הרשמה

ביקורת: Diablo 3

רעות ווינבאום בכלל לא התכוונה לשחק בדיאבלו 3 - אבל אז גילתה שהשטן חזק ממנה

 


Diablo III
חברה: Blizzard
ת. יציאה: 15.5.2012
פלטפורמות: PC, mac

כמו אלכוהוליסט שלא מצליח להתגבר על ההתמכרות שלו, גם אני נפלתי: Diablo, סדרת המשחקים שגרמה לי לוותר על חיים חברתיים בחטיבת הביניים ולבלות כמה עשרות לילות לבנים, השתלטה לי שוב על החיים. 

בהתחלה, בכלל לא התכוונתי להתחיל לשחק ב-Diablo 3. "לא לא בליזארד", אמרתי למסך המחשב שלי, "אתם לא תעשו לי את זה, לא תצליחו להדביק אותי שוב למחשב לשעות על גבי שעות, לוותר על שעות שינה, להתעלם משיחות טלפון מחברים. אני עם ימי חיסול-השדים שלי סיימתי, תודה רבה". 

אבל דיבורים לחוד ומעשים לחוד. בתחום משחקי המחשב, סדרת Diablo תמיד הייתה הקריפטונייט שלי, הדבר שיכול לתפוס אותי בכל זמן נתון ולהשתלט לי על החיים. למרות ההבטחות שהפעם זה לא יקרה, ברגע שהמשחק יצא מצאתי את עצמי, כמו מהופנטת, מתחברת לחשבון ה-battle.net הישן שלי (World of Warcraft מחזור 2009 שולט!), ורוכשת את המשחק במלוא כספי. ובאמת שזה היה מלוא כספי, ממתי לוקחים 60 פאונד על משחק מחשב, לכל השדים והרוחות? אבל אני סוטה מהנושא.

הימים שעברו מאז שרכשתי את הפלא שנקרא Diablo 3 ועד היום הוכיחו שיש דברים שאף פעם לא משתנים: מירי רגב תמיד תדבר שטויות בטלוויזיה, באירוויזיון תמיד יהיו גימיקים הזויים (אבל איזה חמודות הסבתות הרוסיות האלה!) וסדרת דיאבלו תמיד, אבל תמיד, תגרום לרעות לא לצאת מהבית במשך שבועות רצופים. לא נורא. אני גם ככה שונאת את העבודה הנוכחית שלי, ותמיד אפשר למצוא אחרת.

Youre going to need a bigger mouse

Diablo, הו הו, דיאבלו. הנוסחה של סדרת המשחקים הזאת כל כך פשוטה, וכל כך עובדת. שדים ואל-מתים מקיפים אתכם מכל עבר, ואתם צריכים ללחוץ באמוק על כפתורי העכבר כדי לנצח אותם. ואז לאסוף את החפצים והכסף שהשדים האלה מפילים כשהם מתים, בתקווה שהחרב החדשה שנפלה על הקרקע חזקה יותר מזאת שאתם משתמשים בה באותו רגע. ואז לעשות את זה שוב. ושוב ושוב. ועוד פעם. ועוד אחת, אחרונה. ואז שוב.

מדי פעם מגיעים גם בוסים, "אדוני גיהנום" גדולים וחזקים יותר מסתם שדים פשוטים - אבל גם הם לא יכולים להתמודד, בסופו של דבר, אל מול לחיצות העכבר שלכם. הם כן, לעומת זאת, יפילו אחריהם הרבה יותר כסף וחפצים הרבה יותר נדירים.

זה פשוט מספיק כדי שאפילו נון-גיימרים מוחלטים יצליחו לשחק בזה, וממכר מספיק כדי שהגיימרים הכי קיצוניים בעולם ימצאו את עצמם תקועים מול המסך, עם האצבע שלהם דבוקה לכפתור העכבר, במשך שעות ארוכות. 

אם מישהו פחד שהשנים הרבות שעברו מאז הפעם האחרונה בה ראינו משחק בסדרה הזאת גרמו לבליזארד "לאבד את זה" - זה ממש לא המצב. Diablo III פשוט, מבריק וממכר כתמיד. למעשה, לא מעט שחקנים התלוננו שהוא מרגיש יותר מדי כמו קודמיו, ושהחברה היתה צריכה להציג קצת יותר חידושים כדי שזה ירגיש כמו משחק חדש לגמרי, ולא חבילת הרחבה מאוחרת ל-Diablo II.

