הרשמה

ביקורת - Hitman

ברוכים הבאים לדור הבא של עולם ההתנקשות

מאז ששלחנו את גיא דהן לפריז, הגופות רק נערמו. אילו חוויות נשארו איתו מהפרק הראשון של Hitman?

בשנת 2006 המפתחת IO Interactive שיחררה את המשחק Hitman: Blood Money. היה מדובר במשחק שהביא למהפכה בתחום משחקי ההתגנבות, ולדעתי אחד המשחקים החשובים ביותר בסדרה. המשחק איפשר לנו להשלים מגוון רחב של התנקשויות בדמויות שונות בשלל מפות ואזורים שונים, אך מה שהפך אותו לכל כך מיוחד הוא האפשרות להשלים כל משימה במגוון דרכים מספקות. ככל שהייתם משחקים יותר, הייתם לומדים יותר על המטרות ומתחילים להכיר את המפה בעל פה, וזה גרם לי להרגיש כמו מתנקש אמיתי. ב-2011 יצא Hitman: Absolution, שלמרות שלא הצליח להעפיל על קודמו, עדיין היווה שדרוג גדול לסדרה עם הגרפיקה ומערכת ההתגנבות המצויינים שלו. כעת מגיע אלינו Hitman, שישוחרר בפרקים וצפוי לקבל משימה חדשה בכל חודש, דבר שגרם להרבה זעם בקהילה. אז האם הוא מצליח להוכיח את עצמו כמתחרה ראוי ל-Blood Money, והאם הוא שווה את הזמן שלכם?

מאימונים למציאות

מבחינת עיצוב, המשחק הזה הוא התגובה של המפתחת לכל מי שהתלונן על חוסר הגיוון והליניאריות של Absolution. שחקנים יכנסו לשלבים עם מפות רחבות ומגוון אפשרויות שיאפשרו לשחקנים להתנסות בכל מה שהמפה יכולה להציע, וכל דרך שתוביל בסופו של דבר לניטרול המטרה שלכם. כיום אנו יכולים לשחק רק בפרק הראשון של המשחק, אז מזל שהוא מראה התחלה מבטיחה ומניח תשתית טובה להמשך. הוא מתחיל לאחר שני שלבי ה-Tutorial של המשחק, בהם הסוכן 47 פוגש את המעסיקה שלו - דיאנה(Diana) אשר אחראית להעביר לו מידע על המטרות בהן הוא צריך להתנקש. ארגון ה-ICA שולח את 47 למגוון משימות התנקשות ברחבי העולם לאחר שהעבירו אותו דרך שלבי אימונים אשר מצליחים להכיר את מערכות המשחק גם לשחקנים החדשים באופן ברור וחלק. עם זאת, המשחק קצת מעמיס על השחקן במידע באופן אגרסיבי למדי. כל כמה דקות המשחק טופח לכם על הכתף ומציג מידע חדש על הדמות או על אפשרות פוטנציאלית להתנקש במטרה שלכם, ומספק סימני דרך שיובילו אתכם לחפצים חיוניים למשימה או ישר למה שיוביל להרג המטרה והשלמת המשימה. המשחק נותן אינפורמציה שעוזרת לכם, אבל כשזה מגיע לרגע שזה מציף את המסך ואומר לכם במילים נעימות "לכו לאן שמסומן!", זה לוקח את הרגשת החקירה שהסדרה העבירה בכל שאר משחקיה. למזלי, המשחק נתן לי את האפשרות לבטל את אפשרויות הממשק או לפחות להגביל אותו ברמה מסוימת, כך שבמשחקים המאוחרים שלי הצלחתי כבר להרגיש כמו מאסטר שמכיר כל לבנה ברצפה ויודע לתכנן את המהלכים שלי מא' ועד ת'. בנוסף, המשחק מחייב אתכם בחיבור רציף לרשת מסיבות שכנראה לעולם לא אבין, ואני לא יכול לספור את כמות הפעמים בהן הייתי בשיא השלב כשלפתע המשחק בעט אותי החוצה כי התנתקתי מהרשת. איפה הקשר בין שני הדברים?!

