הרשמה

E3: מסיבת העיתונאים של סוני

הגל הראשון של מסיבות העיתונאים של E3 מגיע לסיומו על החגיגה הגדולה של סוני

 הלילה הראשון של מסיבות העיתונאים של E3 מתקרב לסיומו: מסיבת העיתונאים האחרונה ללילה זה, של סוני, תציג קטעים חדשים מהמשחק החדש של God of War, מסדרת המשחקים החדשה The Last of Us ואולי אפילו מ-The Last Guardian.

הסיקור החי שלנו ימשיך גם עם סוני: במהלך התערוכה נבצע "לייב בלוגינג" שיספק עדכונים ישירים - ובעברית - ממסיבת העיתונאים. לאחר שזו תסתיים, נוסיף גם סיכום קצר ותמציתי של כל מה שנחשף והוצג במהלך מסיבת העיתונאים. 

סיכום התערוכה

  • קטעי גיימפליי חדשים מ-God of War ו-The Last of Us, שדי כצפוי נראים נהדר.
  • שיתוף פעולה נרחב עם Ubisoft: תכנים בלעדיים ל-Assassin's Creed 3 ול-FarCry 3, כמו גם באנדלים שיכללו קונסולה ומשחק. יהיה גם Assassin's Creed חדש ל-Vita, עם מתנקשת חדשה וסיפור חדש לגמרי.
  • ב-Assassin's Creed 3 יהיו קרבות בים. ל-FarCry 3 יהיה קו אופ של ארבעה שחקנים.
  • למשחק הבא של יוצרי Heavy Rain יקראו Beyond, והוא יכלול בחורה מסתורית שמתקשרת עם המוות.
  • Wonderbook יהיה מעין ספר ווירטואלי מוזר שישתמש ב-Move ובטכנולוגית AR כדי... לעשות כל מיני דברים. הדוגמה שניתנת היתה Book of Spells, מעין ספר-משחק שקשור להארי פוטר, וכולל קטעי קריאה כמו גם קטעי משחק ואינטראקציה. נראה מעניין.
  • שירות PlayStation Plus יורחב - והחל ממחר יהיה אפשר להוריד בו גם משחקים מלאים ובחינם. 
  • PlayStation All Stars Battle Royalle יצא גם ל-Vita. דמויות חדשות שנחשפו: ביג דאדי מ-Bioshock ונייתן דרייק מ-Uncharted.

לייב בלוגינג - זה מה שחשבנו על מה שראינו בזמן אמת

03:50 - עוד עשר דקות. זמן להכין (עוד) כוס קפה. אנצל את ההזדמנות להתנצל על שגיאות הקלדה שוודאי היו לי עד עכשיו ויהיו לי גם עכשיו - אני כותב הכל מהר ובזמן אמת, ובשעה הזאת של הלילה העייפות מתחילה גם להשפיע. 

03:59 - יאללה. עוד דקה. יהיה מעניין.

 04:01 - האורות באולם מחשיכים. הנה זה מתחיל - עם קטעי וידאו שכנראה יספקו הצצה על דברים שנראה בהמשך. כולל הבקר-הגה הממש מוזר ל-Move. ו-God of War. ודארסיידרס. ומשהו עם רובוטים. וסליי קופר. ועוד הרבה דברים.

04:03 - יכול להיות שבין הדברים שראו שם הסתתר Bully חדש? או שזו רק השעה?

04:05 - ג'ק טרטון, מנהל סוני אמריקה, עולה לבמה. מוחאים לו כפיים. "אם הוידאו הזה לא גרם לכם ללב שלכם לפעום - הגעתם למקום הלא נכון".

04:07 - טרטון מדבר על כך שעד היום מסיבות העיתונאים שלהם התמקדו בגיבורים של המשחקים, אבל שהפעם הם רוצים להתחיל ולברך את הגיבורים האמיתיים: הגיימרים עצמם. תודה!

04:08 - קאז היראי, איש הפלייסטיישן הוותיק שהפך למנכ"ל ולנשיא של סוני העולמית, נמצא בקהל וזוכה לתשואות.

04:09 - מתחילים בפצצה: משחק חדש מיוצרי Heavy Rain. "מעריצי פלייסטיישן ציפו לראות את הכותר הבא שלהם. אני שמח להגיד שהציפייה הסתיימה". דיוויד קייג', מנהל אולפני Quantic Dream, עולה לבמה.

