הרשמה

מלחמת הקונסולות: אל העתיד

העבר, ההווה ועתידים אפשריים של התחרות בין פלטפורמות גיימינג.

מאת: עומר סלומון

אין מי שלא מכיר את השיר "War" של Edwin Starr, במיוחד את הפזמון המפורסם שלו: War, what is it good for? Absolutely nothin'!"". השיר נכתב במקור כמחאה על המעורבות העקובה מדם של ארה"ב בוייטנאם. אין ספק שמלחמה אכן אינה טובה לכלום מלבד לתעשיית הנשק, פרט אולי לסוג אחד וקרוב לליבנו של מלחמה – מלחמת הקונסולות כמובן.

למי שאינו מכיר את המונח "מלחמת קונסולות" – הכוונה לתקופות של תחרות אינטנסיבית בין יצרניות קונסולות משחק במספר תחומים: תחרות על פלחי שוק, על בסיס מעריצים גדול יותר או על כמות מכירות כוללת. התופעה עצמה מאוד יחודית – תתקשו למצוא מוצר אלקטרוניקה אחר המייצר מלחמות דומות, בטח לא מכונות כביסה וגם טלוויזיות לא ממש.

מלחמה מימי בראשית

המונח "מלחמת קונסולות" קשור אצל רובנו אסוציאטיבית לקרב המתקיים בדור הנוכחי: Microsoft וה-Xbox 360 שלה אל מול Sony וה-PlayStation 3, ואיפשהו שם למעלה\בצד Nintendo וה-Wii. אבל הגלגל לא הומצא ע"י שלושת הטיטנים האלו, אלא מקורו עוד בשורשים של התעשייה.

בתחילת שנות ה-80 של המאה הקודמת התחולל קרב דומה לזה המתחולל היום, אבל בין שלוש חברות אמריקאיות: Atari, Mattel ו-Coleco. תוצאותיו ההרסניות גרמו לחברות לפשיטת רגל ולקריסת תעשיית משחקי הוידאו בארה"ב. כאשר ב-1985 נחתה ה-Nintendo Entertainment System בחופי אמריקה, היא לא נתקלה בכל התנגדות מקומית.

מריו נגד סוניק – לא רק באולימפיאדה?

המלחמות המשיכו אל הדור הבא, אבל הפעם מרכז ההתרחשות עבר מאמריקה ליפן. בהגיענו לעידן ה-8 ביט, אנו רואים בפינה אחת את Nintendo וקונסולת ה-NES שלה, ובשניה את Sega וקונסולת ה-Master System. ה-NES, למרות נחיתותו הטכנית, ניצח בנוקאאוט עקב השקתו המוקדמת, והמדיניות הדרקונית של נינטנדו, שאסרה על מי שמפתח בעבור הקונסולה שלה לפתח למכשירי משחקים אחרים.

עוברות מספר שנים ואנחנו בתקופת ה-16 ביט, עדיין עם שליטה של אותן שתי חברות יפניות, הפעם עם קונסולות ה-SNES וה-Mega Drive. בסיבוב זה אף אחת מהחברות לא הפגינה עליונות ברורה על-פני יריבתה, על אף ש-Sega הקדימה את Nintendo לשוק בשנתיים וחצי.

הקרב הבא הכניס לזירה מתמודדת חדשה – Sony וקונסולת ה-PlayStation, כאשר Nintendo יוצגה ע"י ה-Nintendo 64 ו-Sega ע"י ה-Saturn. סוני זכתה ליתרון מוקדם, שכן הייתה הראשונה שפנתה לקהל יעד מעט מבוגר יותר של גיימרים, בעוד ש-Nintendo ו-Sega פנו בעיקר לילדים. יתרון זה הוביל בסופו של דבר לכך ש-Sony שלטה ללא עוררין בעידן ה-32 ביט, ונהנתה מתמיכה עצומה של חברות צד שלישי.

אותה תמיכה, בשילוב עם השם שסוני בנתה לעצמה עם ה-PlayStation ויכולת להריץ משחקי PlayStation מהדור הישן – כל אלו תרמו לכך שהיא תשלוט בשוק גם עם ה-PlayStation 2 אל מול ה-Gamecube וה-Xbox.

