הרשמה

E3 2015: סיכום מסיבת העיתונאים של Microsoft

תאימות לאחור עם משחקי Xbox 360, גישה מוקדמת למשחקים, Gears of War 4 ועוד!

מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט ב-E3 לא נגעה בכמה מהמשחקים היותר מצופים שלה, אך הביאה איתה בשורה שתיתן ל-Xbox One יתרון משמעותי על פני ה-PS4

מסיבות העיתונאים של E3 כבר התחילו באופן רשמי עם האירוע של Bethesda היום לפנות בוקר, אבל החגיגה האמיתית התחילה היום בערב עם מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט. כמו בכל שנה, מיקרוסופט עלתה ראשונה מבין החברות הגדולות אך הפעם היא הציבה מכשול רציני עבור סוני עם פיצ'ר שיהיה ל-PS4 מאוד קשה להתחרות מולו. מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט הצליחה לאכזב הרבה מעריצים עוד לפני שהיא בכלל התחילה, כשבשבועיים האחרונים גילינו ש-Crackdown, Quantum Break ו-Scalebound לא יופיעו ב-E3 ויחכו לכנס Gamescom שייערך בגרמניה באוגוסט. אולם, מיקרוסופט הצליחה להדהים אותנו יותר מפעם אחת במהלך המופע. יש המון הכרזות ומשחקים, אז שנתחיל?

שחקו במשחקי Xbox 360 על ה-Xbox One שלכם

ההכרזה הגדולה ביותר של מיקרוסופט השנה הצליחה להפתיע אפילו אותנו. אחרי שסוני הכריזה בשנה שעברה על PS Now, שירות הזרמת משחקים עם תמיכה במשחקי PS3 על ה-PS4, מיקרוסופט הביאה לנו משהו הרבה יותר טוב: תאימות מלאה לאחור על ה-Xbox One, שתאפשר לנו לשחק כל משחק Xbox 360 שברשותינו על הקונסולה החדשה. הפיצ'ר החדש יהיה זמין החל מתקופת החגים הקרובה (אוקטובר-דצמבר) ויאפשר לנו ליהנות מכל הפיצ'רים הבלעדיים של ה-Xbox One כמו הקלטת גיימפליי, צילום תמונות ושידור מובנה ב-Twitch.Tv. לכבוד התוספת החדשה, הרבה משחקים בשנה הקרובה יושקו ביחד עם גרסאות חינמיות של משחקים קודמים באותה סדרה (למשל Rainbow Six Siege יושק ביחד עם Rainbow Six Vegas ו-Vegas 2 שיצאו במקור ל-Xbox 360). הפיצ'ר הוצג עם הדגמה של המשחק Mass Effect.

גישה מוקדמת למשחקים

מכירים את Early Access של Steam? אז עכשיו נוכל לרכוש ולשחק משחקים שעדיין נמצאים בפיתוח ולעזור למפתחים לשפר וללטש את הגרסה הסופית. כדי להימנע מהבלאגן ש-Valve מתמודדת איתו בעניין ההחזרים הכספיים, למיקרוסופט יש פתרון פשוט וגאוני: המשחקים שייתמכו בשירות יאפשרו גם תקופת נסיון שבה נוכל לשחק במשחק בחינם. לאחר מכן נוכל להחליט בעצמנו האם זה שווה קניה או לא. משחקים כמו DayZ ו-Elite: Dangerous יהיו זמינים בשירות, שיושק ממש ביממה הקרובה.

שיתוף פעולה עם Valve VR ו-Oculus Rift

מיקרוסופט נכנסת חזק לתחום המציאות המדומה, והכריזה על שיתוף פעולה עם Valve VR, שעובדת על מנת ליצור "סטנדרט" למשקפי מציאות מדומה מהיצרנים השונים. זה אומר שנוכל לשחק במשחקים תומכי מציאות מדומה על ה-Xbox One עם Oculus Rift וכל משקפיים תומכות Valve VR. לא רע בכלל!

משקפי ה-Hololens יגיעו עם גרסה מיוחדת של Minecraft

חשבתם פעם איך זה היה נראה אם היינו לוקחים את העולם של מיינקראפט ושמים אותו על השולחן בסלון? מיקרוסופט הפכה את החלום למציאות עם משקפי ה-Hololens, המיצרות הולוגרמות ויוצרות חוויה חדשה של מציאות רבודה. בניגוד למשקפי מציאות מדומה, עם ה-Hololens אנו רואים גם את העולם האמיתי שמסביב וגם את התוכן ששייך למשחק. ראינו הדגמה מרשימה למדי לגרסה מיוחדת של מיינקראפט שתושק בלעדית ל-Hololens, ומאפשרת לנו לעצב את העולם עם קצות האצבעות שלנו.

