הרשמה

ביקורת: Steelseries Arctis Nova Pro

אחרי הבדיקה האלחוטית, שמואל חיבר את החוטים מחדש לצורך בדיקה של ה-Nova Pro של Steelseries - בואו לקרוא מה הוא חשב עליהן!

אוזניות הפרימיום של החברה לא מחדשות הרבה יותר מדי בתחום העיצוב והמיקרופון אבל איכות השמע הטובה יותר וה-GameDAC הנהדר מצדיקים את ה-Pro בשם שלהן.

המוצר סופק לנו לביקורת על ידי Steelseries ישראל, תודה רבה!

אוקיי, המטרה המרכזית שלי בביקורות האוזניות של Steelseries הייתה להוציא את הביקורת לאוזניות ה-Arctis Nova 7P הנהדרות ומיד לאחר מכן לבוא עם הביקורת של מוצר הפרימיום של Steelseries בתחום: ה-Nova Pro. מפה לשם "נפלו" עליי ביקורות למשחקים חמים, ציוד חומרתי סופר מסקרן ועוד שלל ברכות אמיתיות, אז זה לקח לי קצת זמן. הנ"ל נהייה אבסורדי אף יותר בהתחשב בעובדה שסיימתי עם כל הבדיקות שלי כבר בחודש שעבר, אבל האדם מתכנן תוכניות ואל המלחמה צוחק. בכל מקרה, היא סוף כל סוף כאן: בואו לקרוא את הביקורת ל-Nova Pro!

מה בקופסא

בדיוק כמו עם ה-Nova 7, גם כאן האוזניות הללו מגיעות באריזה דיי יפה ודומה, רק עם צבעים אחרים. בתוך האריזה תמצאו את האוזניות עצמן, כבלים להטענה, כבל 3.5mm לחיבור קווי למחשב/שלטים שלכם, הכלי המיוחד של ה-Nova Pro לחיבור לכמה מכשירים בבת אחת וכמה ספרונים למשתמש. אני שוב רוצה לציין כמה זה כיף שחווית המשתמש מתחילה מאריזה טובה ששומרת על המוצר ומביאה לו את כל מה שהוא צריך וזה נחמד שמוצרי ה-Premium של החברה באמת מרגישים כאילו החברה שלהן מתייחסת אליהן באותה צורה.

איכות בנייה ועיצוב

בגלל שמדובר באותה הסדרה, לא תמצאו המון הבדלים בין ה-Pro ל-7 ברמת הגימור ואיכות הבנייה: האוזניות עצמן עשויות פלסטיק קשיח כשהקשת עצמה עשויה מאלומיניום (בצבע יותר אפור ומטאלי מה-7P. בחלק הפנימי של הקשת תוכלו למצוא בד גמיש ונוח שיתאים את עצמו לראשים של רוב הנשים והגברים שישחקו איתו. אני אמרתי שאין המון הבדלים, אבל יש הבדל אחד שמאוד הציק לי (ולא, לא מדובר על הפאנל המגנטי הוא מאוד יפה): בניגוד לאוזניות ה-7P שסיקרתי כאן באתר, ה-Nova Pro מגיעות עם דרייברים בכיסוי עור. אני ממש לא אוהב את זה: בעוד שהכיסויים הללו טובים יותר מפעם, הם לא מתקרבים לנוחות ולאפקט הקירור שמספק בד נושם. למזלנו, אפשר להחליף את הדרייברים בכיסוי אחר, אז לא הכל נורא, אבל פרימיום לא צריך לומר פשוט "יפה יותר", אלא גם הגיוני יותר ומותאם יותר למשתמש.

חוץ מזה, מדובר באותן האוזניות כמו ה-7P, עם אותו מיקרופון מוסלק (כבר דיברתי על כמה אני אוהב את הפיצ'ר הזה?), אותם פאנלים מתחלפים (כשהם הם מתכתיים, מה שמספק גימור יפה מאוד לאוזניות) ואותם הכפתורים. שני דברים שחשוב לי לציין לקראת המשך הביקורת: כפי שאפשר לקרוא מהכותרת: זוהי לא גרסת ה-Wireless של הדגם הזה. ביקשנו מהחברים ב-Steelseries, אבל גם הם לא יכולים לעשות קסמים אז הסתפקנו בגרסה החוטית. דבר שני, בביקורת שלי ל-Nova 7P כתבתי על כך שהעובדה שהקשת לא מתכווננת בקלות מפריעה לי. אחרי כמעט חודשיים של שימוש אני יכול לומר שטעיתי: הנוחות הזאת שהיציבות והנוקשות שהאוזניות מספקות היא נהדרת.

