הרשמה

ביקורת: Uncharted 3

ההרפתקה הגדולה ביותר בחייו של נייתן דרייק היא גם הרפתקת הפלייסטיישן 3 המרשימה ביותר עד כה

 

 


Uncharted 3: Drake's Deception
פלטפורמה: PlayStation 3
מפתחת: Naughty Dog
מפיצה: סוני מפיצה בישראל: ישפאר
תאריך יציאה: 2.11.2011

סמטאות אפלות, מערות חשוכות, טירות נשרפות, מטוסים מתרסקים, ספינות פיראטים מסוכנות - ב-Uncharted 3 יש את כל אלה, וזו רק ההתחלה. אבל האם זה מספיק כדי להפוך אותו למשחק הפלייסטיישן 3 המוצלח ביותר בהסטוריה של הקונסולה?

זה מתחיל בקרב אגרופים. שתי דקות לתוך Uncharted החדש, מוצא את עצמו גיבור המשחק נייתן דרייק בקרב מגע גורלי נגד בריון מגודל, באמצע פאב בריטי טיפוסי. הקרב, שנגרר אל תוך שירותי הפאב, מוכיח כבר בדקות הראשונות של המשחק ש-Naughty Dog, מפתחת המשחק, ממש לא קפאה על שמריה, ועבדה קשה כדי לשפר את אחת מסדרות המשחקים המצליחות ביותר בהסטוריה של הפלייסטיישן.

זה התחיל ב-Uncharted: Drake's Fortune, שיצא לפני ארבע שנים - כשהפלייסטיישן 3 הוותיקה עדיין היתה קונסולה צעירה. זה היה משחק שאפתני, מעין נסיון ליצור את גירסת הגיימינג של אינדיאנה ג'ונס, שהציגה בסיס מעולה אבל נפל בפרטים הקטנים: המשחק לא היה מהודק מספיק מבחינת מנגנוני המשחקיות שלו, והשאיר בעיקר טעם של עוד.

העוד הזה הגיע ב-Uncharted 2: Among Thieves, משחק ההמשך שהגשים את כל הדברים שהמשחק הראשון שאף אליהם, ונכנס להסטורית משחקי המחשב כאחת מחוויות הגיימינג הסינמטיות והמרשימות ביותר בכל הזמנים. רבים מחשיבים אותו עד היום למשחק הטוב ביותר של קונסולת הפלייסטיישן 3 - וכעת, עם בואו של המשחק השלישי נותר רק לבדוק אם אנשי Naughty Dog הצליחו להתעלות על עצמם - או שמדובר דווקא בירידת מדרגה.

בואו, יש מכות

זה מתחיל, כמו שכבר אמרנו, בקרב אגרופים, שמציג את החידוש הגדול ביותר במשחקיות של  Uncharted 3: Drake's Deception. קרבות המגע, שהיו די מעצבנים במשחקים הקודמים, קיבלו שדרוג משמעותי במשחק החדש, ובשביל להלחם כמו שצריך יש צורך בתזמון מוצלח ויכולת לעבור במהירות בין כפתורי הבקר השונים. עדיין לא מדובר במערכת קרב מתוחכמת במיוחד, אבל היא בהחלט מרגישה הפעם כמו חלק בלתי נפרד משאר המשחק - ולא סוג של בן חורג ולא מוצלח כמו בהרפתקאות הקודמות של דרייק.

אם הדקות הראשונות של המשחק נתנו לי את ההרגשה שב-Naughty Dog ערכו שינויים מרחיקי לכת במשחק, ההמשך החזיר אותי לקרקע: מערכת קרבות המגע היא פחות או יותר החידוש היחיד ש-Uncharted 3 מציג על קודמו - וברגע שמתרגלים למכות המשחק מתגלה ככמעט זהה ל-Uncharted 2 בכל הקשור למשחקיות שלו.

