הרשמה

נדחתה תביעה ייצוגית בגין פריצת ה-PSN

סוני יוצאת בזול: שופט בארה"ב דחה את רוב טיעוני התביעה הייצוגית בגין פריצת ה-PSN

 הם זכאים: השופט האמריקאי אנתוני בטגליה דחה את רוב טיעוני התביעה הייצוגית שהוגשה כנגד סוני, בגין הפריצה הגדולה לרשת ה-PSN שלה בחודש אפריל של שנת 2011. בעקבות הפריצה, הושבתה הרשת של סוני למשך מספר שבועות, ופרטים אישיים של עשרות מיליוני ממשתמשיה נגנבו.

כעת, כשנה וחצי לאחר שהמקרה הסתיים, נראה שבית המשפט האמריקאי לא חושב שסוני פעלה לא כשורה. השופט דחה את טענות התביעה לפיהן הפריצה הייתה תוצאה של הזנחת אמצעי האבטחה של ה-PSN, ושסוני ניסתה "להרוויח על חשבון המשתמשים" בסמוך לפריצה.

לפי פסק הדין, השופט סבור שסוני פעלה כדין, ושמשתמשי הרשת שלה היו צריכים לדעת מלכתחילה שאבטחת השירותים אינה יכולה להיות מושלמת. בנוסף, קבע השופט שלפי הראיות ניתן להסיק שהפריצה ל-PSN הייתה פעילות פלילית מכוונת, שלאו דווקא קשורה למידת האבטחה הראשונית של הרשת. זאת ועוד - מכיוון שמנוי ל-PSN אינו עולה כסף, השופט סבור שסוני לא עברה על חוקים הנועדים להגן על צרכנים, שכן היא מאפשרת להם "לקבל את שירותי ה-PSN בחינם אין כסף".

כעת צריכים התובעים לעדכן את כתב התביעה שלהם כדי שיתחשב בקביעות השופט - או לוותר לגמרי על התביעה. מדובר בניצחון לא קטן לסוני - שכבר הפסידה הרבה מאוד כסף בעקבות הפריצה הנ"ל. 

 

בשנה שעברה מאז פריצת ה-PSN, נראה שמרבית המשתמשים כבר שכחו ממנה לגמרי. בסוני הודיעו זה מכבר שהיקף הפעילות ברשת שלה "גדול מאי פעם", ושיותר לקוחות משתמשים בה ממה שהשתמשו לפני הפריצה. זאת ועוד - לאחר הפריצה בנתה סוני מערך אבטחה חדש לחלוטין לרשת שלה, שאמורה להיות כיום מאובטחת הרבה יותר מבעבר.

עם זאת, אסור לשכוח שפריצת ה-PSN הייתה אחד מהמקרים הגדולים והחמורים ביותר של פריצה פלילית למאגר נתונים: במהלך הפריצה נגנבו מליוני מספרי כרטיסי אשראי, כתובות ונתונים אישיים נוספים. בסוני אמנם פיצו את הלקוחות בביטוח כנגד גניבת זהויות (שנחוץ מאוד באמריקה) ובכמה משחקים בחינם - אבל קשה להאשים גיימרים שחושבים שלא מדובר בפיצויים מספקים, ושסוני צריכה לשלם יותר על כך שלא שמרה מספיק טוב על הפרטים הרגישים של לקוחותיה. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י