איכות שמע, הקלטה וחווית משתמש

באיכות הסאונד של האוזניות הללו אנחנו הולכים לשנות את אחת הרגליים עליהן בדיקת האיכות מתבססת: במקום לבדוק את כמות ה-Latency שהאוזניות יוצרות בזמן שמיעה (שזאת בדיקה שאני לרוב עושה עם אוזניות אלחוטיות), יש לנו רגל חדשה לבדוק: תחנת העגינה של האוזניות. נתחיל עם איכות הסאונד בזמן משחק, שכן זה יהיה השימוש העיקרי של רוב האנשים שירצו לקנות את האוזניות האלה. כמו עם ה-7P, החלטתי לבדוק את האוזניות הללו ב-PS5 וב-PC עם מגוון משחקים שעושים שימוש בסאונד 3D כמו Returnal, Shadow of the Tomb Raider ו-Horizon Forbidden West.

איכות הסאונד מעולה והתמיכה ב-3D Audio מורגשת ועובדת בצורה נהדרת במשחקים שבדקתי, אבל חשוב מכך: היא אחידה יותר מב-Nova 7P. אני עוד לא בטוח אם זה בגלל שמדובר במוצר חוטי או פשוט בגלל שה-Nova Pro הוא מוצר יקר יותר וטוב יותר מה-Nova 7P, אבל אחת הבעיות הרציניות שלי מהביקורת הקודמת (איכות באסים לא אחידה בין המשחקים שבדקתי) פשוט נעלמה. המשחק נשמעו נהדר לכל אורך הביקורת ולכל אורך הבדיקות שעשיתי כשמשחקים שיכלו לנצל את יכולות ה-3D Audio של המכשירים שלהם עשו זאת בצורה נהדרת ונהנו גם מרמת באסים טובה לכל אורך הבדיקה.

בעוד שברמת הסאונד בגיימינג השיפור היה מורגש למדי, ברמת השמיעה של מוזיקה דווקא לא חוויתי הבדלים גדולים במיוחד בין ה-Pro ל-7. אני יודע שאני מרגיש כמו תקליט שבור, אבל זה באמת חשוב לי להדגיש כי לא מדובר באוזניות לאודיופילים ויכול להיות שאני לא מרגיש את השיפורים כי אני בעצמי לא אודיופיל ומה שחשוב לי הוא שהבאסים יישמעו טוב והצלילים יהיו נקיים שזה משהו שאני מקבל מהאוזניות הללו בצורה טובה מאוד. איכות ההקלטה של ה-Nova Pro לעומת ה-Nova 7 הייתה זהה - גם מבחינתי וגם מבחינת אנשים שדיברתי איתם בדיסקורד ובזום. זה עדיין מציק לי שאוזניות פרימיום מצליחות לשפר עוד ועוד את יכולת השמע שלהן אבל משום מה איכות הקלט שלהם, המיקרופונים, משהו ששחקנים משתמשים בו דיי הרבה - בזה הם עדיין מתקשים.

אני עושה קופי פייסט לפסקה מהביקורת הקודמת אבל צריך לציין כי האוזניות הללו לא כוללות איזושהי טכנולוגיית סינון רעשים אקטיבית. Steelseries דיי בונה על האיטום של כריות הדרייברים שלה לצורך העניין הזה. העבודה שהכריות עושות היא טובה - אפילו טובה יותר מה-Nova 7P בזכות הדרייברים מעור - אבל הן לא מחליפות פתרון טכנולוגי אמיתי לסינון רעשים. עדיין, גם פה אני מבין ומכיר אנשים שדווקא לא מתים על כל פתרונות סינון הרעשים והם אומרים שזה גורם לסאונד להיות פחות טוב. אני מבין את הדעה הזאת לחלוטין, אני פשוט נותן כאן את כל הפרטים שאני יכול לגבי האוזניות ואת דעתי האישית שגורסת שטכנולוגיה כזו הייתה משפרת עוד יותר את האיכות של האוזניות הללו.

הגענו לרגל הרביעית של הביקורת: תחנת העגינה שלו. הפיצ'רים המרכזי של ה-Nova Pro הוא ללא ספק ה-GameDAC, תחנת העגינה המיוחדת שלו. תחנת העגינה הזו מאפשרת לשחקן לחבר שני מחשבים או קונסולות ישירות אליו ולשלוט בשמע, הגדרות סאונד ופלט ועוד דרך מסך ה-OLED של ה-GameDAC, ללא התעסקות במכשירים עצמם. רוצים לחבר את האוזניות לשני מחשבים שונים? חברו את שניהם ל-GameDAC. יש לכם עמדת עבודה עם PS5 ו-Switch? חברו את שניהם ל-GameDAC. הייתי מת לנסות את ה-GameDAC האלחוטי למרות שממה שקראתי באינטרנט הוא עובד באותה הצורה. אגב, ה-GameDAC הוא גם כרטיס קול, כך שהסאונד שעובר דרכו מקבל שדרוג לאיכות גבוהה יותר עם אפשרות לקנפג דברים כמו סראונד (על המחשב האישי), לשחק עם Equalizer ועוד.