מה, אם כך, שונה הפעם? העלילה - שהופכת במהרה לעלילה הנרחבת והעמוקה ביותר בתולדות מותג המשחקים הזה (עם "אבל" גדול עליו ארחיב מאוחר יותר). גם הפעם דרייק וחבריו מחפשים עיר אבודה שלפי האגדה עמוסה באוצרות רבים, אבל ההרפתקה הנוכחית חשובה לדרייק במיוחד, שכן היא קשורה באופן אישי לילדותו.

לא אהרוס לכם את חווית המשחק - רק אציין שבחסות עלילת המשחק החדש אנחנו מקבלים הצצה לחייו של דרייק כבחור צעיר, ועל מהות הקשר שלו עם ויקטור סאליבן, "סאלי", חברו הטוב שהופיע בכל אחד ממשחקי הסדרה עד כה. הסיפור מרגיש אישי יותר ולכן גם מצליח לרגש יותר מהמשחקים הקודמים, שכן עד מהרה המניעים של דרייק הם לא רק התעשרות מהירה, אלא נסיון כן להשאר נאמן לחבריו ולהתמודד עם שדי העבר שלו. 

בואו, יש אחלה סצנות

כל הסיפור הזה מתפרש על שלל אתרים ברחבי העולם, שיוצרים את הרפתקת ה-Uncharted המגוונת ביותר עד עתה. המשחק לא מתעכב יותר מדי באותם מקומות, ובערך בכל שעה תמצאו את עצמכם מגיעים לסביבה חדשה לגמרי - החל מערים אירופאיות עמוסות, דרך ספינות פיראטים מתפוררות ועד למדבר דיונות רחב ידיים.

 כמו במשחק הקודם, גם הפעם המשחק הוא הרפתקה סינמטית מרשימה, שמרגישה פעמים רבות כמו סרט פעולה מוצלח במיוחד הרבה יותר מאשר משחק. כמעט בכל אחת מהסביבות תיתקלו לפחות בסצנה אחת שתעיף אתכם לתקרה: זה יקרה כשהטירה העתיקה אותם חקרתם תתחיל להעלות באש ולהתפרק סביבכם, כשספינת הפאר עליה אתם נמצאים תתחיל לטבוע ולהתמלא במי ים או שהמטוס אליו התגנבתם יתחיל להתפרק ולהתרסק באוויר.

הסצנות האלה הן ללא ספק רגעי השיא של המשחק, ואולי אפילו רגעי השיא של כל דור הקונסולות הנוכחי. מדובר בסצנות יפיפיות, קצביות, מרגשות ומותחות. למעשה - Uncharted 3 הוא המשחק היחיד שאני יכול לשחק ליד החברה שלי ולגרום לה להתעניין במה שקורה על המסך - והבחורה היא מבקרת קשוחה למדי. 

המשחק כולו, בדגש על סצנות המפתח האלה, נראה ונשמע מצויין: הפלייסטיישן 3 הוותיקה מוכיחה שהיא עדיין לא אמרה את המילה האחרונה ועדיין יכולה להרשים גרפית (בעיקר בזכות העיצוב האמנותי המרשים מאוד של הסביבות - אבל גם בזכות המנוע הגרפי הסולידי). הדיבוב מושלם כתמיד, והדמויות מרגישות אמיתיות לגמרי.

כדאי לציין שכל הטוב הזה הוא פועל יוצא של משחק ליניארי מאוד. Uncharted 3 מצליח להרשים בגלל שבסופו של דבר אין בחירה אמיתית בהתקדמות השחקן - והמשחק מוביל אתכם (בכשרון רב) בדיוק למקומות שהוא רוצה שתהיו בהם. ברגע ש"תסטו מהמסלול" תוכלו לראות בקלות את העשן והמראות שמרכיבים את עולם המשחק, והאשליה תשבר. מצד שני - כשהכל נראה ומרגיש יותר טוב, למה שתרצו לסטות מהמסלול מלכתחילה?