04:10 - חשבתם שסיימנו עם מבטא צרפתי במסיבה של יוביסופט? הא! חשבו שנית. קייג' מכריז על המשחק הבא שלו לפלייסטיישן 3 - Beyond. אם השם לא היה דולף שעתיים לפני התערוכה זה אולי היה מפתיע. אבל זה לא. המשחק יעסוק במוות, "התעלומה הגדולה ביותר של החיים". מה נמצא בצד השני של המוות? ג'ודי, גיבורת המשחק תדע - היא תמיד הרגישה קשר לנוכחות לא ברורה שתמיד נמצאת לבדה - משהו שחי בין העולם שלנו לצד השני. המשחק יעקוב אחרי 15 שנים מהחיים של ג'ודי. "בפעם הראשונה במשחקי מחשב נחיה את החיים של דמות". 

04:11 - השחקנית שתגלם את דמותה של ג'ודי תהיה אלן פייג' - עוד פרט שכבר נחשף לפני שעתיים בעקבות דליפות. דיוויד קייג' בטוח שכל הגיימרים יתאהבו בה. ומדיבורים לתכל'ס - עוברים לראות את אחת הסתנות הראשונות במשחק. 

04:13 - כמיטב מסורת Quantic Dream, אנחנו רואים סצנה שנראית יותר כמו סצנה קולנועית ממשחק. שוטר חוקר את ג'ודי אחרי שהוא כנראה מצא אותה נטושה בצד הכביש. ג'ודי לא מגיבה. השוטר נראה מיואש, "אם לא תעזרי לי אני לא אוכל לעזור לך". כוס הקפה שהוא הציע לה עפה פתאום מהשולחן ומתרסקת על הקיר. השוטר מבוהל ומבולבל. ג'ודי עדיין בוהה באוויר, לא מדברת, לא מגיבה. רק כשהשוטר יוצא מהחדר היא מדברת, כאילו לעצמה. "אני יודעת - הם באים", היא אומרת - ובאותו רגע נכנסים לתחנת המשטרה קבוצה של שוטרי ימ"מ. 

04:17 - הסצנה נגמרת והופכת לטריילר. זה נראה דומה מאוד ל-Farenheit ו-Heavy Rain - וזה ממש לא דבר רע. 

04:18 - שוב קייג', משבח את המשחק שלו. "אנחנו רוצים ליצור רגעים יחודיים שהשחקנים יזכרו במשך הרבה זמן". לא אמרו מתי צפוי לצאת. דיוויד קייג' יורד, וטרטון חוזר.

04:19 - מייקל, המעריץ מהטריילר המצויין של פלייסטיישן מלפני מספר חודשים, מוזכר בשנית - כהכנה להצגה של PlayStation All-Star Battle Royalle. יש טריילר. 

04:21 - המשחק יגיע גם ל-Vita, ויאפשר להלחם גם בשחקנים של פלייסטיישן 3. והנה יש גם דמו, שגם מדגים את הקישוריות בין הקונסולות: שני שחקנים בפלייסטיישן 3, שני שחקנים ב-Vita. 

04:23 - זה עדיין נראה ממש כמו Super Smash Bros. ככל שמרביים יותר, ככה עולה "מד הסופר" של הדמויות - ומנצחים בקרבות באמצעות סופר-מהלכים שמשתמשים במד הזה. בינתיים לא רואים דברים שלא ידענו: הרקע ישלב כמה משחקים, במקרה הזה העיר העתידנית מ-Ratchet & Clank וההיידרה הרצחנית מ-God of War. כולם הולכים מכות. מי שמצליח להרוג הכי הרבה פעמים - מנצח. 

04:26 - הפתעה לפני שהם הולכים - שתי דמויות חדשות שעדיין לא נחשפו ויופיעו במשחק המכות: נתן דרייק מ-Uncharted ו-Big Daddy מביושוק. שוב - הייתי אולי מופתע אם זה לא היה דולף לפני כמה שעות. שוין. 

04:27 - טרטון חוזר לבמה. מספר קצת על הקישורים בין ה-Vita לפלייסטיישן 3 בכותר המכות הזה. יהיה אפשר לשמור את ההתקדמות בגירסת הפלייסטיישן 3 ולהמשיך מאוחר יותר ב-Vita ולהיפך. המשחק יהיה זמין בהמשך השנה. יהיה גם תוספת חדשה ל-LittleBigPlanet 2 שתאפשר לשחק בו גם ב-Vita. 

04:30 - טרטון עובר לדבר על רשת ה-PSN. טוען שזה המקום הטוב ביותר לגיימרים כיום, וגם למפתחים עצמאיים. טענה לא ממש מגובה, אבל שיהיה. הוא מציג בקצרה משחקי PSN חדשים שישגיעו בקרוב. ועכשיו הוא מדבר על פלייסטיישן פלוס, שירות הפרימיום של ה-PSN. פלייסטיישן פלוס יורחב - שחקנים יוכלו להוריד יותר משחקים, גם מלאים - רק החודש יהיה אפשר להוריד את LittleBigPlanet 2 ו-inFamous 2 - כבר החל ממחר למנויי השירות האמריקאיים. 

