הרשמה

סוני: הורדת מחיר ל-Vita בשנה הבאה

בסוני מאוכזבים ממיעוט המשחקים לקונסולה הניידת החדשה שלהם - ומבטיחים הורדה במחיר

 זאת הקטנה נשארה קטנה: חברת סוני מודה שתמיכת אולפני המשחקים בקונסולת ה-PlayStation Vita קטנה מהצפוי - ורומזת על כך שבמהלך שנת 2013 היא תוריד את מחיר הקונסולה, ככל הנראה בתקווה שצעד זה ישפר את נתוני המכירות הלא כל כך מוצלחים שלה. 

קונסולת ה-Vita הושקה בחודש פברואר האחרון, כיורשת של קונסולת ה-PSP הוותיקה. בתוך הקרביים של הקונסולה הקטנטונת הזאת יש חומרה עוצמתית במיוחד, שמאפשרת לה להריץ משחקים ברמה של משחקי קונסולת הפלייסטיישן 3 הביתית. עם זאת, הנתונים הטכניים כנראה לא היו מספיקים בשביל לשכנע את חברות המשחקים לפתח לה משחקים - וכיום נמצאת הקונסולה בלי יותר מדי משחקים אקסקלוסיביים שיכולים לשכנע גיימרים לרכוש אותה.

בעקבות החוסר במשחקים, גם נתוני המכירות של הקונסולה לא בשמיים - מה שיוצר מעין מעגל של "ביצה ותרנגולת" - זה שאין מספיק משחקים גורם למכירות נמוכות, זה שהמכירות נמוכות גורם לכך שלא משקיעים במשחקים חדשים וחוזר חלילה. 

"דבר אחד שהפתיע ואכזב אותנו היה המספרים הנמוכים של משחקי צד ג' [משחקים שלא מפותחים על ידי סוני או חברות שבבעלותה - א.ר] אחרי ההשקה", אמר מנהל האולפנים הבינלאומיים של סוני, שוהיי יושידה, ל-Gamasutra: "בראייה לאחור, היינו צריכים להבין שיש היום למפתחים כל כך הרבה אופציות, ושאנחנו לא יכולים לקחת כמובן מאליו את זה שהם יחליטו לתמוך בפלטפורמה החדשה שלנו".

 

בסוני מבינים ככל הנראה שהם צריכים לנקוט בצעדים דרסטיים כדי לתת לקונסולה הזדמנות נוספת לעלות לגדולה. השלב הראשון יהיה, ככל הנראה, הורדה במחיר הקונסולה - שנמכרת כיום במחירים שנעים בין 250 ל-300 דולרים. מנהל הסניף האירופאי של סוני, פרגל גרה, רמז בראיון ל-Eurogamer כי בחברה דנים במרץ על ההורדה במחיר - ושזו צפוייה להגיע ככל הנראה בחודשים הקרובים. 

"אנחנו מכוונים להורדה במחיר. אז השאלה היא לא אם זה יקרה, אלא מתי זה יקרה", אמר גרה. עם זאת, הוא הדגיש שההורדה במחיר לא תגיע במהלך השנה הנוכחית - אלא ב-2013 לכל המוקדם. 

מה יקרה עד השנה הבאה? בסוני מספרים שהם מנסים לספק לקונסולה "ערך נוסף", על ידי שחרור באנדלים שכוללים את הקונסולה בתוספת משחק במחיר מוזל. בנוסף - בימים האחרונים התחילה לצוץ שמועה שבחברה מתכוונים לשחרר באנדל שיכלול את קונסולת ה-Vita ואת קונסולת הפלייסטיישן 3 באריזה אחת לקראת חג המולד. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:11 02.10.2012 | תומר תומר (אורח)

    חבל, ה-PSVITA היא קונסולה מעולה :(

  2. 2

    13:32 02.10.2012 | יוסי יוסי (אורח)

    מה חבל?!, נותנים לך הורדה במחיר ואתה אומר חבל

  3. 3

    13:46 02.10.2012 | matan1000 matan1000

    2 הוא התכוון שחבל שהיא לא ממש מצליחה..

  4. 4

    14:57 02.10.2012 | מוטי מוטי (אורח)

    הויטה וכל דומותיה כבר עבר זמנן,
    הם השקיעו מליארדים בפיתוח מוצר שמספק חוויה שהיום כל סלולארי פשוט מספק!
    ועוד לא דיברנו על המחירים המופקעים של המשחקים.
    אני קניתי שבוע שעבר את המכשיר הזה שמתחבר לי לטלוויזיה
    ואני מוריד מאות משחקים ואפליקציות חימניות ללא הגבלה.
    http://www.gad-gets.co.il/?view=products

  5. 5

    16:21 02.10.2012 | תארכי יציאה תארכי יציאה (אורח)


    PlayStation® All-Stars: Battle Royale
    23 November 2012

    Assassin's Creed® III Liberation
    October 2012

    Sly Cooper: Thieves in Time™
    March 2013

    Smart As...™
    Oct-Dec 2012

    KickBeat™
    Oct-Dec 2012

    Guacamelee!
    Jan-Mar 2013

    Soul Sacrifice
    TBC

    When Vikings Attack™
    TBC

    Ratchet

  6. 6

    17:02 02.10.2012 | tbh tbh (אורח)

    בכתבה על זה שהם לא מורידים את המחיר על הPS3 (שהוא עם כול הכבוד גרוטאה) הם אמרו שהורדת מחיר תפגע בצרכנים וגם הצרכנים עצמם לא רוצים את ההורדה. מה קרה פתאום?

  7. 7

       | פורסם ע"י