הרשמה

האם בריאות מתחדשת הורגת את הגיימינג?

היא כן, לפי בלוג AntiHeroGaming, שפרסם כתבה שתוקפת את מנהגם של משחקי פעולה מודרניים להתבסס על מערכת בריאות מתחדשת.

אולי הכותרת שלו מעט מלודרמטית מהדרוש - אנשים לא בדיוק מאיימים להפסיק לרכוש Shooter-ים - אבל יש לטיעונים המוכרים של AHG על מה להסתמך. הטענה המרכזית שם היא שבריאות מתחדשת מסירה ממשחקים את הצורך ב-Skill, במשחק מיומן, וכך גם את המוטיבציה ללמוד ולהתפתח כשחקן.

טענה נוספת היא שסוג המשחקיות שמכתיבה מערכת בריאות מתחדשת פוגעת בריאליזם, ביכולת שלך להאמין שאתה נמצא, למשל, בשדה קרב מודרני. האם זה מה שחיילים עושים כשפוגעים בהם? יושבים לרגע מאחורי קיר כדי להתאושש? וטענה זו כרוכה בטיעון נוסף כנגד בריאות מתחדשת, והוא שהיכולת להתאושש במהירות מרוב הפגיעות, בלי לאבד דבר מלבד שתיים-שלוש שניות, פוגעת במתח הבריא הדרוש למשחק פעולה טוב. 

מה שהכותב לא מזכיר הוא אלף - אצ'יוומנטס, שהם הדרך המודרנית לפצות על רמות קושי נמוכות על ידי העמדת דרישות מיוחדות בפני השחקן: למשל, להגיע לסוף המפה בזמן מוגבל, מה שלא יאפשר במקרה הזה להשתמש בטקטיקת הלתפוס מחסה-ולנוח-בין-יריב-ליריב.

דבר שני שחסר הוא אזכור של הבעיות שהעמידו בפני המשחקיות מערכות בריאות קודמות, כמו למשל הנפוצה ביותר של שנות התשעים, שמבוססת על מציאת ואיסוף ערכות עזרה ראשונה או חפצים מקבילים. השיטה ההיא לא רק גרמה להפסקות ארוכות באקשן בהן השחקן רץ באזורים שהוא כבר ניקה מאויבים בניסיון לאתר חבילת בריאות, אלא גם הפכה את כל שגרת השמור משחק\טען משחק להרבה יותר מעיקה ממה שהיא היום, במיוחד במצב בו נותרת עם מעט מאוד בריאות וללא חפצים מחדשי בריאות זמינים. 

הכותב כן מודה שאין לו הצעה למנגנון בריאות מושלם עם כל היתרונות, אבל מצביע על מנגנון הבריאות המשולב של Far Cry 2, בו חידוש הבריאות האוטומטי מוגבל לרבע ממד הבריאות.

איזו שיטה אתם מעדיפים?

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:37 21.12.2010 | Grisha X 2.0 Grisha X 2.0

    הוא מעלה נקודה מעניינת.
    לדעתי כשיש לך מד בריאות מתחדש זה כמו לשחק אם צ'יט מקולקל.

  2. 2

    17:38 21.12.2010 | ק' ק' (אורח)

    זה לא שאני מש נגד השיטה הזו, רבל זה אכן ממש לא ריאליסטי... השיטה של FC2 היא טובה, היא דומה לשיטה במטרו 2033 אבל שם אם אתה לא משתמש במזרק הבריאות בכל זאת חוזרת, אבל ממש לאט.

  3. 3

    17:39 21.12.2010 | ק' ק' (אורח)

    אבל*

  4. 4

    17:42 21.12.2010 | 2 2 (אורח)

    FC2 דומה לM2033?
    אתה מודע לזה שFC2 יצא שנתיים לפני 2033?

    וכן, שיטת החצי חצי הכי טובה

  5. 5

    17:49 21.12.2010 | menas menas

    נקודה באמת מעניינת.

    הייתי מעדיף מערכת של "הזרקות"-ברמה מסויימת אתה צריך להזריק לעצמך מורפיום וכך אתה מחזיר לך את הבריאות.

    זה גם עושה הפסקה בקרב וגם מרגיש יותר ריאליסטי אבל לא פוגע במשחקיות.

