הרשמה

ביקורת: ASUS ROG Flow X16

אחד המחשבים הכי חזקים שיצא לנו לבדוק הגיע לביקורת, בואו לקרוא מה חשבנו עליו!

מחשב סופר יקר - אבל כזה שייתן לכם את כל מה שאתם צריכים לגיימינג לשנים הקרובות

המחשב סופק לנו לביקורת על ידי ASUS ישראל, תודה רבה!

הפעם האחרונה שעשיתי ביקורת למוצר חומרתי של ASUS הייתה עם ה-ASUS ROG Flow Z13 - טאבלט גיימינג גימיקי, אך חמוד מאוד של ענקית החומרה מטאיוואן. בדקתי קצת בהיסטוריה שלי בכמעט 6 שנים שבהם אני כותב באתר וגיליתי משהו ממש מסקרן: זוהי הפעם הראשונה שאני מכין, עובד על וכותב ביקורת על מחשב גיימינג של ASUS. אז קודם כל מזל טוב לי ודבר שני - הגיע הזמן לבדוק האם תג המחיר המאוד גבוה של מחשב ה-ASUS ROG Flow X16 מגיע לו בצדק?

איכות בנייה והמסך

העיצוב של ה-ROG Flow X16 פשוט, אבל עושה את העבודה בעיניי. הגימור השחור של ה-Flow X16 נראה טוב, למרות שאחד הדברים שיכולים להיות מעצבנים בו הוא העובדה שהוא מושך טביעות אצבעות. אני ניקיתי את המחשב כמה וכמה פעמים (בכל זאת, אני לא רוצה להחזיר אותו עם טביעות אצבע שלי), אז אני מניח שזה משהו שגם אתם תצטרכו לעשות במידה ותרכשו את המחשב. איכות הבנייה של המחשב גם מעולה, בעיקר ביחס לממדים שלו: המחשב יחסית דק עם עובי של קצת פחות מ-2 ס"מ (בכל זאת, זה לא אולטראבוק), אבל דווקא הפתיע אותי עם המשקל שלו: יותר מ-2 ק"ג. זה לא המחשב הכי כבד שיצא לי לבדוק כאן באתר, אבל הוא בהחלט לא נראה כל-כך כבד כשבאתי להוציא אותו מהקופסה.

מבחינת החיבורים של המחשב תוכלו למצוא שני חיבורי USB Type-A, שני חיבורי USB 3.2 Type-C, שניהם תומכים בהעברת כוח למחשב וב-DisplayPort (אחד מהם אפילו תומך בחיבור למסכי G-Sync), חיבור אוזניות + מיקרופון 3.5mm, חיבור HDMI 2.0 ואפילו חיבור של ROG XG Mobile Interface שיאפשר לכם לחבר את המחשב לכרטיס מסך שולחני חיצוני של ASUS ROG, אותו ניתן לקנות בנפרד (בניגוד לביקורת של ה-Flow Z13, אתם לא תצטרכו אותו. תכף תבינו למה). המקלדת וה-Touchpad של המחשב הזה טובים מאוד: המקלדת מאוד נוחה לשימוש וה-Touchpad גם רספונסיבי וכיפי לשימוש וגם ממוקם במיקום נוח שמנע ממני ללחוץ עליו בטעות בזמן שעבדתי על המחשב. גם הרמקולים של המחשב טובים, כשהסאונד שבוקע מהרמקולים האלה חזק וברור. אבל כל מה שכתבתי קודם מתגמד לעומת המסך של ה-X16.

המסך של המחשב הוא מסך Mini LED ברזולוציית 1600p (אגב שאלה זריזה, עברו כמעט 4 שנים מאז הפעם האחרונה שקניתי לפטופ גיימינג, ממתי 1600p זאת הרזולוציה שכולם אוהבים ולא 16:9 כמו בני אדם תרבותיים?), והוא מ-ד-ה-י-ם. ללא ספק אחד המסכים הכי טובים שיצא לי להיתקל בהם על מחשב נייד. קצב הריענון של המסך הוא 165 הרץ, הוא תומך ב-HDR, בעל כיסוי DCI-P3 של 100 אחוז ואפילו זוויות הצפייה שלו פשוט נהדרות. אפילו הגימור המבריק לא הפריע לו בכלל כשמשחקים באור יום מול חלון לא השפיעו על משחק בו עם בהירות מקסימלית. אני באמת חושב שמבחינת המסך, יש סיכוי שמדובר במחשב הכי טוב שיצא לי לסקר.

מה שכן, יש למחשב הזה כמה בחירות עיצוביות שאני באמת לא מבין מי חשב עליהן. נתחיל מהקטן והמציק ביותר (לי לפחות), מיקום כפתור ההדלקה. "איך זה יכול להיות מציק?" אני שומע אתכם שואלים. טוב, המיקום שלו נמצא בצד המחשב בחלקו הימני. לא לא: לא בצד ימין של המחשב, איפה שאפשר למצוא את כפתור ההדלקה ב-99 אחוז מהמחשבים. בצד של המחשב. אני לא יכול לומר לכם כמה פעמים התבלבלתי ולא הבנתי איפה כפתור ההדלקה של המחשב. אני יודע שזה מטומטם, אבל אם אתם הולכים לקנות את המחשב הזה, כדאי שתדעו את זה.

