הרשמה

גיטרות בבית המשפט: Viacom נגד Harmonix

ב-Viacom מנסים לצמצם הפסדים, ותובעים את בעלי המניות של הרמוניקס על "היעדר רווחים"

 לפני מספר חודשים החליטה חברת Viacom למכור את אולפן המשחקים Harmonix, אותו רכשה לראשונה ב-2006. Viacom, ענקית המדיה ששולטת במספר אולפני סרטים, תחנות טלוויזיה ורשתות שידור, רכשה את Harmonix, מי שהמציאה את סדרת משחקי Guitar Hero, בתקופה בה משחקי המוזיקה היו בשיא הפופולריות שלהם. 

לאחר מספר שנים, כאשר ירדה הפופולריות של המשחקים האלה וב-Viacom הבינו שהם עשו החלטה עסקית לא מוצלחת, "קנתה" Harmonix את האולפן שלה מחדש באמצעות חברת אחזקות חיצונית, וכך למעשה האולפן הפך שוב לעצמאי. ב-Viacom, לפי ההערכות, הפסידו מכל ההרפתקה הזאת מאות מליוני דולרים - ונראה שכעת הם רוצים את הכסף בחזרה.

ה-Hollywood Reporter מדווח כי Viacom הגישה תביעה על סך 131 מליון דולר כנגד בעלי המניות של החברה. Viacom דורשת למעשה חלק נרחב מהסכום שהיא שילמה לבעלי המניות כשרכשה את החברה (כ-150 מליון דולר), מכיוון שבזמן הרכישה נעשו טעויות בהערכת שוויה, ולכן יש לחשב את התשלום מחדש.

 יש לציין שזו לא הפעם הראשונה ששתי החברות נפגשות בבית המשפט לאחר הפיצול ביניהן - לפני מספר חודשים תבעה Harmonix את Viacom על כך שלכאורה נקטה בצעדים אנטי-תחרותיים, על סך של 13 מליון דולרים. כסף קטן, לעומת התביעה הנוכחית.

עדיין לא ברור אם התביעה הנגדית של Viacom מגיעה רק כדי להגיע לפשרה, או שמא מדובר בדרישה ש-Viacom מתכוונת לממש. כך או כך, מדובר בעוד מקל בגלגלים של Harmonix, שמנסה בחודשים האחרונים להמציא את עצמה מחדש בעולם שכבר לא מתרגש מעוד משחק בסדרת Rock Band.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:07 21.09.2011 | alon116 alon116

    איזה באסה אוף, אישית דווקא אהבתי את הרמוניקס, ויאקום האלה סתם מניאקים מחפשים כסף כסף כסף.

  2. 2

    17:45 22.09.2011 | BrB BrB (אורח)

    לא מכיר לא את אלה ולא את אלה אני חיי היום לא אתמול

  3. 3

       | פורסם ע"י