הרשמה

פייבל 2 ופיטר מולינו

Fable 2 מתקרב, וזה הזמן להזכר בהתבטאויות של פיטר מולינו על המשחק הזה, המשחק הקודם והמשחק החדש שטרם הוכרז

פייבל 2 (אגדת-עם 2 בתרגום חופשי) הוא משחק בלעדי ל-Xbox 360. הוא המשך רחוק של המשחק הראשון שיצא לקונסולת הXbox המקורית, ובהמשך גם ל-PC בגרסה מורחבת שנקראת Fable: The lost chapters. המשחק המקורי היה RPG בגוף שלישי ששילב פיתוח דמות, קרבות בזמן אמת, בחירה בין טוב לרע ואלמנטים נוספים שהפכו אותו למשחק שנע בין הזאנרים תפקידים-פעולה-הרפתקאות. הוא פותח על בסיס מנוע עצמאי חדש של החברה המפתחת ולא על בסיס מנוע קיים אחר.

המשחק המקורי

המשחק המקורי ל-XBOX קיבל ביקורות חיוביות (ממוצע של 85%). אחת התלונות הבודדות על המשחק היתה לגבי אורך העלילה הראשית, הקצרה יחסית למשחק תפקידים (בערך 10 שעות), אבל משימות צד רבות חיפו על הבעיה הזו, והאורך הכולל של המשחק סבב לא מעט שעות.

הבעיה הכי גדולה של המבקרים Fable המקורי בעצם היתה ההייפ המוגזם שהמפתחים יצרו לו, ודברים שדיברו עליהם במהלך הפיתוח אך לבסוף לא נכללו במשחק.

סיפור הרקע

פייבל 2 ממשיך את המשחק הראשון בעולם הפנטזיה שנקרא Albion, בערך 500 שנה אחרי המשחק המקורי. גם כאן תתחילו את המשחק בתור ילד צעיר, ובהמשך העלילה תתבגרו.

עולם המשחק בפייבל 2 מוערך בגודל של פי 10 מהמשחק המקורי. העלילה הראשית צפויה לקחת 12 שעות בריצה מהירה, אבל יחד עם כל עלילות הצד המשחק צפוי לקחת מעל 100 שעות. במשחק עצמו גם למעלה מ-38 שעות דיבוב איכותי. העולם יהיה דינאמי ויושפע מהחלטות שתיקחו. למשל, ההחלטות אשר תבצעו במשחק בתור ילדים ישפיעו על העולם ויגרמו לו להיראות שונה כשתהיו מבוגרים, והמשחק יאפשר לכם לבחור בדרך שבה תרצו לפעול. לפי המפתחים, הדבר בא לידי ביטוי הרבה יותר מאשר במשחק הראשון ובמשחקים דומים.


הטריילר של Fable 2

מרכיבים חברתיים ומולטיפלייר

המשחק מציע גם מרכיבים חברתיים יותר (או קז'ואלים יותר). בראש ובראשונה המשחק יאפשר Co-op בין שני שחקנים, כך שתוכלו לבקר את החברים שלכם בממלכה שלהם, או להזמין אותם אליכם. למעשים שתבצעו בעולם שלהם גם יהיו השלכות תמידיות. בנוסף, המשחק יאפשר לכם לגדל משפחה: תוכלו להתחתן ולהחליט אם להוליד ילדים, או לאמץ כלב שילווה אתכם במהלך המשחק.

גם תכנים בוגרים יותר ישולבו במשחק – כמו מין בטוח. כלומר, תוכלו להידבק במחלות מין אם לא תזהרו. תוכלו גם להשקיע את זמנכם בקנייה וצבירה של רכוש במשחק, על מנת להפוך לראשי ערים, מלכים, ולבסוף גם שליטי הממלכה – כל זאת בלי קשר לעלילה של המשחק עצמו

התקווה היא שהתכנים הצדדיים הללו לא יראו כמו משחקונים ויפגעו בעומק של המשחק, אלא יתרמו לו. למשל: המפתחים הכניסו את האפשרות לעקוב אחרי המסלול של המשימה הראשית בצורה קלה, אך במקום מצפן הדבר נעשה באמצעות שביל של פירורי לחם. שחקנים מנוסים יותר שלא מעוניינים באפשרות הזו יוכלו להעלים אותה ולהסתובב בעולם בקצב שלהם.

