הרשמה

החנות של TF2 מוכרת במיליונים

Valve פתחה לאחרונה חנות פריטים וירטואליים ל-Team Fortress 2 - וחמישה מודרים שיצרו פריטים בשבילה הרוויחו בה סכומים של קרוב ל-50,000 דולר כל אחד.

חמשת המודרים נבחרו מתוך קהילת השחקנים לאחר שהגיעו ראשונים בתחרות שזיכתה אותם באפשרות ליצור פריטים למכירה בחנות החדשה של המשחק - ולקבל 25 אחוזים מההכנסות על מכירת הפריטים שלהם. בתום שבועיים של מכירות התגלה שהפריטים שיצרו החמישה מכרו בסכום כולל של קרוב למיליון דולר.

שילוב המודרים ביצירות והכנסות החנות היא חלק מיוזמה של Valve לקידום מודל מסחרי שבנוי על יצירותיה של קהילת השחקנים.

גייב ניואל גם חשף פרט מעניין בראיון בנושא ל-Gamasutra - מתוך 250 עובדי האולפן, כמחצית גוייסו במהלך השנים מתוך קהילת השחקנים\מודרים.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:06 22.10.2010 | Remember Remember

    קטלני! הרוויחו ובגדול

  2. 2

    10:21 22.10.2010 | Itay_pro Itay_pro

    העדכון הכי נוראי שעשו לTF2 אי פעם
    המשחק נהיה עמוס מעצבן ועכשיו גם כמו כול הMMO האלה

  3. 3

    10:35 22.10.2010 | menas menas

    אין על VALVE!

    רק אצלה מודרים עדיין "חיים" ועוד מקבלים על זה כסף.

  4. 4

    11:19 22.10.2010 | יהונתן יהונתן (אורח)

    רגע, למה וואלב מקבלת 75 אחוז על יצירות של מודרים? לא הוגן יותר 50-50?

  5. 5

    12:01 22.10.2010 | ל4 ל4 (אורח)

    מה עדיף? שמודר יוציא מוצר ויורידו אותו חינמי לחלוטין או שמודר יוציא מוצר ויקבל עליו 25%?

  6. 6

    12:06 22.10.2010 | R-DeifY R-DeifY

    יופי, מרוויחים כסף מTF2, יגרום להם לתמוך עוד במשחק P:

  7. 7

    12:54 22.10.2010 | אפיפית אפיפית

    2- מה הקשר?
    יש לי כבר 4 נשקים חדשים שקיבלתי באופן רנדומלי ועוד כמה שקיבלתי מטרייד.
    שימשיכו להוסיף נשקים וזה יהיה משחק ממש ממש טוב.

  8. 8

    14:36 22.10.2010 | 4 4 (אורח)

    זה ביזנס, כל צד רוצה לקבל יותר, ומודרים הם לא אנשי עסקים שמבינים בהכל. תאמין לי כל סכום כסף מכובד היה עושה להם ת'יום.

  9. 9

    16:34 22.10.2010 | אני אני (אורח)

    לול... 75-25 לעבודה חיצונית (ז"א בלי תנאים)
    אני לא יודע אם לצחוק או לבכות...

    עד כמה בנאדם יכול להיות טיפש כדי להסכים לזה?
    זה כאילו, יש טיפשות ברוח טובה, ויש טיפשות כמו אצל המודרים האלו...

  10. 10

    16:45 22.10.2010 | DorzToClubs DorzToClubs

    9 רק לפי ה"לול" אני יודע שאתה ילד כאפות של רואה אור יום יא הומו

  11. 11

    17:03 22.10.2010 | ududy ududy

    Valve יצרה את המשחק, יצרה את כלי המודינג, יצרה את הפלטפורמה השיווקית, היא מביאה את הלקוחות - הייתי אומר להם תודה על 25 אחוזי עמלה.

  12. 12

    17:10 22.10.2010 | המגיב המגניב המגיב המגניב (אורח)

    חוץ מהמוצרים שיצרו חמישה אנשים מהקהילה, יש עוד לפחות 40 מוצרים אחרים בחנות. הם בטוח עברו את המליון דולר, ואולי גם את השני מליון, בשבועיים. לא רע למשחק שיצא לפני 3 שנים.