הדבר השני הוא שהמסך של המחשב יכול להתקפל כל הדרך לצד השני ולהפוך לטאבלט ענק בגודל 16 אינץ' - אני מצטער ASUS ROG, אבל מישהו חייב לעצור אתכם: לא הכל צריך להיות טאבלט! יש לכם כבר את ה-ASUS ROG Flow Z13, הוא עובד טוב כטאבלט גיימינג נייד ומרגיש טוב כאחד, בין היתר כי הוא לא ענק. זה לא שה-X16 הוא ממותה, אבל תראו לי בן אדם אחד שיהיה משוגע מספיק בשביל לנסות לקפל את המחשב הזה עד הצד השני בשביל להפוך אותו למסך נייד (שלא קוראים לו שמואל מקונן שצריך לעשות את זה בשביל ביקורת). זה מחשב שעולה הון תועפות, ליצור נקודת פגיעות שכזו, גם אם הצירים של המחשב טובים, לא מובנת בעיניי.

ועדיין, את הבחירה העיצובית הזאת אני יכול להבין: מדובר במסך 16 אינץ' שהוא גם מסך טאץ', הגיוני ש-ASUS ROG ירצו להראות שהמחשב יכול לתפקד גם בלי המקלדת וה-Touchpad הנהדרים שלו. אבל אם ככה, למה להשקיע בהם בכלל? תשווקו את המחשב הזה כעוד DTR, תחסכו קצת על המקלדת וה-Touchpad שממילא מתבלטים ברגע שאתם מקפלים את המחשב בצורה הזאת ותורידו את המחיר של המחשב בעוד כמה דולרים. זה סוג של ביצה ותרנגולת שאני עדיין מנסה להבין, אבל לא מצליח. בכל מקרה, אתם יכולים להשתמש במחשב הזה עם מקלדת ועכבר חיצוניים ולהעלים חצי מהמחשב באלגנטיות יחסית. זה לא טאבלט בעיניי, אז אל תתייחסו לזה כאחד.

ביצועים ויכולות גרפיות

אוקי כדאי שתשבו כי מבחינת ביצועי מחשב לא ראינו מחשב כל-כך חזק כאן באתר כבר המון זמן. המפרט איתו מגיע ה-ROG Flow X16 הוא פשוט לא נורמלי ולטעמי מסוגל ללכת ראש בראש עם המון מחשבים נייחים. להלן המפרט של המחשב של ASUS:

  • מעבד: AMD Ryzen 9 6900HS ~3.3GHz
  • זיכרון: 32GB DDR5 3200MHz
  • אחסון: 2TB NVMe M.2 SSD
  • כרטיס מסך: Nvidia Geforce RTX 3070 Ti 8GB
  • קישוריות: WiFi 6 802.11AX, Bluetooth 5.2

איך אומרים הצעירים של היום: אמאל'ה ואבאל'ה. זה כבר מזמן לא סתם DTR, זה פשוט מחשב נייח במארז Super-Mini ITX שמחוברים עליו מסך, מקלדת ו-Touchpad. כפי שהזכרתי קודם, המסך של המחשב הוא מסך ברזולוציה של 1600p וחוץ מהיותו מדהים, הוא גם מספק ל-3070Ti את הקרקע המושלמת להצגת היכולות שלו והכוח שנמצא מאחוריו. במילים אחרות, הכרטיס הזה הוא Overkill לרזולוציה הזו. הנה התוצאות של ה-3070Ti עם ה-ROG Flow X16:

כפי שניתן לראות הביצועים של המחשב הזה מהממים. למעט הוצאת עוד מזומנים על מחשב נייד עם RTX 3080 או אפילו, רחמנא ליצלן, RTX 3080Ti, מדובר בביצועים הכי טובים שתוכלו למצוא על מחשב נייד. זה גם אומר שעם כמות VRAM הגיונית אני סוף סוף יכלתי להריץ את רוב המשחקים בהגדרות הגרפיות המקסימליות שלהן, בלי להיות מוגבל בגלל כמות ה-VRAM שיש לי על כרטיס המסך. המחשב הזה לא מנסה להגביל אותי בשום צורה והוא מקנה לי את חווית המשחק הכי טובה שאני יכול להשיג על לפטופ. אבל צריך לזכור שמדובר בלפטופ וכרגיל אנחנו צריכים לעצור בעוד שתי תחנות לפני שנסיים: התחממות הרכיבים והסוללה.

