הרשמה

8 סיבות להשקיע במשחק שעוד לא יצא

Grim Dawn הוא המשחק הכי מבטיח שאתם עדיין לא מכירים - ויש לכם הזדמנות לעזור לפיתוח שלו

סביר להניח שלפחות חלק מהקוראים כאן שמעו כבר על Kickstarter, האתר שבו כל אחד (כמעט) יכול לעניין אנשים אחרים בפרוייקט שהוא עובד עליו ולבקש מהם להשקיע בו, בדרך כלל בתמורה לעותק מהמוצר הסופי או כל מיני פריבילגיות אחרות. אחד הפרוייקטים שהצליחו הביא את הצלם ספנסר טוניק לישראל לתמונת העירום ההמונית בים המלח במטרה להעלות את המודעות להתייבשותו.

Kickstarter הופך את הליך גיוס הכספים, בדרך כלל אחד החלקים הכי מעצבנים ומלחיצים בכל יזמות עסקית, לעסק קהילתי ונחמד: היוצרים מציגים לקהל את הפרוייקט שלהם, ומבקשים מהם להשקיע כסף במוצר שלהם. כשהמוצר יוצא לפועל, מקבלים המשקיעים תמורה התואמת לסכום אותו הם השקיעו.

כך למשל, אם גולש א' השקיע 30 דולר במשחק שמנסה לקבל מימון דרך האתר, הוא יקבל עותק חינמי של המשחק כשזה יצא לאור. אם גולש ב' החליט להיות נדיב ולהשקיע 10,000 דולרים הוא לא רק יקבל את המשחק, אלא גם יוזמן לארוחת ערב עם צוות הפיתוח שלו (כולל טיסות הלוך ושוב), יקבל קרדיט בכתוביות ובטח עוד כמה בונוסים חביבים. 

מה לכל זה ולמשחקי וידאו?

ובכן, מפתחי משחקים רבים החליטו שנמאס להם לגשש אצל מפיצות המשחקים הגדולות ולנסות לגייס כמה גרושים לפרוייקט הבא שלהם, כשבתשובה הם תמיד שומעים "רעיון נחמד, אבל תוכלו לעשות מזה משחק FPS דמוי Call of Duty? נראה לנו שלמשחק שלכם אין שוק" - וחלקם אפילו הצליחו לשבור את התבנית הזאת בעזרת האתר. 

בין המפתחים הגדולים הראשונים שהחליטו לשנות כיוון ופנו ל-Kickstarter בשביל לנסות לגייס כסף מהמעריצים היו טים שייפר ורון גילברט מאולפן המשחקים Double fine– אנשים שחתומים על משחקי הרפתקאות קלאסיים רבים כמו אי הקופים ויומו של הטנטקל. שייפר ביקש מהמעריצים 400,000 דולר כדי שיוכל לפתח משחק הרפתקאות חדש, אבל בסופו של דבר הצליח לגייס מעל שלושה מיליון דולר על פני תקופה של חודש – מה שהפך את Kickstarter לטרנד הכי חם בקרב מפתחים עצמאיים.

וזוהי רק ההתחלה

מה לא ראינו בתקופה האחרונה? המשך למשחק Wasteland (האב הרוחני של Fallout) מהיוצר של המשחק המקורי, המשך למשחק Shadowrun מהיוצר של המשחק המקורי, משחק אסטרטגיה-תפקידים ממפתחים יוצאי Bioware, רימייק של Leisure Suit Larry הקלאסי (שיפותח בישראל!), המשך למשחק המרוצים Carmageddon, המשך ל-Battle Chess, משחקי פעולה טקטיים, משחקי התגנבות, משחקי חלל תואמי Wing Commander, משחקים חדשים מהיוצרים של Gabriel Knight ושל Space Quest... בקיצור, כל המשחקים בזאנרים שהותיקים שבינכם תמיד תהו לאן הם נעלמו פתאום חוזרים לתמונה.

רק שזו עדיין לא סיבה מיוחדת להשקיע במשחקים האלו, נכון? למה לשים את הכסף האישי שלכם על משחק שבעצם אין לכם כמעט שום מידע עליו, ושבכלל לא בטוח שהמפתחים יצליחו להוציא אותו לפועל? הרי באותו סכום כסף אתם יכולים לקנות משחק אחר ב-Steam כבר היום, לתמוך במפתחים ולהנות ממנו מיידית בלי שום סיכון. זו הסיבה שגם אני נמנעתי מלקפוץ על כל פרוייקט חדש ומלהיב שכזה.