  13. 13

    17:49 22.10.2010 | אני אני (אורח)

    @11,
    בכתבה המקורית רשום במפורש, 25 אחוזים הופרשו למפתחי המודים, לא לוואלב. ז"א, 75 הלכו לוואלב, 25 למפתחים. זה לא 25 אחוז עמלה (שזה דווקא היה די סביר), זה 75 אחוז עמלה. במילים אחרות, ניצול של אנשים תמימים.

    ד"א, אם אתה לא מבין עד כמה המודל הזה דפוק, תסתכל על מודל של אפל בחנות האפליקציות שלהם. ככה זה צריך להיות.

    ול-10, רגע, אתה בין חמשת העשוקים? איזה באסה להיות אתה. לפחות למדת איך לא עושים עסקים...

  14. 14

    17:57 22.10.2010 | DareDevil DareDevil

    13, אתה בנאדם דפוק, פשוט אין לי דרך אחרת לתאר את מה שאתה אומר. אתה כנראה הכפוי טובה הכי גדול שיצא לי לשמוע\להכיר.

    והכוונה היא שהמודרים מקבלים 25% עמלה, כמו שאודי ציין, הם פחות או יותר לא עשו כלום. המודרים צריכים תומר תודה ולהשתחוות.

  15. 15

    17:57 22.10.2010 | ududy ududy

    גם את אפל מאשימים שהיא לוקחת יותר מדי עמלה, דרך אגב. העניין הוא שהמצב בכלל לא דומה - אפל מרוויחה 30 אחוזים על כל מכירה פרי עבודה קשה של מפתחי אפליקציות. Valve אמנם לוקחים 75 אחוזים - אבל כמה מאמץ לדעתך הם היו צריכים להשקיע כדי ליצור עוד כמה חפצים לחנות שלהם? זניח.
    בסופו של דבר, כאשר אנשים יוכלו לפתח קמפיינים ו-Total Conversions שלמים של המשחק ולמכור אותם דרך הפלטפורמה הזאת, אני מסכים ש-Valve תצטרך לקחת עמלה הרבה יותר נמוכה. אבל בשביל איזה כובע וירטואלי שהגרפיקאי של החברה היה יוצר בחצי יום עבודה?

  16. 16

    17:57 22.10.2010 | DareDevil DareDevil

    *לומר תודה ...

  17. 17

    18:42 22.10.2010 | אני אני (אורח)

    אודי, סתם שאלה.
    כמה זמן אתה חושב לוקח לשני מפתחים לכתוב אפליקציה לאייפון/אייפד/אייפוד שמוכרים בדולר? בערך שבוע-שבועיים בערבים אחרי העבודה הרגילה. זהו! ובנוסף, אפל מספקת לך כמעט את כל הכלים הדרושים כדי לעשות את זה.
    המודרים עשו עבודה, לא משנה כמה היא זניחה בהיקף שלה, מה שמשנה זה כמה רווח היא הניבה. וכנראה זה היה לא מעט רווח.
    אם אני הייתי בין המודרים הייתי מאוד רוצה שוואלב תשחרר את מה שעשיתי, ואם הכסף לא היה מעניין אותי, אז הייתי דורש שבחוזה יהיה רשום שהמוצר יינתן בחינם לכל דורש. אבל אם הכסף כן מעניין אותי, אז בחיים לא הייתי מסכים לחוזה שנותן לי רק 25 אחוז מהרווחים.

  18. 18

    21:36 22.10.2010 | Omega Omega

    מה אתם בוכים?

    מפתחים ב-VALVE עובדים חודשים על המשחק, על ההרחבות, על הפלטפורמה שבסופו של דבר מאפשרת למודרים ליצור ולמכור.

    המודרים עובדים חצי יום על משגר טילים מסכן ועושים כסף יפה.