הדור הנוכחי – דיווח מהחזית

מהו המצב היום בזירת הקונסולות? Sega פרשה מהמירוץ כבר ב-2001, לאחר ה-Dreamcast האיכותית אך כושלת, וכך נשארנו עם 3 יריבות עיקריות: Sony וה-PlayStation 3, המציע שירות אונליין מאוחד בשם PlayStation Network, שירותי מולטימדיה רבים ומגוונים וחיבור ל-PSP, וכן זוהי הקונסולה הראשונה התומכת בפורמט Blu-ray החדשני.

מנגד ניצבים Microsoft וה-Xbox 360, המציע את שירות Xbox Live המקוון, המוביל מבחינת תכנים אך דורש תשלום דמי מנוי. ה-360 נהנה ממספר יתרונות על ה-PS3: הוא הקדים אותו משמעותית לשוק, והוא מכשיר הרבה יותר זול. למרות זאת, מכירות ה-PS3 מאוד התחזקו בשנה האחרונה, והוא נמצא כיום רק כ-5 מיליוני יחידות מאחורי ה-360.

מהצד השלישי של המתרס עומדים בחוסן Nintendo וה-Wii, אשר פונים לקהל יעד רחב יותר בזכות התעוזה והיצירתיות של נינטנדו ובקר חישת התנועה שלה. נכון לחודש יולי 2010, ה-Wii מכר גלובלית כמעט כמו שני מתחריו ביחד, כ-73 מיליון יחידות.

דור הקונסולות השמיני - מתי?

האנליסט שלא נח לרגע, מייקל פכטר, צופה בראיון עם אתר IndustryGamers מתמודדת חדשה לסיבוב הבא – Apple, אשר הגיעה לחזית התודעה של הגיימרים תודות לשיגעון ה-iPhone. פכטר חוזה כי עד 2013 נראה את Apple משלבת משחקים בפלטפורמת ה-AppleTV שלה, וטוען כי זה "אך טבעי" שמספר לא מבוטל של גיימרי iPod ו-iPhone ישוכנעו לרכוש פלטפורמה שכזו. שמועה נוספת היא שה-iPhone ישמש בתור שלט עבור הקונסולה. "Apple מעוניינת להשיג דריסת רגל בסלון של הצרכנים, ול-AppleTV שתומכת במשחקים סיכוי גבוה יותר להשיג זאת מאשר ל-AppleTV ללא משחקים", אומר פכטר.

ומה לגבי שלוש היריבות הותיקות מהדור הנוכחי? האם נראה בקרוב PlayStation 4, Wii 2 ו-Xbox 720? פכטר חושב שלא: "אנו לא מצפים לקונסולה חדשה ב-2010, פרט אולי ל-Wii HD, המהווה שדרוג ל-Wii הנוכחי. אנו לא מצפים לקונסולת "הדור-הבא" לפני 2013, אם בכלל". מדוע זה לא יקרה בקרוב? הסיבה – החזר ההשקעה עבור הפיתוח וההשקה של הדור הנוכחי של הקונסולות.

מיקרוסופט וסוני התבטאו בבירור יותר, כאשר לאחרונה כל אחת טענה בתורה שלקונסולה שלה יש לפחות עוד חמש שנות חיים. עם זאת, עוד חמש שנות חיים אין משמען עוד חמש שנים עד הקונסולה שתחליף אותן. ה-PS2 ממשיכה למכור ומשחקים יצאו לה בכמויות מכובדות עד ממש לא מזמן, הרבה אחרי השקת היורשת שלה.

מת'יו האמפריס, מאתר Geek.com מביא ספקולציות יותר קונקרטיות: הוא טוען ששדרוג ה-HD ל-Wii יגיע תוך חצי שנה, ושקונסולת ה-Wii 2 תגיע לצד עדכון החומרה הבא של Sony או Microsoft. כמו כן מנבא מת'יו כי Microsoft תשיק יורש ל-Xbox 360 לפני השקתו של ה-PlayStation 4. לבסוף הוא טוען שכל קונסולות הדור הבא תושקנה עם שליטה מבוססת תנועה על צורותיה השונות, אם כי אחרי כל מה שהשקיעו מיקרוסופט וסוני בקינקט וב-Move, זו לא ממש חוכמה לנבא שהן לא יוותרו על זה במעבר לדור הבא.

