הרשמה

ביקורת: DualSense Edge

שלט הפרימיום החדש של ה-PS5 הגיע אלינו לסקירה! בואו לקרוא מה חשבנו על התשובה של סוני לשלטי ה-Elite וה-Scuf

זה ללא צל של ספק השלט הטוב ביותר שאתם ככל הנראה פשוט לא צריכים

עותק סיקור סופק לנו על ידי ישפאר וסוני אירופה, תודה רבה!

אה... כן - ה-DualSense Edge. אני לא חושב שההכרזה על השלט החדש של סוני תפסה מישהו מאיתנו בהפתעה: השוק היה רווי בשלטים "מקצועיים" כאלה ואחרים: בין אם מדובר בשלטים של החברות הגדולות כמו ה-Elite של ה-Xbox או שלטי צד שלישי פופולריים כמו אלו ש-SCUF מציעה. זה נראה שהשוק בשל לשלטים שמאפשרים קאסטומיזציה רחבה יותר ומותאמת לרצונות ולהגדרות של השחקן, ולמשבצת הזאת גם סוני מנסה להידחף בעזרת שלט ה-DualSense Edge החדש שלה. אני אחסוך לכם את השאלה הראשונה: לא זה לא גימיק וזה באמת שלט מצוין, אבל השאלה היותר חשובה שאני באמת אנסה לענות עליה בביקורת הזאת היא: האם מדובר בשלט שכדאי לכם לקנות?

אה אתם רוצים עוד כפתורים?

העיצוב של ה-DualSense Edge הוא, בהיעדר מילה יותר טובה, סקסי. השלט המקורי היה יפה, אבל השילוב בין הלבן והשחור יוצר מראה אלגנטי כשהאנלוגיה הראשונה שחשבתי עליה כשהתחלתי לבדוק את השלט, הוא שמדובר בשלט DualSense שלבש חליפת טוקסידו. אגב, העיצוב כבר מתחיל באריזה: ה-DualSense Edge הפתיע אותי בכך שסוני בחרה להביא אותו בקייס (יפה ממש יש לומר) משל עצמו בו תוכלו להשתמש כדי לקחת את השלט וכל הכפתורים וכיסויי מקלות התזוזה שלו. הקייס עצמו קשיח ועמיד במיוחד, כך שנראה שסוני באמת חשבה עליו כקייס איתו תרצו לקחת את השלט שלכם גם ממקום למקום (אגב, אפשר להטעין את השלט דרך הקייס, יש פתח מיוחד לזה).

בנוסף לעיצוב החדש, השלט מגיע עם פיצ'רים נוספים: השלט החדש מאפשר לכם לשלוט באורך ההדק של כפתורי ה-R2 וה-L2 בעזרת כפתורי עצירה בצד האחורי של השלט (מצאתי את עצמי משתמש בזה ב-Call of Duty לדוגמא כשרצתי עם נשק מהיר בטווח קצר כדי לגרום לו לירות מהר יותר). בנוסף, ניתן להחליף את מקלות התזוזה כמו שהם במקלות תזוזה חדשים בצורה דיי מהירה ונוחה. אני הייתי שמח לראות את סוני מביאה מקל תזוזה נוסף להחלפה כבר בקופסה (בעיקר בהתחשב בתג המחיר הגבוה של השלט ובעובדה שיש לו מקום ייעודי בקייס), אבל זה טוב שיש את האופציה להחליף רק אותם ולא את כל המכשיר, למקרה ומשהו קורה להם והם מתקלקלים/נשברים.

אבל כל אלה הם פיצ'רים משניים לעומת האופציה המרכזית של השלט: הוספה של שני כפתורים אחוריים שיתפקדו ככפתורים נוספים לשימוש על ידי המשתמש. אני אוהב את העובדה שהם הביאו שני סוגים של מקשים לבחור מהם: חצי כיפה שכזו ומעין פאדל או ידית אחורית. אם אתם קוראים את הביקורות שלי כבר כמה זמן אתם יודעים שבחירות מרובות ואפשרויות מגוונות (בין אם מדובר במשחקים או בחומרה), אלו דברים שאני מאוד מכבד וכאן, גם אם מדובר בשתי אופציות, העובדה שאני יכלתי לנסות ולראות מה אני מעדיף עשתה לי טוב על הנשמה.