בעוד אני מבינה, בגדול, את הטענות האלה, אני לא מבינה מה רע בהידבקות של המשחק לנוסחה המנצחת: בדיוק כמו שלא מנצחים סוס מנצח (אלא אם כן מדובר בדנה אינטרנשיונל באירוויזון. אותה טוב שהחליפו) - כך גם Diablo לא צריך לעבור שינויים ראדיקליים כדי להשאר רלוונטי ומוצלח. למרות, ואולי בזכות, מנגנון המשחקיות המעט מיושן - המשחק הזה עובד כל כך טוב, ולא הייתי מוכנה לקבל שום דבר אחר.

 דלגו על הסיפור, התמקדו בקרבות

דבר אחד שכן הייתי שמחה לשנות ב-Diablo III זה את הסיפור שלו. למעשה, הייתי מעדיפה אם הסיפור הזה לא היה קיים. שהיהנעלם, הופך לאדים ומתנדף. הסדרה הזאת אף פעם לא הצטיינה בסיפורים מבריקים במיוחד, אבל במשחקים הקודמים בליזארד לפחות השכילה להשאר עם סיפור בסיסי בלבד, שנצמד לרקע של המשחק שלא ממש הפריע לקצב שלו.

במשחק החדש זה שונה. אחרי כל מבוך תצטרכו לצלוח דיאלוגים משעממים ולא נגמרים, שאם כפתור האיסקייפ לא היה קיים היו וודאי גורמים לי להרדם מול המסך. מדי פעם הכותבים של בליזארד אפילו ניסו להכניס טוויסטים בעלילה - אבל רובם, או למעשה כולם מלבד האחרון, צפויים ומטופשים, ולא באמת משרתים את הסיפור הדליל-מלכתחילה של המשחק, שאפשר לסכם ב"שדים רשעים מנסים להשתלט על כדור הארץ, יש גיבור שיוצא במסע לנצח אותם, בסוף הוא מצליח". במקרה הזה - היה כבר עדיף להצמד למינימליזם של המשחקים הקודמים, כי התוצאה פשוט לא מוצלחת, וגם מרגישה מתאמצת ומזיעה מדי.

הנחמה היחידה מגיעה בקטעי המעבר בין מערכה למערכה. כאן כבר מדובר בקטעי האנימציה המפורסמים של בליזארד, שתמיד ניצבו בחזית סרטוני המעבר של תעשיית המשחקים. אמנם גם במהלך הסרטונים האלה הדיאלוגים גרועים והקולות של הדמויות אובר-דרמטיים בצורה שהיתה גורמת אפילו לחנה לאלסו לטעון שזה מוגזם - אבל בהם לפחות יש אנימציה יפה. מאוד יפה. "רעות מריירת" יפה. בליזארד - תעשו לי סרט אנימציה באורך מלא! לא ככה, סוטים!

ציידת שדים, נזיר וברברי נכנסים לבאר

לבליזארד מגיעה גם מילה טובה על הגיוון הגדול בגיימפליי בין דמות לדמות. צייד השדים לא מרגיש כמו רופא הוודו, שבתורו לא מרגיש כמו הברברי או כמו הנזיר - מה שאומר שסיבוב שני על המשחק בתור דמות אחרת יצריך מכם ללמוד את המשחק מחדש ולהרכיב טקטיקות קרב חדשות לגמרי.

ההבדלים בין הדמויות נובעים משני דברים עיקריים: הראשון - מערכת הפיתוח שלהם. בניגוד למשחקי תפקידים אחרים, שדורשים מכם להשקיע מחשבה רבה על איך בדיוק אתם רוצים לשדרג את הדמות שלכם לאחר כל עלייה ברמה, הפיתוח בדיאבלו 3 אוטומטי לגמרי. עליתם רמה? המשחק יפתח בפני הדמות שלכם כמה יכולות חדשות - בלי שלכם תהיה שום צורך לבחור איזה יכולות אלה יהיו.

במצב המשחק הדיפולטי, היכולות מסודרות במספר "עצים" המחולקים לפי סוג היכולת. יש עץ להתקפות עיקריות, עץ להתקפות משניות, עץ למהלכים הגנתיים, עץ לעזרי קרב וכדומה. בכל "עץ" כזה יש ארבע יכולות שיפתחו בהדרגה עד שתגיעו לרמה 60, כאשר כל יכולת אפשר לשדרג בכוחות נוספים שיפתחו גם הם עם הזמן. בנוסף, יש כמה יכולות פסיביות, כגון שיפורי מהירות בתנאים מסויימים וכדומה, שניתן להקנות לדמות החל מרמה מסויימת.