השערה נוספת מעט נועזת ממקלדתו היא לגבי משחקים בפורמט דיגיטלי. הוא טוען שתוך 4 שנים נהיה כבר נהיה בשלב בו נקבל את כל התוכן מהרשת - ולא יהיה עוד צורך בדיסקים. נשמע מעט אופטימי.

שלוש החברות הגדולות לא פרסמו כל הצהרה רשמית לגבי דור החומרה הבא, אך מסתבר שאחרים עושים זאת בשבילן: מורי פאנל, ראש מחלקת שיווק בענף בריטניה של חברת Ubisoft אמר לאחרונה בראיון ליורוגיימר שהוא מאמין כי Sony ו-Microsoft תשקנה את קונסולות הדור הבא שלהן עד סוף 2013.

מלחמת החידושים?

אז כנראה שלמלחמת קונסולות חדשה לא נזכה בשנתיים הקרובות, אבל זה לא אומר שהשוק שוקט על שמריו. שלוש החברות לא חוסכות במאמצים לחדש כדי לנסות לכבוש פלחי שוק נוספים, למשוך תשומת לב תקשורתית ולשמר תדמית רעננה לפלטפורמות שלהן.

ספינת הדגל החדשה של Microsoft היא ה-Kinect, לשעבר Project Natal. מדובר, כידוע לרובכם, במערך מצלמות עבור ה-Xbox 360 שמאפשר לשלוט במשחקים באמצעות תנועות גוף ודיבור בלבד. מטרת הפרוייקט הינה בעיקר הרחבת קהל היעד אל מעבר לקהל הגיימרים, והשגת יתרון על טכנולוגיית חישת תנועה מסורתיות יותר, כמו שלטי ה-Wiimote וה-Move. תאריך ההשקה הרשמי של ה-Kinect הוא ה-4 בנובמבר 2010 בארה"ב.

מבית Sony נזכה בקרוב לראות את ה-PlayStation Move. עיקר הטכנולוגיה הוא שימוש במצלמת ה-PlayStation Eye כדי להתאפס על מיקום השלט ותנועתו. השקת ה-Move מתוכננת ל-19 בספטמבר בארה"ב. מ-Sony כבר נמסר כי הולך להיות קמפיין אגרסיבי במכירת ה-Move, כמעט כאילו מדובר בהשקת קונסולה חדשה. ה-Move אמנם נהנה מיתרון מחיר על ה-Kinect, אבל זה מתאזן כשלוקחים בחשבון את המחיר הגבוה יותר של הקונסולה, המציב רף כניסה גבוה לא פחות ואולי יותר בעבור משתמשים חדשים.

חידוש נוסף מ-Sony הוא שילוב תצוגה תלת-מימדית בקונסולת ה-PlayStation 3, עבור סרטים ומשחקים כאחד – בעזרת עדכון חומרה, זוג משקפיים סטריאוסקופיות וטלוויזיה התומכת בטכנולוגיה. חבילת המשחקים התלת-מימדיים הראשונה, אותה החברה השיקה, קרויה "3D Games For PlayStation", אשר כללה את Wipeout HD, Super Stardust HD, Pain וגרסת ניסיון של MotorStorm Pacific Drift. כמו כן, הציעה Sony שדרוג חינם לבעלי גרסה דו-מימדית של אחד המשחקים האלו. סוני דוחפת את התלת-ממד בכל הכוח, אבל כרגע עדיין צריכה לשכנע את הציבור הרחב שלא מדובר בגימיק ושזה נוח מספיק כדי לבלות שעות מול המסך. גם מחירי הטלוויזיות התומכות עדיין גבוהים מדי בשביל רוב הקהל הפוטנציאלי.

אחרונה ובהחלט חביבה היא נינטנדו, אשר מביאה באמתחתה את ה-3DS, קונסולה ניידת בעלת יכולת להפיק אפקט תלת-מימדי ללא צורך במשקפיים מיוחדות. הקונסולה דומה בצורתה ל-DS המקורי, רק שהפעם המסך העליון תומך בתצוגה תלת-מימדית מלאה, עם יכולת לכוון את רמת התצוגה בין תלת-מימד מלא לבין תצוגה רגילה. תכונה נוספת היא צילום תמונות תלת-מימדיות עם המצלמה המובנית של ה-3DS. הניידת החדשה עשתה רושם מצויין על מי ששיחק בה עד עתה, והכרזה על תאריך השקתה המדויק ינתן בסוף ספטמבר.