יחד עם זאת... חשוב לי לציין שהייתי שמח אם הכפתורים האחוריים היו גדולים יותר או אם לפחות הייתה אופציה לכפתורים גדולים יותר בקייס. אני רגיל למקשים אחוריים בשלטים אחרים שיש לי בבית ולרוב המקשים האלה גדולים ומורגשים. אני מבין את הרצון בכפתורים אחוריים אלגנטיים ולא משתלטים, אבל מצאתי את עצמי בוחר בידיות לא כי הן היו סופר נוחות לי, אלא כי הן היו נוחות יותר מהסטאפ השני שהיה זמין לי, כפתורי החצי כיפה.

כל הפיצ'רים הנוספים הללו מגיעים עם מחיר דיי כבד, שאין מה לעשות, חייבים להזכיר: זמן הסוללה של ה-Edge נמוך מזה של ה-DualSense הרגיל. וכן, זה בכמות ששמעתם בביקורת אחרות. מהבדיקות שאני עשיתי השלט מחזיק מעמד בין 5 ל-6 שעות, בתלות גדולה מאוד בשימוש בפיצ'רים של השלט (בעיקר המתקדמים שבהם). מדובר במשמעותית פחות זמן מהזמן ששלט ה-DualSense הרגיל שלי מחזיק בשימוש רגיל. הסיבה היא כפולה: סוללה קטנה יותר (1050 מיליאמפר) ופיצ'רים רבים יותר שהשלט משתמש בהם בנוסף לדברים הרגילים של שלט DualSense. בעוד שאת חלק מהפיצ'רים אפשר לכבות ובכך להשיג יותר זמן סוללה, את הסוללה עצמה אי אפשר להגדיל כתוצאה מאיך שהשלט בנוי. תתכוננו לסשנים קצרים יותר עם השלט הזה, במידה ותחליטו להשתדרג.

המהלך המדויק של סוני

בניגוד ל-Scuf לדוגמא, כאן סוני מיישמת אינטגרציה מוחלטת עם שלט ה-Edge שלה, כשכבר מהחיבור הראשוני, ה-PS5 יזהה שמדובר בשלט מסוג Edge ויתחיל להדריך את השחקן בכל מה שהוא יכול לעשות איתו. אני ממש אוהב את זה, בין היתר כי זה מציג בצורה נהדרת את היכולות השונות שהמשתמש יוכל לפתוח לעצמו בעזרת שלט ה-Edge החדש. זה גם באיזשהו מקום מנחם לדעת שיש לכם שלט פרימיום שמתממשק ישירות לקונסולה ושזה בהחלט נראה שסוני חשבה על האינטגרציה בינו לבין ה-PS5 בראש ובראשונה.

זה גם אומר שכמו שאפשר לסדר את המקשים האחוריים ואת מקלות התזוזה, ה-PS5 עצמו מכיל אפשרויות קאסטומיזציה רבות לשלט ה-Edge. אתם יכולים להכין עד ארבע קונפיגורציות מוכנות מראש, כשכל קונפיגורציה יכולה להכיל המון אופציות מגניבות לכוונון השלט: מהאופציה להחליף את הפונקציה של הכפתורים בשלט ולהזיז אותם כראות עיניכם ועד כוונון מקלות התזוזה כך שמקלות התזוזה יעבדו בצורה מסוימת.

אני לדוגמא משחק דיי הרבה ב-Call of Duty: Modern Warfare 2 ושם מצאתי את עצמי מתרחק משימוש ברובי צלפים כי זה פשוט הרבה פחות כיף לעשות Quickscoping עם שלט מאשר עם עכבר ומקלדת. עם השלט החדש, יכלתי ליצור פרופיל מיוחד לצלפים שיעבוד כך שהתזוזה תהייה סופר רגישה, מה שבסופו של דבר הוביל לכך שלצלוף באנשים הפך לאירוע הרבה יותר תכוף, הרבה יותר זריז והרבההה יותר כיף. אני גם יצרתי פרופיל מותאם עבור Street Fighter 6 שיבוא עלינו לטובה בקיץ, כך שאני אוכל להשתמש במקשים האחוריים כבעיטה חזקה ואגרוף חזק ובכך להיות מסוגל לשחק עם השלט הרגיל שלי (למרות ששלט ארקייד עדיין יהיה אופציה מס' 1). אבל האפשרויות הן באמת רבות: אחד הכפתורים האחוריים יכול להיות ממופה לכפתור הפינג ב-Warzone ובכך לחסוך לכם את הורדת האגודל ממקל התזוזה השמאלי, אתם יכולים להחליף בין פונקציות של מקשים שונים על השלט ועוד.