    יהיה ככה שכל פעם יהיה לך 5 כאלה וכך גם תמנע הקמפריות (5 פציעות ואין לך מה לעשות...).

  6. 6

    17:55 21.12.2010 | madraf madraf

    השיטה של משחקי HALO (אלו עם מד חיים ולא רק שריון בכ"מ) היא באמת מצוינת...

    ולגבי הנימוק השני שלך,אני ממש לא מסכים,משחקים כמו half life וולפנשטיין ו TF2 הם משחקים מצוינים (וכמוהם עוד רבים שמשתמשים באותו המנגנון) ואני ממש לא רוצה לראות כאלה משחקים נעלמים מהשוק או משתנים בכלל שזה "פוגע" באקשן...

    אני אישית לא מבזמבז יותר משתי שניות של חידוש חיים ואיסוף תחמושת מכיוון שהכול אוטומטי...

  7. 7

    17:56 21.12.2010 | R-DeifY R-DeifY

    משחקים לא אמורים להיות ריאליסטים \:
    אבל כן אם אני אקבל כדור ברגל זה יהיה מעניין להמשיך את השלב עם צליעה P:

  8. 8

    18:13 21.12.2010 | רונן רונן

    ב-Resistance הראשון יש שילוב של שתי השיטות: חלוקה של המד לארבעה, וכל חלק נטען מחדש, אלא אם כן כלה כולו, כי אז משחקים עם פחות חלקים.

    (רונן)

  9. 9

    18:37 21.12.2010 | yuvalhuck yuvalhuck

    השיטה של אסיסין כריד, כול עוד עוד החלק המסוים של החיים חלקי, הוא מתמלא בעצמו, אם הוא ריק לחלוטין, הוא לא יתמלא

  10. 10

    18:38 21.12.2010 | 1tamar 1tamar

    הוא מוזמן להתגייס.
    אין לי שום בעיה עם מערכת הבריאות המתחדשת.

  11. 11

    18:40 21.12.2010 | loler loler (אורח)

    השיטה של AVP עובדת מעולה.
    יש לך כמה ברים של חיים, אם בר מסויים נגמר לגמרי אתה תצטרך להשתמש בערכת ריפוי בשביל למלא אותו, אם הוא לא ריק לגמרי לעומת זאת הוא יתמלא over time. שילוב של שתי המערכות בצורה שעובדת מעולה.

  12. 12

    18:42 21.12.2010 | GDI GDI

    השיטה הכי טובה היא חצי חצי.זה לא צריך להיות עם ריפוי מיידי.

    מד חיים מוצג,כאשר יש מעט חיים יש לתפוס מחסה.החיים יתחדשו אך לא עד הסוף,כך שבשלב מסויים החיים יפסיקו להתחדש ותמות.

  13. 13

    18:49 21.12.2010 | dwll dwll (אורח)

    מהכותרת חשבתי שזה קשור לבריאות ממש של בני אדם ושגיימינג זה דבר לא בריא..

  14. 14

    19:16 21.12.2010 | סמואל סמי סמואל סמי

    אני מציע שיחזרו לעידן בריאות half life..

  15. 15

    19:17 21.12.2010 | סמואל סמי סמואל סמי

    אני מציע שיחזרו לעידן בריאות call of duty..

  16. 16

    19:32 21.12.2010 | ב ב (אורח)

    זה משחק מחשב, שהמטרה שלו היא כיף ואווירה, לא ריאליזם. אתם רוצים ריאליזם? תשחקו את Operation Flashpoint שבו קשה לפגוע בדברים ויריה אחת הורגת. בשביל רוב האנשים, זה לא כיף.

    ומספיק עם השטויות, המערכת עם הבריאות המתחדשת מספקת די והותר רמות קושי. היו לא מעט שלבים שבו ירו עלי מכל הכיוונים באחד מה-Modern Warfare ושחטו אותי ולא חשוב מה ניסיתי לעשות עד שלמדתי להשתפר.

  17. 17

    20:32 21.12.2010 | קופיקו קופיקו (אורח)

    דווקא בריאות מתחדשת מגבירה את היכולת של היוצרים לדייק בבחירת רמת הקושי של המשחק. ככה הם יודעים בדיוק כמה חיים יש לשחקן בתחילת כל סיטואציה, והם יכולים להתאים את הקושי שלה לפי זה. בלי בריאות מתחדשת אם הם יוצרים סצינה קשה מדיי אנשים שלא אגרו ערכות ריפוי יתקעו סתם, ואם הסצינה לא ממש קשה אז אנשים שכן אגרו ערכות ריפוי לא ימצאו בה שום אתגר..