אבל אז הגיע משחק קצת יוצא דופן בנוף של כל המשחקים שמבקשים את הכסף שלכם: Grim Dawn. הנה שמונה סיבות למה כדאי לכם כדאי להשקיע דווקא בו.

1. משחק Action RPG תואם Diablo

האם יכולים להיות יותר מידי משחקים כאלו? כנראה שלא.

אין כנראה משהו יותר ממכר מלכתוש אויבים בשביל הסיכוי לקבל loot אגדי, לסחור בו ואז לחזור ולכתוש אויבים חזקים יותר. אמנם השנה דיאבלו 3 כבר יוצא, ולצידו משחקים אחרים קטנים יותר כמו Torchlight 2. אבל אחרי שתחרשו אותם ותגיעו לשנת 2013 אתם בטח תחפשו משהו חדש ויחודי יותר בשביל הגיוון.

כל השקעה שלכם בGrim Dawn עכשיו תקדם את הפיתוח שלו ותאפשר לכם לשחק בו מוקדם יותר.

2. משחק מהיוצרים של Titan Quest

מי שכבר שיחק ב-Titan Quest או בהרחבה שלו, Immortal Throne, בוודאי זוכר שמדובר באחד מהמשחקים המוצלחים ביותר בז'אנר ה-ARPG, כזה שלא רק העתיק מדיאבלו אלא גם הוסיף כמה דברים משלו.

אולפן המשחקים Iron Lore שפיתח את המשחק המקורי נסגר לצערנו, אבל הצוות שמפתח את המשחק החדש מורכב מהאנשים שהובילו את המשחק המקורי. הם מתכננים לשמור על הדברים שהפכו את Titan Quest למוצלח (למשל האפשרות להתמחות בשני קלאסים במקביל) ובמקביל לשפר את הדברים הפחות מוצלחים, שעל רובם הם נאלצו להתפשר בגלל התערבות של המפיצה במשחק (והפעם למזלנו אין להם בעיה כזו כי אין מפיצה).

3. המשחק כבר בשלב הרבה יותר מתקדם מכל שאר המשחקים שתראו ב-Kickstarter

זוכרים שרשמתי שלרוב המשחקים אין שום דבר להראות מלבד אולי קצת תמונות קונספט, ובגלל זה הם מהווים סיכון לא קטן? אז Grim Dawn הוא מקרה יוצא דופן.

המשחק מפותח כבר מספר שנים (ולמעשה כבר ב-2010 כתבו עליו ב-Vgames לראשונה) ונמצא כבר קרוב לגרסת האלפא שלו. המפתחים גם הצליחו לקבל אישור להתבסס על מנוע המשחק של Titan Quest ולכן חלק לא מבוטל מהעבודה על פיתוח המשחק כבר נחסך עבורם - והם יכולים לעבוד על הדבר החשוב באמת: הגיימפליי.

למעשה, כבר היום אפשר לראות סרטונים מוקדמים שמראים את הכיוון של המשחק, ואפילו שלא מדובר בגרסת אלפא זה עדיין נראה מרשים:

4. עולם משחק פתוח עם אזורים רנדומליים

רוב משחקי ה-ARPG אמנם מספקים קצת אקראיות בשלבים, אבל מוליכים אתכם במסלול מאד מוגדר וקבוע. Grim Dawn מתוכנן להיות שונה מהם ולאפשר לכם להסתובב בעולם הרבה יותר פתוח, שבו שום דבר לא יעצור אתכם מלהגיע לאזורים הרבה יותר קשים כבר בתחילת המשחק (כלומר שום דבר חוץ מהיצורים שישרצו שם). דמיינו לכם משחק דמוי דיאבלו בעולם פתוח כמו בסדרת Elder Scrolls.

בנוסף, במשחק יהיו צדדים שונים שנמצאים בלחימה אחד עם השני ועבורם תוכלו לבצע משימות צד, כשמן הסתם תמיכה בצד אחד תגרור עוינות מהצד השני.

5. מודים, LAN, נטול DRM

בניגוד לכמה משחקים גדולים שלא ננקוב בשמם ויצריכו מכם להתחבר לשרתי משחקים גם כשאתם משחקים לבד, Grim Dawn יגיע ללא כל DRM שיגביל אתכם או יחייב אתכם להתחבר לרשת, ואפילו יאפשר לכם גם לשחק יחד עם חברים ברשת הביתית שלכם.

