הרשמה

ביקורת: צעצוע של סיפור 3

גם לצעירים יש את ה-Arkham Asylum שלהם - משחק מבוסס סרט טוב.

הביקורת הבאה מתארחת בויגיימס באדיבות אתר NGO.

על המשחק

בצעצוע של סיפור 3 (Toy Story 3), אתם משחקים בדמותם של שלושת גיבורי הסרט: ג'סי, וודי ובאז שנות אור. המשחק מורכב משני מצבים: עלילה ובנייה חופשית, כאשר בכל שלב ניתן לעבור בין המצבים. המשחק קליל, מתחשב בגיימר ומיועד לשחקנים צעירים משני המינים, בטווח הגילאים 5-13 - ואולי יותר, למי שנהנה להירגע מדי פעם עם משחקים בדירוג Everybody.

גרפיקה

המשחק נראה מעולה, ולא רק בקטעי המעבר. בכל רגע נתון הגרפיקה נראית כאילו יצאה מתוך הסרט עצמו, ומה שחסר זו רק ההשלמה לתלת מימד. המפות במשחק מחולקות לאזורים ומדי פעם המשחק אמנם עוצר לטעינה: מציק, אבל אפשר שעדיף על מצב שבו המשחק מגמגם בביצועים הגרפיים.

סאונד

הקולות של הדמויות והאפקטים מעולים, גם הם באיכות הקולנועית. המוזיקה, לעומת זאת, מזעזעת, משהו שהיה מתאים יותר למשחק כמו ביושוק. היוצרים לקחו מוזיקה עם איכות סאונד של שנות השלושים, והמשחק חוזר עליה בערך שלושים פעמים בשעה. התוצאה מורטת עצבים. 

צעצועי ד'אשתקד

ל-Toy Story 3, כמוזכר, שני מודים: מוד של בנייה חופשית ומוד הרפתקה. בשני המודים יש עלילה, רק שבסיפור הבנייה החופשית העלילה היא דינאמית – הגיבור חי בסביבה משתנה, תורם ומגיב לשינויים - בעוד שבמוד העלילה יש סיפור גדול ומתוכנן מראש בו לגיבור תפקיד ראשי.

העלילה מתחילה במשחק שהצעצועים ממציאים כדי לשעשע את עצמם בזמן שאנדי - הילד שאמור לשחק איתם - נמצא מחוץ לבית. להגיד את האמת, הצעצועים משחקים ממש יפה ביחד ולא ברור כל כך למה הם צריכים שאנדי יבוא לשחק איתם. התשובה אולי טמונה בכך שאנדי גדל וכבר אמור ללכת לקולג', וזו ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלהם לשחזר את ימי הילדות התמימים של צעצוע של סיפור אחד.

ברגעים אלו ממש ממלאות נקיפות מצפון את ליבי ואני מתחיל לתהות מה עלה בגורלם של חיילי הפלסטיק הישנים שלי, ומה שלום הדמויות שלי בדיאבלו 2, גילד וורז, בטלפילד 2142, COD4 ובעוד כמה עשרות משחקים, דמויות וירטואליות שהשארתי בודדות במרחב הבינארי.

הפתעות מהסוג הסימי

אהמממ... נמשיך. העלילה של המשחק מחולקת לשמונה סיפורים קטנים, שלא תמיד אפשר למצוא את הקשר ביניהם, ולפעמים נראה שהיוצרים הצליחו ללכת לאיבוד. הסיבה לכך היא שמנסים לחשוף את השחקנים לכמה שיותר סגנונות משחק, לגרום לכם לחוויה מקסימלית ואז לחזור על כל שלב כמה פעמים.

איך גורמים לשחקנים לחזור על שלב? מחביאים פרסים, מדליות וכל מיני הפתעות במקומות סודיים. עלי זה לא השפיע לא רק בגלל שמצאתי את מרבית הפרסים ללא מאמץ מיוחד במינו, אלא בעיקר בגלל שהפרסים שאתם מקבלים די מטופשים, כמו למשל תסרוקת חדשה לדמויות בעיר או קרדיטים איתם ניתן לרכוש ביצי הפתעה שבתוכן יש עוד הרבה הפתעות מטופשות כמו תסרוקות ותלבושות. 

