הרשמה

המחתרת: זוהי אינה מתיחה

הקינקט מסוגל לזהות יצורים עם עד שמונה זרועות.

מאת: איתי ברנר

לפעמים לא ממש ברור היכן עובר הגבול בין מתיחות 1 באפריל ובין ידיעות כל-כך אבסורדיות, שבכל שנה אחרת היו יכולות לשמש מתיחה בפני עצמן...

הקינקתמנון: זרועות נוספות נמכרות בנפרד

Octodad הוא משחק שפותח באוניברסיטת דיפאוול, במקור עבור ה-PC והמק, ובו השחקן שולט באב גאה עם בעיה אחת רצינית מאוד: הוא תמנון שלא ממש שולט בזרועותיו (שמישהו יודיע לאגודה לזכויות הילד). כך הופכות פעולות יום יומיות פשוטות לאתגר לא קטן. אם אחד מבני המשפחה רואה את אבא מפשל או מתרשל למשל בהכנת אוכל, זה הסוף שלו...

בכנס GDC הוצגה גרסת דמו מיוחדת של המשחק אשר הותאמה לקינקט והמשחקיות בה היא יותר Sandbox-ית, בלי עלילה או משימות. לא בטוח שהבחורה שניסתה אותה תהיה טובה בתור תמנון - טוב, זה התפקיד של הגבר בכל מקרה - אבל אולי היא תלמד כמה תנועות שחיה חדשות... ויותר ברצינות, כרגע המפתחים מחפשים חברה שתוכל ללטש ולהפיץ את המשחק כך שיוכל להפוך למסחרי.

- להורדת גרסאות המחשב של המשחק

זמנך אזל מחר

ברוב הסרטים או המשחקים שעוסקים במסע בזמן, הגיבור מהעתיד הוא בדרך כלל החזק והמנוסה יותר מהגיבור בהווה ונשלח להזהיר את עצמו ממה שעומד לקרות. ב – No Time to Explain דווקא הגיבור מההווה מגלה תושייה ומנסה להציל את עצמו העתידי מכריש מעופף, חייזרים, סרטנים ענקיים ושאר יצורים לא בדיוק סימפטיים. חוץ מההומור הגרוטסקי שבולט מאוד בטריילר, הנשק העיקרי הוא מעין קרן רב שימושית שבעזרתה אפשר לא רק להיפטר מכל מיני מחסומים, אלא גם לדאות באוויר.

הטריילר נראה קצת בוסרי וזאת מכיוון שהוא מבוסס על גרסת פלאש ישנה יחסית. התמונות באתר הבית של היוצר חושפות שהמראה הסופי יהיה מלוטש הרבה יותר וריאליסטי (חשוב לזכור שמדובר בתמונות קונפסט בלבד). הוא גם טוען שלשם שינוי, העלילה תהיה הגיונית ורומז גם שלמרות שמדובר במשחק אקשן - פלטפורמה, הוא כנראה יהיה פחות לינארי מהמקובל.

מוצל בחלל

Insanely Twisted Shadow Planet מנסה לשלב בין שני ז'אנרים שבדרך כלל לא הולכים יחדיו: יריות בחלל ואלמנטים של חשיבה הדומים לאלו שהוצגו בעבר במשחקים כמו Bob Came in Pieces. עליכם לנווט חללית דרך כוכב מסתורי ואפל תוך כדי שימוש בכלים שונים לפתרון חידות, אך גם להתמודד מול שלל המלכודות שבדרך. אחרי כמעט שנתיים של פיתוח וחשיפת קטע משחקיות ארוך ודמו ב – PAX, הוא זכה להרבה מאוד תשומת לב ומסתמן כאחד מיצירות האינדי היותר מצופות בזמן הקרוב.

הסביבות האפלות יוצאות הדופן של המשחק נוצרו על ידי אמן האנימציה הקנדי Michel Gagné, והן מבוססות על מיני סדרה שהוא יצר בעבר עבור ערוץ ניקולודאון.

ITSP כנראה יהיה בלעדי לרשת הלייב של הבוקס, למרות שעוד לא הוכרז תאריך יציאה.

Slam Bolt Scrappers: מאחד ועוד אחד ועוד אחד יוצא?

ואם רציתם עוד הוכחה לכך שהמאבק בין סוני למיקרוסופט על לבם של המפתחים הקטנים עולה מדרגה, בבקשה: SBS נראה כמו מפגש מוזר בין Super Smash Bros ובין Tower Defense, עם קצת טטריס שמחכה בפינה. במילים אחרות, השחקנים לא רק נלחמים זה מול זה בזירות ענקיות ומפלצתיות, אלא גם צריכים לבנות מגדלים ולהגן עליהם תוך כדי. המגדלים השלמים מספקים את הנשקים החזקים יותר, אבל כל שחקן שנפגע מהיריב ייאבד את חלק הבניין אותו הוא נושא.