בנוסף, כלי עריכה מתקדמים שיהיו פתוחים למשתמשים יאפשרו לכם ליצור מודים והרחבות משלכם, או פשוט להנות מיצירות של שחקנים אחרים.

6. תמיכה בקהילה

הדבר שהכי הרשים אותי כשבאתי לבחון את המשחק היה המעורבות של המפתחים בקהילה (שמורכבת ברובה ממעריצי Titan Quest) וכמות הפידבק שהם מקבלים.

כמעט כל דבר שהמפתחים עושים נחשף בפני הקהילה בשביל לשמוע מה הם חושבים: החל מעיצוב תפריט הפתיחה והממשק, וכלה בכמה פתוח כדאי לעשות את העולם או איך כדאי לבנות את הskill tree של הדמויות.

7. זה רק 18$

אמנם נכון שתוכלו לקנות גם עותק כפול ב32$ (רעיון טוב אם תרצו לשחק בco-op עם חברים) או 100$ למהדורת אספנים מיוחדת, או אפילו 1000$ בשביל הזכות לקרוא לדמות מסוימת במשחק או לחפץ מסוים במשחק על שמכם. אבל עותק בסיסי של המשחק תוכלו לקבל תמורת 18$, שבתרגום לשקלים אחרי עמלת המרה אלו סך הכל 70 ש"ח בערך. בערך שתי מנות שאוורמה, או ארוחה וחצי במקדונלדס.

כסף קטן בשביל הזכות לעזור למשחק חדש להגיע לאוויר העולם ואז גם להנות ממנו, לא?

8. תשקיעו עכשיו – וקבלו משחק טוב יותר

זה נכון שכל משחק שאתם קונים בעצם מכניס כסף למפתחת (או בעצם למפיצה), אבל מכיוון שהכסף הזה בדרך כלל מגיע אליהם כתגמול ורק אחרי שהמשחק כבר יצא - אין לו בעצם שום יכולת להפוך את המשחק שקניתם לטוב יותר. במקרה הכי טוב הוא יוכל לעודד את היוצרים לפתח משחק המשך.

לא ככה עובדים העניינים ב-Kickstarter: אבל אם תשקיעו כסף כבר עכשיו במשחק שעוד לא יצא, הכסף הזה ילך בשביל להפוך את המשחק שקניתם ליותר איכותי. בסופו של דבר - ההשקעה גם תחזור אליכם. לא כמו השאוורמה או הארוחה במקדונלדס.

אז למה אתם מחכים?

המשחק עבר ממש עכשיו את היעד המינימלי ל-280,000$ אותם ביקשו המפתחים (מה שאומר שהמימון כבר אושר, והמפתחים יקבלו את הכסף שהם ביקשו), ולכם נשאר עוד שבוע להצטרף לחגיגה בשביל להגדיל את העוגה ולהפוך את המשחק לטוב יותר.

התשלום פשוט ומאובטח ומתבצע דרך השירות האמין של Amazon. כנסו לדף ה-Kickstarter של המשחק בשביל לשמוע עוד פרטים, להתרשם בעצמכם וכמובן - להשקיע.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:46 11.05.2012 | uiuiu uiuiu (אורח)

    אין צורך..הם קיבלו תסכום המינימלי כבר..כל שקל נוסף יעבור ישר לכיס הפרטי של המפתחים למטרות בילויים.

  2. 2

    19:30 11.05.2012 | iuiui iuiui (אורח)

    לפי מה שכתוב עכשיו בדף של המשחק הם דווקא מראים מה בדיוק הם הולכים לעשות עם הכסף הנוסף שיגיע: ב350 אלף הם יוסיפו dual weilding, ב375 אלף עוד end boss, ב425 אלף עוד שלושה מבוכים לרמות גבוהות.
    ככה שככל שעוד אנשים ישקיעו כסף יהיה במשחק יותר תוכן בסופו של דבר.

  3. 3

    19:45 11.05.2012 | POKEMON MASTER POKEMON MASTER

    וואי אני מת לראות מה יהיה אם זה ! אולי אני אפילו ישקיע בזה!