על המפתחים

המשחק מגיע מבית Lionhead Studios, שמלבד המשחק הראשון בסדרה הוציאו גם את סדרת Black & White שבו שיחקתם אל, ואת The Movies שבו בניתם סטודיו ויצרתם סרטים. ראש החברה הוא פיטר מולינו, שם ותיק וידוע (לשמצה?) בתעשיית המשחקים, ומי שאחראי לכמה מהמשחקים המקוריים והטובים ביותר שיצאו בהיסטורית משחקי המחשב.

בין המשחקים שהוא אחראי להם נמצאים Populous (משחק הGod Game הראשון, שנחשב לאב הרוחני של Black & White), המשחק Powermonger (משחק אסטרטגיה שהקדים למעשה את Dune 2), המשחק Syndicate שבו ניהלתם תאגיד פשע מאורגן עתידני שניסה להשתלט על העולם, המשחק Theme Park שבו בניתם לונה פארק והתחיל את ז'אנר משחקי בניית הפארקים, המשחק Magic Carpet שהיה FPS ואחד ממשחקי התלת מימד הראשונים ובו בעצם טסתם על שטיח מעופף, המשחק Dungeon Keeper שבו שיחקתם שוב בצד הרע והייתם אחראים על בניה של מבוך ואכלוסו במפלצות על מנת למשוך גיבורים למבוך ולהרוג אותם, ואחרים.

אפשר לראות די בבירור שהמשחקים של פיטר מולינו הם בדרך כלל משחקים חדשניים ומהפכניים שאוהבים לנסות ולהגדיר מחדש את הזאנר – וברוב המקרים זה די הולך לו. הבעיה היא שבשנים האחרונות עבר פיטר, שמזוהה מאד עם המשחקים עצמם, עבר יותר לצד הניהולי שלהם ואיתו גם ליחסי הציבור. הוא מספר המון על המשחקים שלו, משווה אותם לדברים אחרים ומייצר כמויות היסטריות של הייפ עוד לפני שהמשחק נמצא בפיתוח.

במקרה של פייבל הוא אפילו התנצל באופן רשמי אחרי יציאת המשחק, כשאנשים התלוננו בפורומים שהמשחק לא מקיים את כל מה שהוא הבטיח. אבל זה לא הפריע לו לחזור על החזון שלו ועל אותם הדברים גם עכשיו, לפני היציאה של Fable 2. השאלה הגדולה היא לא אם כשהמשחק יצא הוא יקיים את כל מה שפיטר מבטיח (כי הוא לא. אין משחק שמסוגל לעשות את זה), אלא כמה הוא הוא בכל זאת כן יצליח לקיים. בהתחשב בהבטחות, גם לקיים 50% מהן כנראה שיספיק לרובנו.

התבטאויות של פיטר מולינו

Peter Molyneux Believes ‘Fable II’ Solves The ‘Han Solo Problem
פיטר מאמין שפייבל יאפשר לשחקן גם לשחק עם מוסר חלקי, ולא ימשוך אותו לצד הטוב המוחלט או הרע המוחלט כמו שעושים משחקים אחרים.

"תשפטו אותי לפי פייבל 2!"
פיטר מכריז שפייבל 2 הוא בדיוק המשחק שהוא רצה שיהיה. הוא מודה שבפייבל הראשון היו כשלים, וגם ב-Black & White היו כשלים. אבל הפעם הוא מרגיש מוכן עם שחרור המשחק והוא מוכן שישפטו אותו ואת הצוות של Lionhead לפי איכות המשחק.


פיטר מולינו מדבר על Fable 2

במשחק המלא מצפה הפתעה עבור מי שהשתמש בצ'יטים במשחקי הפאב של פייבל:
פיטר מאשר ש"באג" שהיה קיים במשחקוני הפאב של פייבל (משחק ל- XBLA) ואיפשר לאנשים להרוויח כסף בצורה לא חוקית ואחר כך לבזבז אותו במשחק עצמו, היה למעשה מכוון. הוא מוסיף שלמי שרימה במשחקונים האלו מצפה הפתעה במשחק המלא.