אני כבר ילד אמיתי

היופי בסיפורי העלילה הוא שזהו המקום היחידי בו הדמויות הופכות "לאמיתיות", כשהפנטזיה של עיצוב הצעצוע הופכת לעולם שלו: אז באז שנות אור יכול לטוס, לירות ולרחף, ג'ייסי תוכל להשתמש בשוט ולדלג את קפיצת הבורג החיננית שלה, ו-Woody הופך לקאובוי אמיתי. לכל אחד משמונת הסיפורים סגנון משחקיות כיפי משלו, ובכל אחד מהם נותנים לכם להשתמש ביכולות שונות לחלוטין של הדמות הכוכבת. רמת התסכול נשמרת מינימלית על ידי נקודות שמירה אוטומטיות, שהאחרונה בהן תהיה בדרך כלל קרובה למקום בו הדמות שלכם הלכה פייפן.

המשימות גם מלוות בקטעי וידאו שנראים לקוחים מתוך הסרט. קטעי הוידאו אינם משעשעים כפי שהייתי מצפה מהם להיות, אבל הם ללא ספק מעשירים את המשחק ונותנים נופך חי לעלילה. 

צעצוע של עולם

מצב הבנייה החופשית הוא המוד שבו ניתן לשרוף הכי הרבה זמן. בואו נתחיל מכך שכמעט כל אובייקט שתהרסו יתן לכם כסף, ומאחר וכל האובייקטים מתחדשים לאחר זמן מה, תהיו מוגבלים רק בזמן שתסכימו להשקיע באיסוף. אחרי שהבנתי את זה עשיתי לי מנהג להסתובב במעגלים ולשבור ארגזים ושלל אובייקטים אחרים כדי להגדיל את שללי.

מה עושים עם כל הכסף הזה? –הולכים לחנות וקונים צעצועים. זה יכול להיות דמויות חדשות שיסתובבו בעיר, מבנים, אביזרי עזר כמו מכוניות או סוסים, ופתיחת אפשרויות מיוחדות כגון אירוח חייזרים וסוגי ערים מיוחדות - עיר רפאים, עיר פיות וכן הלאה.

בתחילת חייה של עיר הצעצועים שלכם המשחק נשמר פשוט: אין לכם יותר מידי אתגרים, מקסימום מגיע לעיר איזה נבל שצריך לדחוף לכלא. מרגע שתפתחו את השדרוגים העניינים יתחילו להתחמם: חייזרים יחטפו תושבים, רוחות רפאים ישתלטו על גופיהן של דמויות, גרגוילים יאבנו את התושבים, פיות יעוללו מעשי קונדס ומה לא. הגרוע מכל הוא שאתם בעצמכם הופכים ליעד להתקפות – בעיקר של שודדים, גרגוילים ופיות, שעם כל התקפה יעיפו מכם כסף. כדי להתמודד עם הנבלים והנבזים תצויידו בכלי נשק – כדורים, מוט מחשמל ומטה של פיות עם פונקציה נוספת חביבה: הוא מוסיף כנפי-פייה לכל הדמויות בעיר.

פרסים, רבותי, פרסים

האזרחים החדשים שיתווספו לעיר הם גם נותני משימות, והם מתווספים לנותני המשימות הקיימים בה כבר. המשימות שתקבלו הן בדר"כ קלות, עד כדי כך שהיו מקרים בהם למעשה סיימתי את המשימה עוד לפני שנתנו לי אותה. לפחות הן מגוונות, והנה דוגמה לכמה: להחזיר פרות לרפת, לפתוח מכרות עם חומרי נפץ, ללכוד שודדים מרושעים, ולשדרג את העיר בצורה ספציפית. יש גם בונוסים מיוחדים על אינטראקציה עם הסביבה: זרקתם פרה לבאר? כל הכבוד! קבלו פרס. קטפתם פירות מקקטוסים בעיר? מעולה! הפרס בדרך אליכם... לא רק שכמעט כל פרט בעיר הופך לאינטראקטיבי, אלא גם שיש "פרס" על כל שטות שתעשו - שיטת הגזר והגזר עובדת פה ללא הפסקה לתגמל את השחקן על כל צעד.

