הרשמה

בכיר בזינגה: משחקים קז'ואליים פוגעים בקונסולות

פארמוויל נגד Call of Duty? מנהל בכיר בזינגה טוען שהמשחקים הקז'ואליים פוגעים בשוק הקונסולות

 בזמן שחברות המשחקים הגדולות מתחרות זו בזו עם משחקים כמו Call of Duty ו-Battlefield, אולי המנצחת האמיתית של שוק המשחקים נמצאת כבר מזמן על הבמה? בראיון לאתר MCV טען ג'ון שפרט, אחד ממנהלי חברת המשחקים הסוציאליים זינגה (ולשעבר גם מנהל בכיר בחברות כמו EA ומיקרוסופט), שהמשחקים הקז'ואליים שינו לחלוטין את תעשיית המשחקים, ושמי שנפגעות מהם הן דווקא קונסולות המשחק המסורתיות.

"משחקים מסורתיים נמצאים בלחץ נוראי", הוא אמר, "אם העסקים האלה לא רוצים להכין את עצמם וימשיכו לחיות בעולם ה'מסורתי' - הם יכולים. הם רק צריכים לדעת שיש רק כמות מצומצמת של משחקים גדולים בכל שנה. אם אתה אחד מהמשחקים האלה, כל הכבוד. אם לא - אתה בצרות".

 שפרט מתייחס למגמה שעוברת תעשיית המשחקים בשנים האחרונות, שהופעת באופן כמעט בלעדי לתעשייה של שוברי קופות: בתעשיית המשחקים של היום יש מקום רק למשחקי AAA ענקיים כמו Call of Duty או Skyrim - ולמשחקים "קטנים" יותר אין זכות קיום כלכלית. בשוליים אפשר למצוא אמנם משחקי ארקייד קטנים מצליחים (כמו Fez או Trials Evolution) -  אך הם מלכתחילה מזכירים יותר משחקים קז'ואליים, גם אם אינם כאלה באמת.

"משחקי קונסולה גדולים לוקחים שנים להפקה. הם צריכים תקציבים ענקיים וצריך להמר אם מה שהתחלנו לעשות לפני שלוש שנים ישתלם. אם זה לא משתלם - זה הולך להיות משמעותי, ולא בצורה טובה", הוא אמר.

 שפרט ממשיך להתייחס לשוק המשחקים ה"מסורתי", וטוען שגם תנאי הכניסה שלו גדולים יותר: מכיוון שהוא דורש רכישה של קונסולה יקרה והוא דורש הסתגלות לבקר בעל הרבה כפתורים וממשקים מסובכים - הרבה אנשים פשוט נמנעים מכל הסיפור הזה מראש ולא מתחילים לשחק.

 

מה הפתרון? שוק המשחקים הקז'ואליים - כמובן. "החדשות הטובות הן, שבעוד אני חושב שאנחנו רואים היום את שוק המשחקים המסורתיים מתכווץ, אנחנו רואים צמיחה כללית בשוק הגיימינג כולו [בזכות המשחקים הקז'ואליים - א.ר]. לדעתי זה מסר מאוד חיובי לתעשייה. אבל אני חושב שאנשים צריכים להשתנות".

יש בדבריו של שפרט לא מעט נקודות מעניינות - אבל הוא גם מפספס לא מעט נקודות אחרות: הוא לא מדבר, למשל, על שוק משחקי האינדי, שבשנים האחרונות הפך לשחקן משמעותי ואף רווחי בתעשייה, והצליח לעשות זאת בלי להשקיע עשרות מליוני דולרים בפיתוח משחקי AAA.

הוא גם לא מתייחס לראייה לפיה משחקים הם יותר מרק הרפתקה כלכלית שנמדדת במונחים של רווחים והפסדים. ברור שלהפיק משחק קז'ואל עולה הרבה פחות מלהפיק משחק AAA, וברור שהרווח הפוטנציאלי גדול - אם האם מדובר בכלל בשני מוצרים ברי השוואה? לדעתנו עדיין לא - וההשוואה הזאת היא בערך כמו להשוות בין סרט קולנוע באורך מלא לסרטון של חתול חמוד ביוטיוב. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:55 06.05.2012 | a a (אורח)

    old news

  2. 2

    13:24 06.05.2012 | 666 666 (אורח)

    bazinga!

  3. 3

    14:14 06.05.2012 | nintendo fan nintendo fan (אורח)

    עוד מעט אני בטוח שלאנשים יימאס מהמשחקים האלה כמו farmvile וכאלה בדיוק כמו שקרה לגיטר הירו

  4. 4

    14:21 06.05.2012 | zing zing (אורח)

    מצחיק שדווקא השבוע קראתי שמשחקי הפייסובק הקז'ואליים (כמו המשחקים של זינגה, פארמויל וכאלה) נמצאים במגמת ירידה, פחות אנשים משחקים.

  5. 5

    20:17 06.05.2012 | א א (אורח)

    מי שבטופ של הגיימינג משחק במסורתי.

    כל האפסים משחקים בקטנים האלה.

    אז מה יבחרו...?

  6. 6

    17:03 07.05.2012 | עופר עופר (אורח)

    נשמע לי שטותי משהו, לפי דעתי הוא אמר את זה בשביל בעלי המניות

  7. 7

    23:15 07.05.2012 | 111 111 (אורח)

    bazinga!

  8. 8

       | פורסם ע"י