בכל רגע נתון, תוכלו להשתמש רק ביכולת אחת מכל עץ בעזרת כפתורי העכבר וכפתורי הקיצורים הנוספים (1-4, אלא אם כן תחליטו לשנות את סידור המקשים). היופי הוא שתמיד גם תוכלו להחליף בין היכולות האלה, ככה שבעצם כל קשת היכולות של הדמות פתוחה בפניכם. מכיוון שההחלפות האלה לוקחות זמן סביר להניח שלא תבצעו אותן לעיתים קרובות מדי - אבל השיטה הזאת של פיתוח הדמות בהחלט תאפשר לכם לנסות את כל המהלכים של הדמויות, ולא להרגיש שאתם צריכים להמר על יכולות מסויימות על חשבון אחרות.

ההבדל השני בין הדמויות הוא מד הכח המתמלא שלהן. במקום להסתפק במד כח אחיד בין כל הדמויות, לכל דמות יש סוג אחר של כח בו היא משתמשת כדי להפעיל את הכוחות המיוחדים. הברברי ישתמש בזעם - מד כח די מגניב שמתמלא ככל שהוא פוגע ביותר אויבים. הצייד ישתמש גם בשנאה וגם במשמעת עצמית - שני מדי כח נפרדים שנטענים במהירויות שונות, ודורשים ממי שמשחק אותו לתזמן טוב טוב את המתקפות שלו. 

 

המשחק שאינו נגמר...

 אם תשפטו את המשחק לפי הזמן שיקח לכם מהרגע שתתחילו אותו עד לפעם הראשונה בה תנצחו את הבוס האחרון, Diablo III הוא משחק של 20 שעות. יש אפילו סיפורים על כאלה שסיימו אותו ב-12. אבל אם תשפטו אותו לפי הזמן שיקח לכם מהרגע שתתחילו אותו עד לרגע שתסיימו להעלות את כל סוגי הדמויות לרמה 60, להפוך לסוחרים ממולחים בבית המכירות הפומביות הווירטואלי ולהצליח להשיג את כל הציוד האגדתי במשחק - Diablo III הוא משחק של חיים שלמים.

נכון להיום, הוצאתי על המשחק הזה קצת יותר מ-60 שעות מחיי, במהלכן סיימתי אותו על מספר רמות קושי, פתחתי שלוש דמויות, העברתי שעות במשימות משותפות עם חברים בזכות מצב ה-co op שלו וניסיתי למכור את החפצים הנדירים שלי בבית המכירות הפומביות. לא הצלחתי. מסתבר שמוכרת בשוק אני כבר לא אהיה. וזו רק ההתחלה. 

בליזארד הצליחה ליצור משחק שמצד אחד מאוד (!) ממכר, ומצד שני לא באמת נגמר. איך שלא מסתכלים על זה, מדובר בנוסחה מנסחת. הפעם הראשונה שתשחקו בו תהיה רק החימום, מתיחת השרירים, השקט שלפני הסערה. אה, ועוד לא התחלנו לדבר על חבילות ההרחבה שוודאי יתווספו למשחק בשנים הקרובות.

כשיצא, התלוננו לא מעט גיימרים על תג המחיר הגבוה של המשחק. 60 דולרים (או פאונדים, אם מזלכם לא שפר עליכם ונולדתם באירופה) זה לא סכום פעוט למשחק מחשב. אלה בדרך כלל עולים 50 ולעיתים אפילו 40 דולרים. למרות זאת, עדיין מדובר באחד המשחקים השווים ביותר בכל הקשור לערך שעה-דולר. לפני שתשימו לב תגלו שהשקעתם במשחק עשרות ואפילו מאות שעות, ואם זה לא שווה את ה-10 או 20 דולרים פרימיה שבליזארד לוקחת על המשחק, אני לא יודעת מה כן. 

