הרשמה

אסטרטגיה: סטארקראפט, Settlers 7 ועוד

וגם: Settlers 7 יצא, ומשחקי אסטרטגיה נמכרים טוב

Settlers 7 שוחרר, StarCraft II ממשיך לעורר הדים, וז'אנר האסטרטגיה זוכה השנה לפריחה גם במכירות

מאת אליאב סולומון

חדשות אסטרטגיה לשבוע של ה- 27.3:

Settlers 7 שוחרר למכירה וביחד איתו טריילר רשמי

הסרטון החדש של Settlers 7, בניגוד לקודמו, מציג גם קטעי משחקיות לצד סרטוני "המחשה". קטעי ה-Cinematic אמנם בנאליים, אבל קטעי המשחקיות מציגים גראפיקה ועיצוב יחידות מרשים.

המשחק שוחרר השבוע, וביקורות ראשונות מעניקות למשחק ציונים מכובדים באזור ה-86. על פי הביקורות הבעיות במשחק הן עודף מורכבות בנושאים מסוימים (כגון שליטה וממשק), הישענות על אלמנטים מאוד מסוימים ושבריריים כאסטרטגיה לניצחון, קצת גליצ'ים בגראפיקה וחוסר יעילות בחלקים מסוימים של הממשק.

אני אישית מאוד אהבתי את הביקורת הזאת. הביקורת פותחת בניתוח הסיבות שבגללן אנחנו נהנים ממשחקי מחשב ומשם ממשיכה לניתוח האספקטים השונים של המשחק בהתאם לסיבות אלה.

כמו שטענתי כבר בעבר, אמנם המנוע של המשחק הוא לא מהמתקדמים בשוק, אבל יש רגעים שבהם הוא פשוט יפהפה.

League of Legends: איך אנחנו בונים עדכון

בבלוג המצוין של המשחק המצוין LoL פרסם אחד מהמפתחים כתבה בנושא "איך עדכון נולד". הכתבה תעניין בעיקר קוראים המתעניינים במשחקי MMO, במשחקי אסטרטגיה ובמשחק LoL. עם זאת הכתבה מומלצת לכל גיימר שמתעניין בתעשייה ובפיתוח של משחקי המחשב.

פינת ה"באזז" של StarCraft II

בדיוק כמו שידענו- בראיון שנתן מפתח בכיר בבליזארד ל-CVG הוא חזר ואישר באופן חד משמעי שלא יתאפשר לשחק דרך רשת מקומית (LAN) בכלל ב-StarCraft II.

המפתח הרחיב ואמר שהמשחק יהיה מחובר באופן תמידי לרשת ה-Battle.net 2.0 של בליזארד, וכל המולטיפלייר בנוי דרך המערכת הזו. לדבריו, יותר נוח לעקוב אחר השחקן ולתאם לו משחקים גם עם חברים קרובים דרך Battle.net, ולכן בעצם לא היה צורך בהשקעה ופיתוח אפשרות ה-LAN, מה גם שהיום רובם המוחלט של מחשבי הגיימרים מחובר גם ככה באופן רציף לאינטרנט.

(הערת העורך: מצער לראות שבליזארד נוטה יותר ויותר ל"צד האפל", וכמו חברות גדולות נוספות מעדיפה לשקר לנו בפנים במקום לומר את האמת- שהסרת אופציית הלאן נועדה להלחם בפיראטיות ובתוכנות כמו המאצ'י.)

בפועל, גולשים ועוקבים רבים מעלים חששות מהעובדה שהמשחק יהיה מחובר תמידית למערכת Battle.net ולא יתאפשר בכלל מצב שבו המשחק לא 'תלוי' במערכת. במצב כזה עלול המשחק ליפול קורבן לבעייתיות והתובעניות של מערכות DRM לוקות כגון זו של Ubisoft או EA. גולשים מסוימים אף קושרים זאת לחששות אחרים לגבי התמסחרותה והתרחקותה של בליזארד מהנכונות והדאגה לעשות הכול על מנת שחווית השחקן מהמוצר תהיה מקסימאלית.

עוד חדשות Starcraft 2

איפוס הבטא- כמו שפרסמנו בשבוע שעבר, בליזארד איפסה את כל נתוני הפרופיל של כל שחקני הבטא. המטרה בצעד הזה היא לדמות מעין "חזרה גנרלית" של הגרסה המוגמרת של המשחק לפני הפצתו המסחרית. השבוע שוחררו גם שני טלאי איזון המבוססים על הנתונים שהתקבלו מהבטא.

חסות- בתערוכת סרטי המד"ב השנתית Sci-Fi London 2010 יתקיים מתחם גיימינג עליו לוקחת בליזארד חסות, ושם היא מתכוונת לפרסם את StarCraft II ואף תערוך משחק בטא המוני במקום.

גרפיקה- NVIDIA (סוף סוף) משחררת גרסאות דרייברים שתואמים ל- Starcraft II. כשהבטא יצאה עלו טענות רבות לגבי התנגשויות בין כרטיסים גרפיים מסוימים של NVIDIA לבין הבטא. בצעד יחסית נדיר, NVIDIA הוציאה עדכון דרייברים במיוחד בשביל התאמה בין הכרטיסים לבין המשחק. את הדרייברים ניתן להוריד מאתר התמיכה הרשמי של NVIDIA.