04:32 - עכשיו טרטון מדבר על הדרך בה ה-PSN ישפיע על ה-Vita. משחקי PS1 וותיקים יגיעו בקרוב גם ל-Vita. 

04:35 - כל מיני שירותי בידור שקיימים כיום ב-PS3 יגיעו גם לויטה - כולל כל מיני ערוצי טלוויזיה ווידאו שלא נתמכים בישראל בכל מקרה. לפחות תהיה אפליקצית יוטיוב. 

04:36 - Call of Duty ל-Vita. יקראו לו Black Ops Declassified. לא נראה אותו היום (כנראה), אבל נשמע עליו עוד בחודשים הקרובים.  מה כן נראה ל-Vita היום? את ה-Assassin's Creed החדש בשבילה. טריילר!

 

04:37 - זה היה ממש ממש קצר. Assassin's Creed Liberation. תהיה מתנקשת ועולם פתוח. נראה פחות טוב מ-Assassin's Creed III, אבל עדיין מרשים מאוד יחסית למשחק נייד - ויהיה אפשר גם לקשר בין שני המשחקים וכך לזכות בכל מיני בונוסים. יהיה באנדל שיכלול ויטה ו-Assassin's Creed. וכרטיס זכרון של ארבעה גיגה. 

04:38 - עכשיו מדברים על Assassin's Creed 3 לפלייסטיישן 3. "מגיע בכל הכח לפלייסטיישן". נראה שאנחנו הולכים לראות עוד דמו של המשחק.

04:39 - קרבות ים ב-Assassin's Creed 3. יש אוקיינוסים וספינות ומערכת מזג אוויר שמשתנה בזמן אמת. 

04:42 - טוב, זה בהחלט נראה מעניין. נלחמים בספינות אחרות, יש פתאום גלים גבוהים, והגרפיקה של המים נראית אחלה. נקווה שהגייפליי יהיה מעניין, וזה לא יתברר כ"קטע ה-Tower Defense" של AC 3. 

04:44 - אחרי שקפצנו לים - חזרנו לטרטון. יהיה באנדל של PS3 עם AC3 + תוכן DLC בלעדי רק לבאנדל הזה. ויש גם משהו שקשור ב-FarCry 3, מה שקצת גורם לכל העניין הזה להראות כמו שידור חוזר של מסיבת העיתונאים של יוביסופט.

04:45 - Farcry 3 הוא לא משחק אחד - הוא בעצם שני משחקים. יהיה מצב קו-אופ לארבעה שחקנים, בפעם הראשונה במותג הזה.  

04:47 - דמו של הקו-אופ. הם הולכים ביחד ומדברים ביניהם ("אתה תלך ימינה! תרפא אותי!" וכו'). זה נראה מתוסרט להפליא, אבל קו-אופ זה תמיד כיף, אז בגדול אני בעד. 

04:49 - יהיה מצב סינגל פלייר, מצב קו-אופ ייחודי, מצב מולטיפלייר תחרותי וגם עורך מפות שיאפשר לבנות איים חדשים. והנה טרטון חוזר.

04:50 - מדברים על Move. יש לו מעל 250 משחקים נכון להיום, ובטח עכשיו יכריזו על כמה חדשים. אנדרו האוס, נשיא ומנכ"ל קבוצת הבידור של סוני עולה לבמה. 

04:52 - משחק-ספר! מעין ספר AR (פיזי! שממש צריך לקנות!) שיציג תכנים משתנים על מסך הטלוויזיה. הטריילר נראה כמו קונספט מעניין. קוראים לזה Wonderbook. 

04:54 - יהיו תכנים משתנים בספר הזה, והאוס מספר שהם עובדים עם מו"לים של ספרים שעובדים על תכנים חדשים, שיאפשרו "לשדרג את חווית הקריאה" באמצעות ה-Wonderbook הזה. ג'יי קיי רולינג שותפה בדבר הזה, והיא קשורה ל"ספר" הראשון שיצר ל-Wonderbook - "ספר הכישופים", Book of Spells. יהיה בזה קטעים חדשים שכתבה רולינגס בעצמה. הדגמה.

04:56 - ה-Move יתפקד כמטה קסמים. בספר עצמו יופיעו קטעים על כישופים שכתבה רולינג. יש דרקון שיוצא מהספר ומתעופף לו על המסך - ואז שורף את הספר. נראה כמו שטות-Move לילדים, רק עם טוויסט של ספר. 