שלט למקצוענים: הכירו את ה-Xbox Elite Controller

מיקרוסופט עשתה צעד מאוד חכם וייצרה בעצמה בקר מתקדם המיועד לשחקנים מקצוענים, בעיקר במשחקי יריות ומירוצים. בקר ה-Elite יגיע עם חלקים מתפרקים ומתחלפים, 4 כפתורים אחוריים בנוסף לכפתורים הקיימים (8 סה"כ), אופציה לנעול ולשנות את הרגישות של הטריגרים, ג'ויסטיקים מדוייקים יותר ועיצוב משופר. השלט החדש יגיע אלינו בסתיו הקרוב ועדיין לא פורסם המחיר הרשמי (אנחנו מנחשים שהוא יהיה די גבוה). השלט ייתמך גם עם Windows 10.

ונעבור למשחקים! מתחילים עם Halo 5: Guardians

המשחק הראשון שמיקרוסופט הציגה השנה היה Halo 5: Guardians, ובפעם הראשונה קיבלנו הצצה למצב הקמפיין של המשחק. אחד החידושים העיקריים שראינו זה היכולת של השחקן לחלק פקודות לחיילים או השחקנים שנמצאים איתו, מה שיכול להפוך את הקרב לטקטי ומעניין יותר.

Halo 5 יגיע עם מצב מולטיפלייר חדש לגמרי בשם Warzone. מצב זה יציב שתי חוליות של שחקנים אחת נגד השניה, ובדרך נצטרך להתמודד גם עם אויבים הנשלטים על ידי המחשב - מעין שילוב של PVP ו-PVE.

ReCore

Keiji Inafune, היוצר האגדי שהביא לנו את סדרת Mega Man, מביא לנו את ReCore שיושק בלעדית ל-Xbox One - משחק אקשן בו נככב בתור נערה לוחמנית בעולם המלא ברובוטים עוינים. לגיבורת המשחק יש "ליבה" כחולה המכילה ישות שעוזרת לה בדרכה, והיא יכולה לחבר את הליבה לרובוטים שונים כדי לקבל סוגים שונים של עזרה. הטריילר היה סינמטי ולא חשף את המשחקיות עצמה.

Fallout 4

ההצגה של Fallout 4 היתה יכולה להיות הרבה יותר מרגשת אם לא היינו רואים כבר 40 דקות שלמות במסיבת העיתונאים של Bethesda מוקדם יותר היום. ראינו הדגמת משחקיות שלקחה אותנו לרגעים הראשונים שלנו במשחק, וקיבלנו הצצה לכמה נשקים שלא הופיעו בחומרים קודמים.

מה שכן, Bethesda הגיעה עם שתי הכרזות מעניינות לשחקני ה-Xbox One: המשחק יגיע יחד עם עותק של Fallout 3 (לא רימייק מלא אלא הגרסה המקורית עם תאימות לאחור), וזה לא הכל! כל המודים שיהיו זמינים על המחשב, יהיו זמינים אוטומטית גם על גרסת ה-Xbox One של המשחק! מי ששיחק בכותרים הקודמים של Elder Scrolls ו-Fallout יודע עד כמה קהילת המודים יכולה לשפר משמעותית את חווית המשחק ואורך החיים שלו.

Plants Vs Zombies: Garden Warfare 2

פיטר מור מ-EA עלה על הבמה ודיבר על הרחבת שירות ה-EA Access שזמין רק על ה-Xbox One. השירות יזכה לשני משחקים נוספים לאוסף: Dragon Age: Inquisition ו-Titanfall, ויהיה זמין בחינם במשך כל השבוע הקרוב למנויי Xbox Live Gold. אך ההכרזה המעניינת באמת הגיעה עם Garden Warfare 2, עם טריילר שהציג בפנינו דמויות חדשות לגמרי.

Forza 6

אחרי שהוכרז מוקדם יותר השנה בלי שום הצצה אמיתית למשחקיות, הטריילר של Forza 6 היה מבורך והציג גרפיקה מרשימה במיוחד. המשחק יושק בלעדית עבור ה-Xbox One ב-15 לספטמבר השנה.

Dark Souls 3

הנה עוד משחק שהודלף רגע לפני E3 וקצת הרס את רמות ההתרגשות שלנו, אבל נחמד לדעת שהשמועות היו נכונות: Dark Souls 3 יגיע אלינו בתחילת 2016 ויהיה זמין ככל הנראה ל-Xbox One, PS4 והמחשב.

The Division

זוהי השנה השלישית שבה The Division מופיע ב-E3, והוא עדיין לא קרוב להשקה. הוצג טריילר קצת משעמם ובטא בלעדית ל-Xbox One שתצא לדרך בחודש דצמבר. לא דיברו על תאריך היציאה.