מרבית השדרוגים שתכניסו בעיר יובילו לכך שעוד אפשרויות משחק יפתחו בפניכם. למשל, רכישה של הסוס או של מכוניות המירוץ תפתח לכם את האפשרות להשתתף במירוצים רלבנטיים, ואלה הופכים להרבה יותר מעניינים כשמשחקים בשניים.

כן, ניתן לשחק בשניים גם במצב הבניה החופשית: המסך מתפצל וכל שחקן יכול לעשות בעיר ככל העולה על רוחו, עד לרגע בו השחקנים נקראים למשימה משותפת, או שאחד השחקנים מבצע פעולה שמשפיעה על העיר כולה. במקרה הזה תקפוץ הודעה שתעצור את המשחק ותסביר מהו השינוי שחל בעיר, עניין טיפה מעצבן שנובע מכך שקטעי המעבר במשחק עוצבו למשתמש יחיד.  

למשחק יש יתרון בולט במערכת השמירה: ניתן לשמור אותו בכל רגע נתון ולהנציח מיידית כל הישג, אפילו הקטן ביותר. למעשה לא ניתן לצאת מהמשחק בלי לשמור אותו, אבל זה לא נורא כי במשחק אי אפשר "לגרום לנזקים": הדמויות לא מתות, העיר לא נהרסת, אין נזק בלתי הפיך שניתן לגרום. מקסימום תאבדו קצת כסף.

לסיכום

"צעצוע של סיפור 3" עשוי היטב ועומד בפני עצמו ללא תלות בסרט. המשחק פותח בפניכם מגוון סגנונות של משחקיות איכותית, אם כי קלילה. הדמיון של היוצרים ניכר באופן בו הצליחו לבנות משחקונים סביב כל צעצוע ילדות קלאסי.

התגובה של השחקנים ל-Toy Story 3 תלןיה בגילם, אבל נוטה להיות חיובית: הגיימרים הותיקים יעלו זכרונות מצעצועי הילדות שהיו להם ("וואי, גם לי היו חיילי פלסטיק בדיוק כאלה"), בעוד שאצל הצעירים הדימיון מגורה עם כל איזור ודמות חדשים שמוצגים.

לגבי המשחק השיתופי על מסך מפוצל, יש לשיטה זו יתרונות וחסרונות. היתרונות ברורים: ניתן להתרחק זה מזה לשם חקירה עצמאית ופעולות משותפות מורכבות, כולל מירוצים. החסרונות הם בקושי להתמצא במרחב ביחס לבן הזוג, התאמה חלקית בלבד של המשחק לשניים ופגיעה בתחושת ה"ביחד". 

האם המשחק שווה את הכסף?

אני חושב שהשאלה המתאימה יותר, עבור מי שמחפש משחק מצוייר קליל בימים אלו, היא "מי עדיף: שרק לנצח או צעצוע של סיפור 3?". העלילה של שרק טובה הרבה יותר והמשחקיות יותר קולחת. צעצוע של סיפור, לעומת זאת, מספק הרבה יותר שעות משחק, חושף את השחקן ליותר סגנונות משחק ובגדול - מאתגר יותר. אני הייתי רוכש את המשחקים על פי קבוצות גיל: עד גיל 9 הייתי קונה את שרק 3, מגיל 9 והלאה עדיף צעצוע של סיפור. 

ציון: 9.0

הביקורת מתייחסת לגרסת ה-PS3 של המשחק, שיצא גם ל-360, ל-Wii, לקונסולות הניידות ולמחשב.