...ותמיד מחובר

ולמרות זאת, הסתייגות: מאז שיצא המשחק, בליזארד הוכיחה שההחלטה להשיק אותו עם מנגנון שדורש שהשחקנים יהיו אונליין כל אימת משחקים היתה טעות מוחלטת. עומס על השרתים גרם לכך שבימים הראשונים שלו רוב השחקנים פשוט לא הצליחו להתחבר ולהתחיל לשחק, ועד היום אני נתקלת בלא מעט תקלות רשת שמובילות ללאגים, ניתוקים מהמשחק שבעצם מעיפים אותי בחזרה לדסקטופ וסתם זמנים בהם אי אפשר לשחק כי השרתים בתחזוקה.

נכון להיום כבר לא מדובר במשהו שהורס לגמרי את חווית המשחק, שכן התקלות האלה הפכו לנדירות מאוד, אבל זה עדיין מרגיז. אם בליזארד הרגישו מספיק בטוחים בשביל לגבות על המשחק הזה מחיר פרימיום, הם היו צריכים לדאוג שהכל בו יעבוד כמו שעון משומן - ואם זה לא אפשרי, לוותר על דרישת החיבור לאינטרנט, שהופכת אותו למעין משחק MMORPG רק בלי החלק של ה-MMO, ולתת לנו לשחק גם בלי האינרע-נט הזה.

ועכשיו גם תגיע הסתייגות להתסייגות: למצב האינטרנט הקבוע הזה יש יתרון אחד גדול, והוא ההכנה למצב ה-co op המצויין של דיאבלו. בכל רגע נתון תוכלו להצטרף למשחק של חברים ולעבור את המבוכים הקשים יותר ביחד. משחק משותף יגרום לכל האויבים והבוסים להיות חזקים פי שניים (או ארבעה, אם משחקים יותר אנשים), ככה שהאיזון לא נשבר והעסק נשאר מאתגר. ברמות הקושי המאוחרות, שלא לדבר על במצב ה-Hardcore, שיתוף פעולה הופך לדרך היחידה לשרוד.

 השורה התחתונה

אם הייתם שואלים אותי לפני חודש, הייתי אומרת לכם שאין סיכוי שאשחק ב-Diablo III. ועדיין, כמו אלכוהוליסטית, מצאתי את עצמי חוזרת שוב להתמכרות הישנה שלי, לשחק בדיאבלו שכל כך אהבתי לפני יותר שנים ממה שאני מוכנה להודות שעברו מאז ימי חטיבת הביניים שלי. 

התחושה, במפתיע או לא, די זהה לזו מילדותי: המשחק כמעט אותו משחק, האתגרים אותם אתגרים, והשינוי המשמעותי ביותר הוא ההכרח להשאר מחוברים לאינטרנט, שזה לא בהכרח דבר טוב. אבל למרות הרגשת הקפאון - או אולי בזכותה, Diablo III עדיין עובד, גם היום.

מדובר באחד המשחקים הכי ממכרים שתפגשו בזמן הקרוב - ואם בליזארד תשכיל לשחרר לו עדכונים ופאצ'ים שירחיבו את עולם המשחק וישפרו את בעיות האיזון, כמו שהיא כבר עושה באופן קבוע ב-World of Warcraft - סביר להניח שאשאר דבוקה אליו עוד חודשים רבים. או לפחות עד ההתמכרות הבאה. 

הטוב
  • אותה משחקיות ממכרת מפעם.
  • מספיק תוכן לתקופת חיים שלמה.
  • עובד גם על מחשבים חלשים.
הרע
  • יכול להרגיש מעט מיושן.
  • סיפור לא מבריק.
  • דיבוב די מעיק.
והצעקה
  • כבר יצא לי להעיר שכנים בצרחות של אמצע הלילה אחרי שלאג בחיבור גרם לדמות שלי למות רגע לפני שסיימה מבוך קשה במיוחד

ובשורה אחת: אזהרה, משרד הבריאות קובע כי דיאבלו ממכר במיוחד. שלא תגידו שלא הזהרתי אתכם.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:52 01.06.2012 | a2858br a2858br

    אחלה משחק.

  2. 2

    11:58 01.06.2012 | fgfg fgfg (אורח)

    שוב הייפ הייפ הייפ הייפ הייפ הייפ הייפ הייפ הייפ הייפ הייפ.

  3. 3

    12:00 01.06.2012 | guy guy (אורח)

    משחק ממכר ממש אבל .... בליזארד ... די כבר נשבר מכל נפילות ותחזוקות השרתים !!!