פיטר לא מאשר ולא מכחיש גירסת של פייבל 2 ל-PC בעתיד:
המשחק "עוד לא יצא ל-PC", "אין לי דעה חיובית או שלילית" ועוד התחמקויות אחרות. כנראה שמדובר כאן במקרה "המשחק ייצא ל- PC עוד שנה, אבל אם אני אגיד משהו לפני שהמכירות של ה-360 יסתיימו אני אשלם מכיסי..."

שוק הPC הוא סחבה:
פיטר מסתכל על מצב וכמות המשחקים ל-PC היום ומתבאס. הוא מסביר שבתור גיימר הוא שונא שמפיצות משחקים מתייחסות אליו בתור פושע פוטנציאלי עם הגבלות DRM, אבל בתור מפתח הוא מבין את הרצון שלהן להגן על התוכן שהן יצרו.

אני מת ליצור משחק שיתאים גם לקז'ואל וגם להארדקור:
פיטר מולינוקס מסביר על האובססיה שלו ליצור את פייבל 2 בתור משחק שיהיה גם נגיש למתחילים וגם מורכב למתקדמים.

בקשה אישית ממולניקס למבקרי המשחקים:
תתנו למישהו שהוא לא גיימר לשחק בפייבל 2. ככה תוכלו באמת לדעת למה כיוונו: משחק שיתאים גם לשחקני קזואל וגם לשחקני הרדקור.

אל תעזו לשחק בפייבל הראשון:
פיטר מולינו מסביר שהמשחק הראשון הוא כה גרוע בהשוואה למשחק השני, שלא רק שלא צריך להשלים את הראשון לפני שמשחקים בשני, עדיף לא לשחק בו כלל!

פיטר מולינו טוען שה-PS3 עדיין מחכה ל"כותר המאפיין" שלה
הוא מספר שלכל קונסולה יש כותר או שניים שהם אלו שמייצגים את הפלטפורמה עצמה, ושה-PS3 עדיין מחכה לכאלו. בתור דוגמא הוא מביא את ה-Wii, שהכותרים המאפיינים שלה עוד מההשקה היו Wii Play וWii sports-

Fable 2 עוד לא הגיע, אבל מולינו כבר אומר שיש סיכוי שהמשחק הבא של הצוות שלו יוצג ב-GDC 09:
הוא לפחות מעוניין כבר להציג אותו בתערוכה שתתרחש במרץ. הבעיה היא שלטענות במיקרוסופט מאד מתרגשים מהפרוייקט האמביציוזי ולא רוצים לחשוף אותו לקהל לפני שהוא יעבור ליטוש ויהיה אפשר להציג משהו באמת מרשים.

"המשחק הבא שלי יהיה כל-כך פורץ דרך שהוא צריך להיות על השער של ירחוני מדע!"
כך אמר פיטר לגבי המשחק הבא שאולי יוצג ב-GDC בקרוב. "כל מי שראה אותו במיקרוסופט פשוט נפעם מהדברים. הוא היה בשוק". הוא גם הוסיף "מעולם לא היה דבר כזה בעולם המשחקים, ובמצב הנוכחי של הדברים - יהיה מדובר גם במשהו מאוד שנוי במחלוקת פוליטית".

(ותודה ל-gulmer מפורום XBOX) 

עוד ב- Vgames

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:11 17.10.2008 | SkatMan SkatMan

    אני לא יכול כבר לחכות!!! חולה על FABLE!!!

  2. 2

    17:26 17.10.2008 | Maxpower Maxpower

    אח פיטר...

    אתה מתנהג כמו ילד קטן ולהוט שרוצה להראות לכל ארמון החול שלו יותר טוב מהשאר כשבעצם זה בסה"כ ארמון חול..

  3. 3

    18:04 17.10.2008 | Slorm Slorm (אורח)

    חדש לכם הייפ מוגזם?

    זה לא היה בערך בכל משחק של פיטר מולינו? בלאק אנד ווייט, פייבל, ספור, הסימס, כולם איכזבו בגדול והתגלו כהרבה יותר שטחיים ממה שפורסם. אבל הם מוכרים. ועל זה תמיד האסטרטגיה שלו מתבססת, לעשות כמויות אדירות של הייפ למשחקים פשוטים עם חסרי כל עומק שהם סוג של אופיום להמונים.

  4. 4

    18:59 17.10.2008 | Zomgnome Zomgnome

    בושה המ שהוא אומר על פייבל 1

    מדובר באחד מהמשחקים הכי טבים שאני מכיר בז'אנר והכי כיפים, אם הוא אומר שהוא כול כך גרוע סימן שהוא נישבר להרגשה שכולם הביאו לו, המפף.

