הרשמה

מולינו: התעשייה לא היתה מוכנה למילו וקייט

פיטר מולינו שוב מקדים את זמנו, וטוען שתעשיית המשחקים לא היתה מוכנה לפרוייקט הקינקט שלו

 מקדים את זמנו: פיטר מולינו, מפתח המשחקים המוערך שפרש לפני מספר ימים מתפקידו הבכיר באולפני המשחקים של מיקרוסופט, טוען שהתעשייה "לא הייתה מוכנה" לפרוייקט הקינקט שלו, מילו וקייט.

 מולינו הציג לראשונה את מילו וקייט ותערוכת E3 בשנת 2009, בסמוך להכרזה על הקינקט. בדמו טכנולוגי מרשים, הוצגה לראשונה דמותו של מילו - ילד ווירטואלי חמוד, שמגיב באופן אינטואטיבי להתרחשויות שקורות בעולם האמיתי. ניתן לדבר עם מילו (בעזרת יכולות הזיהוי הקולי של הקינקט), "להושיט" לו חפצים מהעולם האמיתי, להציג לו ציורים וכדומה. הדמות הווירטואלית היתה אמורה, לפחות בתאוריה, להיות נבונה מספיק בשביל להגיב בהתאם - ולפי מולינו ליצור קשר רגשי של ממש בינה לבין הגיימר.

למרות הפוטנציאל המעניין, במיקרוסופט לא ששו לקדם את הפרוייקט. במהלך השנים החברה היתה מאוד אמביוולנטית לגבי הסיכוי שמילו וקייט אי פעם יצאו כמוצר צרכני - עד שלפני מספר חודשים היא הודיעה באופן חד משמעי שלא צפוי לצאת משחק כזה, ושמילו הקטן היה דמו טכנולוגי ותו לא.

 

מולינו, שאפתן ולא-צנוע כהרגלו, טוען שהבעיה עם מילו היתה שהוא הקדים את זמנו, ושתעשיית המשחקים כפי שהיא כיום לא מתאימה לו.

"זה לא היה חוסר באמביציה או בטכנולוגיה. ממש לא. אני פשוט לא חושב שהתעשייה מוכנה למשהו כל כך רגשי כמו מילו. הבעיה האמיתית עם מילו, בעיה שהיו לנו עליה פגישות רבות, היתה העובדה שהמשחק הזה יצטרך לשבת במדפים ליד כל שאר משחקי המחשב. זה פשוט לא דבר נכון. זה לא קונספט שמתאים למה שהתעשייה היא היום", אמר מולינו.

"מה שניסינו להשיג עם מילו היה הדבר המרכזי הזה: הסיפור העוצמתי ביותר שיכולתי לספר, שיזכיר לכם את הילדות שלכם. לכולנו היו זמנים בילדות, חוויות משותפות, בהן גילינו וחגגנו כשעשינו משהו בפעם הראשונה - ומאוד אהבתי את המחשבה הזאת", הוא הוסיף.

מולינו, שעזב את מיקרוסופט לטובת חברה עצמאית בשם 22 Cans, יוכל אולי לעבוד עכשיו על פרוייקטים ש"מקדימים את זמנם" כמו מילו וקייט. מדובר במפתח משחקים שתמיד ניסה לקפוץ מעל הפופיק - וחייבים לציין שמילו וקייט הציג, לכל הפחות, רעיון מעניין. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:59 15.03.2012 | h h (אורח)

    הרעיון שמאחורי הדרך בה הילד מילו עובד זה בעצם טריק והוא לא באמת יכול היה לתקשר בדרך שבה הוא הוצג בדמו ולכן זה היה רק דמו

  2. 2

    14:41 15.03.2012 | asd asd (אורח)

    חחח בטח הגרסה העברית (שלא הייתה יוצאת גמככה) הייתה נקראת אבי , והוא בטח היה ערס שכונתי

  3. 3

    14:56 15.03.2012 | קובי קובי (אורח)

    איזה חרטא הקינקט הזה... תראו שוב ביוטיוב את הסרטון מ- E3 2009 שהם הציגו בו את המשחקים לקינקט ותראו ששום משחק שם לא באמת יצא

  4. 4

    15:19 15.03.2012 | דשגשדגש דשגשדגש (אורח)

    ל2
    וזה היה עולה שקל וחצי כדי להתאים לתקציב של ערסים חחח

  5. 5

    17:39 15.03.2012 | Zeev Zeev

    דבר ראשון, קינקט לא חרטא. מכשיר מצוין, יותר טוב מMOVE (יש לי גם PS3 וגם XBOX, אני נהנה משניהם, אז אל תזיינו בשכל שאני פאנבוי)

    עם קינקט אפשר לשחק בכיף עם משפחה, עם חברים, ואפילו לעשות ספורט באופן יומי וזה באמת עוזר לשמור על כושר ומוריד משקל.

    לגבי הכתבה. הבנאדם הזה הזוי באופן השאיפות שלו.
    בסרטון הראו רק סצינה אחת, שאני בטוח שעבדו עליה המון.
    לכל סצינה צריך להכין מלא סיטואציות ואלגוריתמים כדי שהדמויות יגיבו לך באופן שונה, ועלות הדבר פשוט לא שווה את זה.
    מה שכן, זה שהוא אמר שהתעשיה לא מוכנה לזה, הוא צודק לגמרי. הילדים של היום מעדיפים משחקי יריות סטמיים כמו MW3 שלא מצריכים מחשבה מסוימת, רק ללכת לכיוון אחד ולירות בכל מה שקופץ על המסך.

    לחשוב מה להגיד לדמות? לא בשביל הנוער של היום.

  6. 6

    17:41 15.03.2012 | Zeev Zeev

    בהמשך לתגובה הקודמת:
    מה שכן, עד כמה שמולינו הזוי בשאיפותיו, לפעמים יוצאים לו הברקות מדהימות, כמו populous3, משחקי Black and White (הראשון היה מעולה), ומשחקי Fable, משחקים עם קווסטים כל כך מעולים שישארו זכורים לעד.

  7. 7

       | פורסם ע"י