זה לא גודל החומרה, אלא איך שמשתמשים בה

אור הזרקורים אינו מופנה רק כלפיי חברות הענק ואל השאלה האם תושק קונסולה חדשה או לא. קיימים חידושים שרוצים לגרום לנו להאמין שכבר אין צורך בדור קונסולות חדש.

המוכר שבהם הוא שירות המשחקים לפי דרישה של חברת OnLive. מדובר בפלטפורמה שמעניקה למשתמש הקצה את משאבי העיבוד של שרת חיצוני חזק, עליו רץ המשחק. בצד של השחקן בסך הכל מדובר במסך, מודם ואמצעי שליטה. היתרון של השירות הוא דרישות מערכת נמוכות מאוד בצד המשתמש; החסרונות, כרגע, רבים - לאג מהסוג שמענה שחקני מולטיפלייר גם בסינגלפלייר, איכות תמונה ירודה במטרה לכווץ את נפח המידע שמועבר בין השרת לנקודת קצה, ודמי מנוי בנוסף למחיר מלא שצריך לשלם על המשחקים.

אבל מבחינת חברות המשחקים, זהו הפתרון המושלם לפיראטיות: הקוד נמצא רק בצד השרת, ורק גניבה שלו משם תאפשר את הפצתו. מאחר והפתרון הזה קורץ כל-כך לחברות המשחקים, יש לצפות שעוד יושקעו מאמצים בשירותים דומים ומשופרים, וגם אם הם לא העתיד הקרוב של התעשיה, הם בהחלט יכולים להיות העתיד המעט יותר רחוק. 

שירות נוסף ודומה הוא Gaikai. זהו גם שירות מבוסס Cloud-Computing, שמטרתו המוצהרת – הפיכת משחקי וידאו זמינים יותר לקהל הרחב, שאין לו קונסולה או מחשב עם כרטיס גרפי משוכלל. אופן הביצוע – הצגת משחקי וידאו באופן ישיר ע"ג דפדפני רשת שונים, באיכות ויזואלית מופחתת. כך ניתנת אפשרות לכל חברה המפתחת משחקים באופן מסורתי להנות מהחשיפה והזמינות ממנה נהנית חברה כמו, נגיד, Zynga (מפתחת פארמוויל). גם כאן, כל המשאבים הדרושים להרצת המשחקים מוקצים ע"י השרתים של החברה, בעוד שהמשתמש נדרש רק ליכולת הצגת וידאו וחיבור מהיר לרשת.

מלחמות, הפתעות ואולי שינוי גישה

בשלב הנוכחי החברות השונות מעדיפות להמשיך לרכב על הגל הנוכחי ולבנות בסיס מעריצים – כל אחת בדרכה שלה (וכולן ביחד בדרך של נינטנדו), על ידי השקת חידושים טכנולוגיים הנתמכים ע"י הפלטפורמות הקיימות. ויש גם את אלו הקוראות תיגר על רעיון החומרה בכלל.

האם החידושים האלו ישנו את חוקי המשחק? האם יספיקו לשמור על חיוניות התעשייה? או שמא רק Xbox 720, Wii 2 ו-PlayStation 4 יצליחו בכך? ומה עם התפוח הגדול – Apple? האם נתח שוק המשחקים שלה יתרחב גם לכיוון גיימרי יותר, ולא יסתפק רק במשחקוני AppStore? האם אנחנו נעים לכיוון של משחק-לפי-דרישה, דוגמת OnLive ו-Gaikai? ההווה צופן הרבה שאלות, ורק בעתיד נמצא את התשובות. מה שבטוח - משחקים תמיד יהיו.
 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:52 05.08.2010 | Shmati Shmati

    ממש חבל שלא הזכרת את המלחמה בין הPSP והDS, חוץ מזה כתבה מצויינת :)

  2. 2

    16:08 05.08.2010 | מישהו מישהו (אורח)

    כתבה מאוד טובה

  3. 3

    16:10 05.08.2010 | regev201 regev201

    XD XBOX 720

  4. 4

    16:22 05.08.2010 | G_W_2 G_W_2

    תגידו כדאי לי לקנות IPaD

  5. 5

    16:32 05.08.2010 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    PC עדיין שולט. איפה עוד תמצאו משחקים _חוץ_ מCOD HALO וGOW?