Rainbow Six Siege

משחק היריות הטקטי של Ubisoft יגיע אלינו ב-16 לאוקטובר השנה, וכל מי שירכוש את המשחק ל-Xbox One יקבל את Rainbow Six Vegas ו-Vegas 2 בגרסאות ה-Xbox 360 (עם תאימות לאחור של ה-Xbox One).

Gigantic

אחרי שראינו השנה את Battlecry של Bethesda ואת Overwatch של Blizzard, הגיע הזמן למשחק נוסף עם בדיוק אותו מראה וסגנון! הכירו את Gigantic, משחק בלעדי ל-Xbox One ו-Windows 10 שיהיה זמין בחינם ודווקא נראה לא רע בכלל.

אינדי, והרבה ממנו!

מיקרוסופט הציגה את הטריילר הקבוע שמציג המון משחקי אינדי בקצרה, ונתנה את הבמה לכמה משחקים עצמאיים: Tacoma מהיוצרים של Gone Home יאפשר לנו לחקור עולם גדול בהרבה עם סיפור עמוק מאחוריו, Ashen ייקח אותנו להרפתקה אפלה, Beyond Eyes יציג בפנינו עולם מרהיב אך מסוכן מנקודת המבט של ילדה קטנה, ו-Ion מהיוצר של DayZ יהיה משחק עולם-פתוח המתרחש בחלל.

כל הקלאסיקות של Rare בחבילה אחת

המפיצה הותיקה Rare תשיק אוסף שנקרא Rare Replay עם 30 משחקים קלאסיים כמו Conker's Bad Fur Day, Battletoads ו-Banjo Kazooie.

Sea of Thieves

Rare הכריזו גם על משחק MMO שייתן לנו להיות פיראטים, להצטרף לספינה ולהילחם נגד ספינות אחרות. לא נחשף תאריך יציאה.

Rise of the Tomb Raider

המשחק החדש בכיכובה של לארה קרופט עשה הרבה רעש בשנה שעברה כשהוכרז כי המשחק יושק "בלעדית" על ה-Xbox One. בפועל דיברו רק על תקופת בלעדיות, אבל מצד שני אנחנו עדיין לא יודעים מתי המשחק יושק על ה-PS4 וה-PC. הטריילר שהוצג היה מאכזב למדי וכלל יותר מדי קטעי Cut-Scene ומקטעי Quick-Action, וממש לא נראה כאילו זה משהו שמייצג את המשחק עצמו. המשחק יושק בסתיו הקרוב על ה-Xbox One.

Fable Legends

הנה עוד משחק שמופיע בשנה השלישית ברציפות ב-E3 ללא תאריך יציאה באופק, אבל הטריילר החדש בהחלט נראה מעניין. כמו שכבר הוכרז בעבר, המשחק יתמוך ב-Cross-Buy, Cross-Save ו-Cross-Play לפלטפורמות ה-Xbox One ו-Windows 10. זה אומר שכל הרכישות וההתקדמות שלנו תישמר בין שתי הפלטפורמות, ונוכל אף לשחק עם ונגד שחקנים מהפלטפורמה השניה.

Gears of War Ultimate Edition

בהתאם לשמועות שרצו בחודשים האחרונים, המשחק המקורי בסדרת Gears of War זוכה לגרסת רימייק עבור ה-Xbox One, אבל רגע לפני שלקהל היתה הזדמנות להתאכזב - המפתחים התחילו הדגמה חיה של משחק חדש לגמרי.

Gears 4

כן, המשחק שכולם ציפו לו סוף סוף הופיע אבל אם לומר את האמת - לא בטוח שזה היה שווה את ההמתנה. הדגמת המשחקיות לא חשפה הרבה מהקרב ואולי זה רק בגלל הסביבה החשוכה אבל הגרפיקה לא הצליחה להרשים אותנו - בייחוד לא אחרי שראינו היום בבוקר את ההדגמה של Doom. ל-Coalition יש מספיק זמן לשפר את המוצר הסופי, מפני שתאריך ההשקה הוא תקופת החגים של 2016 - עוד כשנה וחצי מהיום!

וכאן נגמרה מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט! יש הרבה תוכן לעכל, והציפיות בהחלט גוברות לקראת מסיבת העיתונאים של סוני מחר לפנות בוקר. האם היא תביא איתה הכרזה באותו סדר גודל של התאימות לאחור של ה-Xbox One, או שאולי הפעם לשם שינוי נראה נצחון מובהק של מיקרוסופט ב-E3?

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:18 16.06.2015 | sagimi sagimi

    תודה סיכומים מעולים

  2. 2

       | פורסם ע"י