בואו, יש יריות

הסיפור מצויין, הסצנות מדהימות - אך למרבה הצער כאן בערך נגמר מקצה השיפורים. שאר האלמנטים במשחק - קרבות היריות והחידות הסביבתיות, במקרה הטוב מצליחים להשתוות לרמה של המשחק הקודם, ולעיתים קרובות אפילו נחותות ממנו.

המקרה הבולט ביותר הוא קרבות היריות. ב-Naughty Dog הפכו את הקרבות למהירים ואכזריים יותר - האויבים רבים וחמושים היטב, והם יתקדמו אליכם בנחישות בכל קרב וקרב. על פניו מדובר בשיפור לטובה - אך בפועל מצאתי שהקרבות הופכים למתסכלים בעקבותו.

כנראה מעונין בעניין של טעם, ויש לציין שבהחלט לא מדובר בנקודת תורפה חמורה מדי, אבל האינטנסיביות הזאת גרמה לי פעמים רבות להרגיש שהמחשב מרמה אותי. לאויבים תמיד יש תחמושת זמינה (גם אם הם כרגע הורידו עליכם עשרות כדורים), הם תמיד קולעים היישר אליכם (בעוד שאתם תצטרכו לכוון טוב מאוד כדי לפגוע בהם) ואם אתם מנסים להתגנב ולהביס אותם בערמומיות תגלו שמספיק שאויב אחד ישים לב אליכם כדי שכל חבריו ידעו את מיקומכם המדוייק באופן מיידי.

וזה עוד לא הכל: אויבים מצטרפים לקרבות ממקומות לא כל כך הגיוניים, ככה שגם אם תדאגו "לטהר" מרפסת מסויימת כדי ליצור לעצמכם "איזור נקי" מאויבים תוכלו לגלות אויבים חדשים צצים משם מאוחר יותר, כאילו האדמה השריצה אותם החוצה. וזה בלי להזכיר סוגים רבים של אויבים שיכולים לספוג עשרות כדורים מבלי ליפול.

התוצאה היא קרבות שדורשים הרבה ניסוי וטעיה. במהלך המשחק גיליתי שלרוב הקרבות הקשים יותר יש דרך מרכזית אחת בה ניתן לנצח בקלות יחסית, ואחרי אי אילו פעמים שאתם נהרגים בהם פשוט תצליחו למצוא את הדרך הזאת בצורה טבעית. גיימרים מסויימים וודאי יהנו משיטת הקרב הזאת, שהופכת את הקרבות לסוג של פאזל - וחלק ימצאו את המיתות התכופות למעצבנות למדי.

כך או כך - ברגע שקרב מסתיים ומתחילה מייד אחריו סצנה מרהיבה נוספת, סביר להניח שתשכחו אותו - לא משנה כמה מתסכל הוא היה.

בואו, יש מולטי

בעיה נוספת שקשורה ב-Uncharted 3 היא הסוף שלו. בתור המשחק האחרון בטרילוגיה, הרגשתי ש-Naughty Dog קצת חיפפו בפרקים האחרונים של המשחק (אולי מפאת חוסר זמן), שמרגישים לעיתים לא הגיוניים בעליל, וגם נעים בקצב מהיר הרבה יותר משארית המשחק. לא הייתי מתנגד לעוד שניים-שלושה פרקים שהיו יכולים להרחיב את הסוף ולהפוך אותו לראוי יותר.

גם כאן לא מדובר ב-Deal Breaker, ועלילת המשחק מצויינת גם עם הסוף המחופף. היא פשוט היתה יכולה להיות טובה הרבה יותר עם עוד קצת מאמץ - וממשחק כל כך מצויין בהחלט ראוי לדרוש את המאמץ הנוסף הזה.

מה שמפצה על הסוף המעט מאכזב הוא מצבי המולטיפלייר המצויינים. מי שחשב שהמשחק השני הוסיף מצב משחק המוני רק בשביל הגימיק יגלה שהפעם המצב הזה הבשיל לכדי אחד מחוויות המולטיפלייר המוצלחות ביותר של התקופה, עם מצבי משחק שאמנם לא מחדשים יותר מדי על משחקים אחרים, אבל עשויים מצויין ומספקים שעות רבות של הנאה.