רציחות על מסלול האופנה

המטרה פשוטה מאוד - הרגו את המטרות שלכם. העיקרון נשמע פשוט למדי, אך העולם המסובך שסובב את המטרות שלכם הוא מה שהופך את היטמן למשחק כל כך מהנה. משימות ההכנה מרגישות שוות בגודלן למשחקים הקודמים בסדרה, אך הפרק הראשון, שמתרחש בפריז, מרגיש גדול יותר מכל שלב אחר שהיה בסדרה אי פעם, יחד עם מה שנראה כמו עשרות אפשרויות להשלמת המשימה. מה שהכי אהבתי במשימה בפריז היא האפשרות להפוך למספר דמויות חשובות ביותר שפתחו בפניי מספר דיאלוגים מעניינים ואפשרויות הריגה ייחודיות. תוכלו להתחפש לאחד הדוגמנים המפורסמים ביותר בפריז, להתהלך על מסלול ההליכה ולקבל את 15 שניות התהילה שלכם, או אולי להסתנן לחדרו של שייח סעודי שהוזמן לתצוגה, לגנוב את בגדיו ולקבל גישה בלתי מוגבלת לכל המפה. זאת כמובן, אם תצליחו לתפוס אותו לבד מאחורי השמירה ההדוקה מסביבו. אלו הן רק מספר דוגמאות למה שהמשחק מאפשר לכם לעשות אם אתם חוקרים אותו מספיק טוב. יהיו רגעים בהם תצטרכו לפרוץ דלת, לפתוח כספת, להפיל מנורה על ראש של דוגמן וכו' וכו'. על מנת לעשות זאת, תצטרכו את החפצים הדרושים וכמובן ראש פתוח. מה שהרגיש בעבר כאובייקטים לתצוגה מגיעים לידי שימוש כאן, והמשחק מכריח אותנו להשתמש בסביבה לטובתנו. הגרפיקה של המשחק היא היפה ביותר בסדרה. כן, אפילו יותר מזו של Absolution שנראה מצוין גם בסטנדרטים של היום. למרות שהיו פעמים בהן המשחק לקח אותי לעיירת "20 פריימים לשנייה", המורכבת מהאוכלוסייה - אני, רוב המשחק רץ באופן שוטף וללא בעיות בגרסת ה-PC. יש דיווחים על נפילות פריימים בגרסת הקונסולות, מה שמצביע על באגים טכניים במנוע המשחק ובתקווה הכל יתוקן וילוטש עד הפרק הבא שיגיע באפריל.

"הרגו את ג'וני בראבו!"

אחד הפיצ'רים החדשים עליו דיברו ב-Hitman הוא היכולת להתחפש כדי להיטמע בשלב, אך כמו שאנחנו מכירים את סדרת המשחקים, Hitman לא יאפשר לנו להסתובב בתחפושות לא הגיוניות, וגורמים עוינים תמיד יהיו על המשמר כדי לזהות את 47. מערכת הזיהוי במשחק עובדת בצורה נפלאה: המשחק מזהיר אתכם מפני אזורים בהם אסור לכם להיות ועליכם להבין איזו תחפושת מתאימה לאיזו סיטואציה על מנת להתקדם. תתקדמו קצת יותר מדי אל עבר מקום אסור והשומרים גילו אתכם? הם ילוו אתכם החוצה "בנעימות". אם תעשו בעיות, הם יתחילו לרדוף אחריכם ולהתעקש שתצאו. סירוב יוביל לקרב יריות והרבה רעש לא נחוץ, שיקשה על השלמת המשימה. כאשר תלבשו תחפושת מסוימת תוכלו לראות אילו דמויות יזהו אתכם דרכה ואילו לא. ככל שתתקדמו בפרק, כך תשיגו יותר אפשרויות שיעזרו לכם להשלים אותו בצורה אחרת. תוכלו להתחיל בתור שף סמוי במטבח ולהחביא מכונת ירייה בפח הזבל, לעלות על גג שם יחכה לכם רובה צלפים בו תוכלו להשתמש כדי לחסל את המטרות בלי להכניס רגל לבניין. 