    ובמולטי פלייר בכלל, בריאות מתחדשת יוצרת איזון במקרים של קרבות בין שחקן שהרגע עשה ריספון לבין אחד שעבר כמה קרבות.. תמיד עיצבן אותי במשחקים ישנים יחסית שאתה נמצא בעמדת חיסרון רק בגלל ששרדת יותר זמן.

  18. 18

    21:21 21.12.2010 | איתי איתי (אורח)

    בואו נתחיל עם זה שמד בריאות הוא לא "ריאליסטי", אם אתם רוצים מערכת קרב "ריאליסטית" לכו שחקו GHOST RECON.של טום קלאנסי. (היה ריאלסטי וקשה, אך לא נהנתי)

    לפי דעתי השיטה הקיימת (ברוב המשחקים) של חיים שמתחדשים היא טובה, ריאליזם הוא לא בהחרך טוב (אל תשקחו שמשחקים צריכים להיות מהנים, לא סימולטור).

  19. 19

    21:55 21.12.2010 | ק' ק' (אורח)

    4ל התכוונתי ש שיטת המזרקים דומה בשני המשחקים

  20. 20

    22:04 21.12.2010 | barel20595 barel20595

    לדעתי הכי מתאים זה מד בראיות שאם אתה נפצע הוא מתמלא לאט ואם אתה משתמש בתרופה הוא עולה מהר

  21. 21

    22:18 21.12.2010 | Ranger7 Ranger7

    תכל'ס שאלה טובה.
    אני חושב שבריאות מתחדשת זה טוב וחשוב, כי חייל אמיתי *כן* ישפר את מצבו לאחר מנוחה. אבל לא כמו בCOD.
    המערכת של far cry נראית הכי טוב, למרות שאפשר לדרוש קלאס של חובש כדי לנצל חבילות בריאות ולפזר אותן, או פשוט להאט (מאוד) את הריפוי האוטומטי, כמו גם לא לאפשר ריפוי בזמן ריצה, ולאפשר להאיץ את הריפוי בעזרת פעולות מסויימות (שימוש בתחבושת, וכו').

  22. 22

    22:33 21.12.2010 | מישהו מישהו (אורח)

    halo התחיל את שיטת הבריאות המתמלא נכון?

  23. 23

    22:35 21.12.2010 | בלעע בלעע (אורח)

    המערכת של קוד מטומטמת אבל גם רוב השחנקים שלו אז ככה זה.
    למרות שזה עדיין כיף שלא צריך לחשוב יותר מדי אלא רק להתקמפר לירות למצוא מחסה חדש - להתקמפר לירות וכך הלאה...שזה הכי ריאליסטי שיש, אבל חסר כל טקטיקה או אסטרטגיה רצינית.

    המערכת של FC שהיא שילוב של מערכות הקיימות היום (ריפוי אוטמטי - לפחות עד רבע מהסה"כ, השטות שקיימת בAC של ריפוי אוטומטי לפי שלבים וכמובן חבילות ריפוי) עובדת לא רע בכלל וגם גוזלת ממך זמן כדי לחבוש או לסדר לעצמך עצמות בזמן שכמובן אתה עדיין פגיע.יש לי הצעה חדשה - בואו נכניס פושנטים לCOD, יהיה מצחיק...

  24. 24

    23:58 21.12.2010 | י י (אורח)

    ל-22 הרשה לי לגחך על חוסר הידע שלך.. אהמ..אהמ

    חחחח

  25. 25

    01:05 22.12.2010 | אליאור דגמי אליאור דגמי (אורח)

    ללא ספק המערכת החצי מתחדשת טובה, כמו של Max Payne כזה,
    זה ממש מאתגר וכיפי, ומרגיש ריאליסטי יותר.
    גם הזרקות לדעתי זה מעולה, אפילו יותר..

  26. 26

    13:37 25.12.2010 | אממ אממ (אורח)

    BC2 המערכת בריאות הכי טובה לדעתי

  27. 27

       | פורסם ע"י