למצבי המשחק התחרותיים נוספו גם מצבים קואופורטיביים, שיאפשרו לכם לשתף פעולה עם חברים בקרבות שפשוט בלתי אפשרי לצלוח לבד. גם כאן מדובר במצבים חביבים מאוד שהם תענוג גדול - במיוחד אם יש לכם את החברים הנכונים. 

צעד קדימה, שניים אחורה

בסופו של דבר, אני חושב ש-Uncharted 3 הוא משחק פחות מוצלח מ-Uncharted 2. הסיפור שלו מתחיל טוב יותר אך מאבד מומנטום לקראת סופו, קרבות היריות שלו מתסכלים הרבה יותר - ולמרות שסצנות המפתח שלו מצויינות כך גם היו אלה של המשחק הקודם - וההבדל הקטן הוא שהפעם הגענו מוכנים לסצנות האלה, בעוד במשחק הקודם הן הגיעו בהפתעה מוחלטת והשאירו אותנו עם פה פעור.

אבל, וזה אבל גדול - ה"הפסד" הזה הוא בנקודות ספורות בלבד, ובסופו של יום המשחקים מאוד דומים זה לזה בכל הקשור לאיכותם (במקרה המולטיפלייר ל-Uncharted 3 יש אפילו יתרון). אז נכון, קצת חבל שה-Uncharted החדש לא הצליח להיות מוצלח יותר מקודמו - אבל כשמדובר במשחק שאחד מהמותגים המוצלחים ביותר בהסטוריה - בהחלט לא מדובר באכזבה. להיפך. 

הטוב
  • המשך ראוי לאחת מסדרות המשחקים הטובות ביותר של הפלייסטיישן 3.
  • ערכי הפקה משובחים.
  • כולל את כמה מהרגעים המדהימים ביותר של דור הקונסולות הנוכחי.
הרע
  • ליניארי לחלוטין.
  • קרבות יריות שיכולים להוביל לתסכול של ממש.
והספינה
  • הקרב בספינה הטובעת צריך לזכות באוסקר על "סצנת הפעולה הטובה ביותר" - וזו לא הגזמה.

 ציון סופי: 90

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:34 18.11.2011 | ילד ילד (אורח)

    משחק השנה

  2. 2

    14:49 18.11.2011 | Blue&Black Blue&Black

    אני לא מבין את הקטע של התלונות "המשחק לינארי מידי" בכל מקום, זה משחק יריות, אין לו אפשרות בחירה ללכת לאן שתרצה, את זה תשאיר למשחקי SAND BOX... ברצינות לאן אפשר להתקדם מחוץ לאיפה שהמשחק נותן לך? אני לא רואה איפה התלוננו בGEARS OF WAR שהוא לינארי כשהמשחק תמיד מוביל אותך לאותו מקום(אולי אפשר להגיד שהזירות קרב גדולות יותר אבל זה לא בדיוק הופך את המשחק ללא לינארי...) והסוף ממש לא מרגיש כאילו מיהרו לסיים אותו, המשחק השני היה עם סוף די ארוך אם תשאלו אותי, היה קצת נמרח והמשחק הזה מסתיים בדיוק בזמן וגם יהיו בו רגעים מדהימים שלא היו במשחקים הקודמים שסופם היה די צפוי, בנוסף ציינת שזה סוף מאכזב למשחק האחרון בסדרה, אני די בספק אם יפסיקו להמשיך את המשחק אני בטוח שעוד נראה U4(במיוחד כשבמשחק השלישי יש עוד שאלות שלא ענו עליהם).
    לגבי הקרבות המתסכלים זה כבר עניין של איך אתה משחק, אם שיחקת בסדרת UNCHARTED אז תמיד יהיו אויבים מכל מיני אזורים שונים, אם אתה שחקן שמכיר את הנוסחה של המשחק אתה כבר באופן טבעי תדע לנוע בזירות קרב בצורה נכונה בלי למות(אני סיימתי את המשחק על הרמה הכי קשה ב7 שעות אז כנראה שהתסכול היה רק לך).