  4. 4

    12:44 01.06.2012 | o; o; (אורח)

    בליזארד עשיתם יצירת אומנות אבל המספר 37 עושה סיוטים למה הכול אונליין למה?

  5. 5

    12:47 01.06.2012 | gtsaf007 gtsaf007

    torchlight 2 > shitablo 3

  6. 6

    12:51 01.06.2012 | אלון אלון (אורח)

    מה יש גם כותבת בVGAMES ?? נחמד.. איך זה שלא שמענו אותך בקונסולירים?!

  7. 7

    13:11 01.06.2012 | מבין מבין (אורח)

    באמת שאין הבדל בין המשחק למשחקים כמו מייפל סטורי וכד'
    אותה הפואנטה בעטיפה יותר יפה "ורצינית" צריך לבחור דמות מועדפת, להעלות סקילים רמות, להורג מפלצות בשביל להשיג חפצים טובים שיוצאים מהם, מצב האינטרנט עם חברים מאפשר משימות משותפות... צריך להעלות סקילים מכירות פומביות ממש מזכיר לי את המשחקים ששחיקתי בכיתה ג'.. בכל מקרה עדיף לשחק elder scrolls skyrim, אומנם קטגוריה אחרת של משחקים והמשחק לא משוחק כאסטרטגיה אבל הסגנון דומה (העלאת רמות, חפצים שנופלים מאויבים) הרבה יותר מעניין ומומלץ,

  8. 8

    13:21 01.06.2012 | אלון אלון (אורח)

    הא מר אדון מבין, אם היית קצת מבין בעניין באמת אז הייתה קולט שהבסיס הוא אותו בסיס (בגלל זה קוראים להם משחקי תפקידים), אבל מבחינת הרצינות ועד כמה המשחק מאתגר זה עולם אחר

  9. 9

    13:34 01.06.2012 | רועי רועי (אורח)

    תעשו ביקורת לדירט

  10. 10

    13:42 01.06.2012 | לאון לאון (אורח)

    כתבה מעניינת מאוד נהנתי לקרוא אותה מסכים עם כל מילה!

  11. 11

    15:31 01.06.2012 | Diablo III Diablo III (אורח)

    אחד המשחקים הגרועים שיצאו משחק רחוק להיות sc2

  12. 12

    15:49 01.06.2012 | יא מסכן יא מסכן (אורח)

    ל-8 רצינות? מה ש-7 אמר נכון זה פשוט אותו דבר בעטיפה יפה יותר

  13. 13

    15:49 01.06.2012 | Landazar Landazar

    ההרגשה היא בהחלט לא אותה הרגשה כמו בדיאבלו 2...

  14. 14

    16:25 01.06.2012 | האתר עומד להסגר האתר עומד להסגר (אורח)

    אני זוכר שכש AC:2 יצא עם DRM אתם יצאתם כנגד זה ונתתם לו ציון 55...פעם היה לאתר הזה כותבים עם ביצים, עם שכל, כנראה שלכותבת אין ביצים באמת וסתם פה בגלל שהיא אישה וכל הגיימרים פה חרמנים.

  15. 15

    17:02 01.06.2012 | WarFox89 WarFox89

    ביקורת מצויינת ! תודה רבה !
    היתי מאוד שמח לראות אם הייתם מחזירים את נוסחת הציון הסופי בכל ביקורת כמו שהיה פעם ...

  16. 16

    17:30 01.06.2012 | נעמי נעמי (אורח)

    אחלה ביקורת. אני מחכה שכבר יצא איזה פאטצ' שמבטל את הצורך בחיבור לאינטרנט, אכן מעצבן ברמות.

  17. 17

    19:03 01.06.2012 | DareDevil DareDevil

    2 - כואב לך אה? אנחנו כ"כ הרבה אחרי ההייפ, והתגובה שלך שווה כקליפת השום.

  18. 18

    19:47 01.06.2012 | חובבנית חובבנית (אורח)

    ''לא מחליפים סוס מנצח''...את כתבת משהו אחר...אני דורש לקבל את המשרה במקומה!

