הרשמה

הבקר הלוהט של סוני

סוני רשמה פטנט על המצאה חדשה: בקר משחקים שמתחמם ומתקרר

 רטט זה כל כך השנה שעברה: חברת סוני הגישה לאחרונה פטנט על רעיון חדש לבקר משחקים, שיכול להתחמם ולהתקרר בהתאם למה שמתרחש משחק עצמו. לפי הרישום שצורף לפטנט, בסוני חשבו לצרף את התכונה הזאת לבקר התנועה שלהם ה-PlayStation Move, באמצעות מספר רצועות ש"יולבשו" על הבקר עצמו ויוכלו לשנות את הטמפרטורה שלהם - ובכך גם את מידת החום או הקור של הבקר.

זה אולי נשמע קצת מטופש, אבל בהחלט מקורי: לפי סוני, לשינויי הטמפרטורה האלה יכולים להיות שימושים מעשיים בתוך משחקים. כך למשל, במשחק פעולה הבקר יוכל להתחמם בזמן שכלי הנשק שלכם נמצא במצב של חימום-יתר. כשהבקר יחזור להיות קריר למגע תדעו שכלי הנשק שלכם מוכן שוב לשימוש.

רוצים עוד דוגמאות? בבקשה - השימוש בחום וקור יוכל ליצור גרסאות גיימינג של משחק החיפושים המיתולוגי "מתחמם... מתקרר...", שכל מי שיש לו אחים קטנים וודאי מכיר. משחקים יוכלו לבקש מהגיימר לחפש עצם מסויים במסך, וככל שהדמות הווירטואלית שלו תתקרב לאותו חפץ חבוי - בקר המשחק יתחמם. 

השימוש המגניב ביותר בתכונה הזאת יהיה מושג בצירוף חיישן ביומטרי, שיוכל לבדוק מתי הגיימר מתחיל להיות עצבני ולהזיע. במקרים כאלה, בו כפות הידיים מתחילות להזיע והבקר מתחיל להחליק - הבקר של סוני פשוט יתקרר, ויצנן את הידיים המזיעות. גאוני!

 

למרבה הצער - סביר להניח שהפטנט המאוד מגניב ומאוד מגוכך הזה אף פעם לא יבשיל לידי מוצר אמיתי. חברות טכנולוגיה נוהגות לרשום פטנטים רבים גם כשהן אינן מתכוונות לממש אותם, אלא רק כדי להצטייד ב"ארסנל פטנטים" שיבטיח להן שאם יבוא יום בו הן ירצו לייצר מוצר כזה הם יוכלו לעשות זאת (או לחלופין לגבות תמלוגים מחברות אחרות שירצו לייצר מוצרים כאלה). 

ב-Kotaku פנו לסוני כדי לקבל תגובה על הפטנט, ומשם נמסר להם שבשלב זה אין להם שום חדשות לחלוק בנוגע לבקר המתחמם. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:07 14.10.2012 | רונן רונן

    "מגוחך" :)

    (רונן)

  2. 2

    19:30 14.10.2012 | אהמ... אהמ... (אורח)

    שכחת גם להעתיק שהבקר ישנה צבעים, לדוגמה בהתחממות יתר הבקר יהפוך לאדום כתום.

  3. 3

    20:01 14.10.2012 | f f (אורח)

    מגוכך?!
    זה רעיון אדיר!

  4. 4

       | פורסם ע"י