ה-GameDAC בא לתת פתרון נוח למקרים מאוד ספציפיים ומסוימים ובעוד שלאנשים כמוני עם עמדת עבודה מדובר בלא פחות ממוצר מגניב שחוסך לי הרבה זמן בהתעסקות ובמעבר בין קונסולות, אני יכול להבין למה אנשים שמשתמשים רק בקונסולה או מחשב בודד ולא צריכים להתעסק עם דברים כמו Equalizer והגדרות נוספות מחוץ למחשב לא יתלהבו ממנו כל-כך. ועדיין, גם עם ההסתייגות הקלה שלי, אני מאוד אהבתי את מה שהיה ל-GameDAC להציע לי ואני חושב שיש לו יופי של שימושים שאני שמח להתעסק איתם מדי פעם.

השורה התחתונה

עכשיו אנחנו מגיעים לסיכום של הביקורת ואני יודע שחלקכם גלל עד הסוף וראה את ה-Nova Pro, מוצר משופר כמעט בלא מעט קטגוריות מה-Nova 7, מקבל ציון קצת יותר נמוך ממנו והסיבה לכך היא פשוטה: עלות מול תועלת. אם יש לכם תקציב בלתי מוגבל והמטרה שלכם היא לקנות את האוזניות הטובות ביותר של Steelseries (ואולי בתחום אוזניות הגיימינג באופן כללי) בשוק, אז בטח, לכו על ה-Pro - אתם ממש לא תתאכזבו. איכות השמע מצוינת, ה-GameDAC נהדר ואיכות הבנייה שלו מעולה. מצד שני אם אתם מחפשים אוזניות זולות יותר, ה-Nova 7P פשוט נותנות חוויה טיפה פחות טובה, אבל עם הרבה חיסכון בכיס. למרות מה שכתבתי קודם אני עדיין חושב שה-Nova Pro הוא מוצר פנטסטי ושיחוק של Steelseries.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • איכות חומרים נהדרת עם עיצוב טוב מאוד
  • מיקום כפתורים נהדר ותפעול מאוד נוח
  • איכות סאונד טובה מאוד עם תמיכה נהדרת ב-3D Audio
  • ה-GameDAC הוא יופי של תוסף לאוזניות

הרע

  • יקרות מאוד (כיאה למוצר פרימיום)
  • הדרייברים מעור הן בחירה לא טובה בעיניי

והאריזה

  • אם מישהו היה משקיע בי כמו ש-Steelseries משקיעים באריזות שלהם
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:09 14.11.2022 | ב ב (אורח)

    עכשיו באים? עד שפרסמת את הביקורת כבר הלכתי על ה-Audeze Penrose X, ונראה שעשיתי את הצעד הנכון. אזניות מדהימות, הסאונד שלהן ברמה שלא הכרתי עד עכשיו, בייחוד כשמאזנים אותו עם אקסטרה באס וקצת פחות Treble חד שמכאיב באזניים (לא חסר מדריכים באינטרנט.) החסרון היחיד שלהן זה הסוללה היחסית חלשה של 12-15 שעות ופלסטיק עדין. היו פה ושם תלונות על הכיסוי שלהן שמתחמם, אבל זה ממש לא המצב מבחינתי, הכיסוי גדול, נוח ואיכותי לאורך זמן. והן עוד ירדו במחיר לאחרונה, אני שילמתי עליהן 1099 לפני חודש, עכשיו ירדו ל-999 (מעצבן, אבל שוק חופשי, נו...)

    לגבי ביטול הרעשים: עם ילד קטן ותינוקת בבית חששתי מזה מאוד, אבל נראה שאזניות סגורות ברמה טובה עושות את העבודה לחלוטין. עוצמת הסאונד על 30-40 אחוז ואני לא שומע כלום חוץ מהמשחק, וזה עוד מאזניות שקיבלו ציון מחפיר בנטרול רעשי רקע ב-rtings. עבדתי עם Bose QC35 ו-Sony Wh, ואני בכלל חושב שביטול רעשים זה פיצ׳ר מעט מיותר ביום-יום, בטח לגיימינג. אני חושב שהוא מתאים יותר לטיסות ארוכות ורועשות, או לריכוז בעבודה, ואפילו זה משהו שאזניות ה-Sony MDR-XB50AP תוך-אוזן שלי עושות עבודה מושלמת בשבילו ב-70 שקל.

  2. 2

       | פורסם ע"י