ביקורות מרחבי הרשת (ממוצע 78):

 1UP - ציון A מינוס
יורוגיימר - ציון 8 מתוך 10
IGN - ציון 8.0 מתוך 10
גיימספוט - ציון 7.0 מתוך 10

- לאתר NGO

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:29 20.07.2010 | Shmati Shmati

    הגיע הזמן באמת שיהיו ביקורות של PS3 באתר..

  2. 2

    13:30 20.07.2010 | דודי דודי (אורח)

    אני ראשון

  3. 3

    13:31 20.07.2010 | טובטוב הגמד טובטוב הגמד (אורח)

    טוב אני חייב להודות......אני ראשון!

  4. 4

    13:31 20.07.2010 | יוסי יוסי (אורח)

    סוף סוף אני ראשון,
    נדפקתם

  5. 5

    13:32 20.07.2010 | יוסי יוסי (אורח)

    אני גם מראשון לציון...

  6. 6

    13:33 20.07.2010 | ב ב (אורח)

    באמת התדרדרתם.
    לוקחים ביקורות מאשרים אחרים, ועוד אחד חובבני לחלוטין

  7. 7

    13:56 20.07.2010 | demaninpants demaninpants (אורח)

    4 אתה מטומטם

  8. 8

    14:00 20.07.2010 | PL0X PL0X

    משחק נראה חמוד וצבעוני מאוד,נחשוב על לקנות אותו כמתנת יומולדת לאחותי או משו

  9. 9

    14:03 20.07.2010 | Calavera Calavera

    6 - חברים, בבקשה תפסיקו להיות כל כך עויינים לגבי כל דבר. אני חושב שהביקורת אינפורמטיבית למדי, גם אם היא לא ביקורת סופר מקצועית. אני שוקל אף להשיג את המשחק לעצמי בעקבות הביקורת(זה מגיע מפיו של בן 21).

  10. 10

    14:07 20.07.2010 | roee2090 roee2090 (אורח)

    אני לא מבין למה עשו למשחק הזה ביקורת אבל אני לא שופט פה אף אחד...
    ראשון!!!!111

    סתם...

  11. 11

    14:22 20.07.2010 | Assassin22 Assassin22 (אורח)

    קונה אותו לאקס בוקס!!
    נראה משחק ממש כיף!
    אחלה ביקורת.

  12. 12

    14:57 20.07.2010 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    איזה מפגרים
    אם כבר תכתבו ביקורות על משחקים גרועים
    הכי כיף לראות משחק ששוחטים אותו מכל הכיוונים ובסוף נותנים לו איזה ציון של 50-40. היום כבר לא תראה דברים כאלה, היום כמעט כל המשחקים מקבלים 90

    כנסו לפה ותראו איך פעם היו מבקרים משחקים:
    http://news.vgames.co.il/reviews.aspx

  13. 13

    15:10 20.07.2010 | וואו וואו (אורח)

    לאחרונה יותר ויותר משחקים מבוססי קולנוע מגיעים לציונים טובים ומרשימים.
    זה חדש.

  14. 14

    16:45 20.07.2010 | ET2k ET2k

    12 - זו אחת ההצהרות היותר מוזרות שראיתי , רוב המשחקים האחרונים באתר דווקא קיבלו ציונים של מתחת ל80...

  15. 15

    17:09 20.07.2010 | adirbd adirbd

    12- חחחחחח... כל המשחקים קיבלו אפס בגלל באג באתר..

  16. 16

    17:33 20.07.2010 | שי ירדני שי ירדני

    שני!

  17. 17

    18:19 20.07.2010 | Narcan Narcan

    90????????????????? לWOW לא נתתם 90, למשחקים מושלמים לא נתתם מעל ל85 ולמשחק קזואל העלוב הזה אתם נותנים 90? פעם הייתם אתר גיימינג מקצועי, אבל ערקתם לקזואל.

  18. 18

    18:25 20.07.2010 | JNF JNF

    בדרך כלל משחקים מבוססי סרט הם חרא, שנועד רק להכניס עוד קצת כסף.
    אבל זה מצוין, גם כמו אווטר.