  3. 3

    14:54 18.11.2011 | נו באמת נו באמת (אורח)

    חובבנים ! הסרטון השני הוא מuncharted 1 ולא מהשלישי !!!
    ויגיימס של היום הוא לא כמו מה שהיה פעם...
    איפה יובל רביב \ אודי כשצריכים אותם ):

  4. 4

    15:12 18.11.2011 | tamirz12345 tamirz12345

    בוקר טוב המשחק יצא מזמן ורק עכשיוט אתם עושים ביקרות

  5. 5

    15:15 18.11.2011 | nintendo fan nintendo fan (אורח)

    אני דווקא חושב זאת ביקורת ממש טובה בקשר ללינאריות של המשחק זה לא משחק יריות זה משחק פעולה והוא קצת לינארי מדי אבל עדיין משחק ממש טוב וביקורת מצוינת

  6. 6

    15:42 18.11.2011 | jjj jjj (אורח)

    ל-2: שחק משחקי יריות יותר ישנים (Duke Nukem 3D, Half Life 1) ותראה מה ההבדל בין לינארי ללא לינארי.

  7. 7

    15:46 18.11.2011 | דקרכדגכ דקרכדגכ (אורח)

    רקקק 90!??!
    מה נפלתם על השכל???
    10/10
    משחק השנה!!

  8. 8

    15:52 18.11.2011 | da da (אורח)

    sieg heil! white power!

  9. 9

    16:14 18.11.2011 | loler loler (אורח)

    2, הדבר היחיד שהבנתי מהתגובה שלך זה:
    אני פאנבוי, אל תגיד שום דבר רע על הדילדו המדהים שלי. בכי בכי בכי.

  10. 10

    16:22 18.11.2011 | TheDarkSmasher TheDarkSmasher

    וואו עכשיו כותבים עלה המשחק?

  11. 11

    16:32 18.11.2011 | קרירין קרירין

    למה לא צינתים את הקוד אונלין בחסרונות ?
    זה מוריד מהערך של המשחק לטעמי וציון 90 עם הוא פחות מאנצארטד 2 ?
    שיחקתי בכל משחקי הסגרה והוא היה מאכזב מאוד
    היתי נותן לו 70 ובטח לא 90
    הסינגל מאוד קצר ולא באמת מחדש או משפר

  12. 12

    18:50 18.11.2011 | antifa antifa (אורח)

    8 - HASTA LA VICTORIA SIEMPRE, VIVA LA REVOLUCION!

  13. 13

    20:21 18.11.2011 | Blue&Black Blue&Black

    ל6- אנצ'רטד הוא מראש תמיד היה משחק לינארי וזה מה שהמעריצים אהבו, מי שמתלונן אחרי 4 שנים שהסדרה קיימת על זה פשוט לא מבין מה הוא יקבל כשהוא קונה את המשחק, אין לזה עכשיו קשר להשוואה בין משחקי FPS ישנים...

    ל9- אם להגיד את הדברים שהפריעו לי בביקורת והבעת דעה זה פאנבוי אז המוח הקטן שלך כנראה לא עובד כמו שצריך. וסתם לפרוטוקול יש לי גם 360 וגם PS3 אין לזה כל קשר לפאנבוי תפסיק לחיות באשליה המגוחכת שלך שאם מישהו מנסה להגיב בצורה חיובית על משחק הוא פאנבוי.

  14. 14

    20:36 18.11.2011 | עידן עידן (אורח)

    וואו מה הקטע שלכם להוריד מהניקוד על שטויות איזה מפגרים..

