הרשמה

"פליטת המקלדת" שסיבכה את הגיימר המקצועי

שחקן StarCraft 2 מקצועי התלוצץ עם חברו בצ'אט - והושעה מהקבוצה בו הוא משחק

שערוריות כאלה אנחנו רגילים לשמוע מעולם הספורט המסורתי, או לכל הפחות מכוכבי רוק. אייש "סטפנו" סטורי, גיימר מקצועי בן 19, הוא חבר בארגון הגיימינג Evil Geniuses. סטורי עוסק ב-StarCraft 2 למחייתו: הוא משתתף בטורנירים רבים, ומקבל משכורת מהקבוצה אליה הוא משתייך. לאחרונה, הושעה סטורי מקבוצתו לאחר שהתלוצץ עם חברו בצ'אט של המשחק. הבדיחה שלו, אותה הוא שלח כהודעה פרטית בזמן משחק ששודר לקהל צופים - הוצגה בפני כל הקהל, שהוכה בתדהמה ולא ממש הבין שמדובר בבדיחה. 

במהלך אחד המשחקים האחרונים שלו, ששודר בשידור חי ב-TwitchTV, הוא פנה לאחד מחבריו, ושלח לו את שרשרת ההודעות הבאה: "סאם, ניצלתי אתמול ילד"... "בן 14"... "אני חושב שמעכשיו אתעניין רק במילפיות ובילדים" (תוהים מה זה מילפיות? בשביל זה תצטרכו לראות את הסרט Amrican Pie בעצמכם). מאוחר יותר, כשהבין שההודעות הלא ממש מקובלות האלה הועברו בשידור חי, הוא פרסם התנצלות בחשבון הטוויטר שלו: "מדובר בבדיחה פרטית, שום דבר רציני".

המעסיקים של סטורי לא חשבו שזה מצחיק. ב-Evil Geniouses מיהרו להשעות את סטורי למשך שארית אוקטובר - מה שימנע ממנו להשתתף בשני טורנירים בינלאומיים גדולים, ובימים אלה הם עורכים דיונים ומנסים להחליט על עתידו בקבוצה. ככל הנראה דבריו של סטורי אכן נכתבו בבדיחות הדעת - שכן לא נראה שעומדת להפתח חקירה פלילית בעקבות התוכן של דבריו. יש לציין שזו לא ההסתבכות הראשונה של סטורי: לפני מספר חודשים הוא נעצר לאחר ששתה יותר מדי במועדון לילה אחרי אחד הטורנירים בו השתתף. 

 

ב-Evil Geniouses מיהרו לפרסם התנצלות פומבית על המקרה: "אנחנו מתנצלים בכנות בפני מארגני הטורנירים על אי הנוחות שנגמרה להם... כולם אצלנו, כולל ההנהלה, השחקנים והצוות, רוצים להתנצל על ההתבטאות הזאת. היא לא משקפת את המוסריות, ההתנהגות או הערכים של החברה שלנו".

סטורי עצמו פרסם גם הוא התנצלות מורחבת: "אני רוצה להתנצל בכנות בפני כל המעריצים שלי, חברי הקבוצה שלי והנהלת EG, כמו גם לכל הספונסרים של הקבוצה, על ההתבטאות שלי מלפני שבוע. היא הייתה חסרת רגישות, לא הולמת ועברה את הגבול. אני לוקח אחריות על הטעות שלי, ומקבל את כל ההשלכות. אהיה זהיר יותר בעתיד". 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:21 14.10.2012 | jo jo (אורח)

    מישהו מבין איך בדיוק הוא עןשה כסף מלשחק??

  2. 2

    14:43 14.10.2012 | DrSuS DrSuS

    יש טורנירים חודשיים בSC2 שקבוצה שזוכה בטורניר מקבל כסף, בלי קשר יש הרבה קבוצות בSC2 שמסובסדות ע"י חברות גדולות, בגלל שזה משחק תחרותי כל כך ויש בו מעריצים ושוק גדול מאוד בהמון ארצות.
    בקיצור מייסד הקבוצה שלו מקבל כסף מטורנירים וספונסרים ומחלק את הכסף בין מספר חברי הקבוצה.
    יש קבוצות ממש טובות שמקבלות כסף חודשי קבוע מספונסרים רק בשביל פרסום

  3. 3

    00:19 15.10.2012 | DualScreen DualScreen (אורח)

    1. רק כדי להסביר לך עד כמה זה דבר שהוא כבר מקובל לחלוטין. המשכורת של Stepahno היא 32 אלף שקל לחודש. לא כולל ציוד, טיסות, זכיות מטורנירים וכל הדברים הקטנים שהוא מקבל.

  4. 4

    12:54 15.10.2012 | ET2k ET2k

    זו בדיוק הבעיה כשתחביב הופך לעבודה...

  5. 5

    13:39 15.10.2012 | מה הקשר מה הקשר (אורח)

    מה הקשר של התמונה לכתבה, האם יש קשר? לא טרחתם לציין אם יש או אין

  6. 6

       | פורסם ע"י