הרשמה

קיצוצים וצמצומים בסגה אמריקה

פיטורי עובדים, ביטולי משחקים וצמצומי מחלקות: סגה אמריקה מצמצמת פעילות

 הקיפוד בכה מאוד: בעקבות הפסדים כבדים ברבעון העסקי הנוכחי, החליטה חברת סגה היפנית לצמצם בצורה משמעותית את פעילות הסניף האמריקאי שלה. הצמצום יתבטא בסגירה של מחלקות שלמות, פיטורי עובדים, ביטול גרסאות מערביות למשחקים מסויימים ואף ביטול פרוייקטים שלמים.

"אחרי בדיקה מעמיקה בתחזיות הרווח של הכותרים שכוונו לשווקים האמריקאי והאירופאי החלטנו לצמצם את הכותרים האלה לתקופה הקרובה, ולהתמקד במקום במותגים חזקים יותר כמו סוניק הקיפוד, Football Manager, Total War ו"הנוסע השמיני", שצפויים להמשיך לספק מכירות יציבות", נכתב בהודעה שפרסם המטה המרכזי של החברה ביפן.

בסגה עדיין לא פירטו בדיוק מה יהיה פירוש הצמצומים הנ"ל וכיצד הוא יתבטא בצד של הצרכנים. לפי ההודעה אפשר להסיק שהכותרים המרכזיים של החברה ימשיכו לצאת באופן סדיר גם במערב, אך לא ברור מה יהיה גורלן של סדרות זניחות יותר כגון Bayonetta, Yakuza, Binary Domain ועוד. בהודעה נכתב בפירוש שעקב השינויים יבוטלו מספר משחקים שנמצאים בפיתוח - אך לא צויין באיזה משחקים מדובר.

 

הקשיים של סגה מבטאים בצורה יפה את הקושי המשמעותי של תעשיית המשחקים היפנית להסתגל לדור הקונסולות הנוכחי: חברות המשחקים היפניות, ששלטו בשוק ביד רמה עד לפני עשר שנים, מתקשות להתמודד עם המשאבים הרבים שיש להשקיע במשחקי HD, ולא מצליחים לקלוע לטעם של הקהל האמריקאי שהפך לדומיננטי ורווחי יותר מבעבר.

הפתרונות של החברות היפניות למצב הזה מגוונות: חברות מסויימות מנסות להתאים את עצמן למצב החדש (כמו Capcom והפקות הענק שלה), אחרות פשוט רוכשות חברות משחקים מערביות כדי שיעזרו להם להתחזק בתחום זה (כמו Square-Enix שרכשה את Edios). סגה, כך נראה, לא הצליחה להתמודד כמו שצריך עם השינויים של השנים האחרונות - והחליטה שהגיע הזמן לנקוט באמצעים דרסטיים על מנת לא לפשוט רגל.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:01 01.04.2012 | חחח חחח (אורח)

    ראשון

  2. 2

    16:13 01.04.2012 | ברק מיכאל שמואל ברק מיכאל שמואל

    חבל...לפחות את המשחקים הטובים הם לא מפסיקים ליצר כמו TOTAL WAR, נקווה לטוב.

  3. 3

    21:01 01.04.2012 | 1- 1- (אורח)

    זה לא באמת זה 1 באפריל

  4. 4

    07:48 02.04.2012 | dsdsd dsdsd (אורח)

    לפחות הם לא מפסיקים לייצר את total war

  5. 5

    11:26 02.04.2012 | מקס מקס (אורח)

    סוף סוף נזכרו....אילו כל מה שיש לחברה הזאת בראש זה סוניק ועוד סוניק ועוד סוניק ועוד מריו ועוד מריו ועוד פוקימון אז למה אתם מצפים?
    הגיע הזמן באמת....עכשיו המשחקים הנורמאלים ישארו בעולם!

  6. 6

    12:05 02.04.2012 | NTK NTK (אורח)

    ל-5, מטומטם, פוקימון ומריו זה של נינטנדו לא של סגה

  7. 7

       | פורסם ע"י