    איזה ניצול? מישהו מכריח מישהו אחר ליצור ולמכור? תפעילו קצת את המוח שלכם.

  19. 19

    23:33 22.10.2010 | 17, אתה אידיוט 17, אתה אידיוט (אורח)

    לא מדובר במחשבה עסקית. אנחנו לא מדברים על חבורה של עובדים ומפיצה. אנחנו מדברים על עובד פשוט א-ח-ד, ועל חברה. החברה מספקת לקוחות ואת המשחק עצמו, והבנאדם הא-ח-ד יצר תוכן.
    אנחנו לא ילדים בבית ספר, לא הכל מתחלק 50-50.
    25 אחוז עבור עבודה שכזו בעיני היא עסק מאוד משתלם, ליצור אייטמים ולקבל תמלוגים ברמה כזאת, במיוחד כשמדובר באייטם של משחק ולא משחק מלא או אפליקציה לאייפון.
    תבין שהתעשייה הזאת היא דבר מאוד מאוד לא תמים, ואם אתה היית מתווכח כמו תינוק על "מה 25, רוצה 50", אז Valve היית אומרת לך יפה "אוקיי לך מפה לא צריכים אותך.".
    ושוב חזרה לפואנטה שלי, 25 אחוז תמלוגים למפתח של אייטמים, שרמת ההשקעה בהם היא יחסית מינימלית, היא דבר מאוד יפה. אתה יודע ש-Valve בכלל היו יכולים לשמור הכל לעצמם ולומר תודה וזהו...

    cheers and good night

  20. 20

    04:24 23.10.2010 | אני אני (אורח)

    @19,
    לא, וואלב לא יכלו לשמור הכל לעצמם, אלא אם כן חוזה התחרות ציין אחרת. למה אתה חושב שקיים חוק זכויות יוצרים? זה לא סתם ליופי.
    ומי אמר 50-50? אני לא הייתי מתפשר על פחות מ-75 אחוז כאשר מדובר בחוזה חיצוני, ועוד במסגרת של תחרות. האמת, יותר נכון להגיד מכרז במקרה הזה, רק שהצד היוצר נדפק כי אף פעם לא אמרו לו שזה בעצם מכרז, או שאמרו, אבל זה היה באותיות קטנטנות.
    כמו כן, אני מכיר את התעשייה דיי טוב, ואני יודע מצוין שזה לא מקום תמים, לכן קודם כל אתה צריך לעמוד על שלך. ואם אתה כבר מתפשר אז אתה לא נותן הכל לצד השני (75-25, במקרה הזה נקרא לתת הכל).

    אתה יודע מה. עזוב את כל זה. בוא אני אתן לך דוגמה היפותטית משהו, ואתה תגיד לי אם אתה מסכים.
    נניח, רק נניח, אתה ברוקר בבורסה. אתה עובד חרוץ ולפעמים עובד בבית בערב. בבית אתה משתמש בכרום כדי לסייר ברחבי האינטרנט. אתה גולש להנעתך לאתר של גוגל כדי לחפש מידע על חברה עלומת שם מסוימת שאתה מעוניין לרכוש מניות שלה. עכשיו, בחוזה של כרום רשום שגוגל יכולים להשתמש בכל מידע שעובר מהמחשב שלך לרשת (ולהפך). אתה מגלה על המיזמים הנפלאים של החברה, ואתה אומר שזה שווה השקעה. בזמן הזה, כרום משדר את המידע לגוגל, שם בשרתים המידע מוצלב בין מקורות שונים, ומוזנק לאחד האנשים שכל תפקידו הוא לבדוק אם יש דברים ששווה לגוגל להשקיע בהם. הבנאדם מזהה במקום שזאת השקעה כדאית, וקונה ימבה מניות. מחיר המנייה מזנק לשמיים ואתה נשאר עם, איך אומרים, *** ביד.
    שים לב, אתה עבדת בערך שעה, לא יותר. אתה לא תרגיש מנוצל באותו רגע? כן, גוגל סיפקו לך אחלה של סייר אינטרנט (כנראה הכי מהיר היום), הם מספקים לך אחלה של שירות חיפוש (כנראה הכי טוב היום), וגם מה, הכל בחינם!
    בעצם, גוגל סיפקו לך את הפלטפורמה המלאה לזיהוי ההשקעה הכדאית שתביא אותך למיליון הראשון, אבל בסופו של יום יצא ככה שאתה עבדת בשבילם (ועוד בחינם), ובמקום עם מיליון נשארת עם... כבר אמרנו עם מה נשארת.

