הרשמה

נינטנדו תמכור את ה-Wii U בהפסד

חושבים ש-300 דולר בשביל ה-Wii U זה יקר? מסתבר שלנינטנדו זה עולה יותר

 להם זה עולה יותר: כשגיימרים רבים שמעו על המחיר של קונסולת ה-Wii U של נינטנדו - 300 דולר לגירסה הפשוטה ו-350 דולר לגירסת הפרימיום - הם טענו שזה מחיר יקר מדי. מדובר בקונסולה לא מתקדמת במיוחד טכנולוגית, בערך באותה רמה של קונסולות ה-HD הנוכחיות - ובכל זאת היא נמכרת במחיר גבוה יותר מזה בו נמכרות היום ה-Xbox 360 והפלייסטיישן 3.

אך כעת מתברר שגם אם המחיר הזה יקר בעיני לא מעט גיימרים - הוא לא מופקע ולא נובע מחזירות של נינטנדו. סאטורו איוואטה, נשיא החברה, חשף בשיחה עם משקיעים שהקונסולה החדשה תמכר בהפסד. "העדפנו לקבוע את המחיר לא לפי עלות הייצור, אלא לפי צרכי הצרכנים", הוא אמר.

מכירת קונסולות בהפסד היא עניין די נפוץ בתעשיית המשחקים: חברות המשחקים מעדיפות לסבסד את מחיר החומרה כדי "ללכוד" לקוחות, ולגרום להם לקנות יותר משחקים ש"מחזירים" להם את עלות הסבסוד. נינטנדו, לעומת זאת, לא נהגה עד היום לפעול בשיטה הזו, ותמיד מכרה את הקונסולות שלה ברווח.

 

"הפילוסופיה שלנו היא להרוויח כסף על חומרה, אפילו אם מדובר בסכומים קטנים של כסף", אמר רג'י פילס-איים, נשיא הסניף האמריקאי של החברה. לאחרונה נאלצה נינטנדו לחרוג מהפילוסופיה שלה לראשונה - כשבחברה החליטו להוריד את מחיר קונסולת ה-3DS ולמכור את הקונסולה הניידת בהפסד (לפני מספר שבועות דיווחה החברה שהיא הצליחה להוריד את עלויות הייצור - וה-3DS חזרה להמכר ברווח).

כעת - נראה שהחברה מצאה את עצמה במצב בו היא נאלצת שוב לייצר ביוקר ולמכור בזול. לא ברור כמה כסף תפסיד נינטנדו על כל קונסולת Wii U שתמכר - ומתי היא מצפה להוריד את עלויות הייצור שלה ולהתחיל להרוויח. דבר אחד ברור: גם בהפסד, תג מחיר של 300-350 דולר נתפס אצל צרכנים רבים כיקר מדי לעומת מה שנינטנדו מציעה. 

יהיה מעניין לראות את נתוני המכירות של ה-Wii U, שוודאי ישפיעו בצורה מכרעת על גורלה של חברת המשחקים הוותיקה, שכבר הודיעה שהיא לא תצליח להגיע ברבעון הקרוב לרווחים גדולים כבעבר. הקונסולה צפוייה להגיע למדפי החנויות במהלך החודש הבא.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:12 25.10.2012 | shalom_23 shalom_23

    הפסד?,כן בטח
    מוכרים לך PS3/360 בקופסה חדשה
    לכו לישון אלק הפסד
    את ה-WII הראשונה מכרו במחיר כפול 3 ממה שהוא שווה

  2. 2

       | פורסם ע"י