  4. 4

    20:50 11.05.2012 | כגעכגנעג כגעכגנעג (אורח)

    1.
    אין דבר כזה יותר מידי.
    ככל שיש יותר כסף, ככה אפשר להוסיף יותר תוכן למשחק.
    אם הם ביקשו מיליון בשביל לעשות משהו, וקיבלו מיליון וחצי, אז הם יוכלו לעשות מה שהם רצו כמה דברים שהם לא יכלו אם היה להם רק מיליון.

  5. 5

    20:57 11.05.2012 | dark5595 dark5595

    לפי דעתי אנחנו צריכים עוד פרוייקטים כמו המשחק הזה!
    נראה באמת מרשים והכן רואים שהקהילה עצמה משתתפת בפיתוח וזה מה שיהפוך את המשחק הזה להצלחה!

  6. 6

    21:03 11.05.2012 | יהונתן יהונתן (אורח)

    תרמתי כבר 5 דולר לפני כמה שבועות, אם לא הייתי מובטל בכיף הייתי תורם את העשרים חחח. כיף לראות מפתחים כאלה שהם לא חלק מתאגיד כלשהו שהוא לא וואלב.

  7. 7

    22:19 11.05.2012 | בכיף בכיף (אורח)

    24 דולר נתרמו למאבק =] נשמע ונראה משחק לא רע.

  8. 8

    23:22 11.05.2012 | jo jo (אורח)

    מה שלא ברור זה - איך אפשר לדעת לאן באמת הולך הכסף?.
    בנימה אחרת - תרמתם לצלב האדום או לאום כאשר היה הצונמי או רעידת האדמה בהאיטי - חצי מהסכום שנתרם הולך על תחזוקת החברה והשקעות בעתיד. שום קשר למה שתרמתם.

  9. 9

    23:32 11.05.2012 | ל-8 ל-8 (אורח)

    שילך לזונות וסמים מצידי. כל עוד הם עובדים על המשחק ובשביל תרומה צנועה של פחות מ100 שקל אני מקבל עותק ללא DRM למי אכפת; המשחק עדיין נראה טוב.

  10. 10

    23:55 11.05.2012 | zziivv zziivv

    איפה אתה קונה שווארמה ב35 שקל?!

  11. 11

    03:28 12.05.2012 | ז'אנרים חרושים זה לא טוב אף פעם. ז'אנרים חרושים זה לא טוב אף פעם. (אורח)

    "האם יכולים להיות יותר מידי משחקים כאלו?"
    כנראה שכן.

  12. 12

    11:33 12.05.2012 | DareDevil DareDevil

    1 - אתה כישלון.

  13. 13

    15:32 12.05.2012 | מישהו רעב מישהו רעב (אורח)

    איזה 2 מנות שווארמה?
    אני קונה 3 וחצי איפה שאני גר

  14. 14

    16:08 12.05.2012 | drizzitx drizzitx (אורח)

    כבר השקעתי בכמה אבל אין ספק שזה נראה משחק מדהים, אפילו יותר מדיאבלו 3.
    מתלבט הרבה זמן אם להשקיע (כיוון שלא אשחק בו) אבל כנראה שאשקיע :)

  15. 15

    17:00 12.05.2012 | POKEMON MASTER POKEMON MASTER

    אני הולך להשקיע בוא :)

  16. 16

    22:13 12.05.2012 | אני אני (אורח)

    17 יא נכה שכלית, אמרתי שזה נראה משחק מדהים, ואפילו נכנסתי ותרמתי לו, הבעיה שלי היא עם המסחור של האתר!
    כזה קשה להבין? אולי כשתעלה לכיתה ב' ותתחיל שיעורי הבנת הנקרא תצליח יותר טוב!

  17. 17

    22:54 12.05.2012 | תמיכה בלינוקס תמיכה בלינוקס (אורח)

    we feel Linux would become something we could commit to at $800k.

  18. 18

    14:57 13.05.2012 | שמוליק שמוליק (אורח)

    השקעתי במשחק 18$ כבר לפני כשלושה שבועות,נקווה לטוב.

  19. 19

    01:54 14.05.2012 | תומר תומר (אורח)

    קופי אחד לאחד דיאבלו, רק נראה על רזולוציה הכי נמוכה >,>

  20. 20

    14:48 14.05.2012 | kckt kckt (אורח)

    המודל הזה עדיין לא באמת הוכיח את עצמו. נכון שהרבה משחקים כבר מומנו ע"י Kickstarter, אבל בנתיים לא יצא עדיין שום משחק גמור שמראה שהמודל באמת עבד.

  21. 21

       | פורסם ע"י