  15. 15

    21:06 18.11.2011 | phoenix phoenix

    הייתי נותן למשחק 7.5 במקרה הטוב.
    התאכזבתי קשות כמעט מכל חלק בו.
    וסיימתי אותו ברמה הכי קשה (כן, אני יודע שלא באמת על הכי קשה כי אחרי שמסיימים פעם אחת זה פותח עוד רמה אבל סיימתי על הרמה הכי קשה הראשונית). פשוט משחק בינוני מכל בחינה כמעט חוץ מהגראפיקה והאנימציות. אבל זה לא מה שעושה את המשחק. אין לי מושג מה אנשים מתלהבים מזה. זונות גראפיקה כולם. פשוט אין הסבר אחר.

  16. 16

    21:40 18.11.2011 | antifa 2 antifa 2 (אורח)

    ל-8. אתה יהודי?

  17. 17

    10:03 19.11.2011 | DareDevil DareDevil

    אין לי PS3 אבל ממש נהנתי לקרוא את הביקורת, הכתיבה טובה יותר בכמה רמות משאר המבקרים הקבועים באתר, שלפי דעתי כותבים בחובבניות גמורה. אני לא מתייחס פה לציון כי ביקורת טובה לא נמדדת אם היא מרצה את הפאנבויז של הסידרה.

  18. 18

    12:49 19.11.2011 | קובי קובי (אורח)

    תוציאו לכם את המחשבה הכ"כ דבילית הזאת שאם משחק לא מחדש הוא לא ראוי ל-90. למה איזה משחקים חידשו כבר בחצי שנה האחרונה מבין אלה שיצאו? גירס גם לא חידש ובכל זאת הוא ראוי לקבל ציונים של 90 .

    מה שעצוב באמת זה שאנצ'רטד 2 שיצא ב-2009 חידש המון, ומאז שום משחק שיצא לא הגיע עדיין לרמה שלו.

  19. 19

    15:56 19.11.2011 | Sympathy For The Devil Sympathy For The Devil (אורח)

    Please allow me to introduce myself
    I'm a man of wealth and taste
    I've been around for a long, long year
    Stole many a mans soul and faith
    And I was round when jesus christ
    Had his moment of doubt and pain
    Made damn sure that pilate
    Washed his hands and sealed his fate
    Pleased to meet you
    Hope you guess my name
    But what's puzzling you
    Is the nature of my game
    I stuck around st. petersburg
    When I saw it was a time for a change
    Killed the czar and his ministers
    Anastasia screamed in vain
    I rode a tank
    Held a generals rank
    When the blitzkrieg raged
    And the bodies stank
    Pleased to meet you
    Hope you guess my name, oh yeah
    Ah, what's puzzling you
    Is the nature of my game, oh yeah
    I watched with glee
    While your kings and queens
    Fought for ten decades
    For the gods they made
    I shouted out,
    Who killed the kennedys?
    When after all
    It was you and me
    Let me please introduce myself
    I'm a man of wealth and taste
    And I laid traps for troubadours
    Who get killed before they reached bombay
    Pleased to meet you
    Hope you guessed my name, oh yeah
    But what's puzzling you
    Is the nature of my game, oh yeah, get down, baby
    Pleased to meet you
    Hope you guessed my name, oh yeah
    But what's confusing you
    Is just the nature of my game
    Just as every cop is a criminal
    And all the sinners saints
    As heads is tails
    Just call me lucifer
    Cause I'm in need of some restraint
    So if you meet me
    Have some courtesy
    Have some sympathy, and some taste
    Use all your well-learned politesse
    Or I'll lay your soul to waste, um yeah
    Pleased to meet you
    Hope you guessed my name, um yeah
    But what's puzzling you
    Is the nature of my game, um mean it, get down
    Woo, who
    Oh yeah, get on down
    Oh yeah
    Oh yeah!
    Tell me baby, what's my name
    Tell me honey, can ya guess my name
    Tell me baby, what's my name
    I tell you one time, you're to blame
    Ooo, who
    Ooo, who
    Ooo, who
    Ooo, who, who
    Ooo, who, who
    Ooo, who, who
    Ooo, who, who
    Oh, yeah
    What's my name
    Tell me, baby, what's my name
    Tell me, sweetie, what's my name
    Ooo, who, who
    Ooo, who, who
    Ooo, who, who
    Ooo, who, who
    Ooo, who, who
    Ooo, who, who
    Ooo, who, who
    Oh, yeah

  20. 20

    19:13 19.11.2011 | oh you are retarded oh you are retarded (אורח)

    ל-19. אתה צריך ללכת ישר לבית טיפולי. תאמין לי, אתה צריך את זה.