    ואני גם בטוח שמגיב מס' 14, אם הוא היה הברוקר, היה משתחווה לגוגל באותו הרגע. כי אתה מבין, הוא לא בנאדם כפוי טובה והוא יודע להודות לגוגל על השירות המצוין שהם נתנו לו!

    עכשיו, אני לא אומר שגוגל באמת עושים את זה, אבל אם הם באמת היו עושים את זה אתה חושב שזה היה עובר בשקט? איך זה שונה ממה שוואלב עשו פה?

    וואי וואי, יצא ארוך. צל"ש למי שקורה הכל...

  21. 21

    08:16 23.10.2010 | ududy ududy

    יש את כל ההבדל שבעולם בין הדוגמה שנתת למקרה שלפנינו. Valve לא התערבה בעבודה של האנשים האלה כדי לגנוב להם את ההכנסות, להיפך - היא היחידה שהייתה יכולה להציע להם בכלל הכנסה. בזכות שיתוף הפעולה שלהם עם Valve הם זכו להרוויח 50,000 דולר בשבועיים, כאשר ללא Valve ערך היצירות שלהם היה אפס עגול.

  22. 22

    14:30 23.10.2010 | אני אני (אורח)

    רגע, מה הפריע לאנשים האלו פשוט ליצור את המודים האלו בלי שום קשר למכרז של וואלב?
    וואלב כן התערבה, פשוט היא הצליחה לייפות את ההתערבות שלה כי היא עשתה את זה בקטן.
    וואלב היא ממש לא היחידה שיכלה להציע להם הכנסה על היצירות שלהם, אבל לעשות זאת דרכה זאת כן הדרך הכי פשוטה והכי פחות יצירתית לקבל הכנסה.
    אבל בוא באמת נניח שוואלב היא היחידה שיכלה לשלם להם על זה, אתה תראה שזה רק מחמיר את המצב. האם יש להם את הזכות המוסרית (אין מה לדבר מבחינה משפטית כי הכל חתום בחוזים מימין ומשמאל) לארגן מכרז בדמות של תחרות תמימה, כאשר רוב רובו של קהל היעד (גם הקונה וגם המשתתף) בכלל לא בקיא בעצמה שקיימת לתאגיד, ואיך הוא יכול לנצל אותה לרעה? וזאת במיוחד אם התאגיד הספציפי הוא הגוף היחידי שיכול לתגמל אותך על פרי יצירותיך.
    לטעמי מדובר במקרה קלסי של ניצול תאגידי, לא פחות ולא יותר. כמו כן קל מאוד לראות את הבעייתיות במקרה הזה אם וואלב תשחזר את המכרז כל חודש/חודשיים מחדש עם אותם התנאים, אז אתה פתאום תראה שאני לא הבנאדם היחידי שחושב ככה.

    לסיכום,
    יש סיבה ברורה מאוד למה חברות משחקים נמנעות מלצרף תוכן לכותרים שלהם שיוצרו ע"י הקהילה, אלא אם כן הן מעסיקות את היוצר ליפני הכללת התוכן במוצר הסופי. אפילו במקרה של משחקים חינמיים ניגשים לזה בזהירות מרבית ועם הרבה עורכי דין בדרך, למשל כמו ש-ID עשו עם QL כאשר הם הכלילו מפות שהקהילה יצרה. ו-ID עשו את זה באמת בדרך לגיטימית.

  23. 23

    22:57 23.10.2010 | ע ע (אורח)

    שמע 20, פשוט אין לך מושג על מה אתה מדבר

  24. 24

       | פורסם ע"י