  19. 19

    20:10 01.06.2012 | ניצן ניצן (אורח)

    תודה על הביקורת מאוד נהנתי
    המשחק הזה מבייש, מרגיש כאילו ירקו לי בפנים. 300 שקל ואני מקבל משחק ממכר, דיבוב גרוע גראפיקה שמשחק משנת 2006 היה מתגאה בה והדובדבן שבקצפת להיות מחובר כל הזמן לאינטרנט!
    אני מחכה לקראק עם כל הכבוד

    נ.ב
    אני אקנה בסוף את המשחק במחיר שפוי

  20. 20

    21:38 01.06.2012 | MUZIMUZI MUZIMUZI (אורח)

    19 ממה שרשמת בהתחלה משתמע שקנית את המשחק. בכל אופן לומר את האמת לא מאשים אותך אני כבר מתחרט על הבזבוז.. בעיקר בגלל הטכני לא בגלל המשחק עצמו, למרות שגם הוא דרוש שיפור משמעותי. אולי אם יצא קראק ואני אוכל להמשיך מאיפה שהפסקתי אני אשיג אותו

  21. 21

    22:50 01.06.2012 | מוקי מוקי (אורח)

    אני לא יודע אם לבכות או לצחוק או לבכות אתם עושים בושה לגיימינג בישראל זה המשחק הכי נמכר למחשב בכל הזמנים בטח שיהיו בעיות עם שרתים ולמה אתם מצפים שזה יהיה משחק ייחודי כמו שהכיסא שאתם יושבים עליו הוא על אותו בסיס של הכיסא של ראש הממשלה גם זה אבל יותר טוב תוציאו את הראש מהתחת שלכם גם כן קמצנים זה אחד המשחקים הכי טוב של העושר והמכירות מוכיחות

  22. 22

    23:38 01.06.2012 | nissim grama nissim grama (אורח)

    Hello SHrmotaaaaaaaaaa!!

  23. 23

    23:39 01.06.2012 | Eyal Golan! Eyal Golan! (אורח)

    lets fuck Reut again!!

  24. 24

    23:48 01.06.2012 | omrislow omrislow

    הרע - מלא תקלות

  25. 25

    02:43 02.06.2012 | קובי קובי (אורח)

    עם כל הכבוד, המשחק הזה הצליח בעיקר בגלל השם שלו, דיאבלו זה קלאסה.. אם היה לו שם אחר אף אחד לא היה שומע עליו.
    שימו לב שהז'אנר הזה הולך ונעלם, בשנות ה-90 זה היה טרנד ותמיד יצאו משחקים כאלה והיום כבר לא יוצאים משחקים כאלה.
    דבר שני, הוא מרגיש כמו משחק מ-2004, הדבר היחיד שיפה שם זה הסרטונים שבאמת השקיעו בהם, כל השאר... מרגיש כמו דור קודם, הדיבוב והאנימציות שם גרועות והגרפיקה די עלובה.

  26. 26

    03:08 02.06.2012 | asdf asdf (אורח)

    אמנם אני מת על Dungeon Crawlers, אבל רק כשהם מגובים ע"י RPG טוב. בלי אלמנטים טובים של RPG- התחושה הגראנדיוזית והמספקת נעלמת לי.
    למי שלא אכפת לו מאיך שמשחקים נראים ואוהב Dungeon Crawlers, שינסה את Daggerfall. משחק אדיר, פי אלף יותר טוב מ-Diablo.

    אה, ואני לא יכול לסבול מבט איזומטרי.

  27. 27

    04:22 02.06.2012 | 1 1 (אורח)

    מספר 7 המבין, לך תשחק במשחק לפני שתשווה אותו למייפל סטורי.. פחחח משווים לי את אחת מסדרות משחקי המחשב הגדולה בכל הזמנים למשחק פח זבל כמו מייפל סטורי. ואתם קוראים לעצמכם גיימרים...

    הדבר הרע היחיד שאני יכול להגיד על המשחק זה הבעיות הטכניות של הDRM. אבל אני לא מצפה מילדים בני 16 שלא מכירים אף משחק שיצא לפני 2008 ליותר מדי..

  28. 28

    04:42 02.06.2012 | אלמוג אלמוג (אורח)

    באמת אחלה של משחק ...אבל בסאה שכול יום פעמים עם לא יותר ביום המשחק נופל לבליזרד

  29. 29

    04:42 02.06.2012 | אלמוג אלמוג (אורח)

    באמת אחלה של משחק ...אבל באסה שכול יום פעמים עם לא יותר ביום המשחק נופל לבליזרד

  30. 30

    08:02 02.06.2012 | jhkj jhkj (אורח)

    27 קראתי לdiablo 3 חרא? נעלבת?