  6. 6

    16:41 05.08.2010 | roi.g roi.g

    כתבה מושקעת.
    אהבתי

  7. 7

    16:42 05.08.2010 | ל-5 ל-5 (אורח)

    בכל שאר הקונסולות...

  8. 8

    16:52 05.08.2010 | יאללה יאללה (אורח)

    אז מה כדי לחכות עד 2013 ואז לקנות קונסולה (PS 4 ,XBOX 720 )?

    או לא לחכות ולקנות את הדור הנוכחי (PS3 ,XBOX360 ) ?

    וגם מה כדי לקנות PS3 או XBOX 360 ?

    זה קשה לPS3 יש נגן בלו-ריי וגם היא קונסולה יותר חזקה יותר יפה ולפעמים מרוב שמשחק שוקל הרבה אז ב-XBOX צריך להביא אותו בשני דיסקים וב-PS3 זה לא ככה הוא יוכל לקלות עד 66 ג'יגה בית שאין משחק שמגיעה למקום כזה חוץ אולי מ-GRAN TURISMO 5 של סוני
    ולסוני יצא את ה-MOVE שזה מגניב לעתי יותר מהקינקט אז זה החלטה קשה ..

    מה אתם אומרים מה כדי לדעתכם ?

    מחכה לתשובות...

  9. 9

    16:54 05.08.2010 | אני אני (אורח)

    כן

  10. 10

    16:55 05.08.2010 | אני 2 אני 2 (אורח)

    לא,(אין לי קשר לאני)

  11. 11

    16:57 05.08.2010 | שאלה ?????????????? שאלה ?????????????? (אורח)

    אז מה כדי לחכות עד 2013 ואז לקנות קונסולה (PS 4 ,XBOX 720 )?

    או לא לחכות ולקנות את הדור הנוכחי (PS3 ,XBOX360 ) ?

    וגם מה כדי לקנות PS3 או XBOX 360 ?

    זה קשה לPS3 יש נגן בלו-ריי וגם היא קונסולה יותר חזקה יותר יפה ולפעמים מרוב שמשחק שוקל הרבה אז ב-XBOX צריך להביא אותו בשני דיסקים וב-PS3 זה לא ככה הוא יוכל לקלות עד 66 ג'יגה בית שאין משחק שמגיעה למקום כזה חוץ אולי מ-GRAN TURISMO 5 של סוני
    ולסוני יצא את ה-MOVE שזה מגניב לעתי יותר מהקינקט אז זה החלטה קשה ..

    מה אתם אומרים מה כדי לדעתכם ?

    מחכה לתשובות...

  12. 12

    16:57 05.08.2010 | אני3 אני3 (אורח)

    חח ניסיתי לכתוב ל4 אבל הספיקו לכתוב מלא אנשים (אין לי קשר לאני או אני2)

  13. 13

    17:00 05.08.2010 | ET2k ET2k

    ה360 כבר לא הרבה יותר זולה מהPS3... ההבדל בין הדגמים הכי יקרים הוא בסך הכול 50 דולר...

  14. 14

    17:25 05.08.2010 | איתן איתן (אורח)

    כתבה אדירה..
    אני מקווה ש - APPLE יצטרפו למלחמה..
    ככל שיש במלחמה יותר חברות אנחנו מרוויחים משחקים יותר טובים!!

  15. 15

    17:28 05.08.2010 | pazo5 pazo5

    ל13
    גם 50 דולר הם לא מעט זה משהו כמו 170 שקל....

  16. 16

    17:38 05.08.2010 | dvir737 dvir737

    תודה רבה, כתבה טובה מאוד.

  17. 17

    17:59 05.08.2010 | f f (אורח)

    kill the troll!!!

