 24 שעות ביממה למחשב, נשאב חומר עיוני ונשחק במשחקים הטובים ביותר באוטובוס, כולנו נהיה מאושרים בזכות הדמיות שיקחו מאיתנו את הסבל, העוני והאומללות הארציים, אחד יחיה את כל חייו במחשבה שהוא אורק לוחם והשני יהיה סוכן שב"כ, כולם יהנו. לנצח.

  2. 2

    16:50 01.06.2010 | ASD ASD (אורח)

    ל 1
    צודק!!
    אני רוצה להיות HACKER !!! אבל תחשוב מה האקרים יוכלו לעשות...

  3. 3

    00:55 02.06.2010 | ה-פורץ ה-פורץ (אורח)

    שיט אתם חייבים לצאת מהביית זאת הפרנסה שלי!

  4. 4

    14:47 02.06.2010 | אויש אויש (אורח)

    למה אתה לוקח משחק מעפן שנעשה בתקציב של שנקל להשוואה שפייסבוק משתלט על החיים שלנו?
    דיברתי על AMRICAN DILDO הזה.

  5. 5

    15:57 02.06.2010 | כן, שוב כן, שוב (אורח)

    ET2k, כתבנו לענייני פייסבוק.

  6. 6

    13:18 30.06.2010 | Tamiros4 Tamiros4

    הפיפ"א סביר יחסית לשאר משחקי הפייסבוק שראיתי..

  7. 7

       | פורסם ע"י