  21. 21

    23:49 19.11.2011 | abcd abcd (אורח)

    לא יודע לא אהבתי את השינויים בקרבות.
    כולם רצים נורא מהר והקרבות מרגישים מוזר, לא כמו בuncharted 2

  22. 22

    00:01 20.11.2011 | דוד דוד (אורח)

    וואס! דאס איז נישט די לעצטע אנטשארטעד!
    איינפאך שלכט, וויגעיימז.

  23. 23

    02:37 20.11.2011 | ל ל (אורח)

    תזיין או

  24. 24

    09:41 20.11.2011 | שג שג (אורח)

    ואוו - ארז פישלת. גם ספוילרים שהיה אפשר לדלג עליהם, וגם להגיד שהמשחק פחות טוב מ 2. הזוי, זה כאילו אתה משווה אותו ל COD או משהו.

    המשחק הזה מצויין, שם את 2 בכיס הקטן מכל הבחינות. אני לא רוצה לספיילר פה לאנשים, אבל הקטעים בצרפת ובספינה, ואייך שהם עשו משהו הרבה יותר טוב מלהביא אויבים על טבעיים - התעלמת מהמון נקודות מאוד חזקות של המשחק

  25. 25

    22:32 20.11.2011 | חטיפת תימן חטיפת תימן (אורח)

    חטיפת תימן
    שאלה:מדוע היה חטיפת תימן?
    תשובה:כי היה מחסור בפארק הקופים!
    לפרטים מלאים ולתגובות - לחץ כאן

    3394 מדרגים
    דרג: 5 4 3 2 1

    תימנים
    שאלה:למה התימנים אומרים שהם בוא על כנפי נשרים?
    תשובה:כי רק נשרים יכולים להרים נבלות כאלו
    לפרטים מלאים ולתגובות - לחץ כאן

    3415 מדרגים
    דרג: 5 4 3 2 1

    שן של תימני
    תימני אחד הולך לרופא שיניים. הרופא אומר לו שהוא צריך לעקור את השן בגלל שהיא רקובה.התימני בקש ממנו לקבל בחזרה את השן.אין לך מה לעשות עם השן ענה הרופא אך בסוף הרופא השתכנע ונתן לו את השן התימני לקח את השן וזרק אותה לאסלה ואמר לה לא רצית לאכול ג'חנון אז תוכלי חרא
    לפרטים מלאים ולתגובות - לחץ כאן

    2154 מדרגים
    דרג: 5 4 3 2 1

    תמנים
    מכל העדות הכי שמחים זה התימנים
    מה שמוזר זה שכל שאר העדות שמחים שהם לא תימנים
    לפרטים מלאים ולתגובות - לחץ כאן

    1648 מדרגים
    דרג: 5 4 3 2 1

    קונדום.
    תימניה אחת עבדה כעוזרת אצל אשכנזיה.
    יום אחד, כשהלכה לנקות את חדר השינה מצאה שם קונדום.
    "מה זה?" שאלה התימניה את האשכנזיה.
    ענתה לה האשכנזיה: "מה, אצלכם לא מקיימים יחסי מין?".
    "מקיימים, בטח שמקיימים", ענתה התימניה, "אבל לא עד שמתקלף העור." ...
    לפרטים מלאים ולתגובות - לחץ כאן

    1660 מדרגים
    דרג: 5 4 3 2 1

    יהודי תימן
    שאלה: "לאן נעלמו ילדי יהודי תימן?"
    תשובה: "ניבזזו על ידי הנאצים במלחמת העולם השניה..."
    לפרטים מלאים ולתגובות - לחץ כאן