  18. 18

    18:11 05.08.2010 | ek355 ek355

    שיוציאו איזה קונסולה שבא להם.
    רק שיעבוד עם שלט D:

  19. 19

    18:52 05.08.2010 | DK1995 DK1995 (אורח)

    אז הגישה של סוני מיקרוסופט ונינטנדו זה תלת מימד וחיישני תנועה... איזה יופי...
    משחקים אולי תמיד יהיו אבל לא בטוח אם הם יהיו לגיימרים

  20. 20

    18:56 05.08.2010 | shalom_23 shalom_23

    ל-5 PC לא שולט בכלל
    כל המשחקים הטובים הם בלעדיים לקונסולות
    אנצ'רטד 2,קילזון 2,מטל גיר סוליד 4,הילו 3,גירס ומה לא?

  21. 21

    19:02 05.08.2010 | איפה הפאנבויז איפה הפאנבויז (אורח)

    >:
    כבר 20 תגובות ואין אפילו פאן בוי אחד שיצית מלחמת פאןבויז שישעשו אותי....

  22. 22

    19:15 05.08.2010 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    20 לזה אתה קורא משחקים טובים?

    שיחקתי בהילו 3, GOW 2, וקילזון. לא אהבתי אף אחד מהם.

    וFPS לקנסולות זה הדבר הכי מפגר והכי קשה לשליטה שיש. עוד מעט יביאו גם RTS לקנסולות...

  23. 23

    20:24 05.08.2010 | blisf blisf

    כתבה נהדרת. נהניתי לקרוא.

  24. 24

    20:42 05.08.2010 | משיהו 1 משיהו 1 (אורח)

    קינקט זה הדבר הכי טוב שיצא בעתיד יותר טוב מהדילדו

  25. 25

    21:51 05.08.2010 | LooLzzz LooLzzz

    ל21,
    תסתכל על תגובה 24 D=
    אני מקווה שתשתעשע XD

  26. 26

    22:04 05.08.2010 | חבוב חבוב (אורח)

    פאק, עכשיו כשחושבים על זה: משחקי האלימות שמשתמשים בגוף ולא בשלט יכול ממש להזיק למשתמש...
    תחשבו על זה! O_O

  27. 27

    22:13 05.08.2010 | yarden la yarden la

    ל11: שווה לך XBOX, אולי אתה משלם לLIVE אבל אתה מקבל שירות בבלי לאגים בניגוד לזה של הPS. חוץ מזה שאתה חושב בתכלס כמה אתה באמת משלם אתה מגלה שאם אתה קונה את החיבלה של השנה את כולה משלם 12 שקל לחודש.... אז זה לא באמת כזה נורא. ולXBOX יש משחקיים הרבה יותר שווים ובלעדיים מאשר לPS.
    ל5: יש HALO 2 ו1 לPC...

  28. 28

    22:43 05.08.2010 | DK1995 DK1995 (אורח)

    22 "עוד מעט יביאו גם RTS לקנסולות..." הילו וורס.
    והם מעפנים לא בגלל שהם על הקונסולות אלא בגלל שמי שעשה אותם החליט שיותר מגניב שכדי להחזיר לעצמך את החיים אתה צריך להתבכיין בפינה, לעשות את השליטה במשחק מעצבנת ולא נוחה, לדחוף את כל הדמויות בכוח לשריון ענק, להתאמץ לעבוד על עלילה כשזה ברור שזה לא הצד החזק של המפתחים ובכללי להשקיע בכך שהמשחק יהיה פחות כיף.
    למרות שחלקם בסדר גמור ואפילו טובים (כמו GOW) אבל המתכונת עצמה מעצבנת ודי מפגרת. (תחזירו את המד של החיים >< זה הרבה יותר כיף איתו >

  29. 29

    00:02 06.08.2010 | טוב, הבנתי טוב, הבנתי (אורח)

    "תוצאותיו ההרסניות גרמו לחברות לפשיטת רגל ולקריסת תעשיית משחקי הוידאו בארה"ב"
    עד כדי כך?
    וואו.

  30. 30

    09:27 06.08.2010 | דני דני (אורח)

    כתבה נורא מעניין אבל הזאת של הפלייסטישן מוב הם כאלה חרות
    הוא כזה אומר מי רוצה להמיד פנים שהיד שלו היא אקדח
    מיקרוסןפט יכולה ליטבוע אותם על זה!