בליזארד מאפשרת למעריצים לקבל beta keys דרך אתרי מעריצים ('Unofficial fan sites'). זאת בעקבות הבטחה שלה עוד מ-2007 שמעריצים של הסדרה יוכלו לקבל beta keys פשוט בגלל שהם מעריצים פעילים של Starcraft. רשימת אתרים שמחלקת את הbeta keys אפשר למצוא כאן. רוב האתרים הם אתרים אירופיים ואינם באנגלית, אם כי מוצע תרגום דרך גוגל לכל האתרים המוזכרים.

בנוסף, גם כאן ב-Vgames התקיימה תחרות חלוקת beta key. הזוכה המאושר זכה לאחר שהוכיח שבאמתלתו לא פחות מ-75 כותרי אסטרטגיה מקוריים! על זה נאמר @_@ . ושיתחדש, כי באמת מגיע לו.

טבלת המכירות של Impulse – שליטה אסטרטגית

בעקבות שילוב של מבצעים קבועים, כותרים חדשים ו-Sins Of A Solar Empire ושני חבילות ההרחבה שלו במבצע, שולטים בטבלת רבי המכר של שירות ההורדה הישירה Impulse לא פחות מ-6 כותרי אסטרטגיה (מתוך 10).

אמנם, הכותרים הם או משחקים חדשים (כגון C&C 4), או משחקים במבצע מיוחד (כגון Sins Of A Solar Empire), ובכל זאת, התחושה שמתקבלת בעקבות מספר גדול של כותרים ענקיים בז'אנר האסטרטגיה שיצאו בזמן האחרון ומכירות טובות לז'אנר לא רק ב-Impulse אלא באתרי מכירות משחקים בכלל היא שישנה התעוררות בז'אנר האסטרטגיה בזמן האחרון, לאחר תקופת תרדמת די ארוכה ומייבשת.

עדכונים חמים

שלושה עדכונים שיצאו השבוע:

  • העדכון למשחק Settlers 7 הוא טלאי גדול ראשון שיצא במקביל להגעת המשחק לחנויות. הטלאי מעדכן ומאזן את המשחק במספר תחומים, כנהוג.
  • העדכון השני הוא טלאי ל-Order of War: Challenge והוא בעיקר מוסיף אפשרות לתמיכה בNVIDIA 3D Vision ועוד כמה שיפורים מינורים.
  • העדכון השלישי הוא למשחק החדש למדי Supreme Commander 2. הטלאי, הרביעי מאז שהמשחק שוחרר ממשיך לעדכן את איזון היחידות, הממשק ובאגים בשלבים מסוימים.

רשמת את העותק שלך של Chaos Rising? קבל ערכת תוספות למשחק בחינם

THQ מעודדת את מי שקנה את חבילת ההרחבה Warhammer 40,000: Dawn of War II Chaos Rising – או בקיצור WH40KDOWIICR – או בקיצור Chaos Rising – לרשום את העותק שלו באופן רשמי בחברה (registration). חמישים אלף הראשונים שיעשו כן יקבלו ערכת תוספות למשחק, שלא ברור בדיוק מה היא כוללת, בחינם. צעד זה הוא ניסיון מבורך (לדעתי) של החברה ללכת לקראת השחקנים בכל הנושא של פיקוח ובקרה על המוצרים שלה.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:38 31.03.2010 | כע כע (אורח)

    בליזארד עשו נכון בך שאין שביטלו את אפשרות ה LAN
    אני בטוח שכל מי שתכנן שלחק בהמצ'י עכשיו יקנה אותו

  2. 2

    12:04 31.03.2010 | GDI GDI

    LOL,
    WH40K,אפילו בקיצור זה ארוך מדי .

    וזה די נכון בכך שהז'אנר מתעורר (גדלתי על אסטרטגעה,אז למה שלא אשמח?!)

  3. 3

    12:11 31.03.2010 | Dodge1 Dodge1

    אולי זה היה צעד מתבקש מצד בליזארד, אבל שלא ינסו לתרץ את זה ב"אין לנו כח לפתח מערכת כזאת כי לא צריך".

  4. 4

    15:12 31.03.2010 | Hipno Hipno

    מישהו יודע כמה אנשים כבר רשמו את העותק שלהם ב-Warhammer?

  5. 5

    17:26 31.03.2010 | Alex_IW Alex_IW

    מה ציפיתם? שבליזארד יגידו בפרצוף שלא בא להם שמישהו ישתמש בתוכנות צד-שלישי כדי לשחק במשחק? כמובן שהם ינסו לתרץ את זה, אני לא רואה בזה גם שום בעיה.
    ואין מה לדאוג בקשר ל-DRM של המשחק. ניתן יהיה לשחק (בקמפיין כמובן), לשמור ולעשות הכל גם בלי חיבור לאינטרנט.

  6. 6

       | פורסם ע"י