    1450 מדרגים
    דרג: 5 4 3 2 1

    תימני וקפה
    מה הקשר בין תימנים לקפה?
    אם הם לא שחורים זה נס...
    לפרטים מלאים ולתגובות - לחץ כאן

    1596 מדרגים
    דרג: 5 4 3 2 1

    זיהוי וודאי
    בואש ופיל הולכים ביחד ביער.
    פתאום אומר הפיל: "שכחתי מי אני!? מה לעשות?"
    אומר לו הבואש: "נו, זה פשוט. אתה, גדול אפור ויש לך חדק, אתה פיל".
    ממשיכים בדרך פתאום אומר הבואש: "שכחתי מי אני?! מה לעשות?"
    אומר לו הפיל : "נו, זה קל. אתה קטן, שחור ומסריח, אתה תימני".
    לפרטים מלאים ולתגובות - לחץ כאן

    1575 מדרגים
    דרג: 5 4 3 2 1

    המשותף
    מה משותף לתימני ולקפה?!
    או שחור או שזה נס
    לפרטים מלאים ולתגובות - לחץ כאן

    1610 מדרגים
    דרג: 5 4 3 2 1

    תמנייה בוגדנית
    תימני חוזר הביתה ומוצא את אשתו במיטה עם מישהו.
    הוא פונה אליה ואומר: " ככה, אה..ככה, עוד מעט תתחילי גם לעשן !!" . . . .
    לפרטים מלאים ולתגובות - לחץ כאן

    1038 מדרגים
    דרג: 5 4 3 2 1

    1 2

  26. 26

    15:02 22.11.2011 | CooKie Monster CooKie Monster

    25 - אני מבין שאתה ילד בלי חיים אה ? ילד גזעני מפגר , לך תמצא חברים . יהיה יותר טוב .

  27. 27

    10:23 25.11.2011 | יורי יורי (אורח)

    ל25 טתה כל כך לא מצחיק שזה למות

  28. 28

    19:04 25.11.2011 | fg fg (אורח)

    26 banana לך תזדיין.
    כאילו שכשאתה יוצא מבהבית קופצים עליך חברים אז שתוק.
    גברים מאחורי המחשב אה?

  29. 29

    19:04 30.11.2011 | 4353 4353 (אורח)

    סתם מעפן,

    אתם יודעים למה קוראים לזה בכלל אקס בוקס 360?

    כי ברגע שרואים את זה, מסתובבים 360 מעלות והולכים משם!

  30. 30

    21:12 11.12.2011 | rrr rrr (אורח)

    חחחחחח 29 גאון שלי , 360 מעלות זה לחזור לאותה נקודה, לך ללמוד!

  31. 31

    23:14 12.12.2011 | מה אכפת לכם?!?! מה אכפת לכם?!?! (אורח)

    ל29: חחחחח הרגת!! ופלייסטיישן שולט!!
    30: עוד יותר איזה ברקס חחחחח

  32. 32

    16:49 05.03.2012 | מעריץ הסדרה מעריץ הסדרה (אורח)

    תשמע יא כתב מפגר...זה משחק מעולה הוא קיבל ציון 10/10 מIGN (כבוד) והוא אחד המשחקים הטובים ביותר לפלייסטיישן אז תסתמו את הפה כולכם!

  33. 33

    22:24 27.03.2012 | r r (אורח)

    see you in hell hbibi

  34. 34

    10:58 01.09.2016 | נתי נתי (אורח)

    בסוף כן יצא uncharted 4 מי הכותב החובבן הזה שמעיז לדבר בשמם של naughty dog??? ובלי קשר לתיסכול בקרב יריות ההפסדים בקרבות הם של ילדים שלא יודעים איך לשחק מי שמקצוען ויודע מה לעשות הוא יצלח את הקרבות האלה בקלות יחסית! אם אני לוקח את ארבעת המשחקים האלה הם סדרת המשחקים הכי טובה בעולם שיצאה איי פעם לקונסולת הפלייסטיישן 3!

  35. 35

       | פורסם ע"י