  31. 31

    09:43 06.08.2010 | tomer1114 tomer1114 (אורח)

    נהנתי ליקרוא את הכתבה הזאת זאת כמו מחצית או ליקראת סיום הקרב אבל רק בסיכום
    באמת אני מחכה לסוני 4 אבל את הלקח שלי למדתי לחכות לפכות חצי שנה אחרי השקתו הראשונה ואז ליקנות PS4 SLIM
    ועוד משהוא PC מתתתתת אין יותר מקום לPC בעולם הגיימרים היום וואלה צריכים לעשות סקר איזה פלטורמה יותר משחקים קונסולות או PC ואז באמת כול הPC ישתקווו

  32. 32

    10:44 06.08.2010 | noan noan (אורח)

    ל31
    זה לא נכון. הpc עדיין חזקה בתחום (מבחינת שחקנים, כלכלית הרבה פחות), ולמעשה רוב האנשים משחקים בpc. הסיבה העיקרית לזה שלא רואים את זה במכירות היא הפיראטיות העצומה (אולי בארץ גם רוב הקונסולות פרוצות, אבל ברוב העולם ההפרש ענקי)

  33. 33

    13:10 06.08.2010 | 07U 07U (אורח)

    רק PC!

  34. 34

    13:55 06.08.2010 | אוהד אוהד (אורח)

    22- זה כבר טעם אישי (וגרוע) שלך.
    בקנוסולות יש יותר משחקים, משחקים על רמה לא סתם... אנצ'רטד 2, אלאן וויק גירס 2 ועוד מלא.
    במחשב יש לך מה? קרייסיס? סטארקפט? עשה טובה, לי יש מחשב חזק וכבר חצי שנה שהכרטיס מסך שלי פשוט מעלה אבק.

    תגיד שהמחשב יותר חזק בזה יש הסכמה, אבל משחקים? אתה רחוק מזה..

  35. 35

    14:00 06.08.2010 | Hitman_Kick_Ass Hitman_Kick_Ass

    32- לא נראה לי שהבנת את הנקודה שלו.
    סתם שאלה, גם אם בכלל לא ייצאו משחקים למחשב אתה עדיין תגיד שהמחשב עדיף? המשחקים הם מה שקובעים גבר ולא אם יש לך את ה- HD5970 וכל מה שאתה מריץ עליו זה באד קומפני 2.
    ב-2 הקונסולות יש משחקים מדהימים... יש את קילזון 2, את אנצ'רטד 2, את היילו ואלאן וויק לבוקס.. ועוד מלא.

    בדור הקודם הייתי גיימר PC, כיום אני לא יכול להבין בן אדם שאחרי כל מה שיצא בשנה האחרונה עדיין מעדיף את המחשב, זה נקרא פאנבוי מושבע. (במיוחד אחרי שחברות המשחקים התחילו לשים זין על גרסאות המחשב)

  36. 36

    14:02 06.08.2010 | Hitman_Kick_Ass Hitman_Kick_Ass

    והקטע עם הפיראטיות זה פשוט תירוץ עלוב.. יודע מה ההבדל בין הפיראטיות במחשב לבין הפיראטיות בבוקס? שבבוקס גם עם פרוצים אתה יכול לשחק ברשת.. ולמרות הפריצה בקונסולה הזאת המכירות של המשחקים שלה עוקפות את המחשב וה- PS3 ביחד.

  37. 37

    15:49 06.08.2010 | ek355 ek355

    צודק 35 חברות כבר לא רואות את השחקנים של הpc כקהל יעד מספר אחת.where the fuck is RDR for pc???.
    המחשב כיום נועד לכל הmmo למיניהם.

  38. 38

    16:17 06.08.2010 | אחד ממאדים אחד ממאדים (אורח)

    סתכלו על הסרטון השני ב 1:35 לא חושבים שהם קצת הגזימו מה אני חייזר?

  39. 39

    17:38 06.08.2010 | shaharkatz shaharkatz

    יאללה כבר י'גייז PC שולט וכל השאר סתם חרא..

  40. 40

    23:46 06.08.2010 | אחד שלא חופר אחד שלא חופר (אורח)

    vgames למה לחפור? למה לעשות כתבה על כלום? סתם כי אין מה לפרסם?