  31. 31

    09:47 02.06.2012 | Sero Sero (אורח)

    אני מאד נהנה מדיאבלו אבל באמת שהמכיר מוגזם בעיקר כשקיבלנו מוצר כל כך לא גמור ומלא באגים. אם הם כבר הוציאו DRM שידאגו שלא נצתרך להיתקע שעות (כן קרה כבר) בלי המשחק בגלל בעיה תכנית כזו או אחרת .קרה לי כמה פעמים כבר שהייתי חייב לסגור את משחק בגלל תקלה, המשחק סירב להיתעדכן והייתי צריך לעבור על הפורומים כדי למצוא פיתרון. כאשר מוכרים מוצר, נהוג למכור אחד שעובד ושהוא תקין.

  32. 32

    10:52 02.06.2012 | Devil May Cry Devil May Cry

    Blizzdrones בכל מקום, כבר ברמת הערצה עיוורת כמו של Biowere ו EA. זה לא היוצרים המקוריים של דיאבלו, המשחק הזה נראה כמו WoW ויש לו סיקילים משם.
    העלילה נוראית ודוחפת פרטים מיותרים לפרצוף וגם מאד ברורה מאיליו. זה לא דיאבלו 1 או 2 שגדלנו עליו והיינו צריכים להשלים פרטים בדמיון.
    זה משחק שנועד להרוויח כסף בלבד ולסכל את המשחק הבא של יוצרי דיאבלו המקוריים, Torchlight 2

  33. 33

    10:56 02.06.2012 | JKL; JKL; (אורח)

    המשחק הולך לי חלק איזה באגים בדיוק יש?

  34. 34

    12:05 02.06.2012 | t t (אורח)

    לא מנצחים סוס מנצח.. הרג אותי

  35. 35

    15:21 02.06.2012 | דון גאון דון גאון (אורח)

    למה בעצם אנשים קונים מחשבים חזקים וחדשים מחשבי הדור הבא למשחקים ?
    לאח בל על הכסף ? שיוציאו כל שנה שנתיים דיאבלו חדש.

    מצטער אבל ההייפ סביב המשחק הזה ודומיו לא מובן לי.
    אז יגידו לי כולם שזו המשחקיות ואני אגיד שגם ל SNAKE הייתה משחקיות מדהימה בזמנו.

    וגם ל MONTEZUMA REVANGE האגדי.

    השאלה אם בשנת 2012 כשלכל ילד כמעט יש מחשב מיני על האם לזה מה שאנחנו מצפים ? להייפ ממשחק שמתאים לשנות ה 90 המאוחרות ?
    ומי שיגיד לי שגראפיקה לא חשובה אז זה פשוט עצוב.
    כי אני רואה משחקים כדוגמת באטלפילד BFBC2 או באטלפילד 3 משחקים שהגראפיקה זה המוטיב החזק הגראפיקה דומיננטית ולא רק המשחקיות.

    כי סך הכל אם ניקח את כל משחקי באטלפילד מהראשון עד מספר 3 המשחקיות הרעיון מאחורי זה דומה. אבל מה השתנה ? הגראפיקה. למה קנינו מחשב חזק וחדש כדי לשחק באטלפילד 3 ? בגלל הגראפיקה. לכן ההייפ מובן.

    אבל איך משחק כמו דיאבלו גורם להייפ כל כך גדול ומכירות כל כך גדולות ? זה מזכיר לי את סידרת פיפא של הכדורגל. כבר 20 שנה אותה גראפיקה כמעט וזה עדיין אחד הכותרים הנמכרים כל פעם מחדש.

    אז אני מנסה להבין אם דיאבלו 3 זה 99% משחקיות למה אנשים קונים מחשבים כל כך יקרים וחדשים ?
    גם הגראפיקה יחסית חזקה בדיאבלו 3 יחסית עדיין לא צריך מחשב עם כרטיס מסך כל כך מטורף וזכרונות.

    אני לא מבין על מה ההייפ ?
    אותו הדבר עם MAX PAYNE החדש. נכון משחק אדיר גם אני שיחקתי ב 1 ו 2. אבל מבחינתי אם היו מוציאים חבילת המשך זולה ל MAX PAYNE 2 עם עוד שלבים עוד עלילה זה בדיוק כמו MAX PAYNE 3.

    ככה גם דיאבלו . המשחק החדש נועד להייפ ולמכור. אבל מה בצעם הוא מחדש ? גראפיקה שלא ראינו ? משחקיות שלא ראינו ?