  5. 5

    19:02 17.10.2008 | baromba baromba

    ל3

    ספור וסימס הם משחקים של ויל רייט.

  6. 6

    19:03 17.10.2008 | kk123 kk123

    המשחק נפרץ כבר לXBOX360

    רוצו בהמוניכם להוריד..

  7. 7

    19:08 17.10.2008 | YoAvOn YoAvOn

    לא יודע אני מאמין לו

    שיחקתי ב פייבל 1 והיה ממש טוב, אין סיבה לחשוב ש2 לא יהיה הרבה יותר טוב. מחכה שיצא למחשב.

  8. 8

    20:23 17.10.2008 | JinxTZ JinxTZ

    כתבה מעולה-כל הכבוד לחנן וגל (=

    אני כבר מזמין את המשחק (=

  9. 9

    22:58 17.10.2008 | keilon0 keilon0

    הצחקת הכותר בלעדי לps3 הוא god of war...

    קרע... אותי....
    god of war הוא מ-2002 הכותר הבלעדי של פלייסטיישן, ואם אנ'לא טועה פיינלפאנטזי היה לפני לא הרבה זמן.... להמשיך את הרשימה??????? אגב, שמעתי על הכותר... נראה בסדר... אוהב את הסטייל :D

  10. 10

    00:09 18.10.2008 | Joni-r Joni-r

    אחלה כתבה

    כתבת הרבה ובצורה מתומצטת
    ומה שפיטר אמר שלPS3 אין כותרים שרק יסתכל על MGS4 ressistance וLBP שעדיין לא יצא אבל גם fable 2 לא יצא..הם יוצאים ביחד אם אני לא טועה

  11. 11

    02:39 18.10.2008 | Mur'gul Mur'gul

    Keilon0, הכוונה שלו היא כנראה לPS3

    God of War הוא כותר שכבר מזוהה עם הPS2 ולא משהו חדש שהPS3 הביאה (האמת היא שעדיין לא יצא לא הכותר בסדרה).
    פיטר מתכוון ב"כותר מאפיין" למשחק שיהיה מזוהה במיוחד עם הPS3 עצמה ויביא אנשים חדשים לשחק בקונסולה.

  12. 12

    07:48 18.10.2008 | vjb vjb (אורח)

    איזה בסה.....

    לא יוצא (בקרוב) ל ps3 אני עדיין חולם על זה בחלומות שלי.

  13. 13

    11:48 18.10.2008 | arkonz arkonz

    FABLE 2 יוצא למחשב?

    הראשון היה אחד המשחקים הכי כפיים ששיחקתי
    אני מאו ד מקווה שהוא יוצא למחשב

  14. 14

    20:05 18.10.2008 | מאגנה הכוסון מאגנה הכוסון

    פיטר מולינו אומר

    להתעלם מהתגובה המיותרת הזו.

  15. 15

    20:06 18.10.2008 | (אורח)

    עוד יומיים

    רק עוד יומיים ואני הולך להשיג את אחד המשחקים הכי טובים שייצאו השנה fable 2 !!!

  16. 16

    23:14 18.10.2008 | פיטר מולינו פיטר מולינו (אורח)

    האהא! הכל פה נכון וכל מה שאמרתי נכון למה? כנסו

    כי יש לי *** יותר גדול! זה למה!

  17. 17

    23:33 18.10.2008 | Zomgnome Zomgnome

    אמן שיצא למחשב,

    אם הוא יצא למחשב אני אשכרה אקנה אותו, כי זה משחק ששווה אותו. גם את 1 קניתי כי הוא משחק שפשוט שווה את זה.

  18. 18

    02:51 19.10.2008 | AB23 AB23 (אורח)

    FABLE

    היה משחק גאוני בתחומו. הוא לא משתווה למשחקים של BIOWERE מבחינת עלילה, אבל היה בו קסם מיוחד. משחק שאני ממש אוהב.

  19. 19

    21:04 20.10.2008 | YOAVVA YOAVVA (אורח)

    אם הוא

    אם הוא לא הולך לצאת למחשב אני הולך לבכות כמו ילדה בת 5

  20. 20

       | פורסם ע"י