הרשמה

משחקי אייפון: Dungeon Defenders

דיאבלו פוגש TD שהתנגש ב-Dota. התוצאה: כאוס קו-אופרטיבי.

מאת: אליאב סולומון

את הסקירה הזו אכתוב בטון רציני, כראוי למשחק כמו Dungeon Defenders: First Wave – משחק תחרותי, רציני, שקול, ספורטיבי ומושקע.

סליחה, מתקפת ציניות.

מפתחת: Trendy Entertainment
ז'אנר: חומוס צ'יפס סלט, או אסטרטגיה-אקשן-תפקידים ועוד כל מיני ז'אנרים לתיבול
מספר שחקנים: 1-4
מחיר: 3$

שתי עובדות מקדימות שכדאי לדעת על המשחק:
האחת: במהלך לימודיו כסטודנט היה חיים יבין שחקן כדורגל מן המניין בקבוצת הכדורגל של הפועל ירושלים.
וופס, כרטיסיה לא נכונה...
...
או! הנה זה...:
האחת: Dungeon Defenders: First Wave הוא חלק מגל כותרים, השוצף ומגיע אל ה-iDevices, שהם ברמת הפקה גבוהה ביותר ומבוססים על מנועים גראפיים מהדור האחרון. במקרה הזה, מנוע ה-Unreal 3.
השניה: המשחק הוא מעין גרסה מצומצמת של הגרסה המלאה שצפויה לצאת בינואר לקונסולות ול-PC.

והתהייה: למה אני מספר לכם את זה?

ובכן, Dungeon Defenders: First Wave הוא לא משחק מלא, ומרגישים את זה. התוכן פה דליל ביותר לעומת המשחק שהוא רוצה להיות. אבל יחסית למשחק אייפון ממוצע ולמחיר, אין מה להתלונן. שני מצבי המשחק כן מספקים כמה שעות, אלא שרק באחד מהם אלו שעות של הנאה צרופה.

במצב הסינגל פלייר תיפול עליכם תחושת בדידות נוראה. הצלת Ethiria - או איך שקוראים לממלכת הפנטזיה הטיפוסית שבמשחק - מכוחות השאול לבד היא משימה לנזירים מתבודדים. השילוב של אקשן במשחקיות ה-Tower Defense לא עובד טוב כשזה לבד. השינוי במשחקיות מרענן בהתחלה, ואתם אומרים לעצמכם: "יה! אחרי שסיימתי לבסס את הביצורים שלי, עכשיו אוכל לשחק אותה אראגורן ולהשפיע על הקרב מבפנים!", ולמשך כמה רגעים זה באמת טוב כמו שזה נשמע. אחרי כמה גלי אויבים זה הופך מונוטוני, במיוחד בגלל שהפן האסטרטגי של המשחק מאוד חיוור יחסית לפן האקשן שבא אחריו.

לאחר שתתרגלו לצורת המשחקיות תוכלו לשים לב לשני דברים שמפריעים בממשק – אחד, הואלא כל כך נוח ואינטואיטיבי: נראה כי ההסבה לגרסת טאצ' לא עשתה חיים קלים למפתחים. כל הפריטים על המסך ענקיים, ככה שהמסך, שגם ככה עמוס לעייפה במפלצות, ביצורים, קסמים, חפצים ומה לא, הופך להיות בלתי קריא בפתיחת תפריט. אחד מקוראי האתר הגיב על ידיעה הקשורה למשחק, ועוד לגרסת המחשב - "נראה מעניין, אבל יש בו יותר בלאגן לעיניים מבדיאבלו 3", והוא צודק במאה אחוז.

אני לא רוצה להתעכב על מצב הסינגל יותר מדי, כי הוא בכל מקרה לא יותר מהכנה למצב הקו-אופ. הוא חביב, בעל אלמנטים ממכרים של "עוד wave אחד ודי", אבל לא יותר מזה. ראינו כבר משחקי Tower Defense עמוקים ומגוונים ממנו, למרות שעל האייפון המבחר מצומצם יותר.

משחק הרשת, לעומת זאת, הרבה יותר קרוב לממש את הפוטנציאל של הכותר. כאן תצוות אתכם מערכת ה-Matchmaking האוטומטית על פי הדרגה שבה בחרתם כשיצרתם את הדמות (Easy, Medium או Hard), ואז סוף סוף זורם האדרנלין. במצב ה-Co op המשחק חכם מספיק בשביל לזרוק עליכם כמות אויבים כפולה ומכופלת מזו של מצב הסינגל, שאשכרה מהווה אתגר אמיתי, שמצריך קצת מעבר למשחקיות אקשן רדודה של point & shoot. במצב זה, אם לא תכלכלו את צעדיכם בתבונה, לא תוכלו להביא תועלת אמיתית, וחבריכם למערכה יצטרכו לשאת את כובד המתקפה כולה על כתפיהם.

גם בקו-אופ לא הכל מושלם, ומשחק הרשת עשוי באופן מיושן להפליא ביחס למה שאנחנו רגילים לו. אין אופציית צ'אט, למשל, כך שכל המימד הטקטי של משחק TD קבוצתי נעשה בעייתי ונשארים עם הרבה אנרכיה. שיתוף הפעולה צריך להסתמך על משחק-אילמים שבו מתקשרים דרך פעולות בלבד, וזה יקח לכם כמה משחקים עד שתבינו את "קוד השתיקה" שעל פיו מתקיימים משחקי הרשת ותוכלו להתחיל ליהנות מהעסק.

אז אם חשבתם לעצמכם: "כמה חבר'ה מתארגנים על הגנת Tower Defense איכותית ואחרי זה משתתפים בקרב עצמו בתור הדמויות שהם בנו לעצמם במצב הסינגל? נשמע מעניין" - אז זה אולי לא מושלם, אבל זה לגמרי כיוון מבטיח.

- להורדת המשחק מה-App Store
 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:37 30.12.2010 | xx39348439 xx39348439 (אורח)

    יש ראשון ומשחק נחמד אני מוריד

  2. 2

    15:10 30.12.2010 | עידן זיירמן עידן זיירמן (אורח)

    המשחק יצא גם לאנדרואיד. ובדיוק כמו שלא הייתם מפרסמים על משחק מולטי-פלטפורם ביקורת בלי לציין שהוא יצא גם ל- Xbox וגם לפלייסטיישן, לא היה מזיק אם הייתם מציינים את זה גם כאן.

  3. 3

    15:34 30.12.2010 | DobiDoberman DobiDoberman

    תאמת כמה שאני לא אוהב סוג כזה של משחקים המשחק הזה נראה טוב

  4. 4

    15:49 30.12.2010 | ??? ??? (אורח)

    משחק אדיר ברמות של יותר מWOW!!!

    טוב אולי לא כול כך טוב אבל טוב ברמות של משחקים טובים

  5. 5

    00:53 31.12.2010 | חחחח חחחח (אורח)

    חחחח הרגת אותי: "מתקפת ציניות"XD

  6. 6

    15:19 23.01.2011 | נאור נאור (אורח)

    חחחח חזר אחי הרגת אותי!
    קראתי הכל :)
    כתבה נחמדה ומצחיקה D:

  7. 7

    15:34 11.03.2011 | אביאור אביאור (אורח)

    אני משחק דרך הסמסונג גלאקסי שלי איך אני מוצא רשת שאני יכול להתחבר אליה

  8. 8

    19:41 22.09.2011 | ??? ??? (אורח)

    לפי מה שנראה זה משחק יפה מאוד אבל כשנכנסים לאתר כתוב 5 משחקים חינם והוא עולה 3 דולר

  9. 9

       | פורסם ע"י