הרשמה

Double Fine מציגים: איך להפוך טעות להזדמנות

Double Fine שחררה בטעות גירסה לא מוכנה של המשחק הבא שלה. במקום להתבאס, היא הפכה אותה לבטא

 ככה מנצלים הזדמנויות: חברת המשחקים Double Fine שחררה בשבוע שעבר את המשחק החדש שלה, משחק ניהול ל-iOS בשם Middle Manager of Justice. הבעיה? המשחק כלל לא היה מוכן, והשחרור שלו נעשה בטעות. המפתחים מיהרו להסיר את המשחק מחנות האפליקציות של iTunes, אך גיימרים רבים כבר הספיקו להוריד אותו - ולגלות שהמשחק שהם הורידו מלא באגים ותקלות.

"זה לא היה מה שרציתי להראות לעולם", אמר קי צ'י, אחד מהמפתחים הראשיים של המשחק: "ב-Double Fine אנחנו מאוד מתגאים בכך שאנחנו משחררים משחקים ברמה טכנית גבוהה, והעובדה ששחררנו משהו שהיו בו המון באגים ולא היה ממש מוכן הפכה למאוד מאוד מתסכלת".

במקום להתבאס מהתסכול, החליט צ'י להפוך את הטעות להזדמנות. הוא לקח אחריות על הטעות, ואמר שהיא נבעה מחוסר הבנה של הדרך בה שולחים משחקים לאישורה של חברת שפל. "זו לגמרי הייתה אשמתי,", הוא אמר: "כששולחים משחקים לחנות האפליקציות, צריך לרשום תאריך יציאה. כששלחנו את המשחק לראשונה רשמנו שתאריך היציאה יהיה בספטמבר, אבל לא באמת ידענו אם הוא יהיה מוכן עד אז או לא."

"אחרי ששלחנו את המשחק, הבנו שיש עוד הרבה דברים שאנחנו צריכים לשנות ולתקן, אבל באותו זמן לא רצינו להוריד אותו מתהליכי האישור של אפל, כדי שאם הם ימצאו דברים נוספים שנצטרך לטפל בהם נוכל לעשות זאת". וכך, המשחק נשאר אצל אפל, עם תאריך היציאה הפיקטיבי. כשתאריך זה הגיע - אפל שחררה את המשחק. "הייתי ברכבת בדרך לעבודה, וקיבלתי טלפון שאמר לי 'היי, אה, המשחק עלה לאוויר", סיפר צ'י.

 

אחרי שהודה בטעות, ביקש צ'י מהשחקנים שהספיקו להוריד את המשחק להתחשב בכך שמדובר בגירסה מוקדמת, ולהתייחס אליו כגירסת בטא. הוא ביקש מהשחקנים לשלוח לחברה דיווחים על באגים ובעיות - וכעת מודה שבדיעבד, הטעות שלו ככל הנראה תשפר את המשחק הסופי.

"אני ממש מקבל בברכה את כל ההצעות והפידבקים. אנחנו עדיין לומדים המון, ומתכוונים לפעול לפי ההצעות אחרי שהמשחק ישוחרר רשמית כדי להפוך אותו לעמוק יותר ומוצלח יותר. אם יהיה לנו מזל - זה אומר שנוכל להתחיל לעבוד מוקדם יותר על זה", הוא אמר. 

צ'י גם הבטיח לשחקנים שאם הם השקיעו כסף בשיפורים למשחק (מדובר במשחק Free to play), אלה ישארו כאשר המשחק יעלה לאוויר באופן רשמי. עם זאת, לא ברור אם התקדמות השחקנים במשחק תשמר בעת המעבר לגירסה הסופית, שצפוייה להגיע ל-iTunes במהלך השבועות הקרובים. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:04 10.09.2012 | דיק טטור דיק טטור (אורח)

    "לאישורה של חברת שפל"
    אני בטוח שהחברה הזו הייתה מאשרת שהאתר הזה נמצא בשפל של כל הזמנים...

  2. 2

    22:18 10.09.2012 | :ם :ם (אורח)

    'היי, אה, המשחק עלה לאוויר"

    מי זה "אה"?

    כמה טעויות יש באתר הזה לאחרונה....

    מאז שוואלה קנתה אותו הVGAMES שהכרנו מת

  3. 3

    11:14 11.09.2012 | לללל לללל (אורח)

    תפרסמו על Black Mesa, משהו שבאמת מעניין מישהו
    ולא ייקח לכם יותר מעשרים דקות לאסוף מידע ולכתוב עליו
    http://www.blackmesasource.com/

    הוא יוצא ממש בעוד כמה ימים.
    והוא מועמד לגרינלייט בסטים
    (שגם על זה לא כתבתם כמעט)

    http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=94128543

  4. 4

    20:45 11.09.2012 | g g (אורח)

    ל-3 עוד לא הגעת לכיתה א' שאתה חושב שיש כאן טעות?

    תקרא שוב...

  5. 5

       | פורסם ע"י