  19. 19

    18:26 20.07.2010 | ududy ududy

    רק ביקורת יש לך, מתן. קודם כל, בדוק את הציונים של המשחק הזה - 90 זו חריגה כלפי מעלה, אבל לא בכל-כך הרבה. שנית, זו לא ביקורת של ויגיימס, אלא ביקורת אורח. זה מצויין בבירור בתחילת הכתבה. אנחנו לא מתכוונים לכתוב ביקורת משלנו על צעצוע של סיפור 3, ולדעתי עדיפה ביקורת קז'ואלית מחוסר ביקורת בכלל.

  20. 20

    19:53 20.07.2010 | Darmadore Darmadore

    ל17: או, איזו עריקה! אתה בטוח שצבאות ההארדקור המצטמצמים
    יוכלו להתמודד אם הרשע ששמו קז'ואל?

  21. 21

    22:06 20.07.2010 | מיקי בוגנים מיקי בוגנים (אורח)

    4 תעשה לי ילד

  22. 22

    22:48 20.07.2010 | אורי אורי (אורח)

    אני מבין שזאת תקופת יובש של משחקים... אבל בחייאת, מה צעצוע של סיפור

  23. 23

    23:00 20.07.2010 | MrDeath MrDeath (אורח)

    רואים שזאת לא כתבה של Vgames,
    לא הייתם צריכים להביא את זה.
    יכלתי לכתוב בקורות משעשעת ולהזכיר נסוטלגיה מהסרטים הרשאונים של צעצוע של סיפור אך לא עשיתם את זה.

  24. 24

    23:37 20.07.2010 | Aldor Aldor

    NGO הכתב הראשי נראה לי שלהם שם (עזרא) איתי בקלאן בBFBC2, דווקה בחור נחמד, גם האתר נחמד. לגבי הביקורת, לא קראתי , לא מעניין אותי ממש הרעיון.

  25. 25

    00:00 21.07.2010 | איש איש (אורח)

    משחק מעצבן, לא הבנתי אחרי שאני מגיע למקום עם השטח הגדול http://static.vgames.co.il/images/sections/news/content11572_136_2_1279620523.jpeg
    ששם בונים דברים או משהו ..
    איפה ממשיכים תסיפור?

  26. 26

    00:26 21.07.2010 | יעקב יעקב (אורח)

    25- אתה צריך לצאת מהארון...

  27. 27

    00:37 21.07.2010 | מיכאל מיכאל (אורח)

    הייתי מת לתת לאחים שלי לשחק בזה הבעיה היא שבתור ילדים בני 8 הם לא מבינים אנגלית ואני יודע שאם אני אתקין להם את זה הם לא יפסיקו לבקש ממני להסביר להם >< חבל שלא מתרגמים משחקים P:

  28. 28

    00:39 21.07.2010 | kutvn kutvn (אורח)

    משחק טוב אבל הבעיה שקיבלתי את המשחק לפני שראיתי את הסרט (הטעות הכי גדולה ביצור משחקים על סרטים) ופשוט לא הבנתי את העלילה ובמיוחד שהשליטה על השחקנים בכל שלב השתנתה אבל אחרי שראיתי את הסרט (יום אחרי שקיבלתי וגמרתי את המשחק) והכל היה מובן בערך

  29. 29

    15:55 21.07.2010 | מישהו מישהו (אורח)

    אחחח איזה נוסטלגיה!
    אני זוכר שראיתי את אחד שהייתי בן 3...
    איזה סרט טוב!
    אני יוריד את המשחק אולי אחרי שאני יראה את הסרט

  30. 30

    03:41 22.07.2010 | ברומבה ברומבה (אורח)

    ביקורת נוראית

  31. 31

    03:12 03.09.2010 | - - (אורח)

    לא

  32. 32

    10:54 22.10.2010 | זורג זורג (אורח)

    צריך לדעת אנגלית ממש טוב, יש הרבה מקומות שנתקעים ולא מובן איך להמשיך
    חוצמזה הגרפיקה מהממת והמשחק הוא משרפת זמן!

  33. 33

       | פורסם ע"י