על הנייר זה נשמע מצוין, אבל המשחק עצמו התקבל בקרירות מפתיעה יחסית לכך שהוא יצא ל-PSN כבר באמצע מרץ ולא מדובר בעוד משחקי מיני במחיר של מסטיק וחצי (סוני עצמה היא המפיצה). מעט הביקורות שכן התפרסמו לא מחמיאות לו ומתלוננות על כך שהמכניקות השונות לא מסתדרות אחת עם השנייה, כמו שקורה בהרבה משחקים אחרים שמנסים לעשות Mashup של כמה סגנונות קיימים. העובדה שאי אפשר לשחק און ליין אלא רק במולטיפלייר מקומי לא מעניקה לו עוד נקודות זכות.

ה-1 באפריל לשחקנים גרועים

שיתוף פעולה בין היוצר של Super Crate Box ובין בלוג Indie Games הוציא לפועל את אחת ממתיחות האחד באפריל היותר מקוריות שנראו לאחרונה. כזכור, המטרה במשחק היא לאסוף ארגזים שבכל אחד מהם נמצא נשק אחר שמחליף את הנשק הקודם, מה שדורש מהשחקן להתמקצע בכל אחד מהם ולא לדבוק רק בנשק אחד. הניקוד במשחק ניתן לפיכך על איסוף הארגזים ולא הריגת האויבים.

בפוסט שפורסם בבלוג נכתב כי מדובר היה בשגיאה בשלב בדיקת המשחק וכעת המשחק "מתוקן", כך שהניקוד ניתן באופן סטנדרטי על הריגת אויבים. "באג" נוסף ש"תוקן" מנע מדיסקים שהשחקן ירה לחזור אליו ולהרוג אותו - או בקיצור, המשחק פושט והופשט מיחודו כ"מהדורה הסופית והשלמה" שלו.

מי שעקב אחר הקישור והוריד את הגרסה החדשה (1.04...) , זכה למדריך מיוחד בו נכתב בצורה בולטת Kills are score (הריגות שוות ניקוד) במקום Crates are score (ארגזים שווים ניקוד). מי שהתקדם והעז לשחק במשחק עצמו קיבל בנוסף להודעה Game Over את התוספת April Fools!

אגב, צחוק צחוק, אבל חלק מאיתנו בוודאי זוכרים את המקרה האמיתי של Bionic Commando Rearmed, שזכה לטלאי בגרסת הקונסולות אשר מנע מהשחקן להיתקע בקירות והוסיף לו מספר פסילות בלתי מוגבל בחלק מרמות הקושי. הטלאי לא התקבל יפה אצל שחקנים רבים אשר היו מעדיפים לראות אותו כאופציה בלבד.

אם אתה לא יכול לנצח אותם, שחק מלוכלך

לפני כמה ימים נחשפה פרשה אמיתית שמעמידה באור לא מאוד חיובי את סצינת משחקי האינדי של ה-360. בעיקרון, כל שחקן שמחובר לרשת הלייב ויש לו גיימרטאג, יכול לדרג כל משחק פעם אחת בסקאלה מאחד עד חמש, אפילו אם הוא לא התנסה בדמו שלו. ומה עושים מעריצים פנאטים של משחק מסוים אם הם לא יכולים להצביע יותר מפעם אחת? פשוט הולכים ונותנים ציונים נמוכים לכל המשחקים האחרים שהם יכולים לדרג. כאשר כל המשחקים האחרים יורדים בדירוגים, כך עולה בעקיפין הדירוג של המשחק אותו הם רוצים להעלות למעלה. מכיוון שלעמוד הפייסבוק של המשחק המדובר, College Lacrosse, יש 175,000 מעריצים, זו הייתה פעולה אפקטיבית למדי.

חשוב להסביר שבגלל שכל יום עולים לאזור האינדי של הלייב לפחות משחק או שניים, ובגלל שאין נראות למשחקי אינדי מלבד ברשימות המשחקים החדשים והמובילים, התחרות עזה ביותר והופעה במיקום גבוה ברשימת המשחקים המדורגים ביותר היא עניין של חיים ומוות עבור המפתחים. המפתח ששם לב ראשון לכל הפרשה עומד בראש הסטודיו Zeybod האחראי לשני משחקי תפקידים פרודיים שכבר זכו לדירוגים מאוד גבוהים בעבר, ואשר משחקו האחרון פתאום צנח לו מספר מקומות בימים ספורים.

לאחר חשיפת הפרשה המשיכו להופיע כל מיני דיווחים סותרים. מצד אחד הדירוג של College החל לרדת ובמקביל הודיעה מיקרוסופט שהיא חוקרת את העניין. מצד שני, פוסט שפורסם בבלוג של Zeybod כשבוע אחרי הפוסט המקורי, טען שהמשחקים שלהם עדיין נמצאים במיקומים מאוד נמוכים. האם הפרשה תגרום למיקרוסופט לבצע שינויים במערכת הדירוג? זה לא ממש סביר, אבל נחיה ונראה.
 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:30 05.04.2011 | TheDarkSmasher TheDarkSmasher

    חחחח האחרון נחמד :)

  2. 2

    19:38 05.04.2011 | FUUUUUUUCK FUUUUUUUCK (אורח)

    YOUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

  3. 3

    18:10 06.04.2011 | קול מן קול מן (אורח)

    no time to explain נראה כיף ללא ספק

  4. 4

       | פורסם ע"י