05:04 - הספר יגיע בסתיו 2012. הסתיים הדמו הארוך - ומבטיחים שיחשפו עוד על הפלא הזה בחודשים הקרובים. עכשיו אפשר לחזור לדברים המעניינים?

 05:05 - חווית הפלייסטיישן תגיע למכשירי אנדרואיד בעזרת PlayStation Suite. המכשיר הראשון שלא יהיה של סוני ויתמוך בזה יהיה מכשיר של HTC. מכיוון שבינתיים כל "חווית ה-PlayStation Suite" היא משחקי PS1 ישנים שרצים באמולציה - זה לא באמת מרגש. אבל היי - הם משנים את השם של זה! זה כבר לא PlayStation Suite - מהיום זה PlayStation Mobile. 

05:08 - טרטון חוזר - ואיתו המשחקים המעניינים. God of War: Ascention!

05:09 - יאללה, דמו של מצב הסינגל פלייר של המשחק. הגרפיקה מצויינת. קרייטוס עצבני ורצחני כתמיד. למעשה - זה מזכיר בינתיים את המשחקים הקודמים בסדרה עד מאוד. וזה לא דבר רע בכלל. הו לא. 

05:14 - יש שינויים קלים: נראה שבמקומות מסויימים קרייטוס יוכל לשלוט על הסביבה, ולתקן כל מיני מבנים שבורים. אבל - בגדול - זה עוד ממה שאהבנו. רק עם גרפיקה שנראית, לפחות בתצוגה הנוכחית, טובה יותר. מרץ 2013.

05:17 - The Last of Us מוצג (אחרי כמה רגעים לא ברורים של חושך באולם עם קולות מוזרים ברקע).  

05:19 - גרפיקה מצויינת, שני הגיבורים נכנסים למלון הרוס. העולם נראה משכנע ואמין, ההרס נראה אמיתי ואורגני, המדרגות חורקות כשדורכים עליהן. לפתע שומעים קולות של אנשים אחרים - מה שוודאי לא מבשר טובות. המטרה כאן היא לא להקלע לקרבות יריות - אלא להתחמק מהם. הרבה התגנבות.

05:22 - הגיבור ששכחתי את שמו לוקח בן ערובה, מצמיד אקדח לראשו ובכך משכנע את שאר האויבים לא לירות עליו. רק מה - ארי שזה מסתיים נגמרים לו הכדורים. כמה טוב שהנערה החמודה (אלן פייג' שוב) מסייעת לו לנצח.

05:23 - נייס - אפשר להכין בקבוקי תבערה. הקרבות נראים פיזיים מאוד - הרבה מכות, הרבה הדף, הרבה משקל - ומעט יריות. נראה כמו חידוש מרענן לעומת Unchated עם אלפי הכדורים שלו. אין תאריך יציאה.

05:25 - ג'ק טרטון מסכם ושוב מודה לגיימרים. האם תהיה הפתעה לסיום?

05:26 - לא. אין הפתעה. זה נגמר. מה שאומר שאפשר ללכת לישון. יאי!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    07:29 05.06.2012 | טל טל (אורח)

    נחמד ..חשבתי שיכריזו על ps4 אז עכשיו נקנה את 3 אין מה לדאוג בשנה הקרובה

  2. 2

    16:47 05.06.2012 | ghg ghg (אורח)

    לדעתי סוני ניצחה, אבל בקרב צמוד עם ubisoft. מה שגרם לי לבחור את בסוני זה שbeyond יותר מעניין אותי אישית מwatch dogs, ושבסוני לא היה מופע ריקוד.

  3. 3

    17:57 05.06.2012 | ברוך כהן ברוך כהן (אורח)

    ghg ברור לך שלubisoft אין באמת קונסולה, לכן אין תחרות בינם לבין סוני.
    נהפוך הוא, AC3 הוא משחק שלהם לסיני.

  4. 4

    16:10 06.06.2012 | גבי גבי (אורח)

    שממה מוחלטת.
    משחק אחד בלבד ל-VITA?????
    בושה לסוני!!!

  5. 5

    14:13 07.06.2012 | כגעי כגעי (אורח)

    גבי-
    בתערוכה הוכרזו 2 משחקים לויטה
    יש גם את souls sacrifice וכמובן גם המיניס והמשחקי ps1 שמגיעים עכשיו.

  6. 6

    14:15 07.06.2012 | כגעי כגעי (אורח)

    סליחה, הוצגו 3 משחקי ויטה בתערוכה

  7. 7

       | פורסם ע"י