הרשמה

Medieval: Total War

Medieval: Total War

הגירסא הסלולרית של Medieval: Total War מציעה שעות של הנאה רצופת אתגרים והפתעות.

אוהבי אסטרטגיה מסורתית לפי תור ימצאו שעות ארוכות של אתגר טקטי מהנה בגרסה הטלפונית של Medieval: Total War. למרות שהוא לא משוכלל ומסוגנן כמו משחקי Advance Wars, הוא מספק סוג דומה של משחקיות טקטית. למעשה, מאחר וזירת ההתרחשות היא אירופה של ימי הביניים, ורוב הקרבות מתרחשים במגע ישיר בין יחידות, הוא מזכיר יותר את Fantasy General, משחק האסטרטגיה המשובח של SSI מאמצע שנות התשעים.

קשתים, אוחזי חנית, מרגמות אבן, פרשים ויחידות אחרות של המאה ה-11 מהוות את הלוחמים שתובילו למגוון קרבות על פני אירופה כולה, במאבק בין שש ממלכות היסטוריות לכיבוש היבשת. למרות שהקרבות מתנהלים לפי תור, שלא כמו במשחק המקורי, מדובר עדיין ב-Total War, ולכן מעבר לקרבות יש את הרובד האסטרטגי. זה מתנהל על פני מפה של אירופה, עליה ניתן לקבל החלטות דיפלומטיות פשוטות, לחזק את הנאמנות של טריטוריות או לחילופין לבזוז אותן בעבור תוספת הכנסה, ולבחור את הטריטוריה הבאה שנתקיף. המעטפת האסטרטגית מוסיפה נדבך נחמד אבל חשוב פחות מהמקבילה שלו ב-Total War על המחשב - רוב הבשר במשחק הסלולרי הוא בקרבות.

כל קרב, וכדי לכבוש את אירופה תצטרכו לנצח בעשרות כאלו, מתרחש על מפה שונה שתדרוש מכם לנתח היטב את דרכי הגישה ופני השטח ולבחור את המקום, הזמן והצורה בה אתם רוצים להתעמת עם האויב - למרות שתנאי המשימה עלולים להגביל את אחד או יותר משלושת הפרמטרים הללו. כוחותיכם יקבעו בהתאם לממלכה שאתם מובילים, וכך גם הגנרל שלכם - דמות רכובה על סוס שמסוגלת לספוג הרבה נזק אבל לא להילחם באופן עצמאי. תפקיד הגנרל הוא תמיכתי: בהתאם למומחיות צבא הממלכה הוא יכול להעניק יתרונות שונים לסוגים שונים של יחידות שנמצאים ברדיוס מוגבל ממנו, או אפילו לזכות אתכם ביתרון אוניברסלי כל עוד הוא חי - כמו למשל הגדלת הסיכוי שתקבלו תגבורות רעננות במהלך הקרב.

[vod]http://sunny.vgames.co.il/FLV_Video/261107/Medieval_Total_War_mobile.flv[/vod]

בתורו של השחקן הוא יכול להזיז כל יחידה ואז להתקיף איתה - אם נותרו לה מספיק נקודות פעולה. סוג פני השטח משפיע גם על מהירותן של יחידות שונות דרכן, וגם על יעילותן ההתקפית וההגנתית. כמו כן, תצטרכו להתחשב במרכיב קריטי של האסטרטגיה שחשוב פחות בלוחמה מודרנית ולכן לא מופיע ב-Advance Wars למשל, ה-Facing (הכיוון אליו פונה היחידה) - תקיפת אויב מהצד או מאחור, במיוחד כשהוא בשטח חשוף, היא הטקטיקה האולטימטיבית. מאזן האימה בין היחידות (אוחזי חנית טובים נגד פרשים אבל גרועים נגד חיילים רגילים מצויידים בחרבות וכו') והבדלים שונים ביניהן (חלקן, למשל, זוכות להתקפת-נגד בחינם לאחר שהן מותקפות ואחרות לא) עוזרים לשמר את העניינים מתוחים ומעניינים לאורך הקרבות.

יש משהו מושלם? אין. אז נכון שהבינה המלאכותית היא לא "כחול עמוק", אבל היא עושה את העבודה. ונכון שאין את הסיפור והסגנון הצבעוניים של Advance Wars, ובמקומם אנחנו מסתפקים באווירה היסטורית יבשה יותר, אבל הגיוון בקרבות, המתרחשים לעיתים בתנאים שונים קיצונית אלו מאלו, מפצה על כך חלקית. וגם היה נחמד אם הגרפיקה הייתה מעניקה טיפה יותר פידבק לגבי מצב היחידות - במצב הנוכחי צריך לעלות על יחידה עם הסמן כדי לראות מה ה-Facing שלה, וממש לבחור אותה כדי לראות כמה בריאות נותרה לה. אבל בעבור חובבי האסטרטגיה המוקפדת ומתוכננת היטב, מהלך אחר מהלך, כל אלה דברים קטנים, והם יזכו לעשרות שעות פיקוד מלאות תהילה מהיהלום הסלולרי הקטן הזה.

ציון: 9/10

משתמשי סלקום: הורידו את המשחק לטלפון שלכם עכשיו!

לסיקורי משחקי סלולר נוספים

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י