    מה שלא מובן לי מאיפה נובע ההייפ סביב משחקים שללא ספק יש להם משחקיות מדהימה אבל הם משעממים פחד וחוזרים על עצמם ואין בהם חידושים שמתאימים ל 2012.

    תנו לי כבר WORLD OF BATTLEFIELD --- WOB

  36. 36

    18:39 02.06.2012 | Jiddu Jiddu

    35 לD3 יש גרפיקה יותר טובה מD2.
    אז מה בדיוק אתה רוצה מאיתנו? 0.0

  37. 37

    21:19 02.06.2012 | עידן עידן (אורח)

    ל 35... הרוב חושב בדיוק הפוך ממך - ויש קבלות בקופת המזומנים של בליזארד! חפש את החברים שלך עם הדעות שלך, הם לא חשובות לא רלוונטיות וכנראה לא קולעות למי שחיכה והמתין למשחק הזה כל כך הרבה זמן וגם לאלו שרק נחשפו אליו עכשיו,
    אז עם כל הכבוד (ואין הרבה...) לך תשתין מול הרוח - כי זה מה שאתה עושה עם התגובה שלך.

  38. 38

    21:20 02.06.2012 | klkl klkl (אורח)

    37 blizzdrones...

  39. 39

    23:34 02.06.2012 | Jiddu Jiddu

    ל37 הגרפיקה של D3 אולי לא "אפלה" כמו בD1 ובD2 אבל היא הרבה יותר טובה מהם.
    ואתה גם מוזמן להשתין מול הרוח יחד איתי. אני בטוח שיהיה כיף. :)

  40. 40

    13:25 03.06.2012 | tbh tbh (אורח)

    36, דיאבלו 2 יצא ב2012. זה ברור שהגרפיקה השתפרה. בגלל זה משווים אותו לגרפיקה של 2004

  41. 41

    13:50 03.06.2012 | משהו משהו (אורח)

    כמו אלכוהוליסט שלא מצליח להתגבר על ההתמכרות שלו, גם אני נפלתי: Diablo, סדרת המשחקים שגרמה לי לוותר על חיים חברתיים בחטיבת הביניים ולבלות כמה עשרות לילות לבנים, השתלטה לי שוב על החיים". אתה נשמע ממש חנון.... אבל ממש

  42. 42

    14:19 03.06.2012 | אבל ממש? אבל ממש? (אורח)

    אתה נשמע כמו אידיוט. אבל ממש. ה"כותב" "הוא" בכלל בחורה.

  43. 43

    17:38 03.06.2012 | jexsu jexsu

    ניקיטה יתותחית :]

  44. 44

    21:45 02.07.2012 | ל7 ו9 ל7 ו9 (אורח)

    רואים שלא שיחקתם במשחק (או בקודמים) כי אתם לא מבינים איזה משחק טוב זה (ובאמת זה ממכר) וסתם להסתכל על זה זה נראה פשוט
    אבל זה אחד המשחקים ואם לא ה-משחק

  45. 45

    17:50 07.07.2012 | ירין ירין (אורח)

    מתחת לגיל 18,ואני כמו אלכוהליסט במשחק הזה...

  46. 46

    23:37 18.07.2012 | D: D: (אורח)

    ביקורת מעולה !
    אגב אני אשמח לשחק איתך יום אחד בדיאבלו XD

  47. 47

    14:09 10.08.2012 | gamekiller gamekiller (אורח)

    לא בשביל משהו אבל לא ראיתי שום הבדל משמעותי בגרפיקה ובמשחקיות הבדל משמעותי בין diablo3 ל dungeon siege 3
    דיי מכור ל diablo 2 (גם לD1) וידעתי שזה מה שיקרה עד שהחברה הוציאה את דיאבלו יצאו כבר טובים מימנו סתם לדוגמה skyrim
    יותר מרשים בהכל יותר משתהים ביחד
    המשך יום נעים

  48. 48

    11:56 16.10.2012 | R@ZoR R@ZoR (אורח)

    כבר 5 חודשים הכתבה הזאת בעמוד הראשי של האתר..
    VGAMES ז"ל...

    האתר שהיה מוביל בתחילת העשור שעבר, ועכשיו גוסס לחלוטין.
    זה די עצוב.

    חבריי ל UT99, לא אשכח אתכם!

  49. 49

       | פורסם ע"י