נתחיל מההתחממות של הרכיבים השונים בלפטופ: יצא לי לבדוק את הלפטופ עם God of War בהגדרות הגבוהות ביותר שלו, כשהמחשב מחובר לחשמל עם הגדרת ה-Turbo שלו והגעתי לאזור ה-81 מעלות פעם אחת, שזה משהו שדיי צפיתי אותו. כמובן שזה לא היה המצב לכל אורך הביקורת, כשהטמפרטורה נעה בין 75 ל-80 מעלות ברוב המשחקים וברוב הזמן ששיחקתי בהם. אני חייב לומר שהפיזור של החום על גבי הלפטופ לא היה מושלם, שכן התחלתי להרגיש את האצבעות שלי מתחממות על מקשי ה-R וה-T. לא משהו חם מדי, רוב החום עדיין מפוזר על גבי הצד הימני של המחשב, כמו ברוב המחשבים, אבל הייתי שמח אם המחשב היה מפזר את החום שלו טוב יותר.

אני אגיד את האמת, זה לפעמים נראה כאילו ASUS ROG באיזשהו מקום ציפו שאנשים ישתמשו במחשב הזה במצב שהזכרתי בתחילת הכתבה, כך שהמאווררים שלו יוכלו להעיף את האוויר החם למעלה ולהשאיר את המחשב קר יותר. אגב, בזמן עבודה רגילה המחשב הגיע לטמפרטורה של 58 מעלות במקסימום שזה ממש לא נורא ולא מורגש. מבחינת הסוללה המחשב לא הרשים במיוחד: 6 שעות הוא החזיק לי בשימוש סביר עם חמישים אחוז בהירות.

אז האם יש עוד משהו שפחות אהבתי עם המחשב הזה? במילה אחת McAfee. בהרבה מילים: בעיניי McAfee היא אחת מתוכנות האנטי-וירוס הכי מציקות שקיימות היום בשוק. פופ-אפים שקופצים כל הזמן, תזכורות ש-"צריך לשלם כי המנוי נגמר ואתם לא מוגנים!" ומוד גיימינג שלא באמת עושה את העבודה שלו. זאת תוכנה בתשלום כמו Norton, רק שהמותג הצהוב עושה עבודה קצת טובה יותר בהתעדכנות ומציאה של תוכנות מסוכנות, אבל מציק באותה המידה. אתם רוצים שגיימרים יאהבו אתכם, ASUS ROG וכל שאר מותגי הגיימינג? דברו עם BitDefender, תנו להם ספונסר, תעזרו להם להמשיך ולפתח מוצרים טובים וחינמיים למשתמשים שלהם.

השורה התחתונה

כמו הרבה ביקורות מחשבים ניידים אחרות כאן באתר, גם כאן אני מגיע לשורה התחתונה עם רגשות מעורבים. מצד אחד מדובר באחד המחשבים הניידים הכי טובים שעברו אצלנו באתר לצורך ביקורת. בין אם מדובר בעיצוב המעולה, איכות הבנייה הטובה, המקלדת וה-Touchpad המעולים ואיכות הסאונד הטובה מהצד של התכנון של המחשב הנייד ועד הביצועים שלו שהם פשוט נפלאים ועושים את העבודה שלהם בצורה מדהימה - Overkill לרוב הדרישות של שחקני מחשבים ניידים. תוסיפו לכל אלו מסך מהטובים שראיתי על מחשב נייד ואתם מקבלים מחשב נייד בדרגה הגבוהה ביותר. מצד שני, זה מחשב של 12,500 ש"ח בארץ (3000 דולר בארה"ב), אז אני תוהה מי ירכוש אותו. אם אתם רוצים מחשב נייד לגיימינג שהוא באמת - אבל באמת - לא מתפשר על כלום, אתם יותר ממוזמנים לחפש ולרכוש את ה-X16 עם ה-3070Ti, הוא ללא ספק אחד המחשבים היותר טובים שיצא לי לבדוק כאן באתר.

9
מתוך 10

הטוב

  • חומרה מצוינת עם ביצועים נפלאים
  • עיצוב טוב עם איכות בנייה נהדרת
  • המסך של המחשב הוא מהאיכותיים שראיתי
  • מקלדת ו-Touchpad נהדרים
  • רמקולים טובים מאוד עם איכות סאונד נהדרת
  • עיצוב הצירים על המחשב מאפשר שימוש בו ללא צורך במקלדת ועכבר...

הרע

  • ...אבל לא ברור לי למה זאת בכלל אופציה במחשב גיימינג
  • זמן סוללה לא מרשים במיוחד
  • תג מחיר גבוה מאוד

והמסך

  • עכשיו אני רוצה שכל לפטופ יגיע עם מסך שכזה
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:36 06.09.2022 | סתם מישהו סתם מישהו (אורח)

    שמואל התותח יש לך קישור לקנייה

  2. 2

    08:52 08.09.2022 | רועי באלוה - עורך תוכן רועי באלוה - עורך תוכן

    אפשר למצוא אותו כאן:
    https://ksp.co.il/web/item/216337

  3. 3

       | פורסם ע"י