  41. 41

    23:51 06.08.2010 | DK1995 DK1995 (אורח)

    נכון שיש היום יותר משחקים על הקונסולות
    אבל הפוטנציאל של ה-PC כקונסולת FPS הרבה יותר גבוה בגלל העכבר ולכן לשחק משחק FPS על המחשב עדיף על הקונסולה.
    זאת הסיבה למה כדאי לשחק COD4, האלף לייף, ביושוק וכל שאר ה-FPS הבאמת טובים שיש היום (והמשחקים שמניתי בינתיים יותר טובים מקילזון ואנצ'רטד בהרבה...) שבאופן מפתיע יוצאים גם למחשב על הקונסולה הנ"ל...

  42. 42

    01:09 07.08.2010 | ל39 ל39 (אורח)

    רק מאיך שאתה מדבר רואים שאתה מאלה שכל היום יושבים על המחשב יא פאנבוי בטח אתה בן 47 גרוש פלוס שתיים עם חצ'קונים ויבלות ברגליים

  43. 43

    10:45 07.08.2010 | עלוב.. עלוב.. (אורח)

    מישהו יכול להתחרות במחשב?!
    ממש לא..
    תוציאו עוד מיליון קונסולות זה בחיים לא ישתווה למחשב ^^

  44. 44

    11:04 07.08.2010 | noan noan (אורח)

    ל35
    אתה צודק שיש הרבה בלעדיים לקונסולות, יש גם red dead זלדה ומטרויד(מה קרה שמתעלמים מזה? נכון שהווי זה די חרא אבל אלה עדיין משחקים בלעדיים לקונסולות שממש טובים) ועוד...
    אבל המחשב לא מת, הוא עדיין הפלטפורמה העיקרית שבה משחקים האנשים היום (ושוב, אני אומר אנשים לא גיימרים)

  45. 45

    14:36 07.08.2010 | wofer wofer (אורח)

    ל-35
    אתה מראה לי רק 4 משחקים איפה השאר?
    אז יש 4 משחקים בלעדיים וואו! כמעט כל מה שיוצא לps\xbox יוצא גם למחשב.

  46. 46

    16:23 07.08.2010 | noan noan (אורח)

    ל45
    יש סדרות בלעדיות לקונסולות שלרוב גיימרים ישראלים מתעלמים מהם (בניגוד לאלה שבחו"ל) שהן מטרויד, זלדה, מריו (ואני לא מדבר על הזבל שיש למחשב, שמסיבה לא ברורה אנשים חושבים שזה דומה למריו של היום) סמאש, פיקמין וכל הסדרות האיכותיות של נינטנדו (יש גם המון זבל של נינטנדו, הרבה יותר מדי, אבל יש קצת משחקים איכותיים)...
    עכשיו יבואו אנשים ויגידו שאלה חרא משחקים, אבל עובדה שרוב הגיימרים בעולם כן מתייחסים אליהם כאל משחקים טובים ושאלה שיגידו את זה לא ניסו לשחק לעומק באף אחד מהמשחקים שהזכרתי...

  47. 47

    18:55 07.08.2010 | gameraka gameraka

    מי יודע מה יקרה

  48. 48

    16:08 08.08.2010 | dani0147 dani0147

    ה PC 4 החדש הוא העתקה מנינטנדו כי ננטנדו הם הראשונים שהמציאו את שלטי התנועה PC 4 הוא כמו WII רק עם גרפיקה יותר טובה

  49. 49

    14:17 09.08.2010 | ShiTDemoN ShiTDemoN (אורח)

    אחלה כתבה!
    נהנתי לקרוא!

  50. 50

    21:06 10.08.2010 | עומר עומר (אורח)

    הPC לא ימות מהרבה סיבות.
    את כל המשחקים שמפותחים על קונסולות עושים על מחשבים ולכן מאוד קל להוציא פורט שיכניס עוד כסף אז למה לא?
    עוד סיבה זה סטים:הוא מוכר בצורה מטורפת את המשחקים שלו.
    והסיבה השלישית היא שתמיד אבל תמיד שחקני PC יותר טובים במשחקים מבקונסולות(שלא לדבר אם הקונסולה לא הייתה עושה לכם חצי מהעבודה כל פעם שאתם מכוונים)

  51. 51

    16:51 07.03.2012 | אוכל חתולים מקסיקניים אוכל חתולים מקסיקניים (אורח)

    קדימה חתולים מקסייקניים(http://www.vgames.co.il/article/14773.html)

  52. 52

       | פורסם ע"י