אפשרויות הקאסטומיזציה הרבות, הדקויות שאפשר להגיע אליהן וגם הדרכים שניתן לבדוק בעזרתם את ההגדרות שלהם (לחיצה על כפתור ה-Fn + תפריט בשלט תחזיר אתכם למשחק כדי לבדוק את ההגדרות שלכם בלייב), כולם תורמים לתחושה שהשלט הזה הוא לא סתם עוד שלט שברשותכם: זהו השלט שלכם. זאת תחושה נהדרת, בעיקר כשמדובר בשלט מאוד יקר.

כאן אני רוצה לגעת בנקודה אחרונה וחשובה: איך הוא לעומת שלטי פרימיום/פרו אחרים בשוק - בפרט ה-Scuf שהיה עד כה האופציה המובילה עבור גיימרים שרוצים לקחת את המשחק שלהם לשלב הבא. מבחינת המחיר, אני חושב שסוני דווקא מנצחת כאן: היא נותנת את רוב הפיצ'רים של ה-Scuf במחיר שהוא יותר משתלם לצרכן (כמחשבים משלוח לארץ ומס). מבחינת הפיצ'רים יש הבדלים בין שני השלטים מבחינת כמות השליטה בניואנסים הקטנים על השלט, אבל אני חושב שסוני עושה עבודה טובה בלאפשר לשחקנים לבצע את השינויים האלה בעצמם ומהקופסא והכי חשוב - להתנסות ולשנות חזרה בקלות אם אתם רוצים. איפה ה-Scuf באמת מנצח? קאסטומיזציה קוסמטית. חברי שלומי בן עטר מערוץ המרתף וערוץ הגיימינג אישרר את המחשבות שלי כשגם הוא שם לב ליתרון של ה-Scuf בגזרה הקוסמטית, אבל באמת שלא הרבה יותר מזה.

השורה התחתונה

אז בשורה התחתונה, למי יתאים השלט הזה? התשובה היא פשוטה למדי: לכל מי שרוצה אותו. אני יודע, תשובה מטומטמת, אבל באיזשהו מקום השאלה הזו גם היא לא במקום: מי שרוצה שלט פרימיום, עם תחושה טובה, אפשרויות קאסטומיזציה מעולות ופיצ'רים שישפרו לכם עוד יותר את היכולות שלכם בכל מיני משחקים תחרותיים, אתם מסתכלים על הביקורת הזו כבר בחצי עין כי כבר התחלתם להזמין את השלט החדש. לכל השאר, כל אלו שמשחקים משחקי סינגל-פלייר בלבד, אלה שלא משחקים במשחקים תחרותיים או שלכל הפחות לא אכפת להם מהאספקט התחרותי של משחקים כאלה: זה ללא צל של ספק השלט הטוב ביותר שסוני יצרה אי פעם, שאתם ככל הנראה פשוט לא צריכים. זאת השקעה כספית שאתם צריכים לדעת שאתם רוצים לעשות - אבל כזו שבוודאות תשתלם לכם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10

הטוב

  • שלט ה-DualSense קיבל שיפורים ושדרוגים טובים
  • הרבה אופציות קאסטומיזציה טובות מהקופסה
  • התממשקות ישירה ונוחה עם ה-PS5
  • השלט מעוצב בצורה יפה ביותר

הרע

  • הכפתורים האחוריים קטנים לי מדי
  • זמן סוללה קטן להחריד
  • יקר מאוד

והרמאות

  • זה באמת מרגיש ככה עם השלט הזה
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י