מלבד למשימה הראשית, ישנו גם את מצב ה-Contracts, משימות אשר נוצרו ע"י השחקנים. אחרי שכבר למדתם כל צעד של כל שומר ואתם מחפשים אתגר חדש - זה המצב בשבילכם. המטרה לא תהיה בהכרח המטרה המקורית של המשימה. היא יכולה להיות אחד הדוגמנים הראשיים בתצוגת האופנה או אולי אפילו שומר פשוט. הטוויסט הוא שהשחקנים יכולים לבחור איך יהרגו את הדמות ובאיזו דרך. "הרגו את השומר ג'וני בראבו" המשימה אמרה לי. נשמע פשוט, לא? אז זהו שלא. כי אחד התנאים להשלמת המשימה היא לעשות זאת כשאתם לבושים בתור ערפד קוסם. אני אפילו לא צוחק, יש תחפושת כזאת. ולקח לי יותר מדי זמן למצוא אותה, אבל כשסוף סוף הצלחתי לעשות זאת - הרגשתי סיפוק עילאי.

השורה התחתונה

בתור פרק השקה, Hitman מספק התחלה מהנה ביותר למשחק שצפוי לקבל עוד תוכן במשך השנה. עבור 15$ תוכלו לקבל את שלבי ההכנה ואת הפרק הראשון, ובתוספת של עוד 50$, תוכלו לקבל את המשחק המלא שיתעדכן באופן חודשי. בתור מעריץ של הסדרה, זה לא מפריע לי, ולמען האמת אני שמח שהמפתחת הלכה בדרך הזאת. אם המשחק היה משתחרר במלואו, לא הייתי מוצא את עצמי חוקר את השלב שוב ושוב ומתנסה בו במלואו. ככה אני מצליח להעביר את הזמן עד הפרק הבא שצפוי לצאת באפריל. מדובר במשחק שיספק הנאה למעריצים ולשחקנים חדשים כאחד, ואבן דרך קריטית בסדרה הנפלאה הזו. בצורה הזו של תוכן תקופתי, Hitman יוכל להמשיך להיות רלוונטי למשך שנים קדימה אבל כיום חשוב שתדעו שאין בו הרבה תוכן ומבחינה זו הוא קצת כמו משחק Early Access שאינו כולל את כל התוכן של המשחק הסופי.

גיא דהן - עורך תוכן

גיא דהן - עורך תוכן

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:34 30.03.2016 | גיא גיא (אורח)

    סוף סוף ביקורת עניינית שלא פוסלת את המשחק על רקע האופי האפיסודי שלו!

  2. 2

    16:58 30.03.2016 | נימי נימי (אורח)

    כתבה יפה ומקורית אהבתי את הרפרנס לגוני בראבו

  3. 3

    17:56 30.03.2016 | אדם אדם (אורח)

    "אחד הפיצ'רים החדשים עליו דיברו ב-Hitman הוא היכולת להתחפש כדי להיטמע בשלב"
    באיזה משחק של היטמן לא יכולת להתחפש כדי להטמע בשלב?

  4. 4

    08:49 31.03.2016 | שחר שחר (אורח)

    שאלה.. חוץ מהמשימה הראשית בכל פרק ומשימות שהשחקנים יצרו יש עוד מצבי משחק או שכדאי לחכות למשחק המלא?

  5. 5

    10:08 22.06.2016 | יוסי יוסי (אורח)

    אפשר לשחק במצב ofline
    ואז זה לא יתנתק מהרשת.

  6. 6

    10:00 07.09.2016 | שחקן חדש להיטמן שחקן חדש להיטמן (אורח)

    אני התחלתי רק אתמול לשחק והתחלתי מהמשחק הזה
    הוא טוב?
    שווה לרכוש את הפרקים הנוספים בסטים??

  7. 7

       | פורסם ע"י